Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2005, 00:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 01:49 :
Dat wist ik niet. Maar als e geen kritiek kunt hebben op je tegenstander, kunnen er toch ook geen verkiezingen plaatsvinden?

+ ik peuter je niest aan, ik zeg alleen wat ik weet.
Jij wist niet dat men in Iran politieke tegenstanders monddood maakt, laat 'verdwijnen', martelet en foltert of ter dood veroordeelt?

Er kunnen wel 'verkiezingen' zijn, maar dan schijnverkiezingen. Men schrappe honderden hervormingsgezinden en stelt verkiesbaar: een handjevol oerconservatieven die goed liggen bij de geestelijk leiders.

In de Sovjet-Unie kon men ook stemmen. Men had de keuze uit de Communistische Partij, de Commuistische Partij en de Communistische Partij. En 100% van de mensen stemde altijd op de Communistische Partij. Verbazend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2005, 01:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 01:57 :
Jij wist niet dat men in Iran politieke tegenstanders monddood maakt, laat 'verdwijnen', martelet en foltert of ter dood veroordeelt?
Ik dacht dat dat vroeger wel gebeurde, maar dat ze nu, nu ze verkiezingen enzo voeren daar wel van af zouden zien.

Citaat:
In de Sovjet-Unie kon men ook stemmen. Men had de keuze uit de Communistische Partij, de Commuistische Partij en de Communistische Partij. En 100% van de mensen stemde altijd op de Communistische Partij. Verbazend.

Wat voor verklaring geef jij dan aan het feit dat ze de conservatief der conservatieven hebben uitgekozen als hun leider?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 02:02 :
Ik dacht dat dat vroeger wel gebeurde, maar dat ze nu, nu ze verkiezingen enzo voeren daar wel van af zouden zien.
Ach, Khatami was zogezegd ook 'democratisch gekozen'.

Citaat:
Wat voor verklaring geef jij dan aan het feit dat ze de conservatief der conservatieven hebben uitgekozen als hun leider?
Onopgeleide bevolking wordt dom gehouden en geïndoctrineerd door conservatieve machthebbers.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 02:05 :
Ach, Khatami was zogezegd ook 'democratisch gekozen'.
Ik moet voortaan wat beter research doen

Citaat:
Onopgeleide bevolking wordt dom gehouden en geïndoctrineerd door conservatieve machthebbers.
Een heel volk (70 miljoen!) dom noemen is pas dom.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 02:09 :
Ik moet voortaan wat beter research doen

Een heel volk (70 miljoen!) dom noemen is pas dom.
Ze worden dom gehoúden! Jij gaat er nog steeds van uit dat de nieuwe president democratisch gekozen is, maar ik betoogde al waarom ik daarin zeer sterk met jou van mening verschil.

Overigens stemde niet 100% van de bevolking voor dinges-what'shisname. Ook geen 100% van degenen die kwamen stemmen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 02:16 :
Ze worden dom gehoúden! Jij gaat er nog steeds van uit dat de nieuwe president democratisch gekozen is, maar ik betoogde al waarom ik daarin zeer sterk met jou van mening verschil.

Overigens stemde niet 100% van de bevolking voor dinges-what'shisname. Ook geen 100% van degenen die kwamen stemmen.
Ik meen gehoord te hebben dat de opkomst op 80% lag. En zo'n 62% heeft op die man gestemt, ruime meerderheid.

Dus jij zegt dat die 62% dom wordt gehouden, en dat zelf niet doorheeft. Ik kan het me niet eens voorstellen.

Ik begrijp dat een van de progressiefste landen van de wereld, Amerika, door haar agressieve houding tegenover andere landen en sexistische samenleving als slechte reclame fungeert voor progressiviteit, en juist reclame voor conservatisme. Maar om nou te zeggen dat iedereen die voorstemde uit angst voor Amerika taferelen in eigen land voor de meest conservatieve verkiesbare koos vind ik zwaar overdreven.

Maar goed, tis al 2:30. Wordt maar eens tijd dat ik me bed opzoek, welterusten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 07:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 02:30 :
Ik meen gehoord te hebben dat de opkomst op 80% lag. En zo'n 62% heeft op die man gestemt, ruime meerderheid.
van hen die mochten stemmen
Oud 01-07-2005, 09:49
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-06-2005 @ 17:52 :
Nee, dat is niet zo. En dat hoeven ze ook helemaal niet te zijn.
Nou, dat zijn dus een aantal redenen waarom er zoveel kritiek op Iran is. Dat je aan die dingen niet zoveel waarde hecht is voor de bercihtgeving nogal irrelevant.

Citaat:
Love & Peace schreef op 30-06-2005 @ 17:52 :
Maar steeds komen er documantaires op tv over Iran, met de Khomenei die dan boos kijkt en verder geen inhoudelijke info, of wordt er 1 zin geciteerd uit deze nieuwe leider zijn speech, die op zich vrij beangstiggend is voor de lezer, maar als je hem in juiste context zet niet. Ik bedoel, wat voor nut heeft het om als verslaggever die ene zin met daarin dat er over de hele wereld een Islamitische revolutie zal plaatsvinden, te citeren?

De objectieve nieuwslezers kunnen er helemaal niets mee, terwijl de snelle lezer heel erg bang wordt. hier zegt vrijwel iedereen meteen van we (of amerika) moeten dat land aanvallen.

Het is heel makkelijk om een land zwart te maken, en dat gebeurt nu ook met Iran, om een komende oorlog alvast bij de burger te rechtvaardigen.
Want de Nederlandse pers wordt stiekem gecontroleerd door de Amerikaanse regering? De media zijn vaak oppervlakkig en je kunt nou eenmaal niet altijd verwachten dat men vijf pagina's aan elk nieuwsbericht besteed. Het is zeker geen bewijs van een grote samenzwering of iets dergelijks.

Citaat:
Ik begrijp dat een van de progressiefste landen van de wereld, Amerika
De VS is helemaal niet zo progressief.
Oud 01-07-2005, 11:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 01-07-2005 @ 10:49 :
Nou, dat zijn dus een aantal redenen waarom er zoveel kritiek op Iran is. Dat je aan die dingen niet zoveel waarde hecht is voor de bercihtgeving nogal irrelevant.
Maar dat is toch geen reden tot kritiek, of ligt het aan mij? Als zij allemaal oerconservatief, als een stelletje bosapen door het leven willen gaan mogen zij dat toch lekker?

Citaat:
Want de Nederlandse pers wordt stiekem gecontroleerd door de Amerikaanse regering?
Nee, wellicht zijn de nieuwsbureaus oververtegenwoordigt met patriotische Amerikanen, ik weet het niet. Het valt me gewoon op dat de berichtgeving van geen kant deugt.
Citaat:
De VS is helemaal niet zo progressief.
Klopt, maar je wist vast wel wat ik bedoelde. De VS is gebouwd op heel progressieve ideeen, maar kent nu alleen een regering die conservatief is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Dus jij zegt dat die 62% dom wordt gehouden, en dat zelf niet doorheeft. Ik kan het me niet eens voorstellen.
OMG. Kán jij je het niet eens voorstellen? Indoctrinatie? Propaganda? Hersenspoeling? Zeg je dat niets? Noord-Korea, anyone? Zoals Saddam Hussein het volk dom hield, zoals de Sovjet-leiders het volk dom hielden, zo proberen de Iraanse leiders dat ook te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:34
Aeries
Aeries is offline
Die man Ahmadinejad is toch democratisch gekozen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Aeries schreef op 01-07-2005 @ 13:34 :
Lees eerst eens de topic door voordat je begint te blaten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Aeries schreef op 01-07-2005 @ 13:34 :
Ja, nadat een niet-democratisch gelegitimeerd orgaan eerst de kandidaten had voorgeselecteerd. Dat is dus geen democratie.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:40
Aeries
Aeries is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 13:36 :
Lees eerst eens de topic door voordat je begint te blaten.
waarom die roloog? Ik vroeg wat
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:40
Aeries
Aeries is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2005 @ 13:36 :
Ja, nadat een niet-democratisch gelegitimeerd orgaan eerst de kandidaten had voorgeselecteerd. Dat is dus geen democratie.
Ow als jij het zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Aeries schreef op 01-07-2005 @ 13:40 :
waarom die roloog? Ik vroeg wat
Omdat we daar al 3 pagina's over aan het discussiëren zijn, en dan komt er na die hele discussie nog even iemand met dezelfde vraag als waar de discussie mee begonnen is. Dat wekt irritatie.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 12:04 :
Maar dat is toch geen reden tot kritiek, of ligt het aan mij? Als zij allemaal oerconservatief, als een stelletje bosapen door het leven willen gaan mogen zij dat toch lekker?
Citaat:
Nee, wellicht zijn de nieuwsbureaus oververtegenwoordigt met patriotische Amerikanen, ik weet het niet. Het valt me gewoon op dat de berichtgeving van geen kant deugt.
Het bericht was afkomstig van het ANP, wat heeft dat met Amerikanen te maken? En waarom deugt de berichtgeving 'van geen kant'? Ik heb niet echt de indruk dat jij zo'n Iran-kenner bent, dus waar baseer je dat op?

Citaat:
Klopt, maar je wist vast wel wat ik bedoelde. De VS is gebouwd op heel progressieve ideeen, maar kent nu alleen een regering die conservatief is.
Klopt, maar ik snap niet helemaal wat je punt is.
Oud 01-07-2005, 16:16
Gatara
Gatara is offline
Unethical moves taken place in polls: Khatami

Thursday, June 30, 2005 - ©2005 IranMania.com

LONDON, June 30 (IranMania) - Outgoing President Mohammad Khatami said, "Based on authentic evidence, I would reveal documents on unethical moves taken place in (recent presidential) election.

Speaking at Tehran's famous Qoba Mosque at a commemoration service for 72 martyrs of the dissolved Islamic Republic Party's Central Headquarters explosion on June 28th, 1981 (Tir 7th), President Khatami added, "In order to abide by the text of the covenant I have vowed with God and this nation and based on quite authentic documents, I have prepared a detailed dossier on violations of election laws before and during the voting, IRNA reported.

The president said, "I would present copies of that dossier to he Supreme Leader, the Judiciary Chief and the President-Elect." He emphasized, "This service would be my last move in line with remaining faithful to the covenant I have vowed with God and the Iranian nation and I believe in order to secure and safeguard our volution's prestige, our personalities' reputation, and our national security the system has to uproot the origins of such violations." The outgoing IRI president further reiterated, "The concerned officials would hopefully deal with the matter painstakingly." Arguing that "If we abandon abiding by ethical rules we would be deprived of all other blessings at our disposal", he said, "Breaking ethical norms, ruining others' personalities, attributing baseless accusations to opponents is always condemnable, but if such moves are made against the revolution's assets they would be doubly as ugly."

President Khatami said, "Now such unethical accusations are condemned whether they are made against Hashemi Rafsanjani and Karroubi, or against Ahmadinejad, Larijani and others."

Khatami stressed, "We need to dully tackle this problem once and for ever, particularly more so since it often occurs on the thresholds of the nation's political participation."

He said, "Yesterday it was Martyr Beheshti, today its is Hashemi Rafsanjani, and tomorrow, only God knows who would be exposed to such violations of ethical rules and such ugly accusations, but what are the roots of such unethical moves.?"

ALL SHOULD ASSIST PRESIDENT-ELECT
President Khatami encouraged the whole nation and the country's officials at all levels to assist President-Elect Ahmadinejad, adding, "Yet, what should we do with this unhealthy atmosphere, ignoring it is not an easy job for the revolution's friends?" Referring to the Supreme Leader's remarks on abundance of unethical moves conducted recently, he stressed, "Ignoring moralities is always undesirable, but doing so systematically is really worrisome."

He said, "And if such systematic unethical moves are conducted relying on political, spiritual, financial and intelligence backing of a state organ commissioned to safeguard the values, the catastrophe is of greater dimensions, and more catastrophic is when such moves are conducted in the name of the revolution and under the banner of values."

The president added, "Now if this phenomenon would be conducted relying on the backing of secret and semi-secret bands embedded in the society then we would be right in getting seriously worried about the foundations of the society."

GOVERNMENT'S GREATEST PRIDE: UPROOTING ORIGINS OF SERIAL MURDERS

Emphasizing that such immoral moves have astonishingly broad reflections inside and outside Iran, he said, "My government's greatest pride has been efforts aimed at uprooting political serial murders, although the phenomenon was unfortunately not uprooted." President Khatami added, "Yet, today the Intelligence Ministry is among the system's most alert, most intelligent bodies in confrontation with threats, and the world's most ethical intelligent organization."

Khatami added, "Today no one is worried lest plots against society and nation would be hatched at that ministry, or scenarios for murdering individuals would be drafted there."

He emphasized, "Today the Intelligence Ministry safeguards the nation and the society's interests and the nation can feel proud of it, since fight against the roots of unethical deeds was conducted at that ministry."

IRAN, GREATEST VICTIM OF TERRORISM
Referring to the exalted personality of Martyr Beheshti and his martyred friends, President Khatami said, "The same murderers who sassinated those exalted personalities later issued communiques at capitals of the countries that always accuse us of terrorism, boasting about assassination our top political officials."

Khatami added, "Should we be accused of terrorist moves or those political leaders whose countries have become safe havens for greatest terrorists of the world, and yet they are not going to take any action against those terrorists?"

President Khatami ended his remarks arguing, "Ethical values are the human society's greatest lost gem, and our society is unfortunately no exception, and since we claim to have an Islamic system, and if ethics would be annihilated in a society the ground would be quite paved for nurturing of corruption and the corrupt."
http://www.iranmania.com/News/Articl...rent%20Affairs

en er valt meer te lezen:
http://www.iranmania.com/News/Sectio...PreviousDays=7
Oud 01-07-2005, 20:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En nou in het kort en in het Nederlands, graag, aub.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:38
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Jaja, academisch bloed hè?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het is een scholierenforum.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Lui
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-07-2005 @ 22:26 :
Lui
Ook dat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 00:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 21:26 :
En nou in het kort en in het Nederlands, graag, aub.
Khatami zeurt onterecht/terecht

(doorhalen wat volgens jouw mening niet van toepassing is)
Oud 02-07-2005, 01:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik hoorde vandaag op het Turkse nieuws dat die drie gastjes die aan times zouden hebben verteld dat die nieuwe leider van Iran heeft meegedaan aan een gijzelingsactie, in werkelijkheid 1 was. Van de drie mannen had een hem herkend, en de andere 2 zeiden hem niet gezien te hebben. Daarnaast heeft een van de leiders van de gijzelingsactie ook gezegd dat die nieuwe Iraanse leider niet betrokken was.

Nog een bewijs voor mijn stelling.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-07-2005 @ 02:20 :
Ik hoorde vandaag op het Turkse nieuws dat die drie gastjes die aan times zouden hebben verteld dat die nieuwe leider van Iran heeft meegedaan aan een gijzelingsactie, in werkelijkheid 1 was. Van de drie mannen had een hem herkend, en de andere 2 zeiden hem niet gezien te hebben. Daarnaast heeft een van de leiders van de gijzelingsactie ook gezegd dat die nieuwe Iraanse leider niet betrokken was.

Nog een bewijs voor mijn stelling.
ik heb de foto gezien waar ie op zou staan. Hij lijkt daar inderdaad verdacht veel op.

Dus ook als het niet waar zou zijn, dan is het begrijpelijk dat dat misverstand ontstaat.

Of het is gewoon wel waar, natuurlijk
Oud 02-07-2005, 13:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2005 @ 01:01 :
Khatami zeurt onterecht/terecht

(doorhalen wat volgens jouw mening niet van toepassing is)
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 23:54
Gatara
Gatara is offline
Ahmadinejad beschuldigd van moord in Wenen

Uitgegeven: 2 juli 2005 18:15
Laatst gewijzigd: 2 juli 2005 18:15
WENEN - Oostenrijk beschikt over documenten waarin de onlangs tot president van Iran gekozen Mahmoud Ahmadinejad wordt beschuldigd van betrokkenheid bij de moord op een Koerdische leider in 1989 in Wenen. Dit heeft het Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken zaterdag bekendgemaakt.

De Oostenrijkse dienst voor bestrijding van terrorisme kreeg onlangs van de politieke partij De Groenen een dossier over Ahmadinejad. Die heeft het ter hand gesteld van de openbare aanklager.

Oppositieleider

De Groenen-woordvoerder voor veiligheidszaken, Peter Pilz, zei dat er 'sterke verdenkingen zijn dat Ahmadinejad in 1989 in Wenen betrokken was bij de moord op de Koerdische oppositieleider Abdul Rahman Ghassemlou'. Ghassemlou was de leider van de Democratische Partij van Koerdistan, een Iraanse oppositiepartij die door de autoriteiten in Teheran was verboden. Hij werd op 13 juli 1989 samen met twee van zijn medewerkers vermoord en tot dusver zijn de daders nooit gevonden.

Journalist

Pilz zei dat hij zich onder meer baseert op verklaringen van een Iraanse journalist die hij in mei in het Franse Versailles heeft ontmoet. De journalist vertelde dat hij gedetailleerde verklaringen heeft gekregen van een voormalig lid van het moordcommando, generaal Nasser Taghipoor van de paramilitaire organisatie Pasdaran, die na de islamitische revolutie van 1979 was opgericht.

Details

De opdracht tot de moord zou zijn gegeven door de voormalige president Rafsanjani. Taghipoor overleed drie jaar geleden. De journalist gelooft zijn verklaring omdat hij details wist te vertellen die alleen maar bekend waren bij degenen die op de plaats van de moord waren.

Gijzeling

De beschuldiging van De Groenen volgt op aantijgingen van Amerikanen die in 1979 werden gegijzeld in de Amerikaanse ambassade in Teheran. Drie gijzelaars stellen dat Ahmadinejad betrokken was bij de gijzeling en dat hij gijzelaars had ondervraagd. Woordvoerders van Ahmadinejad ontkennen dat de nieuwe president iets met de actie in de ambassade te maken heeft gehad.
http://www.nu.nl/news/550390/21/Ahma..._in_Wenen.html
Reageren

Regels voor berichten