Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 17:34
Spoonie
Spoonie is offline
lol kmoet eerst alles gaan nalezen voordat ik begrijp wat die gast aan het zeggen is. Lijkt dat gerechtelijk gezijver wel waarin ze moeilijk praten om te laten lijken dat ze snugger zijn
Oud 31-01-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-01-2005 @ 17:51 :
Hij bedoelde eerder te zeggen dat je zult moeten accepteren dat de dingen altijd zullen blijven veranderen.
lulkoek dus
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 31-01-2005 @ 18:35 :
lulkoek dus
Nee, want de dingen veranderen wel degelijk continu, of dat nu for the better is of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:36
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 31-01-2005 @ 18:34 :
lol kmoet eerst alles gaan nalezen voordat ik begrijp wat die gast aan het zeggen is. Lijkt dat gerechtelijk gezijver wel waarin ze moeilijk praten om te laten lijken dat ze snugger zijn
Ja inderdaad.. stelletje elitaire sukkels!
Oud 31-01-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-01-2005 @ 18:35 :
Nee, want de dingen veranderen wel degelijk continu, of dat nu for the better is of niet.
Ik las je moet het dus maar accepteren, maar ok dingen veranderen dan wel continu maar dat wil nog niet zeggen dat we het maar moeten accepteren
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 31-01-2005 @ 18:36 :
Of niet dan. Neem eens een voorbeeld aan mij!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:39 :
Of niet dan. Neem eens een voorbeeld aan mij!
Liever niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:52
MB
MB is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-01-2005 @ 18:40 :
Liever niet.
Oud 31-01-2005, 17:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 31-01-2005 @ 18:52 :
Wat nou?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:53
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Mensen die in Amerikanisering iets positiefs zien zijn van hetzelfde slag als mensen die denken dat ze 'het stuk breder krijgen' als ze een lening afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:07
Verwijderd
blahblah.
Jouw opmerking hangt fijn aan elkaar. Taalkundig klopt de zin, maar daar houdt het dan ook mee op
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:13
MB
MB is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 31-01-2005 @ 19:53 :
Mensen die in Amerikanisering iets positiefs zien zijn van hetzelfde slag als mensen die denken dat ze 'het stuk breder krijgen' als ze een lening afsluiten.
Mensen die Amerikanisering verwarren met modernisering en helemaal in paniek raken bij het horen van het woord 'Amerikanisering' zijn dat eerder.
Oud 31-01-2005, 19:16
Verwijderd
Amerikanisering valt voorlopig wel mee.
Alhoewel Amerika wel te veel macht heeft op het wel en wee van de wereld: wil USA iets niet, de rest van de wereld wel, dan gebeurt het niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 31-01-2005 @ 19:53 :
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:01
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
oneMen schreef op 31-01-2005 @ 18:36 :
ik had hulp nodig over m'n project van amerikaanse propaganda en indoctrinatie. dus ik met m'n slimme kop vraag hier ergens op het forum zoals iedere simpele ziel dat doet wat simpele NIET ONDERBOUWDE vragen.

komt die gast eraan met dat gelul van bla bla bla

blijft een vaag wereldje die WO opleidingen
Oud 01-02-2005, 09:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 01-02-2005 @ 08:01 :
ik had hulp nodig over m'n project van amerikaanse propaganda en indoctrinatie. dus ik met m'n slimme kop vraag hier ergens op het forum zoals iedere simpele ziel dat doet wat simpele NIET ONDERBOUWDE vragen.

komt die gast eraan met dat gelul van bla bla bla

blijft een vaag wereldje die WO opleidingen
`

Ik snap helemaal niets van wat je wilt zeggen. Jij volgt zeker een opleiding in het WO?
Oud 01-02-2005, 09:18
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-02-2005 @ 10:09 :
`

Ik snap helemaal niets van wat je wilt zeggen. Jij volgt zeker een opleiding in het WO?
ne hoor gewoon een simpele ziel

gaat er gewoon om dat die allmun ng vager is dan ik
Oud 01-02-2005, 09:50
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
alluman schreef op 30-01-2005 @ 22:52 :
Mensen die zich zorgen maken om 'amerikanisering' en zich geweeklagen over de 'Teloorgang des Vaderlands Kultur', zijn ironisch genoeg zelf het beste voorbeeld van verval - met name door het hiaat in hun eigen ontwikkeling op historisch, cultuurfilosofisch en -sociologisch vlak. CULTUUR IS DYNAMISCH; DINGEN VERANDEREN. Zeik er niet zo over.

Ik behoud me op mijn recht om over dingen te zeiken

zeker als het over zoiets verderfelijks gaat als de over-consumerende, geluk uit bezit halende amerikaanse cultuur, of in ieder geval, het gedeelte van hun cultuur wat we in Nederland terug zien. Nu ben ik het wel eens met Rollo Tomasi, dat er opzich niet zo heel veranderd. Maar bij de Amerikanisering is een grote drang gekomen om altijd meer te consumeren. Sterker nog, voor mij is dat de Amerikanisering.
Oud 01-02-2005, 10:15
Donny must die
Donny must die is offline
niet te denken aan die amerikaanse kut films, die ons wordt opgedrongen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 01-02-2005 @ 11:15 :
niet te denken aan die amerikaanse kut films, die ons wordt opgedrongen
1. Worden opgedrongen
2. Nee dat is niet zo. Iedereen gaat erheen. De laatste keer dat ik bij een bios was stonden er geen ronselaars met pistolen en geweren.

Doe maar heeft eens een liedje gemaakt met de tekst: NEE er zit een KNOP op je TeeVee.
Dat gekanker over wat er op TV is en weet ik wat niet. Kijk dan lekker Ned1,2,3,VRT(of dat heet nu één),Ketnet/Canvas,BBC1/2/3/4/Prime en TV Fryslân. dat gezeik en geziek altijd
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:58
Donny must die
Citaat:
deadlock schreef op 01-02-2005 @ 17:48 :
1. Worden opgedrongen
2. Nee dat is niet zo. Iedereen gaat erheen. De laatste keer dat ik bij een bios was stonden er geen ronselaars met pistolen en geweren.

Doe maar heeft eens een liedje gemaakt met de tekst: NEE er zit een KNOP op je TeeVee.
Dat gekanker over wat er op TV is en weet ik wat niet. Kijk dan lekker Ned1,2,3,VRT(of dat heet nu één),Ketnet/Canvas,BBC1/2/3/4/Prime en TV Fryslân. dat gezeik en geziek altijd
1-je snapt watk bedoel toch, nerd

2- we hebben ook echt een keuze he in de bioscoop.

Kijk maar eens in de videotheek hoeveel amerikaanse films er zijn (alhoewel er bv in bollywood veeeeeel meer films gemaakt zijn)

Alleen op Nederland 3 komen af en toe 'speciale' films (dus niet die amerikaanse mainstream troep).

Doe eens niet zo stom, en let op je taalgebruik n00b.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:16
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-02-2005 @ 10:09 :
`

btw een WO op m'n 16
Oud 01-02-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 01-02-2005 @ 19:16 :
btw een WO op m'n 16
Net of dat onmogelijk is. Als ik dat toentertijd had gewild, had ik op de basisschool een jaar over kunnen slaan. In dat geval zou ik op mijn zestiende zijn ingeschreven op de TU.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:42
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-02-2005 @ 19:40 :
Net of dat onmogelijk is. Als ik dat toentertijd had gewild, had ik op de basisschool een jaar over kunnen slaan. In dat geval zou ik op mijn zestiende zijn ingeschreven op de TU.
*kust voeten*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gezien het niveau denk ik dat zonder het effect op iemand's EQ dat de basisschool heeft, veel mensen die uberhaupt over zouden kunnen slaan. (groep 5,6,7,8 in een jaar doen en dan door naar middelbaar of iets dergelijks)

Zo niet, dan is er in ieder geval bezigheidstherapie van een hoger niveau nodig, want zo hemeltergend saai als de basisschool kan zijn als je het allemaal al na vijf minuten snapt is werkelijk niet leuk meer.
Oud 02-02-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
idd. Je kan dokter worden op je 15e. Tenminste, dat deed dat jochie in die amerikaanse tv-serie
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:23
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
deadlock schreef op 02-02-2005 @ 13:57 :
idd. Je kan dokter worden op je 15e. Tenminste, dat deed dat jochie in die amerikaanse tv-serie
ja die zijn er ook, maar ik bedoelde eigenlijk ik op m'n 16 op een WO opleiding
Oud 02-02-2005, 17:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 01-02-2005 @ 17:58 :
2- we hebben ook echt een keuze he in de bioscoop.

Kijk maar eens in de videotheek hoeveel amerikaanse films er zijn (alhoewel er bv in bollywood veeeeeel meer films gemaakt zijn)

Alleen op Nederland 3 komen af en toe 'speciale' films (dus niet die amerikaanse mainstream troep).
Wat houd je tegen naar een filmhuis of een alternatieve videotheek te gaan?
Oud 02-02-2005, 17:46
Donny must die
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-02-2005 @ 18:32 :
Wat houd je tegen naar een filmhuis of een alternatieve videotheek te gaan?
Het is moeilijker te verkrijgen. Niet dat dat me tegen houdt, maar het is zeker irritant,
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 18:46 :
Het is moeilijker te verkrijgen. Niet dat dat me tegen houdt, maar het is zeker irritant,
Tja, je moet niet verwachten dat dingen zomaar in je schoot vallen, dat heeft verder weinig met veramerikanisering te maken. Er is gewoon veel vraag naar oppervlakkige films. Als ze niet uit de VS zouden komen, dan zijn er zat andere landen die aan de vraag willen voldoen.
Oud 02-02-2005, 18:34
Donny must die
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-02-2005 @ 19:32 :
Tja, je moet niet verwachten dat dingen zomaar in je schoot vallen, dat heeft verder weinig met veramerikanisering te maken. Er is gewoon veel vraag naar oppervlakkige films. Als ze niet uit de VS zouden komen, dan zijn er zat andere landen die aan de vraag willen voldoen.
het is gewoon raar dat 7 van de 10 films hier in nederland amerikaans is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:45
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 19:34 :
het is gewoon raar dat 7 van de 10 films hier in nederland amerikaans is.
Waarom? Mainstream Amerikaanse films zijn toegankelijk voor de gemiddelde Nederlander en er worden zeer veel films geproduceerd in de VS. Er is dus zowel vraag als aanbod.
Oud 02-02-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-02-2005 @ 19:45 :
Waarom? Mainstream Amerikaanse films zijn toegankelijk voor de gemiddelde Nederlander en er worden zeer veel films geproduceerd in de VS. Er is dus zowel vraag als aanbod.
In Hollywood worden ook simpelweg betere films gemaakt. Goed, het meeste is wel bagger, maar er zijn toch zeker een aantal goede Hollywoodfilms.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:49
Donny must die
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-02-2005 @ 19:45 :
over de hele wereld worden films gemaakt, tis zonde dat distributeurs zich alelen richten op amerika. terwijl er overal toegangelijke films worden gemaakt. en dat we misschien zelfs zo met andere culturen in aanraking komen, dan met alleen dat van de amerikaanse.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:52
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 19:49 :
In Hollywood worden ook simpelweg betere films gemaakt. Goed, het meeste is wel bagger, maar er zijn toch zeker een aantal goede Hollywoodfilms.
k vind van niet. Er komen idd goede films soms uit hollywood. Maar om te generaliseren. Nee..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 19:49 :
over de hele wereld worden films gemaakt, tis zonde dat distributeurs zich alelen richten op amerika. terwijl er overal toegangelijke films worden gemaakt. en dat we misschien zelfs zo met andere culturen in aanraking komen, dan met alleen dat van de amerikaanse.
Net of die Bollywood-films zo leuk zijn. Dat is niet veel anders dan een jaren '50-Hollywood-film.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:55
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 19:53 :
Net of die Bollywood-films zo leuk zijn. Dat is niet veel anders dan een jaren '50-Hollywood-film.
meneer de expert is aan het woord hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 19:55 :
meneer de expert is aan het woord hoor...
Wel eens wat van gezien op Ned 3.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:01
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 19:57 :
Wel eens wat van gezien op Ned 3.
ik ook, kheb meestal genoten
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 19:49 :
Wat meer variatie zou natuurlijk geen kwaad kunnen. Maar de gemiddelde Nederlander kijkt liever naar een Amerikaanse film dan bijvoorbeeld een Bollywood film, vanwege het cultuurverschil. De Amerikaanse cultuur lijkt meer op de Nederlandse cultuur dan Indiase culturen.
Oud 02-02-2005, 19:11
Donny must die
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-02-2005 @ 20:07 :
Wat meer variatie zou natuurlijk geen kwaad kunnen. Maar de gemiddelde Nederlander kijkt liever naar een Amerikaanse film dan bijvoorbeeld een Bollywood film, vanwege het cultuurverschil. De Amerikaanse cultuur lijkt meer op de Nederlandse cultuur dan Indiase culturen.
net zoals nasi geintergreerd is in de nederlandse cultuur, zou ik geen reden kunnen vinden waarom bollywood films dat niet kunnen. Maarja, je zal wel gelijk hebben, tis alleen zonde
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 20:11 :
net zoals nasi geintergreerd is in de nederlandse cultuur, zou ik geen reden kunnen vinden waarom bollywood films dat niet kunnen. Maarja, je zal wel gelijk hebben, tis alleen zonde
Hmm bij mij is dat de reden niet hoor. Ik vind amerikaanse films gewoon spannender en grappiger en interessanter en alles. Maar ik ben zeker geen hollander.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:28
Donny must die
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-02-2005 @ 20:16 :
Hmm bij mij is dat de reden niet hoor. Ik vind amerikaanse films gewoon spannender en grappiger en interessanter en alles. Maar ik ben zeker geen hollander.
met hoeveel films uit andere landen ben jij in aanraking gekomen alsk vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 20:28 :
met hoeveel films uit andere landen ben jij in aanraking gekomen alsk vragen mag?
Nou ook wel chineze of japanse vechtfilms...die waren eerst wel ok maar ja die zijn maar voor een paar keer leuk daarna komen ze je keel uit. En Nederlandse films yuck. Britse films ugh. En ja ik interesseer me niet echt in al die dingen waar ik nix van snap dus ja? Maar het liefst kijk ik life as we know it. Gotta luv it.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:32
Pakistaan
Pakistaan is offline
Je ziet de amerikanisering niet alleen in Europa, maar ook in Azie. Ik heb deze week de Indiase versie van "Meet Joe Black" gezien, 100% gekopieerd, alleen met een andere filmtitel nml. "Dankjewel". Of is dit gewoon domweg plagiaat?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-02-2005 @ 20:16 :
en dat vind jij leuk en fijn he?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
FuSe schreef op 02-02-2005 @ 20:32 :
en dat vind jij leuk en fijn he?
hahahah OMG die zit
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:52
Donny must die
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-02-2005 @ 20:31 :
Nou ook wel chineze of japanse vechtfilms...die waren eerst wel ok maar ja die zijn maar voor een paar keer leuk daarna komen ze je keel uit. En Nederlandse films yuck. Britse films ugh. En ja ik interesseer me niet echt in al die dingen waar ik nix van snap dus ja? Maar het liefst kijk ik life as we know it. Gotta luv it.
oke ksnap het
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:53
Donny must die
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-02-2005 @ 20:32 :
Je ziet de amerikanisering niet alleen in Europa, maar ook in Azie. Ik heb deze week de Indiase versie van "Meet Joe Black" gezien, 100% gekopieerd, alleen met een andere filmtitel nml. "Dankjewel". Of is dit gewoon domweg plagiaat?

je moet eens voorstelllen hoeveel aziatische films welniet in amerika worden geremaked..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 20:53 :
je moet eens voorstelllen hoeveel aziatische films welniet in amerika worden geremaked..
The Grudge....wauw. Dat was echt een freaky film. Sarah Michelle Gellar was er wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten