![]() |
||
Citaat:
Gevoel kan je bedriegen.
|
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
En alweer een bijzonder duidelijk staaltje redenaarskunst ![]() Citaat:
Overtuigend bewijs. Ik heb eerst een getuigenis gehoord van een man die richting die richting het hemelgewelf brulde "he allah, wil jij dit boekje van Darwin, the Origin of the Species eens tussen je billetjes schuiven!?!", waarna er niks gebeurde, maar toen hij hetzelfde zinnetje uitsprak met in plaats van Allah "god van de christenen" toen kwam er opeens een gigantisch grote aars uit de hemel waar hij dat boekje in kon schuiven. Citaat:
Citaat:
Over dat laatste argument van je zal ik't maar niet hebben, dat is echt de kromste redenering die ik ooit heb gezien. _____________________________________ Even een klein lesje in discussiëren op een forum: -Gebruik objectieve argumenten, geen subjectieve. Als jij het Nederlands elftal goed vindt spelen omdat je oranje een mooie kleur vindt is dat heel leuk en aardig voor je, maar de discussie is dan al in de kiem gesmoord -Bronvermelding. "ik hoorde laatst dat" is geen bronvermelding, op die manier kan ik ook een fijn verhaaltje verzinnen en het als waarheid verkopen met de mededeling dat ik dat door aliens kreeg ingestraald, maar je kan er je tegenstanders niet mee overtuigen -Geen persoonlijk gebral -Als je bent uitgeluld moet je dat gewoon even toegeven, hoe moeilijk het soms ook mag zijn. Duidelijk?
||
Citaat:
Verder zijn interpunctie en ingaan op argumenten zulke wonderlijke uitvindingen, je zou ze allebei echt eens moeten proberen. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar verder heb je wel gelijk ![]()
||
Citaat:
en mensen geloven mijns inziens in een god, om een makkelijke verklaring voor moeilijke verklaarbare dingen te vinden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
en dat staat elke vorm van zelfstandige keuze mbt religie in de weg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is dezelfde onzindiscussie als "niets is ook iets". |
![]() |
||
Citaat:
ik heb dat ook altijd, van die vliegen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je gedachten puur op feiten baseert, zul je toch tot de conlcusie moeten komen dat je het niet zeker kunt weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mijn standaard antwoord is dan de bewering dat ik god ben, en jij dan dient te bewijzen dat ik dat niet ben. Onzinnige discussie, niet? Hetzelfde voor de omgekeerde bewijslast bij elke andere god. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Rationele onderbouwing van het atheïsme: er is geen enkel verschijnsel wat niet kan worden verklaard zonder het gebruik van een god of waarbij het bestaan van een god een plausibele op empirie beurstende theorie is. Dat houdt in dat een god overbodig is en dus niet in een theorie wordt opgenomen. Kortom: er is geen enkele aanwijzing voor het bestaan van een god, rationeel gezien kun je ervan uitgaan dat er geen dergelijke entiteit bestaat. Tevreden? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
waarom zou ik geloven?
Omdat wetenschap wel een mooi iets is, maar een mens meer dingen nodig heeft. Zie het als een beetje yin-yan, een mens moet gewoon ok leven, beetje plezier, wetenschap e.d maar tegelijkertijd moet met ook het andere.. beetje mystiek, religie, moment voor bezinning, kunst enzovoorts. Is de een uit balans, dan schuilen we teveel voor deze wereld/ dit leven, is het andere uit balans dan kunnen we ons niet totaal ontwikkelen, maar zoals we wel zouden kunnen ontwikkelen. Het zou je verbazen, maar de grenzen zijn zover, alleen al op lichamelijk gebied, bijv. gemiddeld ademen mensen maar 30% van hun longen.. en zo zijn er nog wel meer dingen.. dus tegelijkertijd reallistisch en de andere kant ook weer vooruitstreven naar innerlijke wijsheid/verlichting hoe je dit ook wilt noemen. "Er zijn vele wegen naar de top van de berg, maar eenmaal aankomen zien we allemaal dezelfde maan" KMBA |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Religie klinkt zo ja.. het is zo verbruikt al... Ik noem het liever, de zoektocht naar het Zelf, naar wie je bent. .. dat vind ik geloof.. een zoektocht naar jezelf en naar de wereld om je heen..
Je hoeft niet meteen de Bijbel te lezen, of een boeddistische klooster in te gaan, maar denk bijv. elkaar helpen, kunst, filosofie, je toewijden aan dingen zoals bijv. vechtkunsten e.d. Maar ook bijv. muziek, en al deze dingen. Geloof is een uiting van de mens, maar er zijn vele manieren om te uiten, met geloof is dit ook zo. Iedereen heeft een vertekend beeld van gelovigen, maar er zijn vele manieren om te zoeken, net zoals er vele manieren zijn om verdwaald te raken... |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Verder heb ik jou nog geen weerlegging zien aanvoeren waarom wat jij deed, de bewijslast omkeren, een geldig argument zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het einde van het liedje zal dan dunkt me zijn, dat de gelovige er niet in slaagt, ook maar het begin van een bewijs voor zijn stelling te leveren. Dan is het alleszins redelijk, onder erkenning dat -uiteraard- bewijs van het niet bestaan evenmin geleverd is, om bij wijze van werkhypothese aan te nemen, dat er geen God, maar ook überhaupt geen transcendente krachten bestaan. Dat is bovendien zo, omdat zulke aannamen obscurantisme in de hand werken. ![]()
||
Citaat:
Verder is het duidelijk dat de stelling 'god bestaat niet' niet te bewijzen is, om te beginnen omdat je god dan moet definieren, wel kan ik het bestaan van een godheid zoals in de huidige godsdiensten gedefinieerd onaannemelijk maken. Maar ja, we kunnen ook niet bewijzen dat er geen blauwe knikkerende vogelbekdieren op Mars zijn, en ik zie niemand die aanbidden... Ik heb echter wel nog een leuke waarom je, los van de vraag of er opperwezens bestaan, niet in een religie zou geloven. Er zijn duizende geloofjes die allemaal hun eigen god claimen, sommige zelfs meerdere, tussen al die duizenden geclaimde goden is het een enorm kleine kans dat jij de juiste aanbid, en al helemaal een kleine kans dat je daarvoor beloont zal worden. Oftewel, een religie volgen voor een god is tijdverspilling. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast verwaarloos je verhoorde gebeden en ervaringen van gelovigen. Die geven mij 100 procent zekerheid. Ik twijfel niet of ik in het juiste geloof omdat het zo duidelijk voor mij is. Maar jij kan je natuurlijk ook niet zomaar verplaatsten in gelovigen en hoe zij dingen ervaren. |
![]() |
||
Citaat:
Wat dat betreft heeft jaweh, allah, en alle andere goden evenveel bestaansrecht als de gemiddelde mythe over een woudgeest, allemaal kunnen ze zichzelf namelijk even goed onderbouwen, namelijk helemaal niet. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(om er maar een even uit de lucht gegrepen kreet tegenover te zetten)
||
Citaat:
ik gebruik geen hoofdletters en een aantal leestekens omdat mijn shiftknop niet meer werkt. ![]()
|
waarom ik geloof..
1. ik ben er mee opgegroeit. en dat blijft je bij. 2. Ik heb zelf de keuze voor God gemaakt, nadat ik hem meerdere keren in mijn leven heb ervaren. 3. Omdat ik me er goed bij voel. 4. iemand er voor mij is, waar ik ALTIJD heen kan. 5. het niet zo lijkt als veel mensen denken, maar gewoon iets vrij's is, i.p.v. allemaal regeltjes. 6. Het geweldig is, om naar getuigenissen te luisteren, en jezelf er in te herkennen. 7. ik nog nooit eerder verhalen heb gehoord, die helemaal over mij gingen (preken dus) 8. ik van zingen echt warm word van binnen, en het gevoel heb, dicht bij God te zijn. 9. ik heb gezien, wat God in mensen heeft gedaan. (wonderen) 10. Ik nooit meer wat anders wil, dan voor God gaan. 11. Omdat Jezus voor ons aan het kruis gegaan is, en onze zonden zijn vergeven, door dit te geloven en te aanvaarden kom je in de hemel. 12. God is echt in mensen aan het werk. dit is waarom ik geloof.. ow ja. en omdat mijn leven zo een reden heeft. en ik weet waar ik heen ga als mijn tijd er hier op zit. |
![]() |
||
Citaat:
maar even 1 ding. Joden geloven in dezelfde God als de christenen, met 1 verschil. zij geloven dat Jezus nog moet komen, en christenen geloven dat Jezus al geboren en gestorven is. Maar idd. iedereen beweert gebeden verhoring te hebben ervaren. Dat is ook niet te controleren of het waar is of niet. maar voor iemand kan dat wel de overtuiging zijn, dat zijn geloof de ware is. ik heb een boek, waarin staat dat Christendom het geloof is. en wel hierom Christendom is het enige geloof met vergeving. Er bestaat geen ander geloof, waardoor je door vergeving in de eeuwigheid kunt komen. Je moet het doen door goede daden, en door goed te leven. als je het zo bekijkt, kan niemand van die mensen in de hemel komen, omdat niemand zonder zonde is. dat kan gewoon niet. Jezus vergeeft je fouten. Hij is daarvoor aan het kruisgegaan. Daardoor kunnen wij vergeven worden, en weer terug komen. Het is dus heel wat meer dan goed leven en in de eeuwigheid komen. andere geloven worden afgerekend op fouten i.p.v. vergeven voor fouten. en dat maakt het Christendom ultiem. Met een scheppende, liefhebbende en vergevende God. |
![]() |
||
Citaat:
Dit was overigens niet als anti-christenpropoganda bedoeld, maar enkel mijn visie op het leven en het volgende leven als dat zou bestaan. |
![]() |
|
Eén ding snap ik nooit aan mensen die elke goddelijke kracht verwerpen, waarom gaan ze naar school of werken zich helemaal de pleuris voor hun baas? Ik had het wel geweten als ik atheist was, ik was mijn hele leven gaan feesten en verder niets. Je leven heeft toch geen zin, waarom zou je dan in vredesnaam een 'normaal' leven leiden?
||
Citaat:
*Ja, er moet nog veel veranderen voordat we bij dat stadium aankomen. Voor genoeg mensen is het leven niet erg prettig, maar misschien komen we er ooit wel. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Eigenlijk lijkt het me pas een leeg en nutteloos leven als je alleen maar leeft omdat je gelooft, voor dat ene momentje waarop je sterft verspil je je hele leven aan van alles en nog wat, en uiteindelijk krijg je er niets voor terug.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
GOD of ALLAH dailysmoker101 | 48 | 05-10-2011 20:29 | |
[stelling] Mensen geloven in iets, omdat ze onzeker en bang zijn Mr. Pignati | 190 | 07-01-2006 20:35 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
Geloof bestaat uit minstens twee aannames poepdrol | 19 | 21-08-2005 17:18 | |
Bekrompen Gristenen Kreator | 201 | 20-06-2005 17:50 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |