Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 19:31
Tsu
Tsu is offline
Ik verwerk problemen door het van me af te schrijven, nummers componeren dus. Gitaar spelen en zingen is voor mij de beste remedie tegen problemen.
Oud 17-09-2005, 19:38
Verwijderd
Ik ga meestal heel veel janken en schrijven, en praat er heel veel over... IRL of op internet. Maar als ik echt problemen heb, doe ik meestal heeeeeel veel janken, en schrijven. Dan praat ik er over, meestal met mijn beste vriend, en kom tot de conclusie dat ik me niet zo moet aanstellen en ga een oplossing zoeken
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:41
Hellboy
Hellboy is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 17-09-2005 @ 20:38 :
Ik ga meestal heel veel janken en schrijven, en praat er heel veel over... IRL of op internet. Maar als ik echt problemen heb, doe ik meestal heeeeeel veel janken, en schrijven. Dan praat ik er over, meestal met mijn beste vriend, en kom tot de conclusie dat ik me niet zo moet aanstellen en ga een oplossing zoeken
Praten helpt wel veel. Ik merk et vaak als ze mij aanspreken. Blijkbaar kan ik goed luisteren
Oud 17-09-2005, 20:18
Tieneke
Tieneke is offline
Hmm op dit moment ben ik ziek dus ik lig meer in me bed dan uit me bed...dat is ook wel eens fijn vindt ik.
Oud 17-09-2005, 20:18
Muspel
Muspel is offline
Eerst ben ik een paar dagen lamlendig en doe ik niets en eet ik niets en praat ik niet.
De dag daarna vertel ik het aan mijn vriendin
Daarna ga ik mijn probleem omzetten in woede & minachting
En dan ga ik ( zo nodig samen met mijn vriendin) kwaad zitten zijn op de veroorzaker van het debacle en neem ik zo nodig wraak.

En dat voelt goed, kwaad zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 23:26
dwight88
dwight88 is offline
eerst heel lang opkroppen, en veel piekeren.

Op het moment dat ik er voor mezelf niet meer uitkom en iemand vraagt wat er is; dan vertel ik alles en degene die het vraagt (zijn over het algemeen 3 verschillende personen) vertel ik alles, en die helpen me er wel uit

En anders vertel ik het hen uit eigen initiatief.

In elk geval vertel ik het; ik heb gemerkt dat echte mensen nergens raar van opkijken..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:22
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Vroeger kropte ik alles op, maar op een gegeven moment wordt je daardoor helemaal gek... Na een periode met wat hulp ben ik meer gaan praten, nu als ik ergens mee zit heb ik een aantal vrienden/vriendinnen waarmee ik kan praten, en dat lucht wel goed op. Ook ga ik vaak naar mn oom als ik ergens mee zit, daarmee kan ik, integendeel tot mn vader wel mee praten...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:35
Hem
Hem is offline
ik relativeer mijn problemen tegenover die van anderen en kom dan tot de conclusie dat ik zit te zeuren
Oud 18-09-2005, 13:53
joes
joes is offline
Ik ga me heel zielig voelen, er steeds over denken en nog verdrietiger worden tot een van mijn vrienden weer zo'n stom grapje maakt waardoor ik moet lachen en dan vervolgens zegt gaat het wel as? en ik niets anders kan dan ja zeggen en beseffen dat het zo erg niet is.

Friends, gotta love'm
Oud 24-09-2005, 15:48
MyrnaCatharina
,

Laatst gewijzigd op 16-08-2009 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 15:55
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik weet niet, ik verwerk het niet echt ofzow, ik bedoel, als ik erg verdrietig ben ofzow, en dat heeft wel weer lang genoeg geduurt ga ik ff sporten ofzow, gewoon ter ontspanning van je gedachten. Maar verder, nou ja, ik wacht gewoon af tot het probleem opgelost/over is. En denk ondertussen na hoe dat probleem opgelost zou kunnen worden. Ik ga ondertussen gewoon door met waar ik mee bezig ben.
Maar goed, ik heb er verder weinig verstand van want ik heb niet echt veel problemen.
Oud 25-09-2005, 14:44
Verwijderd
Mja ik wilde hier echt even op reageren

Uhmz ik heb mijn problemen een beetje verkeerd verwerkt....
Ik heb bijna geen hulp gezocht....En praten deed ik er eigenlijk niet veel over.....En ik kon het absoluut niet van me af schrijven of iets in die trant.....

En inderdaad nu na 4/5 jaar is de bom gevallen....
Omdat ik alles maar zo'n beetje opgekropt heb zeg maar!

Maar sinds kort ben ik veel gaan praten...
En emailen met mensen die een soortgelijk iets hebben meej gemaakt.....En het lucht vaak op!

Dus ja de enigste manier is gewoon om hulp vragen.....
Bijv te gaan praten over je problemen met mensen......Uhmz mischien therapie?

Nou ja ik wens je veel succes.

Groetjes Jacqie
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:39
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik zonder me af, ga veel roken, en denk er over na. Daarna praat ik er over met mn ma en/of beste vriend. Huilen deed ik vroeger veel, maar nu eigenlijk nooit meer.
Reageren

Regels voor berichten