![]() |
||
Citaat:
![]() Een ander vehaal is dat slechts 12 wetenschappers de relativiteitstheorie konden volgen, waarop de scheikundige Walther Nernst opmerkte dat er daarvan 8 in Berlijn woonden... ![]() @Diary of Dreams: In de relativistische mechanica wordt de totale snelheid w bij 2 gegeven snelheden u en v gegeven door w=(u+v)/(1+u*v/c²). Deze formule kan uit de zogenaamde Lorentztransformaties worden afgeleid.
|
![]() |
||
Citaat:
Flauw hoor ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bijvoorbeeld een of andere christelijke prof. (of hoe dat ook heet) in nanotechnologie (volgens mij), een Nederlandse.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar die houd niet van zijn werk, als een wetenschapper niet van zijn werk houd...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelf heb ik er geen probleem mee om met zulke dingen bezig te zijn, ik weet hoe het eigenlijk is maar toch vind ik het best interesant om naar zulke dingen te kijken. Ik bedoel maar, al die dingen van zoveel miljoen/miljard jaar geleden kunnen prima waar zijn, misschien heeft God iets gedaan met de tijd of heeft hij die dingen simpelweg zo oud geschapen. (Voor de mensen die zeggen dat zoiets niet kan; als God de tijd en alle massa heeft geschapen, waarom zou dit dan niet kunnen als ik vragen mag?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fotonen zijn een golf als je op zoek gaat naar golven, en deeltjes als je op zoek gaat naar deeltjes. Je kan je licht ongeveer als geluidsgolf voorstellen, maar ook als een hoop energiepakketjes. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik geloof niet dat de oerknal (of wat dan ook, de oerknal gebruik ik slechts als een goed voorbeeld) waar is, maar wel dat het wetenschappelijk zou kunnen omdat het wetenschappelijk is bewezen. Als ik niet in God zou geloven zou ik in de oerknal geloven omdat die waar kan zijn/is, maar omdat ik in God geloof, geloof ik niet in de oerknal, maar wel dat het dus waar kan zijn/is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Andere mogelijkheden zijn dat, zoals ik al eerder noemde, God dingen oud heeft geschapen, iaw: Hij schept een boom welke al 2 miljoen jaar oud is. Er kan ook een fout in de metingen zitten, of verkeerde conclusies/interpertaties, misschien zien we het wel vanuit een verkeerd standpunt, enz. Trouwens, als je het wou gaan proberen: je hoeft echt niet te proberen om God in een theorie te vangen. Sommige mensen snappen niet dat de Almachtige niet kan worden gevangen met een gedachtenkronkel van een nietig klein mensje die hij bovendien zelf heeft bedacht en geschapen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.tweakers.net/nieuws/38615/?highlight=licht
Hoe kan het dat men hier licht heeft versneld tot boven de lichtsnelheid? ` |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Geen snelheid=geen beweging. Is er in andere dimensies een andere manier van 'beweging'? (wat wij met onze 3 dimensionaal ingestelde hersennen natuurlijk niet kunnen begrijpen, of heb ik nu al antwoord gegeven op mijn vraag?) Dat warp gebeuren wist ik niet, ik dacht dat dat sci-fi-nuts was.
||
Citaat:
Want ik heb geen zin in bewegende dimensies, die dus weer in dimensies moeten zitten die groot genoeg moeten zijn om de andere dimensies te bevatten en daarom... AAAAH!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, de lichtsnelheid kan niet bereikt worden door mensen... hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat hier toch om de theorie ! , ik snap echt wel dat in de praktijk dit niet kan. Hoe vaak moet ik nog een ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() of kromt dit pas echt de tenen ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||