Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2011, 18:19
Arkeville
Arkeville is offline
Ik heb één zusje en één broer. Arkeville in the middle

Toevoeging:

En hoe is de verhouding tussen jullie? Schiet je met al je broers en zussen op? Of heb je alleen maar ruzie?

Laatst gewijzigd op 02-07-2011 om 19:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2011, 18:33
Verwijderd
Een zusje, twee broertjes en een halfbroertje.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 18:34
Signy
Signy is offline
1 oudere broer
Oud 02-07-2011, 18:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
1 tweelingbroer
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 18:42
Geel
Geel is offline
Twee broers en één broertje.
Oud 02-07-2011, 18:54
Verwijderd
1 zus
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:02
Verwijderd
Citaat:
1 zus
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:04
AzN
AzN is offline
1 Jongere en 1 oudere broer
Oud 02-07-2011, 19:07
Verwijderd
0
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:12
Verwijderd
één zusje. Maar ze denken altijd dat zij ouder is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:17
Verwijderd
Wat een... interessant topic? Zullen we er neven en nichten aan toevoegen?

Hoe dan ook, ik heb een biologisch broertje en een biologisch zusje. Dat is niet zo opzienbarend allemaal. Dan heb ik nog twee volle neefjes, een halfneefje, twee halfstiefnichtjes, twee adoptieve neven die nooit als echte neven voelen en een adoptieve nicht waar ik ook niet heul veel mee heb - wel aardig allemaal verder hoor. En dan zijn er nog wat mensen die noch biologisch, noch juridisch familie van me zijn, maar in alle andere opzichten wel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:19
Verwijderd
Ik heb een jonger zusje.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:22
Verwijderd
Is een opsomtopic zonder discussiewaarde niet tegen het nieuwe DK-beleid?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:27
Balance
Balance is offline
1 broer

En als de rest van de familie ook wordt geteld:
- 27 ooms en tante (waarvan 14 broers/zussen van m'n ouders, de rest aangetrouwd)
- 30 neven en nichten (waarvan 24 echte neefjes/nichtjes, de rest aangetrouwd)
- 4 achterneefjes en -nichtjes (kinderen van mijn neven/nichten)

Drukke boel op begrafenissen/crematies.
Dat is wel ook zo'n beetje de enige gelegenheid waarbij ik iedereen zie.
Oud 02-07-2011, 19:32
Geel
Geel is offline
Beginpost is aangepast. Geef dit topic een kans.
Oud 02-07-2011, 19:39
Verwijderd
Oke, ter aanvulling: ik kan absoluut niet overweg met mijn zusje, vooral omdat ik haar vreselijk dom vind. Ze kijkt nooit naar het nieuws, ze weet niet eens wie Mark Rutte is, haar algemene ontwikkeling is 0, ze leest nooit een boek, ze luistert alleen maar naar hardcore, gaat naar hardstylefeesten, ze is gewoon totaal anders dan ik.

En ze is druk en irritant.

Af en toe kunnen we het wel met elkaar vinden, maar verder totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:42
Rivka
Rivka is offline
Ik ben de oudste en heb twee broertjes en een zusje van 13, 10 en 8 jaar (in dezelfde volgorde). Met het oudste broertje ben ik soms prima en soms lijken we elkaar echt te haten dus daar is de verhouding wat moeilijk mee. Mijn tweede broertje is hypergevoelig en zacht en hij wordt veel gepest door het oudste broertje, ik heb niet zoveel met hem. Met mijn zusje ben ik eigenlijk al tijd goed en we zijn heel hecht. Ze lijkt en doet ouder dan ze is (eerder 10 of 11) en ze is echt mijn kleine BFF .
Oud 02-07-2011, 19:47
Verwijderd
Met mijn zusje ben ik heel close. Of ja, vooral heel klef - we hangen veel om elkaar heen, begroeten elkaar als we elkaar op school tegenkomen uitgebreid en met kussen op de wang, doen elkaars haar, gewoon, wat zussen doen. Maar ik deel weinig hartsgeheimen met haar.
Met mijn broertje ligt het moeilijker. We maken veel ruzie... we liggen elkaar gewoon niet zo. Maar dat vind ik geen forummateriaal.
Met mijn beide biologische neefjes kan ik het heel goed vinden en met mijn niet-familieneven en -nichten ook. Met de rest heb ik gewoon niks, want ik zie ze nooit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 19:56
Verwijderd
Mijn zus is bijna 6 jaar ouder, en vroeger gaf dat wel eens wat gedoe, maar sinds zij 18 is oid gaat het eigenlijk prima. Qua uiterlijk lijken we niet op elkaar (zij lijkt veel op mijn moeder, ik juist meer op mijn vader), maar qua innerlijk juist wel. We vinden dezelfde dingen leuk en ook bv qua kleding ontdekken we vaak dat we precies hetzelfde hebben gekocht.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 20:11
Martiño
Martiño is offline
Geen broers of zussen. Ik heb overigens een hekel aan mensen die dan beweren dat je 'dus' verwend of zielig/eenzaam bent. Dat zijn ten eerste vaak mensen die zelf broers en zussen hebben, en dus echt niet weten waar ze het over hebben (net zoals ik niet weet hoe het is om broers of zussen te hebben), en daarnaast is iedere situatie is anders en zoals met alles heeft alles zijn voor- en nadelen.

Verder heb ik wel vier nichtjes en twee neefjes waar ik vroeger (en nu overigens nog steeds) veel contact mee had dus dat zijn wel een soort-van-broertjes/zusjes, denk ik.

Laatst gewijzigd op 03-07-2011 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 21:23
Verwijderd
Met iets meer inhoud: Ik heb een zusje, twee broertjes en een halfbroertje van 11, 9, 7 en 2. Mijn zusje kan ik meestal goed mee opschieten, maar we maken ook wel eens flink ruzie. Mijn oudste broertje kan ik erg goed mee opschieten, en we delen ook veel interesses. Mijn jongste broertje heb ik niet erg veel mee, omdat hij erg verwend en gevoelig is. Mijn halfbroertje kan ik eigenlijk niet veel mee discussiëren, maar hij komt wel constant naar me toe om met me te spelen (in elkaar slaan).
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 21:28
Verwijderd
Ik heb 1 zus, maar wij kunnen niet echt goed met elkaar omgaan. Zelfs mijn ouders waren blij toen ze het huis uitging, omdat het was rust creeërde. Overigens zijn we beide geen slechte personen ofzo . Zij is echter net een pitbull , als ze ergens in vast bijt, dan houdt ze vast. Ik ben echter meer van het: Als ik het niet wil delen wil ik het niet delen. Dat zeg ik 2 keer lief, en daarna bijt ik terug . Dus gewoonweg geen goede combinatie.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 00:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
1 zus, maar ze denken altijd dat ik ouder ben (omdat ze formaat dwerg is )

We hadden vroeger heel vaak ruzie, maar nu eigenlijk nooit meer, dat is wel fijn. We vertellen elkaar meer dan we soms willen weten maar zussen <3
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 08:26
Verwijderd
Ik heb één zus en één broer. Ik ben de jongste thuis. Met mijn zus kan ik het niet heel goed vinden; We (lees: zij) kibbelen vaak over onzinnige dingen. Met mijn broer kan ik het beter vinden, maar ik spreek hem nauwelijks. Hij is thuis wanneer ik niet thuis ben en visa versa.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 08:47
snoopy
snoopy is offline
Ik heb een broertje van bijna 25. Hij is dus 3 jaar en 4 maanden jonger dan ik.

Ik kan op zich best redelijk met hem opschieten, maar hij woont een uur bij me vandaag én hij is wel erg anders dan ik.

Vroeger konden we niet goed met elkaar opschieten, o.a. door het leeftijdsverschil.
Oud 03-07-2011, 09:54
Verwijderd
Citaat:
1 zus, maar ze denken altijd dat ik ouder ben (omdat ze formaat dwerg is )

We hadden vroeger heel vaak ruzie, maar nu eigenlijk nooit meer, dat is wel fijn. We vertellen elkaar meer dan we soms willen weten maar zussen <3
haha fu

Nou ik kan me zo voorstellen dat als wij ooit weer onder één dak zouden wonen (god behoede ons ) dat wij dan weer zou als vroeger worden m.a.w : dan slaan we elkaar de hersen in . Ik vind ons nog steeds echt zusjes, we kunnen lachen maar elkaar ook haten
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 12:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
haha fu

Nou ik kan me zo voorstellen dat als wij ooit weer onder één dak zouden wonen (god behoede ons ) dat wij dan weer zou als vroeger worden m.a.w : dan slaan we elkaar de hersen in . Ik vind ons nog steeds echt zusjes, we kunnen lachen maar elkaar ook haten
Ja we moeten niet weer samen gaan wonen inderdaad hoewel we elkaar nu nog wel eens de hersenen inslaan, is het wel beter geworden sinds we niet meer in 1 huis wonen.
Oud 03-07-2011, 22:26
Laura_x_
Laura_x_ is offline
2 jongere broertjes.
Over het algemeen gaat t wel goed
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 22:49
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
1 broer

Hij lijkt totaal niet op mij en toch zegt men dat dat wel zo is. Dus zal dat toch ook wel een beetje zo zijn.

Hij is de man die alles voor elkaar heeft, juiste diploma's, werk, huis, vrienden.
Maakt applicaties voor de I-Phone touch dinges ding iets. Kan onverwacht volwassen of juist kinderlijk uit de hoek vallen.
Oud 04-07-2011, 07:54
Missy
Missy is offline
Ik heb twee zusjes en twee broers. Sinds een half jaartje kan ik opeens wonderbaarlijk genoeg vrij goed opschieten met eentje, waarmee het eerst minder was. Maar met beiden is het meestal tof en kunnen we onderling prima opschieten. Daarna ook nog twee broers, die ik helaas een stuk minder spreek door drukte van beide kanten.
Oud 04-07-2011, 08:07
Verwijderd
ik heb een bijna 3jaar jonger broertje, en we kunnen meestal wel goed goed met elkaar opschieten. We lijken niet echt op elkaar, hij lijkt meer op mijn moeder en ik op mijn vader. kwa gedrag dan. Maar kwa uiterlijk lijken we wel op elkaar. Verder heb ik nog een groot aantal neven, nichten, ooms, tantes en aanhang. Waar ik velen nooit tot weinig zie, want we wonen best ver uitelkaar allemaal.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 09:41
Verwijderd
Twee zusjes. 20 en 19 en ik ben behoorlijk dol op ze. We kunnen ook wel zussenkibbelen hoor, maar we zijn ook gewoon heel goed bevriend en zeker de laatste tijd kan ik het met beide heel goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 09:41
Volk
Volk is offline
Ik heb een oudere halfbroer die ik op mijn 8ste 1 keer heb gezien. Een oudere halfzus die ik nog nooit in het echt heb ontmoet. Een jongere halfzus die ik een paar keer heb gezien. Mijn halfzusje is 9 jaar jonger, de halfbroer is een jaar, misschien 2 ouder. En de halfzus is ongeveer 25. Ik weet het niet echt. Ik heb niet echt contact met ze en helaas voor hen vind ik dat geen probleem. En het zou zomaar kunnen dat ik meer halfbroers of zussen heb. Maar daar weet ik nu nog niks van.

Dan heb ik mijn (half maar toch ook vol)broertje waar ik mee ben opgegroeid, daar heb ik een goede band mee. Ik zie hem helaas niet zo vaak als ik zou willen, maar we hebben wel goed contact. Hij is bijna 2 jaar jonger. We zitten nu in de paar maanden waarin hij mij plaagt dat hij me qua leeftijd in gaat halen, dit zijn de enige paar maanden waarin hij maar een jaar jonger is. Daar plaagt hij me al mee sinds hij kan tellen Mijn broertje is mijn maatje door dik en dun, en hoewel we elkaar vroeger letterlijk naar de keel vlogen en sloegen en schopten is onze band heel erg verbeterd sinds ik het huis uit ben gegaan toen hij 15 was en hij me flink is gaan missen. Ik houd heel veel van mijn broertje en in mijn hoofd is hij de status van familie voorbijgegroeid en hoort hij bij mijn vrienden. <3

Ik heb ook een oom die 8 jaar ouder is en waar ik samen mee ben opgegroeid, die zie ik ook als mijn broer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten