Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2005, 09:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 01-07-2005 @ 07:11 :
Nee, dit is enkel de aanleiding maar ik kan jouw een aantal incidenten geven die door de media stelselmatig de kop zijn ingedrukt....
Nou, toon maar aan dan dat het stelselmatig gebeurd en dat het ook daadwerkelijk draait om incidenten met voldoende nieuwswaarde.
Oud 01-07-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 01-07-2005 @ 07:11 :
Nooit op de zwarte markt geweest?
Nee, natuurlijk niet

We hebben het uiteraard over Italiaanse pizza's, niet over Turkse pizza's. Daar zijn ze - uiteraard - goed in.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 10:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ok, nu we zijn uitgepraat over het door de vingers zien van Marokkaans wangedrag door de media, kunnen we het misschien hier over het opblazen in de media van Moslimterrorisme hebben?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 11:54 :
Ok, nu we zijn uitgepraat over het door de vingers zien van Marokkaans wangedrag door de media, kunnen we het misschien hier over het opblazen in de media van Moslimterrorisme hebben?
cheap.
Oud 01-07-2005, 11:35
Verwijderd
FIFA opent onderzoek tegen Marokko

Uitgegeven: 30 juni 2005 20:55

AMSTERDAM - De disciplinaire commissie van de wereldvoetbalbond FIFA onderzoekt de misdragingen van Marokkaanse supporters op het jeugd-WK. In afwachting van mogelijke sancties excuseert de aanvoerder van Marokko zich zaterdagmiddag vlak voor de troostfinale van zijn ploeg tegen Brazilië publiekelijk voor het wangedrag van een deel zijn aanhang.

Supporters van Marokko hebben dinsdag na afloop van de door hun team verloren halve finale tegen Nigeria (3-0) grote vernielingen aangericht in het Parkstadion van Kerkrade. Veel stoeltjes werden afgebroken. Sommige stewards werden bedreigd, geslagen en beroofd.

Ook hadden plunderingen plaats bij benzinestations in de buurt van het stadion. De politie arresteerde 25 vandalen. Supporters van Marokko pleegden eerder op het WK ook al vernielingen in Utrecht.

Geruchten

Voorzitter Blatter van de wereldvoetbalbond FIFA weersprak donderdag tijdens een persconferentie in Amsterdam de geruchten dat de troostfinale op het WK vanwege de misdragingen van een deel van de Marokkaanse aanhang niet door zou gaan.

Excuses

"Dat is nooit aan de orde geweest. Voetbal moet altijd doorgaan en zeker niet zwichten voor mensen die iets proberen te verzieken. Wat er is gebeurd, dat is een schande. De disciplinaire commissie van de FIFA heeft de zaak in onderzoek. Na overleg met de Marokkaanse voetbalbond is alvast besloten dat de aanvoerder van Marokko zaterdag vlak voor het duel met Brazilië in het openbaar zijn excuses maakt."

Toekomst

De Marokkaanse bondscoach Jamel Fathi liet in een persverklaring ook weten dat hij teleurgesteld is in een deel van de eigen aanhang. "Een minderheid van onze fans heeft dit allemaal aangericht. Dat is jammer, want na de nederlaag tegen Spanje is het bijvoorbeeld wel rustig gebleven. We hopen dat onze supporters in de toekomst wel laten zien hoe Marokko een WK wil beleven."

Boete
Fathi betreurt eveneens het gedrag van sommige van zijn spelers. Iajour en Doulya krijgen een boete van 5000 euro opgelegd. Beide Marokkanen kregen in de slotfase van het verloren duel met Nigeria (3-0) de rode kaart.

"Ze hebben de regels van fair play overtreden. Het geld zal naar een goed doel worden overgemaakt", aldus Fathi.

Bron

----------------------------------------

Jammer dat een 'spelletje' zó moest eindigen. Een aantal vrienden en vriendinnen van me waren ook aanwezig en zij schamen zich diep voor de relschoppers.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:21
Verwijderd
Nouja, 'gelukkig' zijn rellen inherent aan voetbal, dus het feit dat het Marokkanen zijn doet niet echt ter zake.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:57
Verwijderd
De Marokkaanse supporters waren juist de leukste supporters van dat WK. Alleen bij de wedstrijd tegen Nigeria zijn er vervelende dingen gebeurd. En meteen moet dat weer opgeblazen worden. Europese supporters misdragen zich al 35 jaar lang. Bovendien was de schade die deze supporters hadden aangericht niets vergeleken bij wat de Ajax/Feyenoord hadden aangericht bij de wedtrijd feyenoord Ajax afeglopen seizoen.

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 14:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-07-2005 @ 14:57 :
De Marokkaanse supporters waren juist de leukste supporters van dat WK. Alleen bij de wedstrijd tegen Nigeria zijn er vervelende dingen gebeurd. En meteen moet dat weer opgeblazen worden. Europese supporters misdragen zich al 35 jaar lang. Bovendien was de schade die deze supporters hadden aangericht niets vergeleken bij wat de Ajax/Feyenoord hadden aangericht bij de wedtrijd feuenoord Ajax afeglopen seizoen.
Ook tegen Utrecht waren er rellen.
En wat precies wordt er opgeblazen?

En dat Ajax en feyenoord supporters verkeerde dingen doen betekend toch niet dat Marokkaanse supporters dat ook mogen?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-07-2005 @ 15:05 :
Ook tegen Utrecht waren er rellen.
En wat precies wordt er opgeblazen?

En dat Ajax en feyenoord supporters verkeerde dingen doen betekend toch niet dat Marokkaanse supporters dat ook mogen?
Ze schuiven het meteen weer af op de Marokkanen. Terwijl dat gewoon iets is van het voetbal.

BTW die supporters waren voor het grootste deel Marokkaanse Europeanen en dan met name Nederlanders. Daar is wel van bekend dat hun gedrag niet zo ok is. De Echte Marokkanen die gewoon in Marokko wonen zouden zich nooit aan zulk gedrag schuldig maken. Dat is naar mijn weten ook nooit eerder gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-07-2005 @ 15:22 :
Ze schuiven het meteen weer af op de Marokkanen. Terwijl dat gewoon iets is van het voetbal.

BTW die supporters waren voor het grootste deel Marokkaanse Europeanen en dan met name Nederlanders. Daar is wel van bekend dat hun gedrag niet zo ok is. De Echte Marokkanen die gewoon in Marokko wonen zouden zich nooit aan zulk gedrag schuldig maken. Dat is naar mijn weten ook nooit eerder gebeurd.
Want geen enkele in Marokko wonende Marokkaan zal ooit iets slechts doen zeker? Zijn zeker alleen de in Europa wonende die worden blootgesteld aan die verderfelijke Westerse maatschappij?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 01-07-2005 @ 16:13 :
Want geen enkele in Marokko wonende Marokkaan zal ooit iets slechts doen zeker? Zijn zeker alleen de in Europa wonende die worden blootgesteld aan die verderfelijke Westerse maatschappij?
Nee, ik zeg dat die Marokkanen die hier wonen anders zijn dan de mArokkanen die in Marokko wonen. Het gedrag van Marokkanen in Marokko is op zich wat beter dan dat van de Marokkanen hier.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 01-07-2005 @ 16:13 :
Nou, voor een deel klopt het wel. Nederlandse Marokkanen die hier wonen zijn (deels) een ander slag volk dan mensen in Marokko. Als je de gemiddelde Marokkaan in Nederland zou plaatsen zou je daar een hoop minder last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 22:30
Verwijderd
Beste Rick,

Je hoeft het gedrag van je 'landgenoten' écht niet goed te praten of te verdedigen. Dit verwacht echter niemand van je, mocht dat wel zo zijn, lach diegene dan gewoon uit.

Zoals ik hierboven al postte: mijn Marokkaanse vrienden, die ook aanwezig waren, voelden zich rot en schaamden zich zelfs voor die relschoppers, geheel onterecht natuurlijk! Ik heb het uit hen hoofd proberen te praten. Die relschoppers hebben gewoon een pak slaag nodig en die nette supporters dienen buiten schot gehouden te worden. Zélfs die Ali Elkhatabi schaamde zich, zoals we konden zien na de wedstrijd.

Ergens wel begrijpelijk natuurlijk: Wéér Marokkanen die zich niet in kunnen houden. Dat beeld wordt dan weer geschept.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 00:08
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-07-2005 @ 16:38 :
Nee, ik zeg dat die Marokkanen die hier wonen anders zijn dan de mArokkanen die in Marokko wonen. Het gedrag van Marokkanen in Marokko is op zich wat beter dan dat van de Marokkanen hier.
Heeft ook alles te maken met het feit dat het doorgaans lower class-Marokkanen uit Marokko zijn/waren die naar Europa gingen voor goedkope arbeid. De hogere klassen in Marokko hadden daar geen zin in.
Oud 02-07-2005, 00:16
Verwijderd
Heh. Nogal wiedes.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 09:59
Verwijderd
En hoe zat het ook al weer met die vechtpartij in de Haagse Transvaalbuurt?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-07-2005 @ 23:30 :
Beste Rick,

Je hoeft het gedrag van je 'landgenoten' écht niet goed te praten of te verdedigen. Dit verwacht echter niemand van je, mocht dat wel zo zijn, lach diegene dan gewoon uit.

Zoals ik hierboven al postte: mijn Marokkaanse vrienden, die ook aanwezig waren, voelden zich rot en schaamden zich zelfs voor die relschoppers, geheel onterecht natuurlijk! Ik heb het uit hen hoofd proberen te praten. Die relschoppers hebben gewoon een pak slaag nodig en die nette supporters dienen buiten schot gehouden te worden. Zélfs die Ali Elkhatabi schaamde zich, zoals we konden zien na de wedstrijd.

Ergens wel begrijpelijk natuurlijk: Wéér Marokkanen die zich niet in kunnen houden. Dat beeld wordt dan weer geschept.
Nee, ik verdedig ze niet. Ik schaam me er ook diep om. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat dit niets met Marokko van doen heeft. Zijn Marokkanen die hier geboren en getogen zijn wel Marokkanen?? nee, het zijn totaal andere mensen.
En idd dat stelletje raddraaiers heeft zeker een pak slaag nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-07-2005 @ 01:08 :
Heeft ook alles te maken met het feit dat het doorgaans lower class-Marokkanen uit Marokko zijn/waren die naar Europa gingen voor goedkope arbeid. De hogere klassen in Marokko hadden daar geen zin in.
Duh, waarom vertrekken naar het buitenland als je het al goed hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 02-07-2005 @ 10:59 :
En hoe zat het ook al weer met die vechtpartij in de Haagse Transvaalbuurt?
wat heeft dat er mee te Maken? Bij de berichten is niets vermeld over wat voor jongeren het ging.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 21:44
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-07-2005 @ 01:08 :
Ik denk dat het meer te maken heeft met het verschil tussen de cultuur waarin een 2e of 3e generatie jongere wordt opgevoed en de cultuur buiten moeders vleugels. De jongens worden volgens mij vrij traditioneel opgevoed en gaan, als ze eenmaal 13 zijn en alleen de straat opmogen met vrienden, de grens opzoeken. En die ligt hier nu eenmaal veel verder dan in Marokko, of (oost-)Turkije. Een beetje een 'gereformeerde dorpsjongen gaat op kamers in de grote stad'-verhaal. Verder is het volgens mij een kwestie van karakter (lang niet alle jongeren reaggeren zo) en reactie op vooroordelen.

Ten minste, zo zie ik het. Ik zit er natuurlijk ook niet middenin.
Oud 04-07-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Slobber schreef op 02-07-2005 @ 22:44 :
Ik denk dat het meer te maken heeft met het verschil tussen de cultuur waarin een 2e of 3e generatie jongere wordt opgevoed en de cultuur buiten moeders vleugels. De jongens worden volgens mij vrij traditioneel opgevoed en gaan, als ze eenmaal 13 zijn en alleen de straat opmogen met vrienden, de grens opzoeken. En die ligt hier nu eenmaal veel verder dan in Marokko, of (oost-)Turkije. Een beetje een 'gereformeerde dorpsjongen gaat op kamers in de grote stad'-verhaal. Verder is het volgens mij een kwestie van karakter (lang niet alle jongeren reaggeren zo) en reactie op vooroordelen.

Ten minste, zo zie ik het. Ik zit er natuurlijk ook niet middenin.
Natuurlijk. het grootste deel van dat publiek was gewoon voorbeeldig en deed geen stomme dingen. Maar zoals vaker gebeurd is er altijd wel een rotte plek op de appel en die moet het weer voor de rest verpesten. Die Rotte plek moet gewoon heel erg goed verdelgd worden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-06-2005 @ 00:04 :
Links nog wel! Zie je wel!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:53
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Het maakt natuurlijk niet zo ontzettend veel uit wie er nou loopt te rellen. Dat het in dit geval Marokkanen zijn is niet zo bijzonder.

Maar er is wel een tendens in de media en de samenleving in het algemeen om ineens alle moslims in bescherming te gaan nemen, nu dat o.a. rechts Nederland zo nadrukkelijk de aandacht vestigt op dit zogenaamde probleem.

Beide standpunten zijn onrealistisch en tonen aan dat veel mensen niet verder kunnen zien dan het eigen sociale groepje waarin ze leven en de denkbeelden die dat sociale groepje heeft.

Het grappige is dat de één het probleem probeert op te blazen en de het juist probeert te negeren. Jammer dat we niets leren van de lessen die ons gegeven worden.
Oud 04-07-2005, 18:24
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 04-07-2005 @ 17:53 :
Het maakt natuurlijk niet zo ontzettend veel uit wie er nou loopt te rellen. Dat het in dit geval Marokkanen zijn is niet zo bijzonder.

Maar er is wel een tendens in de media en de samenleving in het algemeen om ineens alle moslims in bescherming te gaan nemen, nu dat o.a. rechts Nederland zo nadrukkelijk de aandacht vestigt op dit zogenaamde probleem.

Beide standpunten zijn onrealistisch en tonen aan dat veel mensen niet verder kunnen zien dan het eigen sociale groepje waarin ze leven en de denkbeelden die dat sociale groepje heeft.

Het grappige is dat de één het probleem probeert op te blazen en de het juist probeert te negeren. Jammer dat we niets leren van de lessen die ons gegeven worden.

Mooi genuanceerd punt.
Oud 04-07-2005, 20:12
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
G-force schreef op 30-06-2005 @ 11:11 :
LAat die marrokanen ook is een keer lekker rellen man. Altijd dat gezeik op marrokanen en andere buitenlanders.
Marrokanen hebben ten minste respect voor elkaar en gaan als broeders met elkaar om. Daar kunnen wjij Nederlanders nog wel wat van leren.
Dat ze alleen elkaar respecteren zou betekenen dat juist de marrokanen degene zijn die discrimineren...

Ik ben btw naar Marrokka - Italie geweest, er hing een geweldige sfeer. Maar ik moest wel ongelovelijk mn best doen om me niet te alleen maarkapot te irriteren aan vele marrokanendie stoeltjes aan het slopen waren. Geloof me, het gebeurd echt veel, en ze waren nog veel aan het winnen
Oud 04-07-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 04-07-2005 @ 21:12 :
Dat ze alleen elkaar respecteren zou betekenen dat juist de marrokanen degene zijn die discrimineren...

Ik ben btw naar Marrokka - Italie geweest, er hing een geweldige sfeer. Maar ik moest wel ongelovelijk mn best doen om me niet te alleen maarkapot te irriteren aan vele marrokanendie stoeltjes aan het slopen waren. Geloof me, het gebeurd echt veel, en ze waren nog veel aan het winnen
Die troostfinale tussen Marokko en Brazilie (waarbij Marokko eerst op een voorsprong stond en in de blessure tijd, alsnog verloor) is wel rustig verlopen. Al hadden ze daar niet op gerekend

Ik denk dat het komt doordat de Marokkaanse aanvoerder aan het begin van de wedstrijd zijn excuses aanbood voor het wangedrag van de Marokkaanse supporters.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 04-07-2005 @ 21:12 :

Verdonk doet toch zo haar best om allochtone Nederlanders ook werkelijk het gevoel te geven dat ze Nederlander zijn. (door hun andere paspoort af te pakken probeert ze dat oa). Waarom spreekt men nu dan niet van Nederlandse supporters, maar van Marokkaanse? Ben je soms alleen Nederlander als je iets goed doet. en als je iets fout doet ben je opeens weer geen Nederlander??
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:48
Gatara
Gatara is offline
<3 Boris_Beer
Oud 05-07-2005, 12:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 13:44 :
Waarom spreekt men nu dan niet van Nederlandse supporters, maar van Marokkaanse? Ben je soms alleen Nederlander als je iets goed doet. en als je iets fout doet ben je opeens weer geen Nederlander??
schuif de schuld in de schoenen van Marokko, want zij willen kosten wat kost niet dat hun marokkanen (ook al zijn hun ouders in NL geboren, ook al is slechts 1 van de ouders afkomstig van Marokkaanse ouders) hun marokkaanse nationaliteit afstaan.

tsja

zij zijn net zo Marokkaans als dat ik Italiaans ben.
Oud 05-07-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2005 @ 13:50 :
schuif de schuld in de schoenen van Marokko, want zij willen kosten wat kost niet dat hun marokkanen (ook al zijn hun ouders in NL geboren, ook al is slechts 1 van de ouders afkomstig van Marokkaanse ouders) hun marokkaanse nationaliteit afstaan.

tsja

zij zijn net zo Marokkaans als dat ik Italiaans ben.
Terecht. Marokkanen zijn en blijven Marokkanen. Het ontnemen van hun paspoort verandert daar niets aan. Ze blijven toch als Marokkanen gezien worden door Nederlanders. Dan kunnen ze net zo goed hun paspoort behouden. En waarom heeft maxima haar Argentijnse paspoort niet ingeleverd? Zij is toch goed geintegreerd maar heeft nog steeds haar Argentijnse paspoort. paspoort heeft dus niets van doen met integratie. En Waarom brengt Verdonk ook geen bezoek aan andere landen waar men ook dubbele nationaliteit behoudt zoals Turkije bijv als daar echt vanaf wil? Omdat het haar alleen maar om marokkanen en moslims gaat. Ze wil ze gewoon dwarszitten. Ze handelt zo uit racisme en haat. Dat komt duidelijk naar voren in haar beleid. Ze is helemaal niet uit op een goede integratie maar alleen op desintegratie.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:06
Verwijderd
Oh, ja. En waarom hebben de Joden in Nederland ook een israelisch paspoort? Worden die dan ook als israeliers gezien? Nee! Het zijn gewoon Nederlanders. Gatara kijk dus eerst naar je eigen zaken voordat je je met andermanszaken bemoeit.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja hoor, Verdonk is een racistische, discriminerende bitch. Kijk, als er iemand het niet eens is met haar beleid of met het beleid van dit kabinet überhaupt, ben ik het wel, maar ik word toch écht érg moe van dit soort zieligdoenerij over moslims door jou, Rick. Héél erg moe. Van je complotten tegen de zielige moslims die je schijnbaar overal ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 14:10 :
Ja hoor, Verdonk is een racistische, discriminerende bitch. Kijk, als er iemand het niet eens is met haar beleid of met het beleid van dit kabinet überhaupt, ben ik het wel, maar ik word toch écht érg moe van dit soort zieligdoenerij over moslims door jou, Rick. Héél erg moe. Van je complotten tegen de zielige moslims die je schijnbaar overal ziet.
Jij, moet es ophouden met in alles wat ik zeg complotspraak te zien. Ik neem waar wat ik waarneem. En wat ik waarneem is dat Verdonk absoluut niet goede voorheeft met mensen als ik.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 14:15 :
Jij, moet es ophouden met in alles wat ik zeg complotspraak te zien. Ik neem waar wat ik waarneem. En wat ik waarneem is dat Verdonk absoluut niet goede voorheeft met mensen als ik.
Ik moet echt eens ophouden met alles wat jij zegt als complotspraak te zien?
Ten eerste is 'complotspraak' geen woord en ten tweede is het pas de eerste keer dat ik dit opmerk.

Jij neemt overduidelijk niet goed waar. Als je zegt dat Verdonk dit beleid alleen maar voert 'om moslims dwars te zitten' en als je haar bestempelt als zijnde racistisch, dan maak je jezelf compleet en volkomen ongeloofwaardig. Dat je je niet kunt vinden in haar beleid: oké, kan ik inkomen. Maar om dan maar weer gelijk in die slachtofferspositie te kruipen te roepen dat de moslims oh zo zielig zijn... nee, daarmee wek je écht geen symphatie. Daar word zelfs ík moe van. En ik geloof dat ik toch al meerdere keren voor 'moslimknuffelaar' versleten ben op dit forum.

En proberen Gatara uit te sluiten vand e discussie door weer eens over Israël te beginnen (laat dat nou eens een keer rusten!) is ook een zwaktebod.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 14:19 :
Ik moet echt eens ophouden met alles wat jij zegt als complotspraak te zien?
Ten eerste is 'complotspraak' geen woord en ten tweede is het pas de eerste keer dat ik dit opmerk.

Jij neemt overduidelijk niet goed waar. Als je zegt dat Verdonk dit beleid alleen maar voert 'om moslims dwars te zitten' en als je haar bestempelt als zijnde racistisch, dan maak je jezelf compleet en volkomen ongeloofwaardig. Dat je je niet kunt vinden in haar beleid: oké, kan ik inkomen. Maar om dan maar weer gelijk in die slachtofferspositie te kruipen te roepen dat de moslims oh zo zielig zijn... nee, daarmee wek je écht geen symphatie. Daar word zelfs ík moe van. En ik geloof dat ik toch al meerdere keren voor 'moslimknuffelaar' versleten ben op dit forum.

En proberen Gatara uit te sluiten vand e discussie door weer eens over Israël te beginnen (laat dat nou eens een keer rusten!) is ook een zwaktebod.
Ik neem zeer goed waar. Het is gewoon duidelijk dat Verdonk beleid voert uit haat en wrok jegens een bepaalde groep in de samenleving. Ze doet de integratie absoluut geen goed. En ik kruip helemaal niet in een slachtofferpostitie ik verdedig me alleen. Kruipen in een slachtofferpositie is niets doen en toe kijken hoe iemand anders het voor je opneemt. Dat doe ik niet. Ik neem het op voor me zelf en kijk niet toe.

Wat betreft Gatara: Ik sluit haar helemaal niet af van de discussie. Ik constateer alleen dat ze hypocriet bezig is en dat maak ik haar ook duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 14:31 :
Ik neem zeer goed waar. Het is gewoon duidelijk dat Verdonk beleid voert uit haat en wrok jegens een bepaalde groep in de samenleving.
Wat een fucking load of crap. Waarom zou Verdonk haat of wrok (weet je überhaupt wat 'wrok' betekent?) hebben jegens Maokkanen? Ze voert gewoon een streng beleid, maar waarom denk jij datz e een persoonlijke vete heeft met Marokkanen?

Citaat:
Ze doet de integratie absoluut geen goed. En ik kruip helemaal niet in een slachtofferpostitie ik verdedig me alleen. Kruipen in een slachtofferpositie is niets doen en toe kijken hoe iemand anders het voor je opneemt. Dat doe ik niet.
Dat doe je wel door moslims af te schildren als zielige bedreigde mensen die beschermd moeten worden tegen de racistische Verdonk.

Citaat:
Wat betreft Gatara: Ik sluit haar helemaal niet af van de discussie. Ik constateer alleen dat ze hypocriet bezig is en dat maak ik haar ook duidelijk.
WEl typisch dat je weer Gatara eruit pikt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 14:35 :
Wat een fucking load of crap. Waarom zou Verdonk haat of wrok (weet je überhaupt wat 'wrok' betekent?) hebben jegens Maokkanen? Ze voert gewoon een streng beleid, maar waarom denk jij datz e een persoonlijke vete heeft met Marokkanen?

Dat doe je wel door moslims af te schildren als zielige bedreigde mensen die beschermd moeten worden tegen de racistische Verdonk.

WEl typisch dat je weer Gatara eruit pikt.
Ja, waaroom is haar beleid dan niet consequent? Waarom zijn het met name de Marokkanen en Moslims die het bij haar moeten ontgelden?

Gatara maakte toevallig die hypocriete opmerking. En het heeft niets te maken met israel, maar met dat dubbele nationaliteit.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:51
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 14:44 :
Ja, waaroom is haar beleid dan niet consequent? Waarom zijn het met name de Marokkanen en Moslims die het bij haar moeten ontgelden?
Omdat die de meeste problemen veroorzaken die binnen haar beleidsterrein liggen. Simpel.

En hebben alle Nederlandse joden een Israëlisch paspoort? Mag ik een betrouwbare bron die dat bewijst?
Oud 05-07-2005, 13:56
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 14:44 :

Ze is minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, en Marokkanen en Turken zijn de twee groepen die het slechtst integreren en de meeste problemen veroorzaken.
Oud 05-07-2005, 13:57
Verwijderd
Cry us an ocean. Hooo-Ho.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Oh ja, Rick Steiner: aan de ene kant zeggen dat je niet in complotten denkt, en aan de andere kant dit soort beweringen over Verdonk posten maakt je natuurlijk absoluut niet geloofwaardig.
Citaat:
S. schreef op 05-07-2005 @ 14:57 :
Cry us an ocean. Hooo-Ho.
En wat voegt deze dooddoener precies toe?

Str0nk, MA en ik hebben gewoon een punt.
Oud 05-07-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 14:51 :
Omdat die de meeste problemen veroorzaken die binnen haar beleidsterrein liggen. Simpel.

En hebben alle Nederlandse joden een Israëlisch paspoort? Mag ik een betrouwbare bron die dat bewijst?
Iedere Jood heeft recht op een israëlisch paspoort. Ze zouden dus dom zijn als ze die niet zouden nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 14:56 :
Ze is minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, en Marokkanen en Turken zijn de twee groepen die het slechtst integreren en de meeste problemen veroorzaken.
Integratie gaat niet van het een op het andere moment. Dat kost tijd. kijk bijv naar de VS.

Nederland draagt ook niet bepaald veel bij aan de integratie van allochtonen. Voor integratie moet je in de plaats geaccepteerd en niet buitengesloten worden. dat gebeurd niet. Allochtonen komen niet bepaald makkelijk aan werk aangezien werkgevers liever een hollander hebben. Dat werkt ook niet bepaald bevorderend voor de integratie. Dan kan je wel inburgeringscursussen volgen, maar als je dan wordt buitengesloten van de samenleving heb je er niets aan, aangezien integratie toch voornamelijk in de praktijk gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 14:58 :
Oh ja, Rick Steiner: aan de ene kant zeggen dat je niet in complotten denkt, en aan de andere kant dit soort beweringen over Verdonk posten maakt je natuurlijk absoluut niet geloofwaardig.

Nee, de waarheid is altijd moeilijk te onderkennen.

Stronk, Ma en jij hebben poep.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 14:58 :

Boehoe!

Welk punt precies?

Zoals ik eerder betoogde, Verdonk voert gewoon het VVD-beleid op 'Vreemdelingenzaken en Integratie' uit. Dat heeft verder niets te maken met racistische daden, naar mijn idee. Dat mag een ieder zelf invullen.

En verder is het belachelijk om te beweren dat Marokkanen en Turken nu eenmaal voor overlast zorgen en dus de dubbele nationalteiten ingetrokken dienen te worden. Een dubbele nationaltiteit brengt vele voordelen mee voor allochtonen. (Reizende allochtonen, om het maar even zo te noemen)

Wat ik me trouwens afvraag is wat ze hier precies mee wil bereiken. Zij begrijpt natuurlijk ook wel dat elk Marokkaanse/ Turkse Nederlander voor de Nederlandse paspoort zal kiezen wanneer het erop zal aankomen. En dus zal al het werk dat ze verricht heeft niets toevoegen. Verdonk gaat hoogstwaarschijnlijk er vanuit dat die allochtonen, zodra ze voor de Marokkaanse/Turkse paspoort hebben gekozen, en de criminele circuit ingaan, zij hen d'r uit kan flikkeren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:20
Verwijderd
Verdonk snijdt zichzelf ook lelijk in de vingers als ze de dubbele nationaliteit afschaft. Ze kan van criminele allochtonen dan niet meer de nederlandse nationaliteit afpakken en ze dan terugsturen. Het zijn dan immers nederlanders. Het land van Afkomst neemt ze dan niet meer terug omdat ze die nationaliteit niet meer hebben. dan zit Nederland alsnog met die allochtone criminelen in de maag. Dit plan is dus zeer dom.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:23
Verwijderd
Het hebben van een dubbele nationaliteit heeft niets te maken met integratie. Ja, misschien een heel klein beetje, op het punt van zichzelf Turk of Marokkaan voelen. Maar als je mensen die zich Turk of Marokkaan voelen de nationaliteit afneemt dan strijk je ze alleen maar tegen de haren in.

Het probleem van 'integratie' die al dan niet mislukt is heeft weinig van doen met een dubbele nationaliteit. De voornaamste problemen die ik aan een dubbele nationaliteit vind kleven zijn het gemak waarmee allerlei sociale voorzieningen dubbel kunnen worden verkregen en de onduidelijkheid die er bestaat over de band die iemand met een bepaald land heeft.

Overigens ben ik op dat laatste punt wel een voorstander van een wijziging van de afstammingsregel van Nederlands nationaliteitsrecht, en wel in de volgende zin: wanneer twee ouders die beide zowel de Nederlandse als een andere nationaliteit bezitten en ze zich duurzaam hebben gevestigd in een land waarvan ze de nationaliteit bezitten, moet het kind dat uit die relatie geboren wordt automatisch de nationaliteit krijgen van het land waarmee men duurzaam verbonden is.

Dat resulteert er dan dus in dat ouders die zowel de Nederlandse als een vreemde nationaliteit hebben en die hier te lande een kind krijgen en hier ook duurzaam gevestigd zijn, geen bipatride kinderen meer kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 15:23 :
Het hebben van een dubbele nationaliteit heeft niets te maken met integratie. Ja, misschien een heel klein beetje, op het punt van zichzelf Turk of Marokkaan voelen. Maar als je mensen die zich Turk of Marokkaan voelen de nationaliteit afneemt dan strijk je ze alleen maar tegen de haren in.

Het probleem van 'integratie' die al dan niet mislukt is heeft weinig van doen met een dubbele nationaliteit. De voornaamste problemen die ik aan een dubbele nationaliteit vind kleven zijn het gemak waarmee allerlei sociale voorzieningen dubbel kunnen worden verkregen en de onduidelijkheid die er bestaat over de band die iemand met een bepaald land heeft.

Overigens ben ik op dat laatste punt wel een voorstander van een wijziging van de afstammingsregel van Nederlands nationaliteitsrecht, en wel in de volgende zin: wanneer twee ouders die beide zowel de Nederlandse als een andere nationaliteit bezitten en ze zich duurzaam hebben gevestigd in een land waarvan ze de nationaliteit bezitten, moet het kind dat uit die relatie geboren wordt automatisch de nationaliteit krijgen van het land waarmee men duurzaam verbonden is.

Dat resulteert er dan dus in dat ouders die zowel de Nederlandse als een vreemde nationaliteit hebben en die hier te lande een kind krijgen en hier ook duurzaam gevestigd zijn, geen bipatride kinderen meer kunnen krijgen.
Accepteer die mensen maar eerst als Nederlanders.

En zoals een Marokkaanse minister zei: " Een Marokkaan is en blijft een Marokkaan. Al is het tot de tiende generatie. En het zal ook nooit veranderen"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 15:31 :

En zoals een Marokkaanse minister zei: " Een Marokkaan is en blijft een Marokkaan. Al is het tot de tiende generatie. En het zal ook nooit veranderen"
Nou nou, toen Verdonk een bezoekje bracht aan Marokko, piepten een aantal ministers wel anders. (Of was het de ambassadeur )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 05-07-2005 @ 15:33 :
Nou nou, toen Verdonk een bezoekje bracht aan Marokko, piepten een aantal ministers wel anders. (Of was het de ambassadeur )
Dat was een plaatsvervanger ofzo. Die heeft het ook geweten hoor. De Minister heeft daarna deze uitspraak gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten