Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 16:55
J3s
J3s is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:26 :
Ik adviseer je de afgelopen lijntopics ook eens door te lezen en dan je mening opnieuw te vormen.
Bovendien vraag ik me af hoe ze ineens een BMI van 21 kan hebben, terwijl ze eerst nog onder de 20 zat (en geen 5 kilo in een week kan zijn bijgekomen). Ik zou zeggen; lees 't vorige topic voor bewijs, daar geeft ze haar gewicht etc.
I did, maar ik wijzig mijn mening niet. Ik snap gewoon niet dat jullie het zo'n probleem vinden terwijl ze gezond bezig is met afvallen, aangezien ze geen 40 kilo ofzo wil wegen.

En ja, ik vind Kate Bush op die foto best mooi, mag ik?
Oud 31-01-2005, 16:57
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:34 :

nou ik moet zo gaan sporten dus..
Ik zou inderdaad maar snel gaan, stel je voor je komt deze week weer 5 kilo aan (en wie weet is 't nog wel meer, heb je voor je 't weet nog overgewicht).

bah, wat ben jij toch een aansteller.
Oud 31-01-2005, 16:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
J3s schreef op 31-01-2005 @ 17:55 :
I did, maar ik wijzig mijn mening niet. Ik snap gewoon niet dat jullie het zo'n probleem vinden terwijl ze gezond bezig is met afvallen, aangezien ze geen 40 kilo ofzo wil wegen.

Maar jij vindt het een goede zaak dat meisjes met een heel gezond gewicht, aan de lage kant zelfs, nog meer willen afvallen. Jij bent niet bang dat ze na die paar kilo niet nog meer wil afvallen, omdat ze dan er in de spiegel niet net zo mager uitziet als britney?
Oud 31-01-2005, 16:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:45 :
In mijn ogen wel. Figuren als Britney bepalen oa hoe bepaalde tieners hun ideaalbeeld vormen, en net doordat personen als Britney en JLO dagelijks op tv te zien zijn, wordt dat beeld overgenomen. Als alle popsterren een gezond gewicht zouden hebben, zouden tieners (met ook een gezond gewicht) zich er niet door laten beinvloeden in de zin van minder gaan eten, en waarschijnlijk kwam anorexia dan ook een stuk minder voor.
Maar zij zien er helemaal niet uit als anorexia-patienten. Eerder als atleten (wat ze ook zijn eigenlijk, dansers en britney turnde vroeger).
Oud 31-01-2005, 17:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:47 :
Je post hier wel wekelijks dingen in de zin van dat je refeed uit de hand is gelopen. Of zoiets als 'volgende week moet ik opletten' of 'minder eten' oid.
Maar geen lijstjes.
Oud 31-01-2005, 17:00
J3s
J3s is offline
@ Gothic:
Tja, sommige mensen schieten door, maar je kan niet iedereen over één kam scheren. Wie zegt dat ze niet tevreden is als ze een BMI heeft tussen de 19-20? Dat is evenmin zeker als de veronderstelling die jij noemt.
Oud 31-01-2005, 17:01
-(L)-
@ikkeleerlinge:
Citaat:
Nee maar als ik zoiets over mezelf zeg...iedereen heeft andere lichaamssamenstellingen. Mijn zus ziet er bijv. dunner uit dan mij (of iig atletischer) en zij heeft een BMI van 23.5 ofzo.
Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Bovendien is 't niet echt mogelijk jezelf met iemand anders te vergelijken, omdat je jezelf altijd anders ziet dan anderen. Een beter idee zou zijn om een derde, onafhankelijke persoon naar jullie beiden te laten kijken, en dan die persoon een conclusie te laten trekken over of jij ook echt 'dikker' bent. (Maar ik ben er van overtuigd dat dat niet het geval is).
Oud 31-01-2005, 17:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:58 :
Maar zij zien er helemaal niet uit als anorexia-patienten. Eerder als atleten (wat ze ook zijn eigenlijk, dansers en britney turnde vroeger).
Nee maar andere meisjes denken dat ze hun figuur krijgen als ze maar op het goeie gewicht zitten. En dan zitten ze daar eindelijk en dan blijkt het figuur toch niet helemaal te kloppen dus vallen ze nog een kilootje af.. en nog een.. en nog een... en dan, tja..
Oud 31-01-2005, 17:03
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:40 :
Ik ben misschien wat te direct op dit punt, maar ik heb een vriendin zo zien aftakelen en ik heb dit zelf ook meegemaakt, dat ik niet wil dat anderen dit zichzelf aandoen en hopelijk is er 1 iemand waarvan de ogen worden geopend. Directheid was de enige manier waardoor mijn ogen zijn geopend.
Ik bedoelde het helemaal niet fout. Ik vind het net fijn als mensen direct zijn, en dat moet je ook zijn. Door ergens omheen te draaien ontstaan er alleen maar misverstanden.
Oud 31-01-2005, 17:04
-(L)-
Citaat:
grl schreef op 31-01-2005 @ 17:40 :
Nee. Britney heeft officieel gezien nog een goed gewicht. Wel zit ze natuurlijk aan de onderrand. BMI van 18 of 19 geloof ik. (stond in een tijdschrift laatst)
Het zou handig zijn als je er ook rekening mee houdt dat zij volwassen is. Bij een volwassen persoon ligt een gezond BMI tussen 20 en 25 (zie oa openingspost).
Oud 31-01-2005, 17:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:04 :
Het zou handig zijn als je er ook rekening mee houdt dat zij volwassen is. Bij een volwassen persoon ligt een gezond BMI tussen 20 en 25 (zie oa openingspost).
Oh, ik dacht dat juist voor volwassenen gold: 18-25 goed gewicht.

Maar misschien had ze dan een BMI van 20. Het kwam er iig op neer dat ze een gezond gewicht had.

Wat niet wegneemt dat ze natuurlijk erg slank is.
Oud 31-01-2005, 17:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:01 :
@ikkeleerlinge:

Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Bovendien is 't niet echt mogelijk jezelf met iemand anders te vergelijken, omdat je jezelf altijd anders ziet dan anderen. Een beter idee zou zijn om een derde, onafhankelijke persoon naar jullie beiden te laten kijken, en dan die persoon een conclusie te laten trekken over of jij ook echt 'dikker' bent. (Maar ik ben er van overtuigd dat dat niet het geval is).
Idd, het is niet mogelijk om jezelf objectief te vergelijken. Tuurlijk wel met iemand die 50 kilo zwaarder is, maar anders niet. Zeker niet met een vertekend zelfbeeld. En dat heeft ze, anders zou ze zichzelf niet dik noemen maar dun. En dan wil ze niet dunner worden, maar magerder.
Oud 31-01-2005, 17:07
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:48 :
Dan mag jij de meneer van de paspoorten schoppen, want dan heeft hij mij verkeerd gemeten ...
Haha! Als je een paar centimeter groter bent is dat toch ook geen probleem? Wees blij, hoe groter, hoe meer je mag wegen
Oud 31-01-2005, 17:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:03 :
Ik bedoelde het helemaal niet fout. Ik vind het net fijn als mensen direct zijn, en dat moet je ook zijn. Door ergens omheen te draaien ontstaan er alleen maar misverstanden.
Ik vatte het ook niet zo op, ik vatte het op als compliment
Oud 31-01-2005, 17:09
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:55 :
je vergeet de snelle koolhydraten en loze koolhydraten en eiwitten
Shit, ben ik dat vergeten, nu is m'n dieet verpest
Oud 31-01-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 31-01-2005 @ 18:00 :
@ Gothic:
Tja, sommige mensen schieten door, maar je kan niet iedereen over één kam scheren. Wie zegt dat ze niet tevreden is als ze een BMI heeft tussen de 19-20? Dat is evenmin zeker als de veronderstelling die jij noemt.
Dat heeft ze.
Oud 31-01-2005, 17:11
-(L)-
Citaat:
J3s schreef op 31-01-2005 @ 17:55 :

Van mij mag je. Wat betreft ikkeleerlinge; nu is het dan misschien nog gezond, maar als ze zo doorgaat (wat best kan), dan is het niet meer gezond, en daar moet je ook naar kijken. Je gaat toch zeker niemand die aan de ondergrens van een gezond gewicht zit, adviseren (of stimuleren) om nog meer af te vallen!?
Oud 31-01-2005, 17:13
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:58 :
Maar zij zien er helemaal niet uit als anorexia-patienten.
Onee ik vergiste me, ze ziet er supergezond uit. Misschien zelfs iets te dik, ik raad haar aan om snel te gaan lijnen.

Pfff... doe toch normaal hey!
Oud 31-01-2005, 17:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:11 :
Van mij mag je. Wat betreft ikkeleerlinge; nu is het dan misschien nog gezond, maar als ze zo doorgaat (wat best kan), dan is het niet meer gezond, en daar moet je ook naar kijken. Je gaat toch zeker niemand die aan de ondergrens van een gezond gewicht zit, adviseren (of stimuleren) om nog meer af te vallen!?
Niet aan de ondergrens. In het midden, voor een volwassene dan.
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:11 :
Idd, dat is ook mijn punt, je moet niet afvallen tot de grens. Maar ik weet zelf ook dat ik pas tevreden was, als ik een bmi had die zej dat ik te licht was, dat gaf me een goed gevoel.
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:00 :
Maar geen lijstjes.
Wat boeit mij nou een lijstje van wat jij eet? Het gaat om 't feit dat je je achteraf schuldig voelt.
Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet of ik dit mag zeggen aangezien ik het natuurlijk zogenaamd makkelijk heb omdat ik niet te dik ben (eerder te dun) maar: Ik vind dat sommige mensen enorm zeiken! Oh jeetje, een kilo erbij.. snel naar de sportschool en deze week geen chocola meer. In het vorige lijntopic was iemand met een BMI van 31. Dan kan ik me voorstellen dat je wat wil afvallen. Maar dan heb je ook een gezondheid om rekening mee te houden. Als je een BMI van 24 hebt en je wil 5 kilo afvallen, dan moet je dat vooral doen.. maar doe het dan gewoon rustig en zonder al te veel druk. Nou ja, dan ben je deze maand niet afgevallen, volgende maand beter.

Bij deze mijn bijdrage aan dit topic.
Oud 31-01-2005, 17:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:14 :
moest je niet sporten?
Oud 31-01-2005, 17:16
-(L)-
Citaat:
J3s schreef op 31-01-2005 @ 18:00 :
@ Gothic:
Tja, sommige mensen schieten door, maar je kan niet iedereen over één kam scheren. Wie zegt dat ze niet tevreden is als ze een BMI heeft tussen de 19-20?
Ik zeg dat. Haar streefgewicht was eerst 50 (wat al weinig is), en laatst poste ze dat ze nu voor de 48 gaat. En ja, dat noem ik doorschieten. Wie zegt dat als ze die 48 bereikt heeft, ze niet nog verder wil gaan en haar grens weer verlegt? Geef maar toe, die kans zit er gewoon dik in.
Oud 31-01-2005, 17:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 18:15 :
moest je niet sporten?
Hmm is verzet naar om kwart voor 8. Niet zo goed maar kon ik zelf niks aan doen. Geen ramp overigens.
Oud 31-01-2005, 17:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
grl schreef op 31-01-2005 @ 18:14 :
Ik weet niet of ik dit mag zeggen aangezien ik het natuurlijk zogenaamd makkelijk heb omdat ik niet te dik ben (eerder te dun) maar: Ik vind dat sommige mensen enorm zeiken! Oh jeetje, een kilo erbij.. snel naar de sportschool en deze week geen chocola meer. In het vorige lijntopic was iemand met een BMI van 31. Dan kan ik me voorstellen dat je wat wil afvallen. Maar dan heb je ook een gezondheid om rekening mee te houden. Als je een BMI van 24 hebt en je wil 5 kilo afvallen, dan moet je dat vooral doen.. maar doe het dan gewoon rustig en zonder al te veel druk. Nou ja, dan ben je deze maand niet afgevallen, volgende maand beter.

Bij deze mijn bijdrage aan dit topic.
ja .
Oud 31-01-2005, 17:19
-(L)-
Citaat:
grl schreef op 31-01-2005 @ 18:06 :
Oh, ik dacht dat juist voor volwassenen gold: 18-25 goed gewicht.

Maar misschien had ze dan een BMI van 20. Het kwam er iig op neer dat ze een gezond gewicht had.

Wat niet wegneemt dat ze natuurlijk erg slank is.
Nu ineens 20. Post aub alleen gegevens van anderen waarvan je zeker weet dat ze kloppen. Ik weet zeker dat ze geen BMI van 20 heeft, verre niet. Kijk het nog maar eens na.
En als ze een ongezond gewicht heeft, dan heet dat 'mager' niet slank. 'Slank' is iemand met een gezond gewicht, aan de ondergrens. Zo iemand als ikkeleerlinge bijvoorbeeld.
Oud 31-01-2005, 17:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:19 :
Nu ineens 20. Post aub alleen gegevens van anderen waarvan je zeker weet dat ze kloppen. Ik weet zeker dat ze geen BMI van 20 heeft, verre niet. Kijk het nog maar eens na.
Het kan heel goed kloppen want ze doet veel aan krachttraining en is ook erg gespierd.
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 18:08 :
Ik vatte het ook niet zo op, ik vatte het op als compliment
Okee, zo bedoelde ik het namelijk ook!
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2005 @ 17:38 :
@ikkeleerlinge:

Laten we er nu verder maar over ophouden, want we komen er toch niet uit. Iedereen weet nu min of meer van de anderen hoe ze er over denken, meer komt er toch niet uit, het wordt alleen maar een "welles-nietes" spelletje.
Mwa wat ik er nog over wil zeggen, ik denk dat de algemene opinie hier wel juist is. Niet zozeer het hébben van een oordeel, maar het stressen om nutteloze dingen.

Vergeet niet dat stress een hoop cortisol vrijmaakt en je testosteronspiegel drukt wat ook niet bevorderlijk is voor je progressie.

Ik zeg niet dat het al dan niet zo is, maar het is zeker raadzaam het in de gaten te houden. Je wéét toevallig hoe je goed (zou) moet(en) dieeten, als je dat niet wist lag een eetstoornis wel op de loer. Hoe vaak heb ik op Msn al niet gezegd, hou je nou aan de grote lijn en maak je niet zo druk over die kleine shitdingen.

Is de kcal inname oke, cycle je moet verbruik en koolhydraat inname. Hou je een nette refeed en is de productkeuze van je dieet verder gevarieerd? Maak je dan niet druk!

Het komt dan wel goed. De enigen die ik verder ken die zich zo extreem druk maken om die paar microgram micronutriënten zijn jongens in wedstrijdvoorbereiding. En hét grote verschil is dat zij er een gegronde reden voor hebben en het slechts tijdelijk is.

Ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is. Blijf bij de basis, kleine verschilletjes van een paar gram maken heus geen drama.

Beter is je af te vragen waaróm je "zondes" begaat. Uit onzekerheid? Uit stress? Uit gebrek aan mentaliteit en/of vertrouwen?

Einde verhaal, laten we er over zwijgen.
Oud 31-01-2005, 17:22
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:14 :
Als jij mij kan bewijzen dat je een BMI van 21 hebt, dan zal ik er niks meer over zeggen. Maar dat heb je niet, aangezien je vorige week 50 kilo woog.
Oud 31-01-2005, 17:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het best een lekker idee dat ik niet meer echt aan het lijnen ben maar gewoon gezond aan het eten ben en me dus niet meer 'schuldig' voel over iets ongezonds wat ik eet. Ik mag van mezelf zondigen zolang met maar met mate is, zo relaxed

Vandaag gegeten:
11.00 uur (hiervoor geen honger): vier droge crackers (van die Fjord dingen, soort knackebrod)

12.45 uur: vier geroosterde bruine boterhammen met kaas en banaan

15.30 uur: pakje Liga's en een pot perzikthee

17.00 uur: pakje crackertjes.

Vanavond nog rosti, tartaar en bloemkool
Oud 31-01-2005, 17:25
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:20 :
Het kan heel goed kloppen want ze doet veel aan krachttraining en is ook erg gespierd.
Het interesseert me niet eens of 't nou wel of niet klopt. Waar het mij om gaat is dat 't eerst 18 of 19 was, en nu ineens 20.
Oud 31-01-2005, 17:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:22 :
Als jij mij kan bewijzen dat je een BMI van 21 hebt, dan zal ik er niks meer over zeggen. Maar dat heb je niet, aangezien je vorige week 50 kilo woog.
Dat kan ze niet bewijzen, en zelfs al staat ze op de weegschaal voor je, is het nog zo beinvloedbaar. Ze drinkt veel.

Die vriendin van mij dronk voor het wegen altijd een paar liter water, zodat de hulpverleners niet doorhadden dat ze was afgevallen... zo zie je maar weer, gewicht zegt wat, maar niet genoeg, vocht kan zoveel uitmaken...
Oud 31-01-2005, 17:27
Verwijderd
Ikkeleerlinge:
Okey, de feiten, voor zover ik ze nou goed heb
Een week geleden woog je 50 kg, toch?
Met een lengte van 1.59 a 1.60m en een buikomtrek die ik genomen heb voor ongeveer 75 (je zei dat het tussen 72 en 80 varieerd) heb je nu een BMI van 19.5.

Met een gewicht van 48 kg wordt dat lager... (overgewicht.nl wil niet lager)

Dat is het laatste wat ik even zeggen wou, lol we hebben nou behoorlijk wat pagina's volgepost over, nouja dit o.a. laten we nou kappen.
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-01-2005 @ 18:24 :
Ik vind het best een lekker idee dat ik niet meer echt aan het lijnen ben maar gewoon gezond aan het eten ben en me dus niet meer 'schuldig' voel over iets ongezonds wat ik eet. Ik mag van mezelf zondigen zolang met maar met mate is, zo relaxed

Vandaag gegeten:
11.00 uur (hiervoor geen honger): vier droge crackers (van die Fjord dingen, soort knackebrod)

Pff, volgens mij kom ik hier over als degene die overal commentaar op heeft. Maar als ik er dan toch m'n mening over moet geven; ik vind 't eigenlijk wel weinig...
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-01-2005 @ 18:24 :

Vandaag gegeten:

Fijn om te horen, want jij hebt gewoon een heel mooi lichaam/figuur .
Oud 31-01-2005, 17:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:27 :
Pff, volgens mij kom ik hier over als degene die overal commentaar op heeft. Maar als ik er dan toch m'n mening over moet geven; ik vind 't eigenlijk wel weinig...
Vind ik eigenlijk wel meevallen ... 4 crackers, 4 boterhammen en nog een pakje crackertjes en avondeten. Lijkt mij voldoende... Alleen niet zo netjes verdeeld over de dag, maar dat is per persoon verschillend wat ze fijn vinden...
En eerder ontbijten is beter.
Oud 31-01-2005, 17:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:27 :
Als ik geen commentaar wil post ik het hier toch niet Maak je daar niet druk om joh. Het is ook wel weinig omdat ik geen echt ontbijt had maar ik had gewoon nog weinig honger toen ik opstond en meer zin in crackers dan in brood maar verder had ik geen honger vandaag.
Oud 31-01-2005, 17:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-01-2005 @ 18:20 :
Mwa wat ik er nog over wil zeggen, ik denk dat de algemene opinie hier wel juist is. Niet zozeer het hébben van een oordeel, maar het stressen om nutteloze dingen.

Vergeet niet dat stress een hoop cortisol vrijmaakt en je testosteronspiegel drukt wat ook niet bevorderlijk is voor je progressie.

Ik zeg niet dat het al dan niet zo is, maar het is zeker raadzaam het in de gaten te houden. Je wéét toevallig hoe je goed (zou) moet(en) dieeten, als je dat niet wist lag een eetstoornis wel op de loer. Hoe vaak heb ik op Msn al niet gezegd, hou je nou aan de grote lijn en maak je niet zo druk over die kleine shitdingen.

Is de kcal inname oke, cycle je moet verbruik en koolhydraat inname. Hou je een nette refeed en is de productkeuze van je dieet verder gevarieerd? Maak je dan niet druk!

Het komt dan wel goed. De enigen die ik verder ken die zich zo extreem druk maken om die paar microgram micronutriënten zijn jongens in wedstrijdvoorbereiding. En hét grote verschil is dat zij er een gegronde reden voor hebben en het slechts tijdelijk is.

Ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is. Blijf bij de basis, kleine verschilletjes van een paar gram maken heus geen drama.

Beter is je af te vragen waaróm je "zondes" begaat. Uit onzekerheid? Uit stress? Uit gebrek aan mentaliteit en/of vertrouwen?

Einde verhaal, laten we er over zwijgen.
Ja weet ik... ik probeer ook niet te stressen maar ik stress ook niet echt (denk ik). Hmmm echt klote om mijn cortisol-levels onder controle te houden. Ik zou ze eigenlijk moeten kunnen meten...maar ja ik probeer me niet te druk te maken over dingen. Ik maak me niet druk om die kleine shitdingen eigenlijk...dat maken deze mensen ervan. Maar goed ik zal niet teveel stressen en me aan de grote lijnen houden (wat ik al doe trouwens hoor).
Oud 31-01-2005, 17:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 18:29 :
Vind ik eigenlijk wel meevallen ... 4 crackers, 4 boterhammen en nog een pakje crackertjes en avondeten. Lijkt mij voldoende... Alleen niet zo netjes verdeeld over de dag, maar dat is per persoon verschillend wat ze fijn vinden...
En eerder ontbijten is beter.
Normaal eet ik ook wel wat meer brood (zes tot acht boterhammen) en ook wel gelijk als ik opgestaan ben maar nu vond ik dat ik eigenlijk te laat opgestaan was dus ben ik gelijk gaan leren en ik had ook niet echt honger dus ik ben pas gaan eten toen ik echt honger had.
Oud 31-01-2005, 17:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:30 :
Ja weet ik... ik probeer ook niet te stressen maar ik stress ook niet echt (denk ik). Hmmm echt klote om mijn cortisol-levels onder controle te houden. Ik zou ze eigenlijk moeten kunnen meten...maar ja ik probeer me niet te druk te maken over dingen. Ik maak me niet druk om die kleine shitdingen eigenlijk...dat maken deze mensen ervan. Maar goed ik zal niet teveel stressen en me aan de grote lijnen houden (wat ik al doe trouwens hoor).
Jij moet je er uberhaupt niet mee bezig houden en laat staan lijnen.
Oud 31-01-2005, 17:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-01-2005 @ 18:31 :
Normaal eet ik ook wel wat meer brood (zes tot acht boterhammen) en ook wel gelijk als ik opgestaan ben maar nu vond ik dat ik eigenlijk te laat opgestaan was dus ben ik gelijk gaan leren en ik had ook niet echt honger dus ik ben pas gaan eten toen ik echt honger had.
Voor beter resultaat kun je dan toch beter iets eten, dan blijft er echt veel meer hangen. Want leren kost echt veel energie.
Oud 31-01-2005, 17:37
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:30 :
Nu doe je het alweer Cortisol is geen vergif waar je dood van gaat. Het is alleen béter om te vermijden, en dat doe je al door je niet zo druk te maken.

Ik snap je wel, maar ik snap hun ook. Herinner je je jou vraag nog over zalmolie of een omega supplement?

It's not a big deal dat in het een 3% meer EPA en in het andere 8% meer DHA dat soort dingen maken echt niks uit, noch voor je gezondheid, noch voor je progressie.

Anyway wat doet het er toe. Wie z'n tijd wil verdoen aan mierenneuken moet dat vooral doen.
Oud 31-01-2005, 17:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 18:36 :
Voor beter resultaat kun je dan toch beter iets eten, dan blijft er echt veel meer hangen. Want leren kost echt veel energie.
Dan zal ik morgen toch maar eerst vijf minuten besteden aan ontbijten en dan leren, als ik dan meer opneem zijn die vijf minuten het meer dan waard
Oud 31-01-2005, 17:42
Delicate
Delicate is offline
Pfff.. die eerste paar weken waren echt slecht.

Ik móet het er gewoon af krijgen.
M'n bmi schommelt nog steeds rond de 28 en dat is gewoon echt te veel.

Maar ik kan het gewoon echt niet.
Ik zou niet meer weten hoe ik mezelf nog kan motiveren of wat dan ook..

Oud 31-01-2005, 17:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-01-2005 @ 18:37 :
Nu doe je het alweer Cortisol is geen vergif waar je dood van gaat. Het is alleen béter om te vermijden, en dat doe je al door je niet zo druk te maken.

Ik snap je wel, maar ik snap hun ook. Herinner je je jou vraag nog over zalmolie of een omega supplement?

It's not a big deal dat in het een 3% meer EPA en in het andere 8% meer DHA dat soort dingen maken echt niks uit, noch voor je gezondheid, noch voor je progressie.

Anyway wat doet het er toe. Wie z'n tijd wil verdoen aan mierenneuken moet dat vooral doen.
Neee mierenneuken ( ) zal ik niet meer doen. Ik moet idd ophouden met stressen. Niet goed voor me.

Ik ga wel weer mediteren...al voelt het wel best nutteloos aan. Doe ik het verkeerd ofzo?

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 17:46.
Oud 31-01-2005, 17:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 31-01-2005 @ 18:42 :

Och je was toch zo goed begonnen? Het kost nou eenmaal tijd om af te vallen maar je kunt het wel. Gewoon weer beginnen met gezond eten.
Heb je nog steeds geen msn trouwens? Duurt wel erg lang.
Oud 31-01-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:

KOm op meid je kunt het wel, je wilt niet weten hoe sommige mensen met wie het nu super gaat hier echt aanploeterden eerst. Bij mij gaat het ook heel langzaam (terwijl ik toch veel beter eet nu)
Gewoon blijven proberen, je kunt niet zomaar als een blad omslaan en ineens een perfect dieet gaan volgen, ten eerste betaat en geen perfect dieet, en ten tweede leer je door vallen en opstaan.
Echt
Oud 31-01-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:

Elke verandering in levensstijl is opeens erg moeilijk als je de eerste paar weken erop hebt zitten... daar moet je dan even doorheen, dan gaat het weer tot die tijd kun je misschien steun zoeken bij vriendinnen? Of die nou ook willen afvallen of niet... ze kunnen je misschien wat afleiden en je stimuleren
Topic gesloten

Regels voor berichten