Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 10:47
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
An Optimist Investigates the End of Civilization

Devastating earthquakes. Record-breaking tsunamis. Category 5 hurricanes. Spiking global temperatures. World war. Predictions of how it will all end have been around for thousands of years. In Apocalypse 2012, Lawrence E. Joseph reveals the curious fact that 2012 has been pinpointed as a pivotal, perhaps cataclysmic, year in human history by ancient sources and contemporary science alike.

Joseph investigates this chilling correlation with an open mind and skeptical eye. He delves into historical and spiritual materials as diverse as Revelations, the I Ching, and the Islamic Hadith, drawing on scholarly works and recent controversial bestsellers such as The Bible Code. He examines the ancient Mayan Long Calendar, the source of the 2012 prophecies, and then travels to the jungles and highlands of Guatemala to work with Mayan shamans who confirm the 5,000-year-old vision. In a scientific research city in the heart of Siberia, he meets with geophysicists who contend that the solar system is moving into a highly charged interstellar energy cloud. And on the tip of South Africa, he interviews physicists and psychics who are trying to make sense of the fact that the earth’s magnetic field is vanishing.

Joseph concludes that we are in a race against time. Apocalypse 2012 is an authoritative and deeply unsettling appraisal of just how close the earth, or at least our species, might be to extinction.

The thesis of this book is that the year 2012 will be pivotal, perhaps catastrophic, possibly revelatory, to a degree unmatched in human history.

Guilty of Apocalypse: The Case Against 2012

1. Ancient Mayan prophecies based on two millennia of meticulous astronomical observations indicate that 12/21/12 will mark the birth of a new age, accompanied, as all births are, by blood and agony as well as hope and promise.

2. Since the 1940’s, and particularly, since 2003, the Sun has behaved more tumultuously than any time since the rapid global warming that accompanied the melting of the last Ice Age. Solar physicists concur that solar activity will next peak, at record-setting levels, in 2012.

3. Storms on the Sun are related to storms on the Earth. The great wave of 2005 hurricanes Katrina, Rita and Wilma coincided with one of the stormiest weeks in the recorded history of the Sun.

4. The Earth’s magnetic field, our primary defense against harmful solar radiation, has begun to dwindle, with cracks comparable in scale to the ozone hole opening up randomly. A pole shift, in which such protection falls nearly to zero as the North and South magnetic poles reverse position, may well be under way.

5. Russian geophysicists believe that the Solar System has entered an interstellar energy cloud. This cloud is energizing and destabilizing the Sun and all the planets’ atmospheres. Their predictions for catastrophe resulting from the Earth’s encounter with this energy cloud range from 2010 to 2020.

6. Berkeley physicists, who discovered that the dinosaurs and 70% of all other species on Earth were extinguished by an impact 65 million years ago, maintain, with 99% certainty, that we are now overdue for another such mega-catastrophe.

7. The Yellowstone supervolcano, which erupts catastrophically every 600,000 to 700,000 years, is preparing to blow. The most recent eruption of comparable magnitude, at Lake Toba, Indonesia, 74,000 years ago, led to the death of more than 90% of the world’s population at the time.

8. Eastern philosophies such the I Ching, Chinese book of changes, and also Hindu theology, have been plausibly interpreted as supporting the 2012 end date, as have a range of indigenous belief systems.

9. At least one scholarly interpretation of the Bible predicts that the Earth will be annihilated in 2012. The burgeoning Armageddonist movement of Muslims, Christians and Jews actively seeks to precipitate the final End-Times battle.

