![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je een goede kloon wil heb je bij 1 v.d 200 geluk das wa een verschil he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De vraag was of er met de huidige stand van zaken op medische vlak, er een stabiele kloon zal kunnen worden gemaakt. Over tig jaren zal men kunnen evenaren wat moeder natuur heeft teweeg gebracht, maar het allerbelangrijkste, de geestelijke toestand van zo'n kloon zal nooit normaal worden. En dan zal men inzien, dat het onzinnig is om te klonen, aangezien het naast dat het geen voordelen met zich mee brengt, wel nadelen heeft. { en dus economisch weggegooid geld, waarmee andere ziektes enz. hadden kunnen worden verholpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat heeft zelfmoord nou te maken met het verspreiden van bacterien. Tegen natuurlijke voortplanting ben ik niet, wel tegen het creeren van leven via klonen (zie bericht hierboven). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok. Je kan met klonen ziektes voorkomen ofzo, maar dat kost echt zo veel geld. Besteed het aan bestrijding van ziektes op een andere manier. Waarom zou je mensen gaan reproduceren? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een kind heeft liefde nodig, er moet een moeder bij staanwanneer het wordt geboren, die het omhelsd, leifkoosd, het klaarmaakt omk op eigen fouten in deze maatschappij te kunnen staan, het van alles en nog wat leert. Denk jij dat een in een labaratorium gecreeerde iets al dat meekrijgt? Zo nee, wat denk je dat dan de gevolgen zullen zijn voor de psyche? Of is dat irrelevant? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
btw, ff vraagje tussendoor, geven ze op de uni tijdens technische studies ook les over ethische dilemma's? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder, ik weet uit eigen ervaring dat het onderwijs wat betreft wetenschapsfilosofie en wetenschapsethiek bij dergelijke studies behoorlijk hoog ligt (mijn broer studeert ook TN) en in elk geval concreter en duidelijker is dan wat sommige mensen hier beschouwen als 'ethiek' (lees: hun eigen opvatting). |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() eerlijk gezegd zie ik er niks van die lessen terug, als ik kijk naar sommige wetenschappers in wording, maar zie ik af en toe wel mijn mening als enige ethisch juiste ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een wetenschapper kijkt met andere ogen dan een groenteboer. Noem het vakblindheid, noem het een krappe horizon, wat het verschil kan maken is een open mind. Een mening kan niet goed of fout zijn.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je, zoals die jongens in je avatar erbij loopt, vrees ik toch dat je een koudje zult vatten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
wat hij is en kan terugkeren nar de staat van een ‘onbeschreven blad’ die een embryocel heeft. Dat is een wetenschappelijke doorbraak met grote gevolgen. Citaat:
veranderde zoogdieren geproduceerd kunnen worden. Bijvoorbeeld stollingsfactoren: eiwitten die het bloed laten stollen na een verwonding. Mensen met hemofilie kunnen die niet zelf maken. Er zijn geiten gemaakt die dit menselijke eiwit produceren. Een ander voorbeeld is het schaap Tracey, dat elke keer dat ze gemolken wordt meer alpha-1-antitrypsine produceert dan alle farmaceutische fabrieken bij elkaar. Die stof is een medicijn voor mensen met cystische fibrose, een aangeboren ziekte waardoor onder andere de longen worden beschadigd. Om alle patiënten te kunnen helpen, is een grote hoeveelheid van die medicijnen nodig. Jammer genoeg is het niet zo makkelijk om geiten en schapen een menselijk eiwit te laten maken. Dus als je er eenmaal eentje hebt, wil je er graag een paar kopietjes van maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is kiezen: of je bent voor en de hele wereld moet weer oplossingen gaan vinden voor overbevolking en voor het multiklonen van wilders-stemmers, of je bent tegen en je hebt de voordelen niet maar je hebt ook de nadelen niet. |
![]() |
||
Citaat:
6 jaar oud, afgemaakt omdat ze een longontsteking had opgelopen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
jullie mening over klonen. ANW | 11 | 21-06-2009 17:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NE] Betoog verbetering Monotomo | 5 | 09-11-2006 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |