![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() want dat kind reageert ook helemaal niet meer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ga me nou niet vertellen dat jij óók zo'n allesmoetkunnen-typje bent? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, dat klinkt arrogant, ja. Maar het is niet voor niks door de wet verboden. Waarom vind jij het niet ziek? Stel je eens voor: jij.. met je broer. Wees eens heel eerlijk! Wil je niet gewoon tolerant gevonden worden? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Stel je eens voor: je moet een bord vol met ransige spruitjes eten.. vind je dat niet smerig? Zullen we het afkeuren als andere mensen dat doen? Maar om even inhoudelijk te worden: Het is bij de wet verboden omdat de kans op gehandicapte kinderen groter wordt en de regering wil het risico daarop laag houden. Ik zou zelf inderdaad nooit aan seks met m'n zusje beginnen en ik weet dat seks tussen broer en zus verre van normaal is. Ik zie alleen het nut niet van iets afkeuren puur omdat het afwijkt van de norm. Als de mensen die erbij betrokken zijn het zelf graag willen en de enige reden om ze tegen te houden is verdwenen met de komst van anticonceptie mogen ze van mij hun gang gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Het is seks met je directe bloedverwant. Het is niet gezond! Dat vind ik argument genoeg! |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet gezond --> dat is nooit bewezen (of een mening die nergens op gebasseerd is) kortom waar staat je argument
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ónze samenleving is het een taboe om seks te hebben met naaste familieleden, en dat is zo in de meeste samenlevingen. Maar er zijn er ook waar dat taboe niet bestaat of bestond (de Minnetaree/Mandan bijvoorbeeld, geloof ik tenminste). Het is dus niet per definitie 'ziek' of 'fout', dat vind JIJ gewoon. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus het is ziek en fout ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het IS niet ziek en fout, maar de meeste Nederlanders VINDEN het fout. Da's wat anders.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo lang je het maar safe doet met je zus, is er niets aan de hand. Ik heb anderhalf jaar lang een relatie gehad met mijn zus, en we hebben het altijd veilig gedaan. Als er wat mis gegaan was, dan waren we gewoon verstandig geweest, en had zij de morning-after pil gehaald. Helaas kreeg m'n zus op een gegeven moment meer interesse in oudere mannen en werkte de relatie niet meer. Toen zijn we uit elkaar gegaan, nu hebben we nog steeds een goed contact. Ze zit trouwens ook op dit forum, qua uiterlijk lijken we een beetje op elkaar, maar gek genoeg is de familieband nog niemand opgevallen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
't is erg tegenstrijdig wat je allemaal zegt...
||
Citaat:
en ik vraag me ook af wat je broer er van vind bovendien, tis allemaal lol denk je nu maar wat als je broer een vriendin krijgt en seks heeft met die vriendin en niet meer met jou. wie zegt dat jij je niet gekwetst voelt. naast dat je vreemd gaat vind ik ook dat je je vriend dingen moet vertellen, omdat hij je vriend is en je hem moet vertrouwen enzow. lijkt me opzich wel handig voor de relatie. ja ligt er ook aan hoe lang je iets met em hebt natuurlijk. die relatie die je met je broer hebt, daar veroordeel ik je niet eens op maar ik denk wel dat je dit problemen gaat geven. ik bedoel, dingen die niet 'normaal' zijn en voor jou wel normaal gevonden worden zijn vaak moeilijker en hebben mensen meestal problemen mee ik denk dat je gewoon realistisch moet wezen, je dacht toch niet dat jullie eeuwig samen op kamers in je ouderlijk huis wonen en jullie tot jullie 80ste seks hebben. maar ik vind het trouwens ook vreemd dat jullie samen een kamer hebben, ik bedoel, je hebt een vriend, denken je ouders echt dat je dan seks kunt hebben met je vriend. of is dat een soort prefentie middel voor het behouden van de maagdelijkheid van hun kids. nou dat hebben jullie goed opgelost ![]() als dit allemaal waar is natuurlijk, en dat betijfel ik zeer, niet door het onderwerp maar meer door de manier hoe het is geschreven, maarja, voor de zekerheid...
||
Citaat:
De kans lijkt mij ook groot dat dit een of andere persoon is die niet beters te doen heeft dan zon grappen uit te halen door zo'n dingen te posten. Maar tja, er zijn in deze wereld wel meer mensen die dingen doen waarvan anderen zeggen; "what the fuck", maar die het zelf niet raar vinden. Niet dat ik het erg smakelijk vind, maar ik zou er zeker niet van verschieten als het waar zou zijn. Zeker niet als ze het vanaf hun 11de doen, dan weten ze idd niet beter, beseffen ze niet dat het slecht is. Wat ik toch ergens nog vreemd vind, want op je 11de heb je best al wel wat seksuele voorlichting gehad, als is het maar van op tv of van vriendjes en vriendinnetjes. In ieder geval; stop ermee. Het kan idd trauma's veroorzaken of jullie broer-zus band (en zo mss de band met de hele familie) vernietigen. (als het al niet te laat is, want als je al 6 jaar elke dag sekst, tsja, ik zal er geen rekensommetje bij moeten maken zeker ![]() Ik veronderstel dat je ouders ook nogal onthutst zouden zijn als ze dit zouden horen. |
![]() |
||
Citaat:
Het is zo vanzelfsprekend dat het fout is, dat de argumenten achterblijven. Je wéét gewoon dat dit fout is. Er zijn ontelbare argumenten voor. Om er maar een paar op te sommen: 1. Seks is bedoeld om kinderen te krijgen; seks tussen broer en zus geeft gehandicapte kinderen -> is niet de bedoeling van ons bestaan 2. Seks tussen broer en zus kan je hele familieband verpesten; wat als iemand erachter komt? grote kans dat je tante je niet meer in haar huis wil (ook al is dit overdreven, als die tante beslist dat ze dit walgelijk vind (grote kans) dan is daar niets tegen te doen) 3. Het is slecht voor je eigen geest. Het komt later zowiezo terug in een vorm van trauma of toch zeker grote zorg. Je gaat jezelf schamen, wordt zelfonzeker, sluit je af van mensen,... 4. Het is slecht voor de relatie met je broer/zus. Ooit ga je beseffen dat dit "fout" is, of toch tenminste iets "wat zelfs in andere landen verboden is en dus anderen nooit doen en dus eigenlijk niet hoort", je schaamt je beiden, durft elkaar niet meer onder ogen komen,... 5. Het verstoort de normale gang van leven. Binnen een gezin hoort er liefde en begrip voor elkaar te zijn, geen erotiek. Stel dat je nog een kleiner broertje of zusje hebt. Die vind het dan normaal, en stelt later de moeder de vraag of ze met hem wilt vrijen. Waarom niet? Als broer en zus het ook mogen? enz, enz,... nog argumenten nodig? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Broers en zussen Arkeville | 32 | 05-07-2011 09:41 | |
Liefde & Relatie |
Liefde tussen broer en zus. x-spekkie-x | 24 | 05-01-2009 22:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Broer en zus willen legale seksrelatie Love & Peace | 130 | 08-03-2007 11:16 | |
Liefde & Relatie |
relatie tussen ouders en broertje en zusje skaapie | 4 | 14-06-2005 20:38 | |
Liefde & Relatie |
broer en zus, Maija | 30 | 02-02-2005 17:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Broers en Zussen in de Evolutie. Oen | 2 | 29-03-2002 13:13 |