Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 10:22
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
kalinho schreef op 24-04-2005 @ 11:07 :
wie?
Als je perse een voorbeeld wilt: verzekeringsmaatschappijen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 11:02
Verwijderd
Ik zit op het moment in VWO4 N&T, die moeilijkheidsgraad valt wel mee.

Ze zeuren ook zo dat er te weinig mensen een technische studie kiezen, messchien zouden ze dan die mensen moeten gaan motiveren om wel een technische studie te gaan doen?

Ik bedoel Gymnasium voor latijns en grieks, de talen?
Waarom geen apart niveau voor mensen die voor de technische kant gaan?

Maar ongemotiveerd betekent geen dom als dat wordt beweerd.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 12:02 :
Waarom geen apart niveau voor mensen die voor de technische kant gaan?
Persoonlijk stel ik een naamsverandering voor.

VWO NT wordt VWO plus en VWO CM wordt VWO min.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 13:41 :

Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:32
kalinho
kalinho is offline
Citaat:

zoals ik al eerder zei dit topic, meph is net louis van gaal

(media min min)

en VWO Ng en VWO EM word.....?
Oud 24-04-2005, 13:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Voel jij je ook al zo beledigd wanneer ze van die E&M/C&M gastjes, met hetzelfde woord als ons aanspreken?

Maar waarom krijgen technici de naam vwo-plus, en mensen die een taalknobbeltje hebben vwo-min?

De een is goed in het een, en de een in het ander.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:41
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-04-2005 @ 14:36 :
Voel jij je ook al zo beledigd wanneer ze van die E&M/C&M gastjes, met hetzelfde woord als ons aanspreken?

Maar waarom krijgen technici de naam vwo-plus, en mensen die een taalknobbeltje hebben vwo-min?

De een is goed in het een, en de een in het ander.
omdat een vwo'er NG wel vaak vwo CM kan, maar omgekeerd niet
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:57
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 24-04-2005 @ 14:41 :
nou, da's met havo iig niet, iemand met havo cm kan echt niet ff havo NG doen, en andersom
Oud 24-04-2005, 13:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 24-04-2005 @ 14:41 :
Ah, dan krijg je van die mensen die zes uur aan hun grammatica engels zitten en nog een 2 halen.

Ik denk niet dat wat je zegt klopt.
Oud 24-04-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-04-2005 @ 14:58 :
Ah, dan krijg je van die mensen die zes uur aan hun grammatica engels zitten en nog een 2 halen.

Ik denk niet dat wat je zegt klopt.
Niet in alle gevallen, zo zijn er mensen die nooit wat maken en bij alle vakken een 8+ halen.

Een jongen die bij mij in de klas zit haalt allemaal negens terwijl hij in de lessen maar zit te niksen en uit het raam zit te kijken.
Messchien is VWO toch te makkelijk voor sommigen?

Ze zouden hier in Nederland de mensen die een talent hebben voor intelligentie moeten stimuleren zodat ze wel wat moeite doen voor school.

Een naamverandering van plus en min lijkt me niet zo slim, dan lijkt het net op een batterij.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Hou je bek.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 15:08 :
Ze zouden hier in Nederland de mensen die een talent hebben voor intelligentie moeten stimuleren zodat ze wel wat moeite doen voor school.
een talent voor intelligentie, die ga ik onthouden
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:49
wizkid
wizkid is offline
Citaat:

Waarom heb ik het gevoel dat als jij VWO CM had gedaan dat ineens VWO plus zou moeten heten....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
Maar was het niet zo dat de mensen die 'hoog opgeleid' waren juist 'laag opgeleidde' mensen moesten motiveren?

Toen het nieuwe onderwijs systeem werd bedacht dachten ze toch ook dat als je mensen die wat slimmer waren samenvoegt bij mensen die het wat minder deden dat ze dan beter gingen presteren?

Je zou juist met je 'intelligentie' mensen moeten aansporen om beter hun best te doen op school.
En niet voor dom of ongemotiveerd verklaren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 17:59 :
Je zou juist met je 'intelligentie' mensen moeten aansporen om beter hun best te doen op school.
En niet voor dom of ongemotiveerd verklaren.
Wat is het nut van beter je best doen op school als je daar niet voor wordt beloond?

Wat een goed idee zou zijn: extra vakken geven, en het afronden van deze vakken met een voldoende belonen met geld.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 18:01 :
Wat is het nut van beter je best doen op school als je daar niet voor wordt beloond?

Wat een goed idee zou zijn: extra vakken geven, en het afronden van deze vakken met een voldoende belonen met geld.
Er zijn genoeg mensen die een hoger niveau kunnen doen dan dat ze nu doen, maar dat doen ze niet omdat ze niet gemotiveerd zijn.
En naar mijn weten is je best doen op school gewoon puur voor jezelf, ik hoef geen beloning in een vorm van een voorwerp.

En over die vakken, het liefst zie ik dat er een extra niveau bij komt voor de technische kant.
Zo krijg je dan voor de talen Latijns en Grieks en voor de technische kant extra stof.

Maar dit is best wel off-topic geloof ik.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 18:08 :
Er zijn genoeg mensen die een hoger niveau kunnen doen dan dat ze nu doen, maar dat doen ze niet omdat ze niet gemotiveerd zijn.
Ja, of in mijn geval: omdat het niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 18:10 :
Ja, of in mijn geval: omdat het niet bestaat.
Maar jij kon toch extra vakken nemen toen je je profiel koos?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 18:13 :
Maar jij kon toch extra vakken nemen toen je je profiel koos?
Ja, bijvoorbeeld biologie 1,2. Er zijn alleen wat problemen:

1. Het niveau van die vakken is bedroevend.
2. Ik wist al dat ik niets in de medische richting ging doen.

Ik zou meer gehad hebben aan vakken als trigoniometrie, lineaire algebra, vectormeetkunde en calculus.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 18:15 :
Ja, bijvoorbeeld biologie 1,2. Er zijn alleen wat problemen:

1. Het niveau van die vakken is bedroevend.
2. Ik wist al dat ik niets in de medische richting ging doen.

Ik zou meer gehad hebben aan vakken als trigoniometrie, lineaire algebra, vectormeetkunde en calculus.
Zelfstudie?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:35
Global
Global is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-04-2005 @ 16:54 :

denk het niet.

Maar nu lachen jullie hem wel uit, maar over 5 jaar lacht hij jullie uit, wanneer hij op de cover van de scientist staat, met een dikke koffer geld in zijn handen.
ik lachte hem eigenlijk helemaal niet uit. ik snap wat hij met 30 uur bedoelt en dat is best mogelijk.

ik lachte juist diegenen uit die 30 uur veel vonden
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:38
Global
Global is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-04-2005 @ 18:29 :
Zelfstudie?
als ik niet lui was had ik dat vast gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 18:25
KaBOOM
KaBOOM is offline
Hey

ik ben van belgie en bij ons is de indeling van studierichtingen compleet anders....

Eerst wil ik ff melden dat jullie je allemaal aanstellen...
om dat te verduidelijken, een voorbeeld van wat er bij ons gedaan wordt:
Ben je te laat (om welke reden dan ook) wordt er door een centrale computer in de school een smsje verstuurd naar je ouders.
Ook al ben je niet aan het spijbelen maar is je band gewoon lek...
En probeer dat maar eens uit te leggen thuis!!!

Bovendien moeten jullie maar eens wat beter leren overeenkomen met andere richtingen...
in Belgie noemt VWO en Gymnasium ASO
HAVO is TSO en VMBO is volgens mij BSO
Dezeverschillende richtingen hebben een verschillend lessenpakket, maar op de speelplaats lopen we allemaal door elkaar...
Vele van mijn vrienden zitten in TSO of BSO, wat hen niet minder leuk maakt!
Ik kan Meph begrijpen als ze zegt dat velen "afzakken" omdat ze te lui zijn of omdat ze problemen hebben thuis, maar het is zeker niet zo dat deze regel overal geldt....

zo die preek is wel lang genoeg, proficiat aan degene die ze volledig gelezen heeft
Oud 24-04-2005, 18:32
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hoezé voor België!

Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
KaBOOM schreef op 24-04-2005 @ 19:25 :
in Belgie noemt VWO en Gymnasium ASO
ASO?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-04-2005 @ 18:29 :
Zelfstudie?
Toentertijd zag ik het nut daarvan niet in.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 19:43 :
ASO?
algemeen secundair onderwijs
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:54
Verwijderd
Citaat:

Persoonlijk stel ik voor dat walgelijk arrogante technici mens-min worden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2005 @ 22:54 :
Zonder walgelijk arrogante mensen liepen we nu nog rond in berenvellen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:59
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Op het VMBO moet zeker wat tegen het spijbelen gedaan worden.
Toen ik op de MAVO zat werd er niet eens naar je omgekeken of je er was of niet.
Maar uiteindelijk zit je er voor jezelf dus je kwam uiteindelijk toch wel. Degene die dat niet deden liggen volgens mij nu in de goot of werkloos thuis. (en nee dat ben ik niet)

Middelbare school doe je voor jezelf maar aangezien veel jongeren dat vergeten, moeten ze toch een duwtje in de rug krijgen. En als dat duwtje niet werkt moeten er strenge maatregelen genomen worden (zoals op gepakt en naar school gebracht worden)
Oud 24-04-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 22:59 :
Ach, ik kan me ergere dingen voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:44
Vice
Vice is offline
Citaat:

En wat is het nut van die naamsverandering. Alsof iemand daar naar zou kijken. De meeste jongeren op het vwo gaan doorstuderen en als je eenmaal je wo-diploma hebt, wordt er niet eens gekeken naar je vwo-diploma. Laat staan dat ze het interessant vinden of je de plus of min variant gedaan hebt.
Iets anders. Iemand die bijvoorbeeld vwo nt heeft gedaan, zal niet zo snel een alpha studie kiezen en andersom ook niet. De mensen die dus kiezen voor een alpha studie hebben dus bijna allemaal de min variant gedaan, dus ook dan zullen ze er niet naar kijken.
Oud 24-04-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 24-04-2005 @ 23:44 :
En wat is het nut van die naamsverandering. Alsof iemand daar naar zou kijken. De meeste jongeren op het vwo gaan doorstuderen en als je eenmaal je wo-diploma hebt, wordt er niet eens gekeken naar je vwo-diploma. Laat staan dat ze het interessant vinden of je de plus of min variant gedaan hebt.
Iets anders. Iemand die bijvoorbeeld vwo nt heeft gedaan, zal niet zo snel een alpha studie kiezen en andersom ook niet. De mensen die dus kiezen voor een alpha studie hebben dus bijna allemaal de min variant gedaan, dus ook dan zullen ze er niet naar kijken.
Het nut van die naamsverandering is dat mogelijk meer mensen kiezen voor het hogere VWO plus dan voor het lagere VWO min. De vraag naar NT'ers is immers veel groter dan de vraag naar CM'ers. Ook heeft deze naamsverandering tot gevolg dat de misvatting dat CM en NT "van gelijk niveau, maar verschillend" zouden zijn, iets dat ver bezijden de waarheid is, verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:59
Verwijderd
Gelukkig geeft CM toegang tot tal van WO-studies. Ik voel helaas niet de behoefte om op natuurkunde te geilen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2005 @ 22:54 :

Alhoewel ik je opmerking grappig, en treffend vind, geloof ik niet dat een mens het recht heeft een ander mens, mens-min te noemen, eerlijk gezegd.

Mephostophilis:
Citaat:

1. Niet alle wetenschappers zijn arrogant (gelukkig maar)
2. Wat is er mis met het in berevellen rondlopen? Alsof alles zoveel beter is geworden door uitvindingen. Het belangrijkste in een mensenleven is mijns inziens zijn gemoedstoestand. En ik denk dat toen mensen nog in berevellen liepen, die niet lager was, dan de gemoedstoestanden waarin de mens van tegenwoordig leeft.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 23:47 :
Het nut van die naamsverandering is dat mogelijk meer mensen kiezen voor het hogere VWO plus dan voor het lagere VWO min. De vraag naar NT'ers is immers veel groter dan de vraag naar CM'ers. Ook heeft deze naamsverandering tot gevolg dat de misvatting dat CM en NT "van gelijk niveau, maar verschillend" zouden zijn, iets dat ver bezijden de waarheid is, verdwijnt.
Maar wil je de naamverandering dan alleen bij vwo of ook bij havo en vmbo? Als er bij het vwo verschil van niveau zit tussen de profielen, dan zou dat ook wel zijn bij havo en vmbo.
Oud 24-04-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-04-2005 @ 00:10 :
1. Niet alle wetenschappers zijn arrogant (gelukkig maar)
De meesten wel. Ik ken er een aantal, dusja. Vooral wiskundeprofessoren kunnen er wat van.
Citaat:
2. Wat is er mis met het in berevellen rondlopen? Alsof alles zoveel beter is geworden door uitvindingen. Het belangrijkste in een mensenleven is mijns inziens zijn gemoedstoestand. En ik denk dat toen mensen nog in berevellen liepen, die niet lager was, dan de gemoedstoestanden waarin de mens van tegenwoordig leeft.
Deze houding tref ik zo vaak aan. Het ironische is nu juist dat op het moment dat de wetenschap alle beloftes inloste, het volk het vertrouwen in de wetenschap juist kwijtraakte. Ik kan er echt niet bij dat je serieus kunt denken dat de mens beter af is met ziekte, honger en oorlog.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 25-04-2005 @ 00:12 :
Maar wil je de naamverandering dan alleen bij vwo of ook bij havo en vmbo? Als er bij het vwo verschil van niveau zit tussen de profielen, dan zou dat ook wel zijn bij havo en vmbo.
Mij best, maar ik heb nou niet echt zin dit idee in detail uit te gaan werken, aangezien het toch nooit wordt ingevoerd.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 23:47 :
Ook heeft deze naamsverandering tot gevolg dat de misvatting dat CM en NT "van gelijk niveau, maar verschillend" zouden zijn, iets dat ver bezijden de waarheid is,
Hoe meer je zegt, hoe minder serieus ik je neem.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 07:57
Verwijderd
lol.... ik heb nu de eerste 3 uur vrij... hoe moet ik dat aan oom agent uitleggen? 'ja meneer, toevallig he? dat de eerste 3 uur uitvallen '

ziekelijk idee! als je niet wilt leren op school, leer je lekker thuis, en als je dat niet doet blijf je dom.... eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:01
kalinho
kalinho is offline
precies. ik heb nu nog 8 dagen les, en de rest is facultatief en vakantie. Wat doe ik in godsnaam die 8 dagen op school? beetje chillen met leraren en af en toe nog ns iets uit een examenbundel, dat kan toch ook thuis? als ik nu die 8 dagen thuis blijf, ik doe examen, slaag schitterend, zou ik dan nog straf krijgen voor die 8 dagen spijbelen
Oud 25-04-2005, 15:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
kalinho schreef op 25-04-2005 @ 16:01 :
precies. ik heb nu nog 8 dagen les, en de rest is facultatief en vakantie. Wat doe ik in godsnaam die 8 dagen op school? beetje chillen met leraren en af en toe nog ns iets uit een examenbundel, dat kan toch ook thuis? als ik nu die 8 dagen thuis blijf, ik doe examen, slaag schitterend, zou ik dan nog straf krijgen voor die 8 dagen spijbelen
Jongen, je moet die 8 dagen op school zijn en genieten! Genieten van je laatste dagen op de middelbare school! Voor de laatste keer onder je klasgenoten zijn, voor de laatste keer die leuke les van je favoriete leraar meemaken, voor de laatste keer de sfeer van de school opsnuiven... Voor je het weet is het voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:24
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 16:04 :
Jongen, je moet die 8 dagen op school zijn en genieten! Genieten van je laatste dagen op de middelbare school! Voor de laatste keer onder je klasgenoten zijn, voor de laatste keer die leuke les van je favoriete leraar meemaken, voor de laatste keer de sfeer van de school opsnuiven... Voor je het weet is het voorbij.
kben t hele jaar al aan het genieten man
Oud 25-04-2005, 15:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
kalinho schreef op 25-04-2005 @ 16:24 :
kben t hele jaar al aan het genieten man
Goed zo!

Maar toch... die laatste dagen... Dat heeft iets speciaals... Zo heb ik dat toch ervaren.

Maar ik ben dan ook oversentimenteel.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 16:26 :
Goed zo!

Maar toch... die laatste dagen... Dat heeft iets speciaals... Zo heb ik dat toch ervaren.

Maar ik ben dan ook oversentimenteel.
Nee, jij hebt gewoon nog geen ervaringen in het échte studentenleven.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:24
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2005 @ 16:58 :
was da nou voor stupide reply...

je kan toch beide lol hebben? zowel in 't voortgezet onderwijs als in het studentenleven

ik heb ook nog schitterende herinnerignen aan me basisschool, maar die verdwenen echt niet toen ik in de 1e-5e ofzo zat hoor
Oud 25-04-2005, 17:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 16:04 :
Voor je het weet ben je alweer 65 en met pensioen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:24
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Iedereen heeft eigen ervaringen, daar kan jij niet over oordelen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nee, ik heb de laatste twee jaren op het vwo een prachttijd gehad, in een prachtklas, met prachtdocenten en prachtlessen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten