Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Blink182 schreef op 11-03-2005 @ 15:17 :
i dont give a d*mn mensen horen vlees te eten geen gezeik
Je punt is duidelijk en had je ook op een andere manier kunnen brengen..
Daar gaat het hier echter niet over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2005, 14:18
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Nu ik je laatste post lees, zou het me zelfs niks verbazen als je het zelf hebt verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:18
Verwijderd
Lief zijn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:23
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik blijf lief, ik heb het niet verzonnen :
Oud 11-03-2005, 14:24
halveschizo
halveschizo is offline
mensen worden agresiever zonder vlees. je lichaam merkt namelijk het gebrek aan cholesterol in je dieet en gaat dan een natuurlijke jachtlust opwekken (het spijt me vreselijk maar wij zijn nou eenmaal alleseters)
Oud 11-03-2005, 14:26
Verwijderd
Nogmaals: met deze discussie schiet de TS mijns inziens niet veel op. Die discussie kun je houden op E&D ofzo..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:27
Verwijderd
Tja, als ik denk aan een slachter denk ik aan iemand uit een lage sociale klasse. Alleen al om dat feit zou ik het je afraden
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:29
Counterfeit
Counterfeit is offline
iemand moet toch die beesten slachten
Oud 11-03-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 08-03-2005 @ 19:20 :
Nou duidelijk toch.......hij kan dieren vermoorden, geen fijn typ.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Op die manier zou je de hele wereld die niet vegetarisch is kunnen veroordelen. Voor mij is iemand die zelf een dier slacht niet slechter dan iemand die het op eet. Sterker nog: iemand die zelf slacht neemt tenminste de verantwoordelijkheid voor wat hij eet, in plaats van laf zijn kop in het zand te steken, zoals veel andere vleeseters doen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:23
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 11-03-2005 @ 15:24 :
mensen worden agresiever zonder vlees. je lichaam merkt namelijk het gebrek aan cholesterol in je dieet en gaat dan een natuurlijke jachtlust opwekken (het spijt me vreselijk maar wij zijn nou eenmaal alleseters)
net alsof cholesterol alleen in vlees zit. dr zit niets in vlees dat je niet op een andere manier binnen kan krijgen, er zit wel een hoop in vlees dat je liever helemaal niet binnen wil krijgen (hormonen vooral)
Oud 11-03-2005, 15:54
yapo
yapo is offline
Ik denk niet echt dat z'n beroep ertoe doet, het zegt alleen wat over het type persoon, maar dat is dan ook verder alles. Het is aan jezelf of je daar een principiële kwestie van wil maken of dat je gewoon de 'tekortkomingen' van je vriend(in) accepteert.
Maar in hoeverre wil je zoiets doordrijven? Als je als vegetariër niets met een slachter wil beginnen, wat vind je dan van de vrachtwagenchauffeur die de koeien bij het slachtbedrijf aflevert? Of van de veehouder die de koeien/schapen/paarden/varkens verkoopt aan het slachtbedrijf? Of van de bouwers van een slachtbedrijf? Allemaal zijn ze gedeeltelijk verantwoordelijk voor het slachten van dieren. Maar weet je wie er eigenlijk verantwoordelijk voor is? De hele maatschappij die vlees wil consumeren en niet alleen de slachter omdat hij de daadwerkelijke 'moord' uitvoert. Hij is slechts een klein radertje in een geheel van het slachproces. Iemand met z'n eigen principes en er geen punt van maakt om dieren te doden voor een vleesconsumerende maatschappij.

Kies de jongen/meisje omdat je van hem/haar houdt, niet omdat hij/zij verschilt op één enkel principieel punt.
Oud 11-03-2005, 16:07
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
yapo schreef op 11-03-2005 @ 16:54 :

Kies de jongen/meisje omdat je van hem/haar houdt, niet omdat hij/zij verschilt op één enkel principieel punt.
het is wel voor veel vegetariërs een vrij belangrijk punt. ik kan best iets met een niet-vegetariër hebben, maar als ik ooit met iemand samen ga wonen moet ze vegetariër zijn
Oud 11-03-2005, 17:48
yapo
yapo is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-03-2005 @ 17:07 :
het is wel voor veel vegetariërs een vrij belangrijk punt. ik kan best iets met een niet-vegetariër hebben, maar als ik ooit met iemand samen ga wonen moet ze vegetariër zijn
Citaat:
yapo schreef op 11-03-2005 @ 16:54 :
Het is aan jezelf of je daar een principiële kwestie van wil maken of dat je gewoon de 'tekortkomingen' van je vriend(in) accepteert.
Oud 11-03-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Blink182 schreef op 11-03-2005 @ 15:17 :
i dont give a d*mn mensen horen vlees te eten geen gezeik
Ten eerste verkleint het zich onthouden van het eten van vlees de kans op kanker in het algemeen met 25% (voor vrouwen) tot 45% (voor mannen) en de kans het krijgen van hart- en vaatziekten in het algemeen, dus je argument dat het de kans op het krijgen van darmkanker zou vergroten is niet echt sluitend.

Ten tweede: domme mensen horen nog altijd hun mond te houden wanneer zij ergens geen verstand van hebben.
Citaat:
halveschizo schreef op 11-03-2005 @ 15:24 :
Nu je het zegt, misschien moet ik dat pacifisme van me maar eens opgeven, ik voel me zó agressief de laatste tijd...

Is er trouwens niet een forumbaas die deze topic even wil sluiten? Dit gaat echt weer helemaal nergens over.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 11-03-2005 @ 22:45 :
Is er trouwens niet een forumbaas die deze topic even wil sluiten? Dit gaat echt weer helemaal nergens over.
Misschien zou het helpen als je de posts van deze forumbaas in dit topic zou lezen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 22:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 11-03-2005 @ 15:18 :
Lief zijn
deze vind ik het leukste
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 23:19
yapo
yapo is offline
anders filter ff alle offtopic-zooi (waaronder ditte) eruit
Oud 12-03-2005, 18:50
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ui schreef op 08-03-2005 @ 17:27 :
bahbahbah! ik heb het helemaal gehad! ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen, hij is echt super op 1 ding na..

Zelf hou ik erg veel van dieren, ben ook vegetarisch enzo.. maar wat nu het geval is.. hij is slachter...
ik weet nu niet wat ik moet doen.. moet ik al mijn principes opzij zetten.. , of moet ik aan mijn principes vast blijven houden...
Aan je principes vasthouden. Hij blijft dieren slachten en eten, jij niet, simpel.
Reageren

Regels voor berichten