10. Have a nice day.


Ehh juist, dit is vaker gezegt maar ik begin het wel te geloven als je kijkt naar hoe wij met de aarde omgaan, en het milleu en shit... zou het mij niets verbazen, ook allemaal natuursvoorschijnselen... en die vulkaan zou de hele VS kunnen bedekken met 1meter as ehh dat is best veel maar ja, ook zal het me niets verbazen dat ze gaan zeggen als de tijd naarbij is dat het later komt oid... maar ik denk wel dat het er ooit zal komen : )
__________________
Dont dream about things you never will have...
Advertentie
Oud 30-04-2007, 10:58
Verwijderd
De helft van de Amerikanen gelooft dat het einde der tijden nabij is. Dat zegt genoeg over het waarheidsgehalte van dit soort claims.
Oud 30-04-2007, 11:00
Verwijderd
is het weer zover?
Oud 30-04-2007, 12:02
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
nah 2012 duurt nog wel ff
__________________
Dont dream about things you never will have...
Oud 30-04-2007, 12:10
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
We gaan allemaal doooooooood!!!11!!!!
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 30-04-2007, 12:25
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik heb er nu al zin in, al die domme mensen uit te lachen met nieuwjaar 2013.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 30-04-2007, 12:31
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-04-2007 @ 12:00 :
is het weer zover?
Nee, pas in 2012 .

Citaat:
Ancient Mayan prophecies based on two millennia of meticulous astronomical observations indicate that 12/21/12 will mark the birth of a new age, accompanied, as all births are, by blood and agony as well as hope and promise.
Ach ja, stel dat het gaat gebeuren. Dan is er nog veel onduidelijkheid over wat er gaat gebeuren. Het citaat: "by blood and agony as well as hope and promise", is natuurlijk ook één en al onduidelijkheid. In feite kan je ook al zeggen dat er nu al sprake van is. Wat verandert er dan in 2012?
En stel dat we dit weten, dan kunnen we het toch niet tegenhouden, want het staat toch al vast als we de Maya's moeten geloven.
Dus het heeft geen zin om je druk te maken of wel?
Oud 30-04-2007, 12:51
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
die man spreekt zichzelf nog al tegen door de maya voorspellingen plus alle grote rampen op een hoop te gooien, de maya's hebben het helemaal niet over rampen en de apocalyps maar juist het aanbreken van een nieuw tijdperk waar we zelf ons lot kunnen bepalen (jaja, tot 2012 ligt alles al vast)

Naast al deze theorien heb ik ook ooit eens iets gelezen dat op 2012 verschillende evolutie processen in ons lichaam samen zouden moeten komen waardoor we ineens supermensen worden. en iets over dat ons zonnesteltsel op een lijn zou komen te staan met het midden van de melkweg waardoor onze planeet hoger gaat trillen en we met engelen kunnen praten (sektes laten tegenwoordig hun propaganda in de trein liggen)

hoort dit niet op religie, staat dit zelfs niet al op religie?
__________________
Nothing is just satire
Oud 30-04-2007, 14:32
MB
Avatar van MB
MB is offline
Als het zo is, dan is het zo en dan hoef ik dat helemaal niet te weten, want ik heb liever nog een leuk leven tot 2012 dan dat ik (bijna) zeker zou weten dat ik dan sterf. Dus al die voorspellingen hoeven van mij niet zo en ik snap niet zo goed waarom iemand dat zou willen onderzoeken. Rampen oké, zodat je die eventueel kan voorkomen, maar hij denkt niet te weten wat er gaat gebeuren, maar alleen maar dat er iets gaat gebeuren. Dus ik maak me er niet zo druk over.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 30-04-2007, 14:36
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
-------> dk of religie
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 30-04-2007, 14:37
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 30-04-2007 @ 13:51 :
hoort dit niet op religie, staat dit zelfs niet al op religie?
Is al een topic over geweest en daar kwam net als bij dit topic een slotje op, als ik me niet vergis.
Oud 30-04-2007, 15:57
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh noes, snel nog een planning maken van wat ik allemaal nog wil gaan doen...


..of wacht even, dat maakt dan toch niets meer uit.

-_-
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-04-2007, 19:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik hoop dat de wereld echt in 2012 vergaat, dan zijn we eindelijk van dit soort onheilsvoorspellingen af
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 01-05-2007, 09:32
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
lawallan schreef op 30-04-2007 @ 13:51 :
die man spreekt zichzelf nog al tegen door de maya voorspellingen plus alle grote rampen op een hoop te gooien, de maya's hebben het helemaal niet over rampen en de apocalyps maar juist het aanbreken van een nieuw tijdperk waar we zelf ons lot kunnen bepalen (jaja, tot 2012 ligt alles al vast)
Het was toch zo dat hun kalender gewoon tot 2012 liep? En dat ze geen zin hadden de rest d'r ook bij te verzinnen, onder het mom van "can't be arsed"?

Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 09:35.
Oud 01-05-2007, 10:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-04-2007 @ 20:20 :
Ik hoop dat de wereld echt in 2012 vergaat, dan zijn we eindelijk van dit soort onheilsvoorspellingen af
__________________
you're not my demographic
Oud 01-05-2007, 10:23
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-05-2007 @ 10:32 :
Het was toch zo dat hun kalender gewoon tot 2012 liep? En dat ze geen zin hadden de rest d'r ook bij te verzinnen, onder het mom van "can't be arsed"?
nope

Op 21 december 2012 begint een grote nieuwe periode van 26.000 jaar en een kleine periode van 5200 jaar. De Guatamalese 'Mayan Elders of the Eagle Clan' schrijven: 'This is a cycle of wisdom, harmony, peace, love, of consciousness and the return of the natural order. It is not the end of the world as many from outside of the Mayan tradition have misinterpreted it to be.

Het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen.

http://www.daanspeak.com/Maya01.html (niet echt de meest wetenschappelijke bron, maar dat heb je al snel als het over toekomst voorspellingen gaat)

het is opzich wel een interesant stuk tekst om door te lezen als je de haat van de schrijver tegenover bush kan negeren, praktisch alle theorien over 2012 staan er in.
__________________
Nothing is just satire
Oud 01-05-2007, 10:31
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik blijf er bij, er gebeurt geen fuck.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 01-05-2007, 10:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
lawallan schreef op 30-04-2007 @ 13:51 :
Naast al deze theorien heb ik ook ooit eens iets gelezen dat op 2012 verschillende evolutie processen in ons lichaam samen zouden moeten komen waardoor we ineens supermensen worden. en iets over dat ons zonnesteltsel op een lijn zou komen te staan met het midden van de melkweg waardoor onze planeet hoger gaat trillen en we met engelen kunnen praten (sektes laten tegenwoordig hun propaganda in de trein liggen)
Dat lijkt me behoorlijk kut. Zijn we eindelijk supermensen, gaat de wereld eraan.
__________________
Du bist ein N00b!
Ads door Google
Oud 01-05-2007, 10:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-05-2007 @ 11:32 :
Dat lijkt me behoorlijk kut. Zijn we eindelijk supermensen, gaat de wereld eraan.
Misschien kunnen we onze superkrachten dan wel voor het goede gebruiken en het universum redden!


__________________
you're not my demographic
Oud 01-05-2007, 11:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, rot op met die samenzweringstheoriën en gelul over het eind van de wereld, dat gaat toch niet gebeuren.
(ik ben immers de enige echte god, en kan u verzekeren dat de apocalyps niet plaats zal vinden in 2012, maar in 2013, op 26 januari om 4 vier over zes 's ochtends)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-05-2007, 11:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 12:36 :
Ach, rot op met die samenzweringstheoriën en gelul over het eind van de wereld, dat gaat toch niet gebeuren.
(ik ben immers de enige echte god, en kan u verzekeren dat de apocalyps niet plaats zal vinden in 2012, maar in 2013, op 26 januari om 4 vier over zes 's ochtends)
Haha, nou, als jij god bent, maak er dan maar meteen een einde aan.
__________________
you're not my demographic
Oud 01-05-2007, 11:43
Verwijderd
Nee ik ben god, het einde van de wereld kan alleen worden voorkomen als ik alleenheerser van de wereld word. Begin maar met het overmaken van je geld.
Oud 01-05-2007, 11:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 01-05-2007 @ 12:42 :
Haha, nou, als jij god bent, maak er dan maar meteen een einde aan.
Hmm, je hebt gelijk, als teken van mijn macht zal ik zorgen dat dit topic op den duur gesloten wordt. Niet te duidelijk though, ik zal zorgen dat een tussenpersoon die nobele daad uitvoert zodat ik wel een ongrijpbaar opperwezen blijf.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-05-2007, 12:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Haha
Oud 01-05-2007, 12:19
Verwijderd
Nou, dat is wel heel dichtbij hoor.
Advertentie
Oud 01-05-2007, 12:29
Supreme Dutch
Dat zal een drukke boel worden daar bij de hemelpoort.. Of gaat die dan ook aan diggelen?
Oud 01-05-2007, 12:48
Verwijderd
Aan de helpoorten bedoel je.
Oud 01-05-2007, 12:54
koelieboelie
koelieboelie is offline
what-evah, dit is al het 250ste zogenaamde 'EcHtE EiNd vAn dUh WeRolD!! xx' dus.
Oud 01-05-2007, 13:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 01-05-2007 @ 13:48 :
Aan de helpoorten bedoel je.
Nee joh, ik sluit me snel nog even aan bij de Jehova getuigen.. stel je voor dat ik verdoemd word tot de hel!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-05-2007, 13:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
grl schreef op 01-05-2007 @ 14:31 :
Nee joh, ik sluit me snel nog even aan bij de Jehova getuigen.. stel je voor dat ik verdoemd word tot de hel!
Pfff... T_ID/Mephostophilis Almighty kijkt toch direct door jouw poging tot oplichting heen en stuurt je weer naar de hel.
__________________
you're not my demographic
Oud 01-05-2007, 13:50
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 01-05-2007 @ 14:44 :
Pfff... T_ID/Mephostophilis Almighty kijkt toch direct door jouw poging tot oplichting heen en stuurt je weer naar de hel.
Oh ja.. ehm.. Plan B.

Mephostophilis, als niet iedereen z'n geld naar jou overmaakt en jij dus de wereld laat vergaan, zorg je er dan wel voor dat de mensen die wel geld overmaakten naar de hemel gaan?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-05-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 01-05-2007 @ 14:50 :
Mephostophilis, als niet iedereen z'n geld naar jou overmaakt en jij dus de wereld laat vergaan, zorg je er dan wel voor dat de mensen die wel geld overmaakten naar de hemel gaan?
De mannen krijgen 73 maagden en de vrouwen een creditcard zonder limiet.
Oud 01-05-2007, 15:53
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik geloof dat hier slechts 1 woord op zijn plaats is:

ALWEER?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 01-05-2007, 16:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 16:27 :
De mannen krijgen 73 maagden en de vrouwen een creditcard zonder limiet.
Jeetje.. da's wel verleidelijk natuurlijk. (hoewel ik liever een creditcard met limiet en een man heb.. maar hey, met geld kan ik vanalles kopen wat het gebrek aan man oplost natuurlijk)
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-05-2007, 22:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 16:27 :
De mannen krijgen 73 maagden en de vrouwen een creditcard zonder limiet.
En valt er ook iets te kopen. Zo'n creditcard is natuurlijk erg leuk, maar zonder winkels heb je er niet veel aan.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 02-05-2007, 00:10
Verwijderd
Ja, en daarna ontstaat er een wereld waarin schooluniformpjes en haarbanden met katten-oortjes verplicht zijn.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
7 05-06-2007 20:14
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
5 04-06-2007 14:06
Levensbeschouwing & Filosofie [POLL] Apocalyps. Is het einde nabij?
Verwijderd
162 30-06-2005 00:25
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 12-03-2003 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.