![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk zou er ook een discussie moeten komen over of de mens wel een vrije wil heeft, of gedeeltelijk "zelf" kan bepalen wat hij wil, of dat er determinisme is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Maar wij weten het gewoon niet, god wel." Nee, het maakt niet uit wie het weet. Als een elektron een bepaalde spin heeft, stort QM in elkaar. Zo simpel ligt het. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Is God wel almachtig als Hij wel weet hoe alles gaat lopen maar er niks aan kan doen? Als hij niet zou kunnen niet nee, maar het gaat om willen. Rest mij wel de vraag, even los van het vorige stukje, hoe de Islam dat ziet. In de Koran wordt gezegd dat niks gebeurt zonder de toestemming van Allah en dus ook of je ontvankelijk bent voor Hem of voor de duivel en tegelijkertijd ben je verantwoordelijk voor je daden. Hier gaat het dus niet alleen om weten, maar om bepalen. Ik snap er geen hol van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het punt is dat je niet kunt spreken van een elektron met spin up of spin down tenzij je een waarneming hebt gedaan. Sterker nog, je kunt niet eens spreken van 'dit' elektron, omdat elektronen identieke deeltjes zijn. Als je er vanuit gaat dat elektronen voor een waarneming wel een bepaalde spin hebben, stort QM in elkaar. Dat wil niet zeggen dat elektronen geen spin hebben, alleen dat die spin een superpositie is van zowel spin up en spin down. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen Verwijderd | 129 | 11-04-2007 14:20 | |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
dit moet je lezen, gelovigen Prophecy | 69 | 27-08-2005 22:45 | |
Met iemand mee naar de kerk gaan. Fantôme | 51 | 14-11-2004 14:33 | |
vanuit een geloofsovertuigen tegen/voor een basisinkomen?!! Fantôme | 1 | 27-02-2003 12:52 | |
Psychologie |
ik kan beter dood zijn dolores_temp | 9 | 16-04-2002 20:17 |