Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 22:48
Verwijderd
Pff nou, ik meen ook te herinneren dat in 2000 er iets ging gebeuren... en gingen ze in caravans wonen oid? Weird...
Advertentie
Oud 07-08-2005, 10:42
Verwijderd
Schijnt iets met overgang te zijn inderdaad, allerlei mooie verhalen over Maya kalenders, 12 in plaats van 2 DNA helixen en weet ik veel wat nog meer. Vol verwachting klopt ons hart
Oud 09-08-2005, 08:53
dls
dls is offline

het verhaal van de zon klopt idd niet..

duurt nog een jaartje of 5 miljard, voordat de zon geen energie meer heeft om warmte en licht aan ons te geven..

dus dan zal de mens geleidelijk uitsterven. omdat mensen licht nodig hebben voor energie, zuurstof etc..
Oud 11-08-2005, 01:44
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik vind dat Wereldwijde gedoe van die 2012 en de Maya's
Bullshit man.. dit is echt iets dat ze maar voor zich moeten houden hoor, die mensen die dat ontdekten uit Maya-kalenders..

Allerlei verhalen; waaronder die van Nostradamus, de Moslims, de Maya's, etc, etc

iedereen vertelt iets anders,
De Maya's hebben een kalender gemaakt die eindigt op 2012.
De Moslimse Kalender eindigt op 2076
De Joodse Kalender eindigt op 2240
en er was al iets over dat het allemaal anders zou worden in 2003.

Ook die "2012"-verhalen over de Maya's dat er contact met Buitenaardse wezens enzo komt.
En dat we zo spiritueel gaan worden enzo..
Vind ik niks, want er zijn ook weer andere verhalen
dat de aarde juist in een keer kapot gaat aan catastrofes..

En dan kwam Nostradamus met de voorspelling dat we
in 2098 pas buitenaards leven zouden ontdekken..

weetje, al die verhalen die bedacht zijn vanuit die oude wijsheden enzo, loopt allemaal door elkaar heen.
het is maar net welke je wilt geloven.
Als je in Nostradamus gelooft, kun je al niet meer in de 2012-verhaal geloven.

Mijn conclusie:
- Alle Maya's overlijden in 2012
- Alle Moslims overlijden in 2076
- Alle Joden overlijden in 2240

maar ik en mijn volgende generaties blijven dan maar mooi leven.
niks geen evolutie, dat is echt niet waar gewoon..
het internet en google staat er vol mee,
maar ik geloof er niet in,
Iemand moet zich gewoon iets over het hoofd hebben gezien..
Je kunt toch ook geen kalender ontwerpen die voor altijd doorgaat, al zit je in het jaar 4357?
Oud 11-08-2005, 15:37
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
volgens mij zijn alle maya's al lang overleden
Oud 11-08-2005, 15:54
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
QueenBitch schreef op 06-08-2005 @ 23:48 :
Pff nou, ik meen ook te herinneren dat in 2000 er iets ging gebeuren... en gingen ze in caravans wonen oid? Weird...
'Iets'? Kom op, noem het even bij de naam.

In 2000 hadden we het millenium-probleem. Bepaalde oude computers of andere technische apparatuur met een interne klok zou dan niet meer (correct) werken. Het meest voorkomende probleem was dat deze klokken met 2 cijfers werken dus bijvoorbeeld 99 ipv 1999. Deze zouden of het jaartal 1900 aangeven in 2000, of ze zouden door dit probleem helemaal niet meer werken. Als jij tegen jouw computer zegt: Op deze datum en dit tijdstip wil ik graag dat je dit en dat doet, terwijl de computer die datum niet kent, dan heb je een probleem.

Je hebt ook verschillen in prioriteit. Er is vrijwel niemand die wakker ligt wanneer jouw of mijn computer het niet meer (correct) doet. Echter wanneer een energie-centrale stopt te werken heeft een groot gedeelte van de bevolking wel een probleem. Aangezien er weinig tot niets is fout gegaan in 2000 zou je kunnen stellen dat het probleem is opgeblazen. Echter, wij weten niet wat er allemaal achter de schermen is gebeurd. Wij weten niet wat voor software-updates en hardware-updates er allemaal hebben plaatsgevonden.

Een dergelijk probleem komen we in 2038 weer tegen. Daar kom ik later ff op terug nadat ik hier meer over gelezen heb.
Oud 11-08-2005, 16:07
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 09-08-2005 @ 09:53 :
duurt nog een jaartje of 5 miljard, voordat de zon geen energie meer heeft om warmte en licht aan ons te geven..
vziw wordt dat niet in de Maya-theorie gesteld? De manier waarop de zon sterft lijkt mij ook van belang.

Citaat:
dus dan zal de mens geleidelijk uitsterven. omdat mensen licht nodig hebben voor energie, zuurstof etc..
Aangezien onze kennis dankzij de wetenschap in pak 'm beet 1000 jaar in een sneltreinvaart enorm is verruimd zou je kunnen stellen -met het cijfer 5.000.000.000 in je achterhoofd- dat het niet zeker is dat het leven op Aarde dan tegen die tijd geen oplossing voor dit probleem hebben gevonden. Denk aan kunstmatig licht of de mogelijkheid dat wij over 5 miljard jaar niet (enkel) op Aarde of in dit zonnenstelsel vertoeven. Tenslotte is het ook niet uit te sluiten dat wij op dit moment ook elders aanwezig zijn en zo ja leven (of 'leven', 'bestaan') we daar dan voort wanneer het leven hier is uitgestorven of wanneer ons lichaam op Aarde in individuele wijze het bijltje er bij neer heeft gegooid ("je bent gestorven").
Oud 11-08-2005, 16:10
DG
DG is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 11-08-2005 @ 16:54 :

In 2000 hadden we het millenium-probleem. Bepaalde oude computers of andere technische apparatuur met een interne klok zou dan niet meer (correct) werken. Het meest voorkomende probleem was dat deze klokken met 2 cijfers werken dus bijvoorbeeld 99 ipv 1999. Deze zouden of het jaartal 1900 aangeven in 2000, of ze zouden door dit probleem helemaal niet meer werken. Als jij tegen jouw computer zegt: Op deze datum en dit tijdstip wil ik graag dat je dit en dat doet, terwijl de computer die datum niet kent, dan heb je een probleem.
Wat kan de wereld vernietigen als iets het NIET doet,
van geen stroom ga je niet dood hoor, en anders gebruik je voor in de nieuwe pc gewoon ff 1900 ipv 2000 als het dan maar blijft werken.

Het lijkt me sterk dat Atoombommen/russische kruisrakketen gaan ontploffen als ze het NIET doen.

Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 16:13.
Oud 11-08-2005, 16:24
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 11-08-2005 @ 02:44 :
dit is echt iets dat ze maar voor zich moeten houden hoor, die mensen die dat ontdekten uit Maya-kalenders..
Omdat jij iets onzin vindt mag iemand anders zich niet uiten?

Citaat:
iedereen vertelt iets anders,

[...]
Dat betekent nog niet dat deze of een andere theorie onmogelijk is.

Citaat:
Ook die "2012"-verhalen over de Maya's dat er contact met Buitenaardse wezens enzo komt.
'Er' 'contact' komt met 'buitenaarde wezens'. Hoe weet jij dat dat 'contact' (een ruim begrip) met 'buitenaardse wezens' (een ruim begrip) (nog) niet heeft plaatsbevonden of plaatsvindt?

Citaat:
En dat we zo spiritueel gaan worden enzo..
Waarom acht jij dit voor onmogelijk?

Citaat:
Vind ik niks, want er zijn ook weer andere verhalen
dat de aarde juist in een keer kapot gaat aan catastrofes..
De Maya-theorie sluit dergelijke catastrofes niet uit.

Citaat:
En dan kwam Nostradamus met de voorspelling dat we
in 2098 pas buitenaards leven zouden ontdekken..
Wie zijn 'we'? De president van Amerika? Een grapjas die in een hoge flat woont? Je spirituele buurmeisje? Jan met de pet? Een groepje hippies die op het strand dansen? Een bepaalde bevolkingsgroep? Wij allemaal?

Citaat:
weetje, al die verhalen die bedacht zijn vanuit die oude wijsheden enzo, loopt allemaal door elkaar heen.
het is maar net welke je wilt geloven.
Dat ben ik enigzins met je eens.

Citaat:
Als je in Nostradamus gelooft, kun je al niet meer in de 2012-verhaal geloven.
Volgens mij had Nostradamus het ook over 2012.

Citaat:
Shit! Misschien bedoelde je 'voor' ipv 'in' .

Citaat:
niks geen evolutie, dat is echt niet waar gewoon..
We evolueren voortdurend, het gaat langzaam (kenmerk van evolutie). Ook de wetenschap staat niet stil. Zo zou ik de uitvinding van LSD en het ontstaan van het Internet onder noemenswaardige veranderingen willen stellen welke een grote verandering in ons bestaan hebben teweeggebracht.

Citaat:
Iemand moet zich gewoon iets over het hoofd hebben gezien..
Je kunt toch ook geen kalender ontwerpen die voor altijd doorgaat, al zit je in het jaar 4357?
Tot 4357? Dat kan tegenwoordig wel denk ik. Een computer kan zoiets voor je uitrekenen. Echter er kan iets gebeuren waardoor een dergelijke kalender niet meer klopt. Dan denk ik met name aan iets met de Aarde. Bijvoorbeeld een meteoriet. NASA en ESA doen hun best om dit soort zaken te berekenen en dmv logica & wetenschapelijk onderzoek vooruit te kijken; of dit waterdicht is, is maar de vraag.
Oud 11-08-2005, 16:41
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
DG schreef op 11-08-2005 @ 17:10 :
Wat kan de wereld vernietigen als iets het NIET doet,
van geen stroom ga je niet dood hoor, en anders gebruik je voor in de nieuwe pc gewoon ff 1900 ipv 2000 als het dan maar blijft werken.

Het lijkt me sterk dat Atoombommen/russische kruisrakketen gaan ontploffen als ze het NIET doen.
Vind ik op zich een goed punt.

Echter ik kan mij wel een systeem bedenken welke stuk gaat zonder bijvoorbeeld stroom. Of dergelijke systemen in gebruik waren toen de millenium-bug ter sprake kwam is een tweede.

Persoonlijk neig ik eerder naar een massa-psychose.

Dat neemt niet weg dat wij mensen tegenwoordig ontzettend afhankelijk zijn van electronica (en dus stroom). Daar komt die angst ook vandaan. Wat als je er niet op aan kunt dat al je electronische apparaten het morgen nog doen? Ik vind het al vervelend als een gloeilamp het niet doet. Zoiets groots zou je leven (al dan niet tijdelijk) veranderen tenzij je niet (enorm) afhankelijk was van deze apparatuur -- maar het % mensen dat er niet afhankelijk van is, is -zeker in het 'Westen'- miniem.

Het is misschien dichterbij dan je denkt. In deze zomer hadden we bijna een electriciteit- en water-tekort.

Denk maar 'ns na. Je gaat 's morgens met de bus naar school. Deze rijdt op brandstof en heeft een accu. Brandstof wordt in het geval dat er geen stroom meer is vele malen duurder. Je komt op school aan en wilt een werkstuk op de computer typen. Oops, geen stroom. De school heeft te weinig pen en papier in huis dus juffrouw Marietje gaat -in alle chaos- gauw met haar pinpas even wat kopen. Ze komt bij de ATM aan om geld te pinnen. Oops, geen stroom. Ivm de chaos wordt je vriendelijk verzocht naar huis te gaan en je hebt honger. Wat ga je eten? Heb je een electrisch pitje of een gas pitje? Werkt het eigenlijk gas nog wel? In de avond besluit je om 'ns lekker te gaan Internetten en TV te kijken. Maar ook dat werkt niet. Oops, geen stroom. Dan maar een boek lezen, maar die heb je alleen in electronische vorm, want die zijn goedkoper. Uiteindelijk besluit je om te gaan buurten -- iets dat je al in geen maanden hebt gedaan. Je hebt een gezellige avond met je buurtjes en gaat al vroeg naar bed want het is vrij donker -- je ziet geen donder. De volgende ochtend wordt je wakker en verveeld vraag je je af wat je gaat doen...
Oud 11-08-2005, 16:50
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Op 19 januari zijn er 231 (ruim 2 miljard) seconden voorbij sinds de UNIX Epoch, 1 januari 1970. Als de systeemklok van UNIX systemen dan nog steeds 32 bits gebruikt voor het bijhouden van de timestamp, zal deze klok overlopen naar 13 december 1901 en een vergelijkbare situatie ontstaan als bij de millenniumbug.

Wikipedia :: NL :: 2038
Citaat:
In computing, the year 2038 problem may cause some computer software to fail in or about the year 2038. The problem is limited to those systems that implement the POSIX time standard, which represents time as the number of seconds since January 1, 1970, and define the time_t type used to manipulate time values to be a 32-bit signed integer. The maximum value that can be represented in a 32-bit signed integer time counter following the POSIX standard is 03:14:08 UTC on January 19, 2038. Times beyond this moment will be represented internally as a negative number, which may cause some programs to fail, since they will see these times not as being in 2038 but rather in 1970 or 1901 depending on exact implementations. Erroneous calculations and decisions may therefore result.

There is no easy fix for this problem for existing CPU/OS combinations as simply changing the definition of time_t to use a 64 bit type would break binary compatibility.

Operating systems for 64-bit architectures generally already use 64 bit integers in their time_t. The transition to these architectures is already under way and is reasonably expected to be complete long before 2038. Using a 64 bit value will change this date from 2038 to one approximately 292 billion years in the future. The year 292,277,026,596 problem is not, however, widely regarded as a pressing issue.

Wikipedia :: EN :: Year_2038_problem
Wikipedia :: NL :: Milleniumbug
Wikipedia :: EN :: Year_2000_problem
Oud 12-08-2005, 02:33
Orion2003
Orion2003 is offline
Jammer dat ik dit toppic nu pas zie, maar als ik het zo door lees denk ik dat 90% van de mensen hier gewoon niet weten waar ze over praten. Ik zelf heb het 2012 onderwerp al enige tijd gevolgd, maar weet er ook nu nog niet alles van. Fijt is dat dit een HEEL ANDER doem senario is dan de gene die die waar we ongeveer om het jaar mee te maken hebben.

Als eerst maar meteen het misverstand uit de wereld helpen over de betekenis van 'het einde van de wereld' Er is GEEN serieuze beschaving of organisatie die heeft beschreven dat de aarde op die dag vergaat. Wel zullen er extreme VERANDERINGEN plaats vinden. Dit kan op verschillende manieren:

Overgang naar de 4e dimensie
Dit volgens de Maia's, al is de manier waarop ze het beschrijven dermate vaag dat het net zo goed kan betekenen dat we met ze allen dood gaan. Dit gebeurd aan het eind van hun langst tellende kalender. Ook al was het een poos geleden dat deze mensen dit voorspelde, moet dit toch zeker serieus worden genomen, vanwege hun extreem grote kennis in de astrologie. Al 'primitief' volk hadden ze b.v. toch een kalender dat nauwkeuriger is dan de onze.

Poolkanteling
De Sumeriers, de mensen van de duizenden kleitabletten die daar soms wel eens verbazingwekkend gedetalieerd ons zonnestelsel op beschrijven, gaan uit van een 12e planteet die eens in de 13.000 jaar een grote invloed op de zon heeft. De zon zou hierdoor veel meer radioactiviteit uitstralen dat het magnetich veld van de aarde zal ontregelen. Hierdoor komt er een poolkanteling met alle bijbehorende rampen.

Ook opmerkelijk is dat rond de datum 21-12-2012 de planeten en de zon (weet het fijne er niet meer van) richting het centrum van de melkweg staan. Iets wat maar eens in de 26.000 jaar voorkomt, en waarvan de gevolgen niet bekent zijn.

Verder voorspellen de Egyptenaren (ook slimme jongens) dat er rond deze datum een grote vloed zal zijn door jawel een poolkanteling.

Nu ben ik niet gelovig of iets, maar 2012 is zeker een jaar om serieus in de gaten te houden. De Voorspellingen komen van beschavingen die over astrologie even veel, of nog veel meer wisten wan wij nu.

Ik weet dat de gemiddelde foumer hier nog steeds denkt dat we 10.000 jaar geleden hier in een berevel rond liepen en alleen konden stoepkrijten in grotten, maar Maya's en co waren echt wel slim en verdienen het serieus genomen te worden.

Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 02:39.
Oud 12-08-2005, 22:51
mepsteen
mepsteen is offline
Er zijn om de zoveel duizenden jaren poolkantelingen, deze zijn ook geregistreerd met bodemmonsters, en idd zal er een over een RELATIEF kleine periode weer een poolkanteling plaatsvinden, maar of dit gepaard gaat met grote rampen enz, staat niet vast, hooguit dat het magnetisch veld wat zwakker word (wat, over langer termijn(RELATIEF )zal gebeuren).
Oud 14-08-2005, 18:52
dls
dls is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 12-08-2005 @ 03:33 :
Dit volgens de Maia's, al is de manier waarop ze het beschrijven dermate vaag dat het net zo goed kan betekenen dat we met ze allen dood gaan. Dit gebeurd aan het eind van hun langst tellende kalender. Ook al was het een poos geleden dat deze mensen dit voorspelde, moet dit toch zeker serieus worden genomen, vanwege hun extreem grote kennis in de astrologie. Al 'primitief' volk hadden ze b.v. toch een kalender dat nauwkeuriger is dan de onze.

Poolkanteling
De Sumeriers, de mensen van de duizenden kleitabletten die daar soms wel eens verbazingwekkend gedetalieerd ons zonnestelsel op beschrijven, gaan uit van een 12e planteet die eens in de 13.000 jaar een grote invloed op de zon heeft. De zon zou hierdoor veel meer radioactiviteit uitstralen dat het magnetich veld van de aarde zal ontregelen. Hierdoor komt er een poolkanteling met alle bijbehorende rampen.

Ook opmerkelijk is dat rond de datum 21-12-2012 de planeten en de zon (weet het fijne er niet meer van) richting het centrum van de melkweg staan. Iets wat maar eens in de 26.000 jaar voorkomt, en waarvan de gevolgen niet bekent zijn.

Verder voorspellen de Egyptenaren (ook slimme jongens) dat er rond deze datum een grote vloed zal zijn door jawel een poolkanteling.

Nu ben ik niet gelovig of iets, maar 2012 is zeker een jaar om serieus in de gaten te houden. De Voorspellingen komen van beschavingen die over astrologie even veel, of nog veel meer wisten wan wij nu.

Ik weet dat de gemiddelde foumer hier nog steeds denkt dat we 10.000 jaar geleden hier in een berevel rond liepen en alleen konden stoepkrijten in grotten, maar Maya's en co waren echt wel slim en verdienen het serieus genomen te worden.
Als je dit leest, dat ze iets denken te weten dat er over een paar jaar nu iets gebeurt.. dan zal dat vast niet een leuk bedenksel van hun zijn geweest.

Ik denk zeker dat we het toch zeker wel met respect naar moeten kijken, en maar eens zien wat er gaat gebeuren..
denk toch wel dat er IETS gebeurt, of helemaal niets... kan beide..

vind het toch wel erg interessant...
Oud 14-08-2005, 19:54
Oscar de Grouch
Oscar de Grouch is offline
Citaat:
De Voorspellingen komen van beschavingen die over astrologie even veel, of nog veel meer wisten wan wij nu.
Meen je nou serieus dat de Maya's evenveel wisten over het universum als wij nu doen? Of bedoel je met astrologie de horoscoop in de Tina? Moet zeggen dat die van een zeer laag niveau zijn inderdaad.

De enige verklaring of oorzaak die je geeft voor die poolkanteling is een planeet die wij nog niet waargenomen hebben, en grote invloed heeft op de zon. Wat voor een invloed? Waarom heeft het die invloed? En waarom heeft dat tot gevolg dat de zon meer radioactiviteit uitzendt? En waarom hebben we die planeet nog nooit waargenomen.
Oud 14-08-2005, 22:01
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 14-08-2005 @ 19:52 :

denk toch wel dat er IETS gebeurt, of helemaal niets... kan beide..
zo lust ik er nog wel een paar
Oud 15-08-2005, 09:35
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Oscar de Grouch schreef op 14-08-2005 @ 20:54 :

De enige verklaring of oorzaak die je geeft voor die poolkanteling is een planeet die wij nog niet waargenomen hebben, en grote invloed heeft op de zon. Wat voor een invloed? Waarom heeft het die invloed? En waarom heeft dat tot gevolg dat de zon meer radioactiviteit uitzendt? En waarom hebben we die planeet nog nooit waargenomen.
hij vertelt ook dat het niet alleen met die twaalfde planeet te maken heeft maar dat rond 21-12-2012 de planeten in zo'n positie komen te staandat dat gevolgen zou hebben.

ier nog een klein stukje:

Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels.
Oud 15-08-2005, 15:31
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 12-08-2005 @ 23:51 :
Er zijn om de zoveel duizenden jaren poolkantelingen, deze zijn ook geregistreerd met bodemmonsters, en idd zal er een over een RELATIEF kleine periode weer een poolkanteling plaatsvinden, maar of dit gepaard gaat met grote rampen enz, staat niet vast, hooguit dat het magnetisch veld wat zwakker word (wat, over langer termijn(RELATIEF )zal gebeuren).
Die poolkanteling komt er idd om het even al aan. Volgens algemeen geacepteerde wetenschap zal dit over ongeveer 100 jaar zijn, echter is dat tijdstip ook enorm omstreden en zijn alleen daarover al vele theorieën. Dat dit gepaard gaat met (grote)rampen is eigenlijk wel zeker. Wat gebeurd er denk je al het magnetisch veld tijdelijk weg valt? Alle elektronische apparaten krijgen kortsluiting en worden onbruikbaar, de straling van de zon krijgt vrijspel wat ook een niet al te beste uitwerking op ons heeft. Dat dit in 2012 gebeurd is idd niet zeker, wel is het zo dat het magnetich veld al een hele lange tijd aan het afnemen is en het nu nog maar 50% is van wat het eens was. Ook schommeld het magnetiche noorden en zuiden veel meer dan voorheen, dit door de snellere beweging van het magma. De eerste tekenen? Misschien is de samenstand van de planeten richting het midden van de melkweg wel de druppel, wanneer de zwaartekrachten een grote invloed op de aarde gaan vormen zou dat de aarde best uit balans kunnen brengen, met een poolkanteling tot gevolg? misschien. De Egyptenaren beschrijven dat de noordpool bij het huidige Noord-Amerika komt te liggen, natuurlijk de zuidpool direct daar tegenover. De huidige noord en zuidpool zal daardoor verdwijnen. De enorme ijsmassa van Antartica zal smelten met een enorme zeespoegelstijging tot gevolg. Alles bij elkaar toch een behoorlijke ramp denk ik zo.

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 15:33.
Oud 15-08-2005, 15:52
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Oscar de Grouch schreef op 14-08-2005 @ 20:54 :
Meen je nou serieus dat de Maya's evenveel wisten over het universum als wij nu doen? Of bedoel je met astrologie de horoscoop in de Tina? Moet zeggen dat die van een zeer laag niveau zijn inderdaad.

Of ze evenveel wisten is nu niet meer na te gaan aangezien heel veel kennis tijdens de Spaanse verovering verloren is gegaan. Wat we wel weten is dat ze heel veel wisten van de planeten en de zon in ons zonnestelsel, de grote, de aftand, omlooptijd e.d. Ook waren ze b.v. op de hoogte van de precessie, en wisten ze dat ons zonnestelsel ook onderdeel is van een groter geheel dat om een zwart gat draait. Veel hiervan ontdekte we zelf pas in de afgelopen eeuw.

Of ze dus echt evenveel wisten als wij nu is niet zeker, het was meer om mensen hier wakker te schudden, maar ze wisten iig heel veel en misschien ook wel dingen over het heelal die wij nog niet weten.

Over die planeet geloof ik zelf ook niet echt. Ik noemde het alleen omdat heel veel mensen er wel in geloven en omdat die planeet dus heel vaak in verband met 2012 wordt gebracht. Eigenlijk is die planeet al een onderwerp op zich omdat er ook mensen zijn die beweren dat de vroegere goden eigenlijk aliens zijn afkomstig van die planeet. Andere beweren weer dat de planeet eigenlijk een groot ruimteschip is, maar goed volgens sommige theorieën zou deze planeet dus al in 2003 langs zijn gekomen en had de wereld toen al moeten zijn vergaan. We leven nog steeds dus was ook dit weer eens loos alarm. Het benadrukt nog maar eens dat feitenlijk alles op dit gebied niet meer dan een theorie is, of het achteraf waarheid zal zijn moet maar blijken in 2012. Daarvoor kan men wel al bekijken hoe waarschijnlijk verschillende theorieën zijn, door de feiten en argumenten te bekijken.

Ik ben er zeker van bewust dat niet alles wat over 2012 wordt geschreven ook echt zal gebeuren. Toch zijn er sterke theorieën genoeg om aan te nemen dat er wel degelijk 'iets' gebeurd. Wat dat zal zijn zou eigenlijk ieder voor zichzelf moeten uitzoeken, door zich te verdiepen in wat er al over geschreven is.

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 16:05.
Oud 16-08-2005, 21:26
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 15-08-2005 @ 16:52 :

Ik ben er zeker van bewust dat niet alles wat over 2012 wordt geschreven ook echt zal gebeuren. Toch zijn er sterke theorieën genoeg om aan te nemen dat er wel degelijk 'iets' gebeurd. Wat dat zal zijn zou eigenlijk ieder voor zichzelf moeten uitzoeken, door zich te verdiepen in wat er al over geschreven is.

ik denk inderdaad ook dat er heus wel íets zal gebeuren in 2012, al profeten en culturen die het over hetzelfde hebben, dat kan haast geen toeval meer zijn.
Oud 16-08-2005, 22:51
Woudschim
Woudschim is offline
de aarde die zich reinigt van de pestilentie die zich mensheid noemt!

dat zou wat zijn!

maargoed. ik zie vanzelf wel wat er gebeurd. ik kan er moeilijk rekening mee houden aangezien ik niet weet wat/waarom en hoe. en meer belangrijker : of
Oud 17-08-2005, 08:24
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 16-08-2005 @ 23:51 :
en meer belangrijker : of

Oud 17-08-2005, 18:28
Snakeboy
Snakeboy is offline
Citaat:
Jammer dat ik dit toppic nu pas zie, maar als ik het zo door lees denk ik dat 90% van de mensen hier gewoon niet weten waar ze over praten. Ik zelf heb het 2012 onderwerp al enige tijd gevolgd, maar weet er ook nu nog niet alles van. Fijt is dat dit een HEEL ANDER doem senario is dan de gene die die waar we ongeveer om het jaar mee te maken hebben.

Als eerst maar meteen het misverstand uit de wereld helpen over de betekenis van 'het einde van de wereld' Er is GEEN serieuze beschaving of organisatie die heeft beschreven dat de aarde op die dag vergaat. Wel zullen er extreme VERANDERINGEN plaats vinden. Dit kan op verschillende manieren:

Poolkanteling

Nu ik dit lees ben ik niet meer bang voor Al-Queda en Terrorisme..
(wat trouwens toch alleen maar in Openbaar Vervoer plaatsvind)

Maar als er zoveel volkeren er dus over spreken
dat er iets moet gebeuren op 2012..
Over de poolkanteling!?
maar.. in ieder geval,
Wat heeft dat voor invloed op ons Nederlandje dan?
Wat kan er gebeuren?
Oud 17-08-2005, 22:29
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 17-08-2005 @ 19:28 :
Nu ik dit lees ben ik niet meer bang voor Al-Queda en Terrorisme..
(wat trouwens toch alleen maar in Openbaar Vervoer plaatsvind)

Maar als er zoveel volkeren er dus over spreken
dat er iets moet gebeuren op 2012..
Over de poolkanteling!?
maar.. in ieder geval,
Wat heeft dat voor invloed op ons Nederlandje dan?
Wat kan er gebeuren?
Het is lastig te zeggen wat er bij ons gaat gebeuren maar volgens de doomsenario's zullen we zeker worden weg gespoeld, net als vele andere landen die pal aan zee liggen. Wanneer de polen smelten zullen we ook onder water komen te liggen, maar ja als..
Oud 17-08-2005, 22:43
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
op ons landje zal het tot gevolg hebben dat de poolkappen zullen smelten, en dus de zeespiegel stijgt, en zo ons land zal overstromen. lijkt mij.
Oud 19-08-2005, 08:23
Verwijderd
De Maya's waren gewoon te lui om hun kalender af te maken. Vandaar dat ie eindigt met 2012.
Oud 19-08-2005, 08:43
Verwijderd
hElp!! wE are all gonna die111!!!1

Kom op, als je die paniekelingen zou moeten geloven ben ik al ongeveer 5 keer dood.
Oud 19-08-2005, 11:52
Orion2003
Orion2003 is offline
Mooi dat je het ook zo onderbouwd. Het is een beetje droogredeneren wanneer je zegt dat er nog nooit een rampsenario is uitgekomen en het dus bij deze ook zal zijn..
Oud 19-08-2005, 14:19
TjeuT
TjeuT is offline
Nostradamus heeft toch wel iets voorspelt hé

WO 1

Hitler eeft ie voorspeld en dan komt nog de 3e duivel

Terrorisme
Oud 21-08-2005, 18:10
Verwijderd
ik heb gehoord dat er in sommige geloven word beweerd dat de wereld dan vergaat maar of ik dat nou wil geloven.... t is alleen wel heel raar, er zijn veel rotsschilderingen over de toekomst en die stoppen allemaal bij 2012...

verder heb ik ook nog gelezen dat er dan een soort keerpunt is voor de mensheid, iedereen word dan spiritueel bewust ofzo ik vind dat toch een betere theorie.

t is maar wat je wil geloven...
Oud 21-08-2005, 21:07
joes
joes is offline
dan hadden de maya's toch voorspelt dat er een grote stap voorwaarts in de evolutie van de mens werd gezet, of hoe je dat in een nederlandse zin zet
Oud 23-08-2005, 18:21
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen. De pest is alleen dat deze transformatie, zoals zo vaak bij een grote vooruitgang, wordt voorafgegaan door een berg ellende. Het is als de noodzakelijke worsteling van de rups die tot vlinder wordt. De bijbel noemt deze turbulente periode bloemrijk 'de barensweeën'. En al even beeldend wordt ons door de bijbel verteld dat hierop volgend een beperkte periode aanbreekt van duizend jaar waarin 'de satan' is geketend; dus 'heel veel' jaren van vrede. Deze hele situatie doet ook denken aan het Jezus-verhaal, waarin Jezus op ellendige wijze sterft, wederopstaat en op een hoger plan komt door ten hemel te varen. 'This large time cycle has been thought since ancient times to represent a complete cycle of human spiritual advance', schrijft John Major Jenkins

Bron

Oud 23-08-2005, 18:22
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
^---> om maar even de positieve kant ervan te zien
Oud 26-08-2005, 18:27
Slaughter
Slaughter is offline
De onbekende bekende planeet

De afgelopen jaren is nieuws omtrent Armageddon, ofwel het einde der tijden, in grote mate toegenomen. Steeds vaker zijn er mensen die voorspellen dat het einde nabij is en veelal vallen de daarbij genoemde jaartallen tussen de jaren 2003 en 2012. Zowel in de bijbel als in de Koran worden deze beide jaartallen genoemd in verband met het einde der tijden. Ook de Inca?s, Azteken, Egyptenaren, Indianen en Aboriginals geloven dat deze jaren van groot belang zijn voor de aarde en de mensheid.

Als je op zoek gaat naar informatie hierover, kom je al gauw de termen Niburu en Planet X tegen. Niburu komt in vele van de verschillende geschriften, muurschilderingen en hi벯glyfen voor.

Maar nou is de vraag natuurlijk of het hier om een mythe of om geschiedenis en dus de waarheid gaat.

Ten eerste is het natuurlijk uitzonderlijk dat verschillende volkeren er over geschreven hebben en voorspeld hebben dat in het jaar 2003 deze planeet terug zal keren in ons sterrenstelsel. Tevens hebben ze voorspeld dat het jaar 2012 een belangrijk jaar zal worden voor de aarde en haar bewoners, waar Niburu een grote rol zal spelen.

Ten tweede is ons gebleken dat de huidige wetenschap meer weet over Niburu en er zelfs bewijzen voor heeft dat deze al in ons sterrenstelsel is. De politiek en media proberen angstvallig deze informatie stil te houden, maar voor degenen die er naar zoeken is alle informatie beschikbaar.

Ten derde is ons gebleken dat de politiek en media meer weten over Niburu. Officieus zijn ze zelfs bereid toe te geven dat Niburu bestaat en al in ons sterrenstelsel is. Officieel is echter een ander verhaal, zij krijgen van hogerhand namelijk opgelegd deze informatie niet vrij te geven en zonodig te ontkennen dat Niburu bestaat of zelfs bewijzen aan te voeren waaruit zou blijken dat het om een fabeltje gaat.

Wij zijn van mening dat Niburu bestaat en dat de mensheid er binnenkort meer over te horen en te weten zal krijgen. We raden je ook aan zelf op zoek te gaan naar nadere informatie en de echte waarheid, namelijk dat wat je zelf gelooft, te achterhalen.

Nieuwe of toch oude planeet in ons zonnestelsel?
Niburu is op dit moment misschien wel het meest besproken onderwerp in de wereld van de wetenschap, astronomen en de wereldregering.

Professor Zecharia Sitchin wordt door velen beschouwd als de grootste historicus aller tijden. Zijn boeken "the earth cronicles" worden op een aantal Amerikaanse universiteiten onderwezen en zijn in dertien talen vertaald. Zecharia Sitchin is expert op het gebied van sumerische kleitabletten. Stichin zijn belangrijkste ontdekking is dat onze planeet sinds 450.000 jaar meerdere malen bezocht werd door de Annunaki (zij die van de hemel naar de aarde zijn gekomen).

Er is een lijst van de Sumeriers van wat zij allemaal hebben uitgevonden, dit is een soort opsomming van onze beschaving. Ze bedachten het schrift, het schoolsysteem, het tweedekamer stelsel etc. De Sumeriers zeggen dat deze beschaving hen was bijgebracht door wezens die vanuit de hemel op de aarde waren beland. De Annunaki (ook wel reuzen genoemd) zijn de bewoners van de planeet Niburu, de tiende planeet binnen ons zonnestelsel. Iedere 3600 jaar komt deze planeet met haar ovale baan om de zon, dicht bij ons in de buurt. Uit de kleitabletten blijkt dat de mensheid door de Annunaki naar hun beeld en gelijkenis gecre륲d is. Zecheria Stichin heeft echter nog nooit officieel een datum genoemd voor de terugkeer van Niburu. Toch lijkt hij er van overtuigd dat Niburu nabij is. De terugkeer van Niburu zal voor velen een nieuw begin betekenen.

In het jaar 1987 heeft de NASA een offici묥 aankondiging gedaan over het bestaan van een nieuwe planeet. Op 7 Oktober 1999 ontdekte een Britse wetenschapper de tiende planeet. Dit concludeerde hij naar het bestuderen van 13 kometen wiens banen verstoord waren door nog een grote onbekende planeet in de baan rond onze zon. In de Science Journaal heeft de Nederlandse astronoom 'Govert schilling' een artikel geschreven die zo begon: "koers komeet duid op mysterieuze planeet" Discovery news melde op Juni 2001: Large object discovered orbiting sun.

Wetenschappers in Rusland hebben in 2000 bijeenkomsten gehouden waar werd gediscuteerd over de planeet deze was ontdekt door 1 van Ruslands grootste observatorium. Dit leidde tot het 2003 probleem. Top officials stelden een commissie samen om het (probleem) te onderzoeken. Dr. Dmitriev toont aan dat alle planeten in ons zonnestelsel opmerkelijke veranderingen ondergaan. Zoals:

Mars : de atmosfeer is aanzienlijk dikker geworden (twee keer zo dik)
Maan : begint een atmosfeer te krijgen samengesteld uit natrium. Dr. Dmitriev verklaard: "rond de maan bevindt zich een 6.000 km dikke natrium laag, deze laag is nog nooit eerder gemeten. De laag is nieuw.
Aarde : in bovenste laag van de atmosfeer begint zich HO gas te vormen, gas hoort hier in deze hoeveelheid helemaal niet voor te komen.
Venus : duidelijke stijging in lichtsterkte en helderheid.
Jupiter : grote energie uitstoot dat een geﯮiseerde stralingsbuis kunnen waarnemen welke gevormd wordt tussen haar maan IO. Deze energiestraal is recentelijk gefotografeerd.
Ook is het magnetische veld meer dan verdubbeld.

Onderzoeken geven aan dat Uranus en Neptunes recentelijk een poolshift hebben ondergaan. Toen de Vogager 2 Uranus en Neptunes passeerde bleek dat de noordelijke en zuidelijke magnetische polen verplaatst waren. Na metingen kwam naar voren dat de polen 40 tot 50 graden verschoven waren. Dit is een aanzienlijke verandering t.o.v de roterende pool.

De terugkeer van Niburu en de effecten van deze verschijning zijn uitgebreid terug te vinden in onze geschiedkundige geschriften. De bijbel, Hopi legendes, Maya overlevingen, Sumerische geschriften etc. Ze beschrijven allemaal drie dagen duisternis. Dit wordt verklaard door enorme zwaartekracht effecten van het magnetische veld van de planeet Niburu op de aarde. Deze effecten zorgen ervoor dat de rotatie van de aarde ongeveer drie dagen stopt. Het mag wel duidelijk zijn dat we hier over een enorme planeet praten. De effecten van zwaartekracht en de magnetische velden van deze planeet zijn enorm, de oppervlakken van andere planeten wordt compleet verstoord als Niburu passeert.

Over de hele wereld maken we groeiende verstoringen in de weerpatronen mee, waardoor oogsten mislukken. De activiteit van de vulkanen heeft sterk toegenomen. Aardbevingen komen vaker voor en zijn zwaarder, 7.0 op de schaal van richter.De rotatie van de aarde is langzaam aan het vertragen, de zeespiegel stijgt, bossen sterven af. Veel diersoorten worden inmiddels met uitsterven bedreigt. Ziektes en bacteri뮠heersen over onze planeet.

Kortom aanwijzingen voor mogelijke terugkeer van Niburu zijn er in overvloed te vinden in ons dagelijks leven. Wordt het niet eens tijd bewust te worden van de tijd waarin we leven??????

Waarom houd de media en politiek dit voor ons verborgen????

Stel je nou eens voor dat dit daadwerkelijk naar buiten komt (leven op een andere planeet die naar de aarde komt) dan valt de hele wereld zoals die ons voorgelegd wordt ineens voor al deze mensen in duigen. Alle wereldleiders verliezen hun machtspositie omdat hun universele en natuurlijke kennis ontbreekt. Het gaat uiteindelijk allemaal om macht en geld. En de rijkswetenschap, wereldleiders brengen dit niet naar buiten omdat ze bang zijn voor massa hysterie". Wij en velen met ons wereldwijd brengen deze onderwerpen naar buiten omdat iedereen recht heeft op de waarheid.

Bron: Niburu.nl
Oud 26-08-2005, 19:41
Tio
Tio is offline
Achja, die lui van Niburu ook weer. Dat waren dezelfde figuren die ook bedacht hadden dat vliegtuigen allerlei chemische troep zouden spuiten om mensen compleet apatisch te houden en dat magnetrons dodelijk waren.
M.a.w., niet serieus te nemen. (Maar wel grappig)

Groet,
Tio
Oud 26-08-2005, 22:12
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Tio schreef op 26-08-2005 @ 20:41 :
Achja, die lui van Niburu ook weer. Dat waren dezelfde figuren die ook bedacht hadden dat vliegtuigen allerlei chemische troep zouden spuiten om mensen compleet apatisch te houden en dat magnetrons dodelijk waren.
M.a.w., niet serieus te nemen. (Maar wel grappig)

Groet,
Tio

als wat jij zegt ook daadwerkelijk zo is, dan weet ik niet zo goed wat ik van het bovenstaande vehraal moet vinden. maar alsnog wel een boeiend onderwerp en leuk dat zo allerlei punten naar boven komen van de verschillende posters. zal is een kleine opsomming maken strax
Oud 26-08-2005, 22:32
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Oke even op een rijtje:

Wie voorspelt het?

- Waarom dan 2012? :Het einde van de Maya-kalender
- het feit dat er wel meerdere godsdiensten zijn die voorspelden dat er nu iets zou moeten gebeuren
- Nostradamus heeft het verspelt

Wat kan/gaat er gebeuren in 2012:

- Overgang naar de 4e dimensie
- op 21 december '12 komen we in een nieuwe dimensie, na Ratzinger komt er nog 1 paus en dat is een antichrist waarnaar Jezus terug op aarde komt en in 2035 komt er een grote meteoriet op onze aarde die de aarde zal verwoesten
- poolkanteling, wat er voor zorgt dat de noord en zuidpool op een totaal andere plaats komen te liggen waardoor we allemaal zullen moeten gaan verkassen naar andere werelddelen.
- meteoriet inslag, een grote planeet, meteoriet zal inslaan op de aarde.

Waarom?

- de cyclus waar we nu in leven begon op 13 augustus 3114 v chr. en eindigt op 22 december 2012
- Ook opmerkelijk is dat rond de datum 21-12-2012 de planeten en de zon (weet het fijne er niet meer van) richting het centrum van de melkweg staan. Iets wat maar eens in de 26.000 jaar voorkomt, en waarvan de gevolgen niet bekent zijn.
- Volgens hun ( de maya’s ) berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen.
Oud 27-08-2005, 11:42
Slaughter
Slaughter is offline
maar je bent Niburu vergeten (of vind je dat verhaal flauwekul?).
Oud 28-08-2005, 09:27
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 27-08-2005 @ 12:42 :
maar je bent Niburu vergeten (of vind je dat verhaal flauwekul?).
sorry! zal k er even bijzetten zo, nee hoor geen flauwekul, bovendien ben ik niet ergens van uitgegaan of het flauwekul zou zijn hoor.
Oud 31-08-2005, 17:09
mepsteen
mepsteen is offline
in 2012 is 2011 voorbij, dat in ieder geval
Oud 31-08-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 31-08-2005 @ 18:09 :
in 2012 is 2011 voorbij, dat in ieder geval
Respect voor jou dat je dat weet
Oud 31-08-2005, 21:01
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
KMBA schreef op 15-06-2005 @ 20:04 :
ik geloof er niet perse in, maar ik vind het wel interessant
dat jaartal wordt vaak gebruikt ja
maarja
ik geloof daar totáál niet in
Oud 31-08-2005, 21:05
hemhemhem
hemhemhem is offline
ik vind het trieste van zulke voorspellingen dat er een tijd en datum bij genoemd wordt...
naar mijn mening is dat al meteen een extra obstakel

ik geloof niet dat de bovenwereld specifieke tijden voorspelt.
wat het leuke altijd is is dat...
hoeveel je ook mag zien, hoe helderziend je ook mag zijn
er blijven altijd onverwachte dingen gebeuren
voor iedereen
voorspellingen worden wel gegeven van boven
soms met waarschuwingen, soms met belolften
maar als daar een datum bij genoemd zou worden, ga je er naartoe leven, ga je ontwijken (bij waarschuwingen)

ik ben echt van mening dat, zodra er een tijd / datum bij genoemd is, dat het bullshit is
Oud 02-09-2005, 20:27
freedomfighter
freedomfighter is offline
ze zegge zoveel da gebeure als de maya kalender ovgeloope is
1:einde van de wereld!!!!

2:ufo's valle aan ze roeie ons uit

3ns verstand wordt groter want de planete staan vreemd

4:buh

zo da is wa ik al weet nu het stomste vin ikk num twee hoe kunt ge zo iets wete

ik denk dat ze een nieuwe kalender beginne lolis toch het simpelste geen EINDE VAN WERELD nonsens
we zulle wel zien dan
Oud 05-09-2005, 09:09
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
freedomfighter schreef op 02-09-2005 @ 21:27 :
ze zegge zoveel da gebeure als de maya kalender ovgeloope is
1:einde van de wereld!!!!

2:ufo's valle aan ze roeie ons uit

3ns verstand wordt groter want de planete staan vreemd

4:buh

zo da is wa ik al weet nu het stomste vin ikk num twee hoe kunt ge zo iets wete

ik denk dat ze een nieuwe kalender beginne lolis toch het simpelste geen EINDE VAN WERELD nonsens
we zulle wel zien dan
even een beetje serieus posten alsjeblieft. dat je het onzin vind kakn best maar niet zo alsjeblieft.
Oud 05-09-2005, 11:58
Slaughter
Slaughter is offline
Ze zeggen toch ook dan we dan de 4de of 5de dimensie ingaan en aangezien dat niet van het ene op het andere moment gebeurd, zouden we daar nu al bezig mee moeten zijn. Maar hoe merken we het dan als het voltooid is? Niet, toch? En die dimensie zou toch iets inhouden als dat we ons meer bewust zijn van een hoop dingen? Daar is nu nog niet veel van te merken (kijk naar de late hulpverlening voor New Orleans e.o.), dus dan mogen we/ze wel eens opschieten met dat bewuster worden. En ik snap ook niet hoe dat er dan in de praktijk uit gaat zien.
Oud 05-09-2005, 16:38
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 26-08-2005 @ 23:32 :
- Ook opmerkelijk is dat rond de datum 21-12-2012 de planeten en de zon (weet het fijne er niet meer van) richting het centrum van de melkweg staan. Iets wat maar eens in de 26.000 jaar voorkomt, en waarvan de gevolgen niet bekent zijn.
Gelijk met de winter solstice.
+ in 2012 draaien de polen van de zon (elke 11 jaar, net als in 2001) ook weer om, en de weinig voorkomende venus zonne-eclipse doet zich in 2012 ook weer aan, op 6 juni. (die transit van venus wordt in sommige van de voorspellingen trouwens als voorbode genoemd van bijv. de voorspelde poolomdraaing op die 21 december.)
Oud 06-09-2005, 07:10
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
cha0s schreef op 05-09-2005 @ 17:38 :
Gelijk met de winter solstice.
+ in 2012 draaien de polen van de zon (elke 11 jaar, net als in 2001) ook weer om, en de weinig voorkomende venus zonne-eclipse doet zich in 2012 ook weer aan, op 6 juni. (die transit van venus wordt in sommige van de voorspellingen trouwens als voorbode genoemd van bijv. de voorspelde poolomdraaing op die 21 december.)
eerste x dat ik je hier lees cha0s, buiten ls om
Oud 06-09-2005, 09:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 06-09-2005 @ 08:10 :
eerste x dat ik je hier lees cha0s, buiten ls om
Ik heb hier ook weinig te zoeken an sich, maar 't 2012 gebeuren heeft mijn interesse wel.
Oud 06-09-2005, 14:48
bij
bij is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 26-08-2005 @ 23:32 :

Wat kan/gaat er gebeuren in 2012:

- Overgang naar de 4e dimensie
- op 21 december '12 komen we in een nieuwe dimensie, na Ratzinger komt er nog 1 paus en dat is een antichrist waarnaar Jezus terug op aarde komt en in 2035 komt er een grote meteoriet op onze aarde die de aarde zal verwoesten
- poolkanteling, wat er voor zorgt dat de noord en zuidpool op een totaal andere plaats komen te liggen waardoor we allemaal zullen moeten gaan verkassen naar andere werelddelen.
- meteoriet inslag, een grote planeet, meteoriet zal inslaan op de aarde.
Die poolkantelingen geloof ik wel maar dat Jezus terug komt niet.
Jezus was iemand, ja de zoon van god maar ik vind dat we allemaal van god afstammen.
Maarja het fijne weet ik er ook niet van

Regels voor berichten