Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-07-2005 @ 00:19 :
Principe, en tevens gevoel voor humor ontbreekt het wel aan dat soort plaatjes.
Ik vind het ook niet grappig
Advertentie
Oud 07-07-2005, 23:44
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2005 @ 18:21 :
nogmaals!



En wat met BRUSSEL, capital of Europe, grootste bastion van diplomaten, tot wel 1000 diplomaten zelfs!
Internationale en Europese instanties zoals Europees Parlement, EU Commissie en de NAVO... Centraal gelegen in Europa, en met de Haven van Antwerpen als 2de belangrijkse Haven en Zaventem...

miljoen inw in klein gebeid Brussel waar de bevolkingsdichtheid over de 1000 inw. / km² bedraagd

Antwerpen als econ. hoofdstad van het land...

wat wel is, is dat ons land NIET deelnam aan IRAK
en ook miss wat TE KLEIN of onbelangrijk zou zijn voor terroristen, wat uiteraard enkel maar positief nieuws is!


>> Graag uw mening!


Kas
Belg

Ook Belg;
Ik denk niet dat België zich zorgen moet maken. Zowel UK als Spanje steunen VS volledig wat betreft oorlog in Irak. België niet, dus don't worry
Oud 07-07-2005, 23:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Wel grappig trouwens, hoe politici durven te beweren dat de aanslagen waren gepleegd, omdat de terroristen tegen onze manier van leven zijn, enz.

Zouden ze echt zo naief zijn?

Of zouden ze niet willen dat de daders als minder schuldig, en zij zelf minder onschuldig worden gezien?
Oud 07-07-2005, 23:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-07-2005 @ 00:50 :
Wel grappig trouwens, hoe politici durven te beweren dat de aanslagen waren gepleegd, omdat de terroristen tegen onze manier van leven zijn, enz.

Zouden ze echt zo naief zijn?

Of zouden ze niet willen dat de daders als minder schuldig, en zij zelf minder onschuldig worden gezien?
Ik denk dat ze echt zo naïef zijn. Als je het mij vraagt zijn de meeste politici eerder misleid dan slecht. Hell, in feite geloof ik dat van de mensen in het algemeen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 08-07-2005, 00:04
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-07-2005 @ 00:52 :
Ik denk dat ze echt zo naïef zijn. Als je het mij vraagt zijn de meeste politici eerder misleid dan slecht. Hell, in feite geloof ik dat van de mensen in het algemeen.
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik hoor trouwens meteen zoveel comentaar op Blair en andere politici na de aanslag. Het zijn ook maar mensen die niet altijd even goed weten hoe op de situatie te moeten reageren.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 08-07-2005, 00:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Net de speech van Balkenende gezien. Toch een hele prestatie; binnen één minuut 3 open deuren intrappen.
Oud 08-07-2005, 00:08
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:06 :
Net de speech van Balkenende gezien. Toch een hele prestatie; binnen één minuut 3 open deuren intrappen.
kijk je ook naar zijn manier van knipperen?
Oud 08-07-2005, 00:10
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:06 :
Net de speech van Balkenende gezien. Toch een hele prestatie; binnen één minuut 3 open deuren intrappen.
(Balkenende doet cool)
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 08-07-2005, 00:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Auryn schreef op 08-07-2005 @ 01:04 :
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik hoor trouwens meteen zoveel comentaar op Blair en andere politici na de aanslag. Het zijn ook maar mensen die niet altijd even goed weten hoe op de situatie te moeten reageren.
Mja, ik heb het altijd nogal vervelend gevonden als mensen dingen gaan roepen als "Bush is dom want hij spreekt woorden verkeerd uit" of "Balkenende lijkt op Harry Potter". Dat is infantiel en bovendien houd je hen dan aan een meetlat waar je jezelf niet aan houdt, en dat slaat nergens op.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 08-07-2005, 00:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
imène schreef op 08-07-2005 @ 01:08 :
kijk je ook naar zijn manier van knipperen?
Hou die rologen even bij je, wil je? Let jij nooit op de inhoud van iemand's speeches dan?
Oud 08-07-2005, 00:16
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-07-2005 @ 01:11 :
Mja, ik heb het altijd nogal vervelend gevonden als mensen dingen gaan roepen als "Bush is dom want hij spreekt woorden verkeerd uit" of "Balkenende lijkt op Harry Potter". Dat is infantiel en bovendien houd je hen dan aan een meetlat waar je jezelf niet aan houdt, en dat slaat nergens op.
Ja inderdaad. Het is erg makkelijk om een ander neer te halen, of de schuld te geven van elk wissewasje. Vooral politici want die moeten zogenaamd alles altijd in de hand houden. Het irritante is dat er altijd zoveel mensen zijn die ze schaapachtig napraten.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 08-07-2005, 00:19
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:16 :
Hou die rologen even bij je, wil je? Let jij nooit op de inhoud van iemand's speeches dan?
Volgens mij is het bedoelt als grappigheid. Al zie ik de lol er persoonlijk niet van in.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 08-07-2005, 00:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-07-2005 @ 00:52 :
Ik denk dat ze echt zo naïef zijn. Als je het mij vraagt zijn de meeste politici eerder misleid dan slecht. Hell, in feite geloof ik dat van de mensen in het algemeen.
Maar dat kan toch niet. Die mensen hebben een universitaire studie achter de rug, inmens veel ervaring, en vele adviseurs.

En wij, die dat allemaal niet hebben, zien zoiets belangrijks en voor de hand liggends wel in?
Oud 08-07-2005, 00:30
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:16 :
Hou die rologen even bij je, wil je? Let jij nooit op de inhoud van iemand's speeches dan?
ach ze lieten het meermaals draaien.
eerste keer luister ik, tweede keer kijk ik
Oud 08-07-2005, 00:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Auryn schreef op 08-07-2005 @ 01:19 :
Volgens mij is het bedoelt als grappigheid. Al zie ik de lol er persoonlijk niet van in.
De roloog impliceert geen grappigheid. Tenzij ze de roloog verkeerd gebruikt, wat op het forum nogal vaak voorkomt.
Oud 08-07-2005, 00:32
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:31 :
De roloog impliceert geen grappigheid. Tenzij ze de roloog verkeerd gebruikt, wat op het forum nogal vaak voorkomt.
Voor jou een vraag voor mij een weet
Oud 08-07-2005, 00:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
imène schreef op 08-07-2005 @ 01:32 :
Voor jou een vraag voor mij een weet
Als je dat zo vaak doet, krijg je last van je ogen.

En nu weer on-topic.
Oud 08-07-2005, 00:35
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline

Wat valt er nog te vertellen?
Oud 08-07-2005, 00:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
imène schreef op 08-07-2005 @ 01:35 :

Wat valt er nog te vertellen?
Ik heb bier en luister naar Santana, dus je krijgt me toch niet boos, hoe vaak je je ogen ook rolt.
Oud 08-07-2005, 00:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Als ik forumbaas was, had ik het wel geweten.
Oud 08-07-2005, 00:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-07-2005 @ 01:39 :
Als ik forumbaas was, had ik het wel geweten.
Jammer dat je het niet bent, hè.
Oud 08-07-2005, 00:41
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:36 :
Ik heb bier en luister naar Santana, dus je krijgt me toch niet boos, hoe vaak je je ogen ook rolt.
Was mijn bedoeling niet want heb er toch niets aan
Oud 08-07-2005, 00:42
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:40 :
Jammer dat je het niet bent, hè.
mister roloog-niet-te-veel roloogt zelf
Oud 08-07-2005, 00:44
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-07-2005 @ 01:23 :
Maar dat kan toch niet. Die mensen hebben een universitaire studie achter de rug, inmens veel ervaring, en vele adviseurs.

En wij, die dat allemaal niet hebben, zien zoiets belangrijks en voor de hand liggends wel in?
Men kan over allerlei zaken van recht en staat als redelijke mensen van mening verschillen, net als met religies. Er zijn dingen die gewoon slecht geredeneerd zijn of dom; maar er zijn ook vele dingen waarbij meerdere opties redelijk zijn, zelfs als ze met elkaar in strijd zijn, simpelweg omdat verschillende mensen verschillende axiomatische uitgangspunten hebben. En dan kunnen alle betrokkenen zo slim als Einstein zijn, maar dan hoeven ze het nog niet eens te worden over ook maar één fundamenteel principe.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 08-07-2005, 00:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
imène schreef op 08-07-2005 @ 01:42 :
mister roloog-niet-te-veel roloogt zelf
Je trapt al net zoveel open deuren in als Balkenende.
Oud 08-07-2005, 00:54
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 01:47 :
Je trapt al net zoveel open deuren in als Balkenende.
Oud 08-07-2005, 00:56
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
He houd eens op met dat kinderachtige gedram :/
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 08-07-2005, 03:40
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 08-07-2005 @ 00:44 :
Ook Belg;
Ik denk niet dat België zich zorgen moet maken. Zowel UK als Spanje steunen VS volledig wat betreft oorlog in Irak. België niet, dus don't worry
Ooh ook belg!

hehe
als jij 't zegt

dan kan Verhofstadt rustig naar Toscane vertrekken [vakantie]


ja, idd, ik ben ook die mening toegedaan... ik was eigelijk vooral geïntereseerd in de mening/gedachten van de Nederlandse collega's. maar belgische (vrouwelijke) collega's altijd welkom

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 04:07.
Oud 08-07-2005, 08:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Betrokkenen Hofstadgroep in Londen'
Uitgegeven op 08 juli 2005 om 08:39 uur

(Novum) - Twee Nederlanders die betrokken zijn bij terreurnetwerk de Hofstadgroep zijn eerder dit jaar naar Londen gereisd, schrijft het Algemeen Dagblad. Justitie kon niet zeggen of de twee mannen te maken hebben met de aanslagen die donderdag in Londen zijn gepleegd.

Eén van de twee, Rachid B., is vorige maand opgepakt door de politie, de ander bevindt zich vermoedelijk nog steeds in de Britse hoofdstad. Deze Usama Ali R. zou vanuit Zeeland de Hofstadgroep met diensten hebben ondersteund. Justitie kwam R. en anderen in Zeeland op het spoor na een klikbrief.

Na de aanhouding van B. werd in Nederland Nouredine el F. opgepakt in Amsterdam.

http://nieuws.nl/bericht/4/39095
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-07-2005, 08:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Britse pers speculeert over zelfmoordaanslag

Uitgegeven: 8 juli 2005 08:26

LONDEN - In de Britse pers werd vrijdag druk gespeculeerd over de mogelijkheid dat minstens een van de vier aanslagen in de Londense metro en op een dubbeldekkerbus een zelfmoordactie was. Als het inderdaad een kamikaze-actie was, zou dat de eerste zelfmoordaanslag in Europa zijn.

De kranten citeerden ooggetuigen die in de bus een man van in de 20 hebben gezien die heel zenuwachtig was terwijl hij in een tas zat te rommelen. "Ik stond naast een jonge man die zich steeds diep over zijn tas boog", aldus een ooggetuige, die zelf vlak voor de explosie de bus had verlaten.

Vierde metrostation

Ook enkele gewonden zeiden er zeker van te zijn dat het een zelfmoordaanslag was. Meerdere kranten uitten het vermoeden dat de vermeende zelfmoordenaar onderweg was naar een vierde metrostation toen het explosief ontplofte.

De politie zegt geen enkele theorie buiten beschouwing te laten tijdens haar onderzoek, maar zij vindt het veel te vroeg voor speculaties over de daders. Ook na de aanslagen vorig jaar in Madrid, waardoor 191 mensen omkwamen, gingen geruchten over zelfmoordaanslagen. Uiteindelijk vond de Spaanse politie daarvoor geen bewijs.

In de Londense bus zijn zeker twee, maar vermoedelijk twintig mensen omgekomen. In totaal vielen er volgens de Britse overheid zeker 37 doden en 700 gewonden. Volgens de Daily Express zijn in totaal zeker 75 mensen omgekomen en 740 gewond geraakt.
http://www.nu.nl/news/554001/29/Brit...rdaanslag.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-07-2005, 09:04
Verwijderd
Web site claim for attacks 'serious,' Britain says
Fri Jul 8, 2005 3:48 AM ET

LONDON (Reuters) - Britain is taking seriously a group's Web site claim of responsibility for attacks on London that killed at least 37 people and wounded 700, interior minister Charles Clarke said on Friday.

A previously unknown group calling itself the "Secret Group of al Qaeda's Jihad in Europe" made the claim shortly after the attacks on Thursday.

"The Web site claim is a serious one, so we will look at that very closely but we haven't eliminated any alternative explanations. We're looking at everything very widely," Clarke, the home secretary, told Sky News television.

Clarke said investigators also were looking into whether a suicide bomber had caused the fourth blast which destroyed a bus.

"The possibility of suicide bombings is being considered as is every other possible detonation," he said.

"The key thing is getting forensics from the scenes of crime to try and understand how these bombs were detonated, who put them there and ... whether mobile phones were operated as happened in the Madrid case," he said, referring to the 2004 attacks in Madrid which killed almost 200.

http://today.reuters.com/news/newsAr...N-CLAIM-DC.XML
Oud 08-07-2005, 09:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-07-2005 @ 00:50 :
Wel grappig trouwens, hoe politici durven te beweren dat de aanslagen waren gepleegd, omdat de terroristen tegen onze manier van leven zijn, enz.

Zouden ze echt zo naief zijn?

Of zouden ze niet willen dat de daders als minder schuldig, en zij zelf minder onschuldig worden gezien?
Pardon!?

Er is geen excuus voor terrorisme, voor het opblazen van onschuldige burgers omdat je het niet eens bent met de toestand in de wereld!

Dan kun je wel "het westen", of "de VS" en "de UK" de schuld gaan geven van alles wat er in jouw ogen fout is in jouw eigen stukje van de wereld, dat is nog geen reden om maar bommen in de metro te laten afgaan.

Maar goed, na de slagvelden, toen nog de velden van eer, kregen we de guerilla oorlog, de koude oorlog en recentelijk de technische klinische lange afstandsoorlog, en nu hebben we de terroristische manier van oorlogvoeren. En daar kun je geen flikker tegen doen, want de linie is te groot, namelijk de hele wereld,en de vijand is onzichtbaar en ongrijbaar want het zijn individuen die zich niet bekend maken en zich verschuilen tussen onschuldige burgers.

Ach, het enige wat de dappere helden bereikt hebben is een verdere polarisatie en toenemend onbegrip in de wereld, en een verscherping van de anti-terrorisme maatregelen, die de grondrechten van alle burgers aantasten. Ze worden bedankt.

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 10:31.
Oud 08-07-2005, 10:24
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Misschien waren het wel tbs'ers die een uitje hadden naar Londen.
__________________
Czech us out
Oud 08-07-2005, 10:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-07-2005 @ 11:24 :
Misschien waren het wel tbs'ers die een uitje hadden naar Londen.
...of van stichting de Einder
Oud 08-07-2005, 10:44
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-07-2005 @ 11:24 :
Misschien waren het wel tbs'ers die een uitje hadden naar Londen.

hoe komen tbs'ers aan de zorgvuldige kennis van de londense mero? hoe komen tbs'ers aan de benodigdheden voor bommen?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 08-07-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 08-07-2005 @ 11:44 :
hoe komen tbs'ers aan de zorgvuldige kennis van de londense mero? hoe komen tbs'ers aan de benodigdheden voor bommen?
Zoveel zorgvuldige kennis heb je niet nodig. In de spits een drukke metro binnenstappen lijkt me voldoende. En in het 'circuit' moet je toch wel aan een bommetje kunnen komen? Dat zijn geen echte problemen voor een potentiële terrorist.
Oud 08-07-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-07-2005 @ 10:45 :
Pardon!?

Daar bovenop zijn het geen Irakezen noch Afghanen die deze aanslagen plegen. Het heeft niks met zelfverdediging te maken, laat staan dat het een reactie is op de invallen van irak en afghanistan, deze lui pleegden voor die tijd reeds aanslagen en zullen dat blijven doen, maakt niet uit wat.

Er zit geen rationeel plan achter (dat is het logisch gevolg van religie doorvoeren naar het extreme)
Oud 08-07-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-07-2005 @ 00:50 :
Wel grappig trouwens, hoe politici durven te beweren dat de aanslagen waren gepleegd, omdat de terroristen tegen onze manier van leven zijn, enz.

Zouden ze echt zo naief zijn?

Of zouden ze niet willen dat de daders als minder schuldig, en zij zelf minder onschuldig worden gezien?
Oud 08-07-2005, 11:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Natuurlijk, een braaf huisvader die op weg naar zijn werk in een bus wordt opgeblazen heeft het eigenlijk aan zichzelf te wijten he...

Zouden de heren L en P en Gauloises een dergelijke overpeinzing ook geplaatst hebben als het geen Al Queda-aanslag was geweest maar eentje van de Rote Armee Fraktion?
Oud 08-07-2005, 11:14
Verwijderd
Het is voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om het verschil te zien tussen 'invloed hebben op' en 'de schuld zijn van'.
Oud 08-07-2005, 11:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2005 @ 12:14 :
Het is voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om het verschil te zien tussen 'invloed hebben op' en 'de schuld zijn van'.
Beide kanten op, that is...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 08-07-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-07-2005 @ 12:16 :
Beide kanten op, that is...
No shit. Waar ik gewoon een beetje ziek van word zijn mensen die kennelijk denken dat een dergelijke aanslag minder verwerpelijk wordt of dat de daders minder schuldig zijn omdat toevallig Blair en Bush zich lomp gedragen in Irak.
Oud 08-07-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-07-2005 @ 12:13 :
Natuurlijk, een braaf huisvader die op weg naar zijn werk in een bus wordt opgeblazen heeft het eigenlijk aan zichzelf te wijten he...

Zouden de heren L en P en Gauloises een dergelijke overpeinzing ook geplaatst hebben als het geen Al Queda-aanslag was geweest maar eentje van de Rote Armee Fraktion?
Zeg ik dat? Nee.

De R.A.F. bestaat niet meer, die heeft zichzelf in 1998 al opgeheven en bekend gefaald te hebben. Verder zijn het twee verschillende zaken.
Oud 08-07-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 08-07-2005 @ 12:18 :
Zeg ik dat? Nee.

De R.A.F. bestaat niet meer, die heeft zichzelf in 1998 al opgeheven en bekend gefaald te hebben. Verder zijn het twee verschillende zaken.
Als de Friezen streven naar onafhankelijkheid en een familielid van jou komt om het leven, zou je dan nog net zo relativeren?

ach ja, de Friezen zijn eeuwenlang onderdrukt, ik heb er alle begrip voor
Oud 08-07-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2005 @ 12:16 :
No shit. Waar ik gewoon een beetje ziek van word zijn mensen die kennelijk denken dat een dergelijke aanslag minder verwerpelijk wordt of dat de daders minder schuldig zijn omdat toevallig Blair en Bush zich lomp gedragen in Irak.
Nee, maar dat zegt ook niemand, maar het geeft wel verklaringen
Oud 08-07-2005, 11:22
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Wat ik niet kan begrijpen is dat er überhaupt mensen zijn op deze wereld die begrip kunnen hebben voor zo'n actie.
Oud 08-07-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 08-07-2005 @ 12:20 :
Als de Friezen streven naar onafhankelijkheid en een familielid van jou komt om het leven, zou je dan nog net zo relativeren?

ach ja, de Friezen zijn eeuwenlang onderdrukt, ik heb er alle begrip voor
Nee, want dan ben ik direct geraakt. Belachelijk dat je zoiets aanvoert btw

Wtf hebben vriezen ermee te maken?
Oud 08-07-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 08-07-2005 @ 12:22 :
Wat ik niet kan begrijpen is dat er überhaupt mensen zijn op deze wereld die begrip kunnen hebben voor zo'n actie.
Sommige mensen zijn niet short minded en kunnen gewoon alle kanten van een verhaal zien.
Oud 08-07-2005, 11:24
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
RanC schreef op 08-07-2005 @ 12:22 :
Wat ik niet kan begrijpen is dat er überhaupt mensen zijn op deze wereld die begrip kunnen hebben voor zo'n actie.
Oud 08-07-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 08-07-2005 @ 12:21 :
Nee, maar dat zegt ook niemand, maar het geeft wel verklaringen
Het heeft er invloed op. Maar het verband tussen de acties van Bush c.s. in Irak en Afghanistan enerzijds en het in London opblazen van onschuldige burgers anderzijds is echt ontzettend ver te zoeken.

Van Palestijnen die gewelddadig onderdrukt worden en die niets anders hebben om terug te vechten dan bomgordels en roestige AKs kan ik begrijpen dat ze zulk soort aanslagen plegen. Dat kun je met enige creativiteit nog wel onder zelfverdediging scharen.

Maar keurig in Engeland wonende personen, die hoogstwaarschijnlijk prima geïntegreerd zijn, een onopvallende baan hebben en gewoon modelburgers zijn, hebben geen enkele reden om een aanslag te plegen. Dat is dan ook nooit te rechtvaardigen. Het maakt het zelfs niet eens een klein beetje begrijpelijker.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Biertank saait met queasy aan #1126
Verwijderd
500 18-09-2010 18:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 18:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 26-01-2006 01:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete: Jouw mening over terrorisme
martin0s
13 10-01-2006 19:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.