Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: hoe sta je tegenover scheiding tussen kerk en school?
dat is zeker nodig, hoofddoekjes etc moeten dan ook verboden worden 17 30.36%
het is wel goed zo als het nu is 20 35.71%
scholen moeten juist meer aan godsdienst doen 9 16.07%
andere mening, namelijk... 10 17.86%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 18:36
supergroverin
supergroverin is offline
heeej allemaal
bedankt voor alle reacties, hier kan ik echt wel iets mee'

zelf ben ik het over het algemeen eens met nare man, maar ik meng me niet in de discussie...
Oud 21-03-2005, 21:01
Verwijderd
Uiteraaaaaaaard
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 22:01 :
Uiteraaaaaaaard

jah, als Vijfdejaars handels- en ondernemingsrecht aan de KU Nijmegen, mag dat ook wel
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:25
Verwijderd
Ik had ook onderwijsrecht kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind dat iedereen zonder uitzondering een brede, algemene kennis moet hebben van godsdienst en religie, zodat je weet wat het geloof van je buurman inhoudt.
ook een religieuze school moet een uitstraling hebben, en het is ook wenselijk dat kinderen op een katholieke school ook goed weten wat hun geloof eigenlijk betekent.

algemene kennisverbreding dus.

maar of kerk en school (ik las eigenlijk kerk en staat, iets bekendere term) gescheiden moeten worden. in zekere zin wel. dan moet geloof een privezaak zijn. aan de andere kant vind ik dat ouders het recht hebben om hun kind op te voeden zoals ze het opgevoed willen hebben. en zolang de levensbeschouwing niet te ver afwijkt van de grondwet, vind ik het eigenlijk best.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 14:23 :
Dat is niet waar. Er zijn zelfs plaatjes op het internet over te vinden.
Voorbeelden uit Nederland ontbreken tot op de dag van vandaag..

Als je zaken wil overdrijven, zorg dan voor een achterdeur, of gedeeltelijk bewijs als iemand je er op vast pint, nu loopt het namelijk uit op een flamewar waarbij nog maar eens duidelijk wordt dat je probeerd te demoniseren.
Oud 21-03-2005, 23:19
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 00:08 :
Voorbeelden uit Nederland ontbreken tot op de dag van vandaag..
Onzin. Misschien niet (lang) zoveel als wat Marokkanen doen, maar er zijn genoeg voorbeelden op te noemen.

Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 00:08 :
Als je zaken wil overdrijven, zorg dan voor een achterdeur, of gedeeltelijk bewijs als iemand je er op vast pint, nu loopt het namelijk uit op een flamewar waarbij nog maar eens duidelijk wordt dat je probeerd te demoniseren.
demoniseren??

Mizmor vindt joodse scholen goed, want dan hoeven de joodse kinderen niet tussen de moslims te zitten, die misschien wel anti semiet zouden kunnen zijn.

Love and peace zegt dat je het van twee kanten moet kijken.

jou conclusie: love and peace demoniseert.

ga toch fietsen man
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 00:19 :
Onzin. Misschien niet (lang) zoveel als wat Marokkanen doen, maar er zijn genoeg voorbeelden op te noemen.
Zoals? (als je er op staat, dan moeten we het zien ook, immers)

Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 00:19 :
Mizmor vindt joodse scholen goed, want dan hoeven de joodse kinderen niet tussen de moslims te zitten, die misschien wel anti semiet zouden kunnen zijn.
In andere threads betoog jij juist voor speciale scholen, maar iemand die specifiek voorstander is van Joodse scholen is fout bezig?

uhm?

Het demoniseren vatte je duidelijk niet, L&P greep zaken uit de lucht die simpelweg nog nooit gebeurd zijn, en zet dit tegenover zaken die even erg als de fictieve zaken zijn, maar die echter wel bestaan. En aangezien je nooit misdrijven tegen elkaar weg kunt strepen is dat een mooie waard.
Oud 21-03-2005, 23:29
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 00:23 :
Zoals? (als je er op staat, dan moeten we het zien ook, immers)
Joodse jongen wilde me slaan omdatk sharon een zwijn vond

Wat een onzin... natuurlijk zijn erook dolgedraaide joodse jongeren. Tis niet zo dat zij altijd zo braaf zijn hoor

Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 00:23 :
In andere threads betoog jij juist voor speciale scholen, maar iemand die specifiek voorstander is van Joodse scholen is fout bezig?

uhm?

Het demoniseren vatte je duidelijk niet, L&P greep zaken uit de lucht die simpelweg nog nooit gebeurd zijn, en zet dit tegenover zaken die even erg als de fictieve zaken zijn, maar die echter wel bestaan. En aangezien je nooit misdrijven tegen elkaar weg kunt strepen is dat een mooie waard.
De reden waarom hij voor bijzonder onderwijs is, vind ik dom.

Uit diverse artikelen over Joodse scholieren in Nederland heb ik kunnen opmaken dat er zat Joodse scholieren anti palestijns zijn. Dus zo fictief is het niet eens.

Nee natuurlijk kun je misdrijven niet tegen elkaar wegstrepen, maar tis ook echt zo zinloos maar een beschuldigend vingertje naar iemand anders te wijzen en er verders niets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:37
T_ID
T_ID is offline
[QUOTE]Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 00:29 :
[B]Joodse jongen wilde me slaan omdatk sharon een zwijn vond

Wat een onzin... natuurlijk zijn erook dolgedraaide joodse jongeren. Tis niet zo dat zij altijd zo braaf zijn hoor

Dat is totaal niet controleerbaar, dus waar blijft dat argument?

Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 00:29 :
Uit diverse artikelen over Joodse scholieren in Nederland heb ik kunnen opmaken dat er zat Joodse scholieren anti palestijns zijn. Dus zo fictief is het niet eens.
En? Ik durf te wedden dat er op islamitische scholen een hogere graad anti-Israel denken bestaat.

Dus daarom het Islamitisch onderwijs maar afschaffen?

Ook iets dat geen argument kan worden zonder een dubbele moraal te gaan trekken.
Oud 21-03-2005, 23:43
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 00:37 :
En? Ik durf te wedden dat er op islamitische scholen een hogere graad anti-Israel denken bestaat.

Dus daarom het Islamitisch onderwijs maar afschaffen?

Ook iets dat geen argument kan worden zonder een dubbele moraal te gaan trekken.
Anti Israel =/= anti joods

Je mag tegen het israelische regering zijn, maar op Islamitische scholen houden ze zich niet eens bezig met politiek. Tzijn bassischolen weetjewel

Verder zaten er op mijn oude bassischool (de een na beruchste islamitische school in nederland) twee joodse leraressen. De meeste leerkrachten zijn Nederlands (niet gelovig) tlijkt mij niet dat ze die kinderen tot anti semieten proberen te transformeren, dus als je echt zou wedden, had je nu de weddenschap verloren maat.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:44
Donny must die
Citaat:
Dat is totaal niet controleerbaar, dus waar blijft dat argument?
Dus, als ik even niet zo snel met een paar telegraaf artikelen kan komen, moeten we maar van uitgaan dat elke joodse jongere braaf is?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 00:41
juno
juno is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-03-2005 @ 18:06 :
nee een Marokkaanse straatkind staat synoniem voor moslim. Hij is ook zo lekker belijdend he
Zijn ze niet, ze zijn zo hypocriet als de pest, maar beroepen zich wel op het feit dat ze moslim zijn en daarom zo gediscrimineerd worden en dat ze zo zielig zijn terwijl ze gewoon hun best niet deden op school of gewoon te stom zijn. Net zo aso als aso nederlanders, daar heeft hun hele geloof niks mee te maken, maar toch is het iets waar ze zelf aan vasthouden omdat het hen nog enige identiteit geeft, iets om trots op te zijn, iets om mee tot een groep te horen.

En als zij zich moslim voelen, om welke reden dan ook, verdiend of niet, dan noem ik ze ook maar zo.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 06:45
Donny must die
Citaat:
juno schreef op 22-03-2005 @ 01:41 :
. Net zo aso als aso nederlanders, daar heeft hun hele geloof niks mee te maken.
Citaat:
juno schreef op 21-03-2005 @ 12:37 :
Op het N en A deelforum is mij door de daar aanwezige moslims herhaaldelijk verzekerd dat zij als moslim persoonlijk en moslims in het algemeen helemaal geen hekel hebben aan joden en dat de islam zo tolerant is en of ik die leugens svp niet wil verspreiden.

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 07:59.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 06:50
Donny must die
Citaat:
juno schreef op 22-03-2005 @ 01:41 :

En als zij zich moslim voelen, om welke reden dan ook, verdiend of niet, dan noem ik ze ook maar zo.
Dus als ik zeg dat ik me een Jood voel. Ik doe vervolgenss beledigende uitspreken ed. Val je de hele Jodendom/Joden daarop aan dus?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 08:03
Donny must die
Citaat:
Mizmor schreef op 21-03-2005 @ 10:30 :

* Joden lopen 23 keer meer kans slachtoffer van vandalisme te worden dan moslims.
Hoeveel synagogen en/of joodse scholen waren de afgelopen tijd ookal weer verbrand in Nederland?

En hoeveel moskeeen en/of islamitische scholen?

Je cijfers lopen iig achter.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 08:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2005 @ 11:15 :
Ik vind het prima zoals het nu is. Heel in het kort: het belijden van geloof is een grondrecht. Het opvoeden van je eigen kinderen zoals je dat zelf wilt is ook een grondrecht. Ouders hebben dus het recht hun kinderen religieus op te voeden. School is een deel van de opvoeding. Ouders moeten dus de mogelijkheid hebben om hun kind naar een school te sturen waar aandacht aan religie wordt besteed.

Het systeem zoals het nu is vind ik prima: vrijheid om scholen op te richten op een religieuze grondslag, maar wel controle op het lesprogramma zodat in elk geval diploma's die dergelijke scholen afgeven gelijkwaardig zijn aan diploma's van gewone openbare scholen.
Amen
Oud 22-03-2005, 08:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 09:03 :
Hoeveel synagogen en/of joodse scholen waren de afgelopen tijd ookal weer verbrand in Nederland?

En hoeveel moskeeen en/of islamitische scholen?

Je cijfers lopen iig achter.
Als het een jood was die van gogh vermoord had, was het een joodse school of synagoge geweest
Oud 22-03-2005, 10:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 00:43 :
Verder zaten er op mijn oude bassischool (de een na beruchste islamitische school in nederland) twee joodse leraressen. De meeste leerkrachten zijn Nederlands (niet gelovig) tlijkt mij niet dat ze die kinderen tot anti semieten proberen te transformeren, dus als je echt zou wedden, had je nu de weddenschap verloren maat.
Wie zegt dat dit op school zou moeten gebeuren?

Wie zegt dat dit op jouw school zou moeten gebeuren?

Ik draai alleen jouw eigen argument dat Joods onderwijs slechts is, omdat je er anti-Palestijns van zou worden om, voor de rest is de relevantie daarvan direct verbonden met jouw eigen argument.

En voor de vierde keer wacht ik nog steeds op concrete voorbeelden van dat racistisch geweld door Joden waar jij zo prat op schijnt te gaan.
Oud 22-03-2005, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 14:23 :
Dat is niet waar. Er zijn zelfs plaatjes op het internet over te vinden.
Plaatjes op Internet zijn altijd waar.

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 12:45.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:33
juno
juno is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 07:50 :
Dus als ik zeg dat ik me een Jood voel. Ik doe vervolgenss beledigende uitspreken ed. Val je de hele Jodendom/Joden daarop aan dus?
Yup, want ik weet niet beter of jij, als zelf verklaard jood vetegenwoordigt het jodendom. Ik weet toch niet genoeg van de ins en outs van het jodendom om te kunnen beoordelen of wat jij vindt en doet daar wel of niet in past? Ik kom niet verder dab de grote lijnen van iedere godsdienst. Meer mag van mij ook niet verwacht worden, er zijn zoveel godsdiensten waar ik dan de hele lijst met voorschriften en grondslagen en geschiedenis van zou moeten weten. Ik ben al blij dat ik van het katholicisme, waar ik uit kom, een beetje weet hoe of wat,
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:17
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
We hebben niet voor niets de schoolstrijd gehad!
Oud 24-03-2005, 14:22
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2005 @ 11:15 :
Ik vind het prima zoals het nu is. Heel in het kort: het belijden van geloof is een grondrecht. Het opvoeden van je eigen kinderen zoals je dat zelf wilt is ook een grondrecht. Ouders hebben dus het recht hun kinderen religieus op te voeden. School is een deel van de opvoeding. Ouders moeten dus de mogelijkheid hebben om hun kind naar een school te sturen waar aandacht aan religie wordt besteed.

Het systeem zoals het nu is vind ik prima: vrijheid om scholen op te richten op een religieuze grondslag, maar wel controle op het lesprogramma zodat in elk geval diploma's die dergelijke scholen afgeven gelijkwaardig zijn aan diploma's van gewone openbare scholen.
idd, helemaal mee eens.
Reageren

Regels voor berichten