Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 18:43
RanC
RanC is offline
Het zou tijd worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 19:39
Prof
Prof is offline
jammer dat het gelijk helemaal geschrapt word om vervolgens met allerlei omwegen een bepaald amusemets progamma toch cultuur te maken
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 13:56
Pikey
Pikey is offline
Rayman is laat
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 14:56 :
Rayman is laat
Helaas.
Misschien heeft de Mol wel interesse.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 07:45
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-04-2005 @ 16:35 :
Wat doet dat ertoe? Niemand wil reclame kijken, mensen zetten de TV aan om programma's te bekijken.

Je bent ook niet verplicht tot het reizen naar Delfzijl, maar je bent wel verplicht mee te betalen aan de verkeerdborden die naar Delfzijl wijzen.
Je bent niet verplicht om naar relcame te kijken. Je kunt immers zappen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 08:48
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 08:45 :
Je bent niet verplicht om naar relcame te kijken. Je kunt immers zappen.
Wat doet dat ertoe? Reclame wordt uitgezonden, en de kosten ervan worden verhaald op de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 09:17
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-04-2005 @ 09:48 :
Wat doet dat ertoe? Reclame wordt uitgezonden, en de kosten ervan worden verhaald op de maatschappij.
Zonder dat dit verplicht is. Ik kan besluiten om Campina-melk te kopen, maar ook Milsani-melk waarvoor geen reclame wordt gemaakt. Ik ben wel verplicht om belasting te betalen, ookal kijk ik niet naar de publieke omroepen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 09:41
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 10:17 :
Zonder dat dit verplicht is. Ik kan besluiten om Campina-melk te kopen, maar ook Milsani-melk waarvoor geen reclame wordt gemaakt. Ik ben wel verplicht om belasting te betalen, ookal kijk ik niet naar de publieke omroepen.
Ik ben helaas ook verplicht om belasting te betalen zodat jij een studie kan volgen. Wil ik ook liever niet en ik zie er ook niks voor terug behalve een hoop gezeik hier, maarja, niks aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 10:17 :
Dat is helemaal niet relevant. De kosten voor reclame worden gemaakt, of jij nu Milsani melk koopt of niet. Jij betaalt daar dus voor, zij het indirect.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:27
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 05-04-2005 @ 10:41 :
Ik ben helaas ook verplicht om belasting te betalen zodat jij een studie kan volgen. Wil ik ook liever niet en ik zie er ook niks voor terug behalve een hoop gezeik hier, maarja, niks aan te doen.
Ik ben wat dat betreft consequent. Ik ben voor privatisering van het onderwijs. Zo hoeven mensen niet meer mee te betalen aan studies wanneer ze dat niet willen en er is een particulier alternatief.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:27
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-04-2005 @ 11:01 :
Dat is helemaal niet relevant. De kosten voor reclame worden gemaakt, of jij nu Milsani melk koopt of niet. Jij betaalt daar dus voor, zij het indirect.
Waarom betaal ik indirect mee aan de Campina-reclame wanneer ik Milsani koop? Wanneer ik een peer koop, betaal ik toch ook niet voor een appel?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 11:27 :
Waarom betaal ik indirect mee aan de Campina-reclame wanneer ik Milsani koop? Wanneer ik een peer koop, betaal ik toch ook niet voor een appel?
Als de productiefactoren die nu voor reclame ingezet worden, ergens anders voor ingezet zouden worden, zou jij daarvan kunnen profiteren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:07
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-04-2005 @ 11:50 :
Als de productiefactoren die nu voor reclame ingezet worden, ergens anders voor ingezet zouden worden, zou jij daarvan kunnen profiteren.
Dat is onzin. Of het geld wordt besteedt aan reclame of meer investeringen, maakt niet zoveel uit. Het geld komt terug in de samenleving.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-04-2005 @ 11:46 :
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:17
one.
one. is offline
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 11:27 :
Ik ben wat dat betreft consequent. Ik ben voor privatisering van het onderwijs. Zo hoeven mensen niet meer mee te betalen aan studies wanneer ze dat niet willen en er is een particulier alternatief.
Jeej, dan krijgen we het net zoals in Engeland, een klein gedeelte met toponderwijs voor de 'elite' en staatsscholen voor het volk.
Oud 05-04-2005, 14:25
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 05-04-2005 @ 15:17 :
Jeej, dan krijgen we het net zoals in Engeland, een klein gedeelte met toponderwijs voor de 'elite' en staatsscholen voor het volk.
Staatsscholen bestaan dan niet meer. Overigens zijn die ook niet nodig. Tegenwoordig kunnen de "armen" zelfs op private scholen een dure opleiding volgen. Ik heb kennissen waarvan de vader in de bouw werkt en zoonlief onlangs is geslaagd op de KLM-pilotenopleiding.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*nog een keer zucht*

Wil iemand PGWR nog één keer uitleggen dat niét alle problemen in de samenleving worden opgelost als je alles privatiseert, aan de markt overlaat en alle bealstingen afschaft?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:04
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-04-2005 @ 15:46 :
*nog een keer zucht*

Wil iemand PGWR nog één keer uitleggen dat niét alle problemen in de samenleving worden opgelost als je alles privatiseert, aan de markt overlaat en alle bealstingen afschaft?
Mark, ik ben geen libertariër hoor. Ik acht een kleine, maar krachtige overheid noodzakelijk. De vrije markt is -afgezien van een aantal kleine beperkingen of aansturingen van de overheid- wel de meest efficiënte en rechtvaardigste manier om welvaart te creëren. Daarnaast vind ik het herstellen van de civil society erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 15:07 :
Dat is onzin. Of het geld wordt besteedt aan reclame of meer investeringen, maakt niet zoveel uit. Het geld komt terug in de samenleving.
Geld heeft geen intrinsieke waarde. Wat leren jullie nu eigenlijk wél bij MER?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:30
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-04-2005 @ 17:37 :
Geld heeft geen intrinsieke waarde.
Wel een reeële waarde. Geld is een algemeen aanvaard ruilmiddel, weet je wel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:41
one.
one. is offline
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 15:25 :
Staatsscholen bestaan dan niet meer. Overigens zijn die ook niet nodig. Tegenwoordig kunnen de "armen" zelfs op private scholen een dure opleiding volgen.
De kwaliteit van de scholen voor de "armen" zal dan minder zijn dan wat hij nu voor iedereen is, en dan kan je situaties krijgen waar universiteiten alleen maar kinderen van bepaalde scholen aannemen.
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 15:25 :

Ik heb kennissen waarvan de vader in de bouw werkt en zoonlief onlangs is geslaagd op de KLM-pilotenopleiding.
Mijn vader is monteur en mijn moeder werkt bij een cateringbedrijfje. Als scholen allemaal geprivatiseerd zouden worden, zou ik waarschijnlijk een slectere opleiding hebben dan ik nu heb, aangezien mijn ouders dan de betere scholen niet zouden kunnen betalen.
Oud 05-04-2005, 19:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
PGWR en Mepho, zouden jullie voor één keer on-topic kunnen blijven???? DANK.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:05
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 05-04-2005 @ 18:41 :
De kwaliteit van de scholen voor de "armen" zal dan minder zijn dan wat hij nu voor iedereen is, en dan kan je situaties krijgen waar universiteiten alleen maar kinderen van bepaalde scholen aannemen.
Mijn vader is monteur en mijn moeder werkt bij een cateringbedrijfje. Als scholen allemaal geprivatiseerd zouden worden, zou ik waarschijnlijk een slectere opleiding hebben dan ik nu heb, aangezien mijn ouders dan de betere scholen niet zouden kunnen betalen.
Wie zegt dat je ouders daarvoor hoeven op te draaien. Mijn kennis heeft een flink geldbedrag geleend bij de bank.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:05
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-04-2005 @ 20:42 :
PGWR en Mepho, zouden jullie voor één keer on-topic kunnen blijven???? DANK.
Mark, topics hebben nu eenmaal een ontwikkeling. Ook jij blijft bij een aantal threads niet on-topic.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2005 @ 22:05 :
Mark, topics hebben nu eenmaal een ontwikkeling. Ook jij blijft bij een aantal threads niet on-topic.
Het is altijd hetzelfde met jullie. Vandaag of morgen komt er een klacht op M_M! )

Ik wou hier het ´en´ teken doen, maar zoals julie zien doet mijn toetsenbord het op de één of andere manier niet meer wat betreft de speciale tekens die je met shift ingedrukt/houdend kunt aanbrengen. Iemand enig idee= '

Zie je= Waar het vraagteken moet staan, staat nu een ~/teken. Oh en nu zie ik waar een ´is´/teken moest staan, een golfje staat en waar het streepje tussen het ´is´teken en het woordje ´teken´ moest staan, staat nu een schuine streep. Zomaar opeens! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen=
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 22:37
Verwijderd
Je moet je taalinstellingen op EN zetten (ws onderin in je taakbalk rechts naast de icon tray). Ze staan nu hoogstwaarschijnlijk op NL.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 22:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 05-04-2005 @ 23:37 :
Je moet je taalinstellingen op EN zetten (ws onderin in je taakbalk rechts naast de icon tray)
Het was inmiddels al verholpen, maar alsnog bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten