Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2005, 10:36
Bloem
Bloem is offline
Ik heb geen flauw idee wat escargots zijn
Oud 26-08-2005, 10:41
phink
phink is offline
Escargots zijn toch slakken...?
Oud 26-08-2005, 10:54
Mara
Mara is offline
Ja, dat zijn slakken inderdaad

Was laatst winkelen, tóch nog even kijken voor een broek (was eigenlijk bezig voor laarzen.. zelfs dát is een enorm probleem voor mij ) en ik vond een leuke. Verkoopster pakt 'm in 30-32.. te klein, maar leuk dat ze dat schatte. Vervolgens 31-32 gepast, pastte ik in principe in. Ik kreeg 'm echter niet helemaal omhoog, om m'n benen gepast.. die waren nog te dik. Een maat groter nemen (32-32) heeft echter geen nut, omdat hij dan bij de taille veel te groot is.

Maar goed, aanleiding van dit verhaal: Ik zit momenteel op 68 kilo. 5 november ben ik jarig, dat is over 10 weken.

Op mijn verjaardag wil ik die broek dragen! Ik ga er vanuit dat kijkend naar hoe hij nu zat, hij bij 64 kilo wel moet passen. Aangezien ik voor lig op schema door een rare vakantie, hoef ik nog minder dan een halve kilo per week af te vallen. Dat moet me lukken!

Ook heb ik met mezelf afgesproken dat als ik op m'n streef zit, of beter gezegd wanneer ik tevreden ben (voor zover dat kan), ik eindelijk een rok koop.
Oud 26-08-2005, 11:09
phink
phink is offline
Veel succes, gaat je wel lukken
Oud 26-08-2005, 11:33
kellytje
kellytje is offline
Idd veel succes
Oud 26-08-2005, 11:42
Mara
Mara is offline
Het gaat me ook wel lukken

(Die 64kg dan, ik weet niet écht zeker of ik dan wel in die broek pas natuurlijk )
Oud 26-08-2005, 11:47
Halflight
Halflight is offline
Laatste tijd slecht gegeten en je merkt het gelijk dat mijn lichaam nog meer uit vorm raakt dan normaal gesproken. Maar ben wezen winkelen en kon nog aardig wat dingen vinden in L/XL. Nog even een kilo eraf voor ik weer naar school moet
Oud 26-08-2005, 12:02
Maija
Maija is offline
Ja, gaat je wel lukken
Dat is een mooi doel

3 kilo scheelt voor mij best veel, (dat is net dat extra vet waardoor ik me een stuk trager enz voel )
Maar ik heb mn eetschema al aangepast hoor
Oud 26-08-2005, 12:12
phink
phink is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-08-2005 @ 13:02 :
Ja, gaat je wel lukken
Dat is een mooi doel

3 kilo scheelt voor mij best veel, (dat is net dat extra vet waardoor ik me een stuk trager enz voel )
Hoeveel kcal zit je nou?
Oud 26-08-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-08-2005 @ 23:15 :
Kijk, hier word ik blij van .
Dankje
Ennuh.. ik ook!!
Oud 26-08-2005, 12:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-08-2005 @ 13:02 :
Ja, gaat je wel lukken
Dat is een mooi doel

PM me anders je schema, ik wil je best helpen een goed schema op te stellen waarbij je geen honger hebt, maar dat vergt wat tijd.. heb je zo een topic mee vol. Voorwaarde: je moet wel willen luisteren
Oud 26-08-2005, 14:52
Maija
Maija is offline
Om even een goed voorbeeld te geven, en jullie te overtuigen heb ik hier een eetschema opgesteld,

S'ochtents (voordat ik naar school ga)
2 stuks fruit --> 100 Kal
1 boterham --> 100 Kal

1e Pauze school
2 Boterhammen --> 200 Kal

2e Pauze school
2 Stuk fruit --> 100 Kal
boterham/reep --> 100 Kal

Trein
Boterham --> 100 Kal

S'avonds
Ongeveer 600 Kal aan avondeten.

S'avonds na het eten
Gewoon een toetje en zorgen dat ik rond de 200 Kal extra zit.

----
Tenminste ik las in een folder dat ik ongeveer 2 pauze's heb, maar ik heb niet echt een idee (nieuwe opleiding)

Dit leek me wel een richtlijnen,
Ook verwacht ik dat ik in de trein wel een boterham zou eten, (elke dag van Roermond naar Eindhoven)
Oud 26-08-2005, 14:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-08-2005 @ 15:52 :
Om even een goed voorbeeld te geven, en jullie te overtuigen heb ik hier een eetschema opgesteld,

S'ochtents (voordat ik naar school ga)
2 stuks fruit --> 100 Kal
1 boterham --> 100 Kal

1e Pauze school
2 Boterhammen --> 200 Kal

2e Pauze school
2 Stuk fruit --> 100 Kal
boterham/reep --> 100 Kal

Trein
Boterham --> 100 Kal

S'avonds
Ongeveer 600 Kal aan avondeten.

S'avonds na het eten
Gewoon een toetje en zorgen dat ik rond de 200 Kal extra zit.

----
Tenminste ik las in een folder dat ik ongeveer 2 pauze's heb, maar ik heb niet echt een idee (nieuwe opleiding)

Dit leek me wel een richtlijnen,
Ook verwacht ik dat ik in de trein wel een boterham zou eten, (elke dag van Roermond naar Eindhoven)
4 stuks fruit is wat overdreven vind ik... maar het kan, wij hebben nooit 4 stuks fruit in huis. Kweet niet of jullie 28 stuks fruit pp in huis halen, kan me eigenlijk niet voorstellen, maar op papier ziet het er leuk uit...

eet die boterham in de trein zeker. Dit om je stofwisseling op tempo te houden en dat is het moment dat je snel trek krijgt in verkeerde dingen. Ik merk dat als ik overdag geen honger/trek heb gehad, dat ik ook 's avonds niet naar verkeerde dingen grijp...

en als toetje, yoghurt met muesli/cruesli zou goed zijn...

overgens vind ik je ontbijt beetje magertjes... ik zou die 2 extra stuks fruit inruilen tegen een boterham.
Oud 26-08-2005, 15:12
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-08-2005 @ 15:58 :
4 stuks fruit is wat overdreven vind ik... maar het kan, wij hebben nooit 4 stuks fruit in huis. Kweet niet of jullie 28 stuks fruit pp in huis halen, kan me eigenlijk niet voorstellen, maar op papier ziet het er leuk uit...
Je kunt toch vaker dan 1 keer per week fruit halen En wie weet eet de rest van de familie wel geen fruit, of maar 1 stuk.

Citaat:
overgens vind ik je ontbijt beetje magertjes... ik zou die 2 extra stuks fruit inruilen tegen een boterham.
Snap ik ook niet zo goed, als zij liever fruit eet dan brood, waarom niet? Ze eet verderop ook gewoon brood, en 's ochtends niet alléén maar fruit, maar ook een boterham erbij. Wat maakt het dan uit of je 100 kcal uit een extra boterham haalt, of uit dat fruit
Oud 26-08-2005, 15:15
Maija
Maija is offline
Ik ben echt een fruit-freak.

Ik eet makkenlijk 4 stuks fruit.
Ik ben ook de enige van het gezin,

Fruit krijg ik sochtents wat makkenlijker weg dan brood.
Maar ik verwacht ook wat afwisseling,

Als toetje had ik idd yogurt met wat erin geplant, (of die ene caramel minder vet yogurt.., (ben stiekem wel benieuwt)
Oud 26-08-2005, 15:20
Halflight
Halflight is offline
Even checken bij jullie, deskundigen Is dit een goed schema?

7.00
2 boterhammen rookvlees/ham/jam
beker halfvolle melk
appel/manderijn/sinaasappel/banaan

10.00
boterham rookvlees/ham óf
ontbijtkoek/andere koek

12.00
3 botherammen rookvlees/ham/kipfilet
appel/manderijn/sinaasappel/banaan

14.00
boterham rookvlees/ham óf
ontbijtkoek/andere koek

17.00
avondeten, 1 bord, mager vlees

20.00
(iemand suggesties?)

Ik wil graag afvallen, maar wel op een gezonde en goed vol te houden manier. Hiernaast 3 x per week naar de sportschool cardio & kracht + 1 x per week 1 uur zwemmen.
Oud 26-08-2005, 15:32
Roos
Roos is offline
Het ziet er wel goed uit! Het is in ieder geval genoeg.

Eten jullie altijd zo vroeg? (17.00) Zoniet, dan zou ik het 14-uurs tussendoortje ook wat later nemen, om te voorkomen dat je gaat snacken.
Verder zou je nog een een zuivelportie kunnen nemen. iets van yoghurt of kwark, dat vult ook een beetje
Denk er ook aan dat je op sport-dagen best wat extra's mag eten.

Zelf eet ik 's avonds vaak wat kwark met vruchten, of gewoon nog een boterham. Het is even uitproberen waar je trek in hebt.
Oud 26-08-2005, 16:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-08-2005 @ 16:12 :
Wat maakt het dan uit of je 100 kcal uit een extra boterham haalt, of uit dat fruit
Ik vind 1 boterham erg weinig als ontbijt, ik weet dat ze er fruit bij eet, maar toch. Je hebt de hele nacht alles verbrand en moet de dag door met een start van 1 boterham, vind ik erg weinig. Gaat mij niet om die cal, dat maakt me weinig uit heoveel cal een ontbijt bevat. Of ze moet boterham met een of twee bananen nemen, dan vind ik het al beter.
Oud 26-08-2005, 16:25
Halflight
Halflight is offline
Wij eten doorgaans tussen 5 uur en half 6 en op school heb ik pauze om 2 uur en vaak les tot half 4. Ik weet niet wat dan het meest geschikt is?

Ik denk dat ik dan om 8 uur 's avonds yoghurt neem met muesli of fruit. Ik hou niet zo van zuivel maar dan heb ik iig minder trek in andere dingen .

Ik zal met sportdagen misschien een boterham of een stuk fruit meer nemen, ik ben zelf dan ook al snel hongerig en dan wil ik voorkomen dat ik zoetigheid naar binnen werk.

Dankjewel
Oud 26-08-2005, 16:41
Mara
Mara is offline
@Maija: Ziet er stukken beter uit!

Zorg er wel voor dat je die boterham idd trein inderdaad eet.

Wat betreft (wie 't maar vroeg) dat fruit of brood: Je moet opletten dat je genoeg vezels binnenkrijgt, een boel daarvan zit in (bruin)brood. Kom je daar aan enzo, dan maakt 't weinig uit.
Oud 26-08-2005, 16:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Halflight schreef op 26-08-2005 @ 17:25 :
Wij eten doorgaans tussen 5 uur en half 6 en op school heb ik pauze om 2 uur en vaak les tot half 4. Ik weet niet wat dan het meest geschikt is?

Ik denk dat ik dan om 8 uur 's avonds yoghurt neem met muesli of fruit. Ik hou niet zo van zuivel maar dan heb ik iig minder trek in andere dingen .

Ik zal met sportdagen misschien een boterham of een stuk fruit meer nemen, ik ben zelf dan ook al snel hongerig en dan wil ik voorkomen dat ik zoetigheid naar binnen werk.

Dankjewel
Ik weet niet of je een sport doet waarbij je weet hoeveel kcal je verbrand, maar je kan als richtlijn gebruiken dat je de helft van de extra verbrandde kcal extra eet op een dag
Oud 26-08-2005, 16:43
Halflight
Halflight is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-08-2005 @ 17:42 :
Ik weet niet of je een sport doet waarbij je weet hoeveel kcal je verbrand, maar je kan als richtlijn gebruiken dat je de helft van de extra verbrandde kcal extra eet op een dag
Ja, volgens mij verbrand ik zo'n 400/500 met zwemmen en 300/400 met fitness. Ik zal eens kijken!
Oud 26-08-2005, 16:59
Maija
Maija is offline
Ik hou me nu niet echt aan het schema, (school nog niet begonnen, en ander ritme) maar eet gewoon goed..
Maar vandaag goed gegeten (ongeveer 500 kal tot nu toe)
Krijgen vanavond lekker eten + voorgerecht dus ik kom zeker op de 600/700 kal uit, waar ik trouwens geen zin heb om te tellen..

En als ik vanavond nog honger heb yogurt..

Ik hoop maandag weer rond de 56/57 kilo te zitten..

Zo ja!, mag ik me een nieuwe Indian rose broek gaan kopen (ja 115 euro, ligt eraan wat je veel vind, maar ik heb echt een nieuwe broek nodig, en toen ik nog dikker was gaf ik altijd veel geld uit aan kleding wat me mooier stond.. maar nu heb ik toch het gevoel van 'ik pas bijna alles'..
dat ik nu opeen 115 euro wel heeel duur vind
En ik heb nu eigenlijk nog maar 1 broek die me echt past

Effe hopen dat t lukt
Oud 26-08-2005, 17:07
Halflight
Halflight is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-08-2005 @ 17:59 :
Ik hou me nu niet echt aan het schema, (school nog niet begonnen, en ander ritme) maar eet gewoon goed..
Maar vandaag goed gegeten (ongeveer 500 kal tot nu toe)
Krijgen vanavond lekker eten + voorgerecht dus ik kom zeker op de 600/700 kal uit, waar ik trouwens geen zin heb om te tellen..

En als ik vanavond nog honger heb yogurt..

Ik hoop maandag weer rond de 56/57 kilo te zitten..

Zo ja!, mag ik me een nieuwe Indian rose broek gaan kopen (ja 115 euro, ligt eraan wat je veel vind, maar ik heb echt een nieuwe broek nodig, en toen ik nog dikker was gaf ik altijd veel geld uit aan kleding wat me mooier stond.. maar nu heb ik toch het gevoel van 'ik pas bijna alles'..
dat ik nu opeen 115 euro wel heeel duur vind
En ik heb nu eigenlijk nog maar 1 broek die me echt past

Effe hopen dat t lukt
Ik vind 500 calorieën toch niet bijster veel tot 6 uur? Dat zijn hooguit 4 boterhammen.
Oud 26-08-2005, 18:05
Maija
Maija is offline
Nouja, ik heb wel veel gegeten..

-5 rijstewafels -->125
-2 boterhammen -->200
-kommetje yogurt -->100
-appel -->60
-klein stukje meloen

meer krijg ik echt niet, sorry..

En avondeten

200 gram pasta (als t al geen 300 gram is)
heel veel vissaus ,
paar stukjes stokbrood
groente
stukje's kaas.

maar ik ga nu niet meer posten, want volgensmij is het heus wel goed..
Oud 26-08-2005, 19:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-08-2005 @ 19:05 :
Nouja, ik heb wel veel gegeten..

-5 rijstewafels -->125
-2 boterhammen -->200
-kommetje yogurt -->100
-appel -->60
-klein stukje meloen

meer krijg ik echt niet, sorry..

En avondeten

200 gram pasta (als t al geen 300 gram is)
heel veel vissaus ,
paar stukjes stokbrood
groente
stukje's kaas.

maar ik ga nu niet meer posten, want volgensmij is het heus wel goed..
Het lijkt veel omdat het 5 rijstewafels zijn. Maar in feite is dat vrij weinig, bevat voor de helft lucht. Ik vind dit vrij weinig wat je gegeten hebt eigenlijk. Het feit dat je 5 rijstewafels eet, lijkt me dat je toch wel honger had, dus ik snap niet waarom je niet gewoon 3 boterhammen hebt gegeten? Rooster ze desnoods, maak er een tosi van, dan lijkt het minder en krijg je het misschien gemakkelijker weg.

Dat avondeten is absoluut geen 700 cal. Een pizza of veel patat kom je aan de 700, niet met gewoon eten...
Pasta zou ik eens wegen, want je overschat dingen behoorlijk heb ik het idee. Vissaus kan ik niet over oordelen, als het aangemaakt is met slagroom, kan dat enig aantikken. Kaas, hoeveel gram, vette kaas of 20+? Al dat soort dingen zijn voor ons belangrijk om te weten om het in te schatten, maar nu heb ik het idee dat het vrij weinig is...

Wat je nu post vind ik niet geweldig. Je schema daarentegen beter. Nog te weinig eigenlijk, zeker als je niet 20 kilo wil afvallen, maar toch. Mijn idee daarover is toch dat je een schema aanwent van 1800-2000 cal, daarbij sport en dan geleidelijk die 2 kilo kwijtraakt en dat eetpatroon kun je altijd blijven eten. Nu val je straks die 2 kilo af, ga je (hopelijk) weer meer eten, kom je weer aan, ga je opeens weer heel weinig eten en ga zo maar door...
maar als jij denkt dat dat voor jou de beste manier is...
Oud 26-08-2005, 19:42
Maija
Maija is offline
Ja sorry, t brood was op.. en ikkrijg niet meer op een dag naar binnen..
Oud 26-08-2005, 19:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-08-2005 @ 20:42 :
Ja sorry, t brood was op.. en ikkrijg niet meer op een dag naar binnen..
hoef je voor mij geen sorry te zeggen, het is jouw leven en jouw lichaam . Ik geef alleen wat advies hoe het beter kan... alleen als je echt zou willen, kun je best even naar de supermarkt fietsen om brood te halen, ik neem aan dat andere mensen in huis ook wel willen/moeten eten...

eten kun je aanwennen, als je wil afvallen, moet je meer maaltijden eten, waarmee je je lichaam voor de gekhoudt, zodat de stofwisseling op topsnelheid gaat werken...
Oud 26-08-2005, 20:36
Bloem
Bloem is offline
Gothic, als zij met 200-300 gram pasta ongekookte pasta bedoelt, zit je al snel aan de 700 kcal hoor Ik weet niet wat ze bedoelt natuurlijk, maar ik kwam met dingen als rijst en pasta 'vroeger' ook regelmatig aan ruim 600 kcal avondeten.
Oud 26-08-2005, 21:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-08-2005 @ 21:36 :
Gothic, als zij met 200-300 gram pasta ongekookte pasta bedoelt, zit je al snel aan de 700 kcal hoor Ik weet niet wat ze bedoelt natuurlijk, maar ik kwam met dingen als rijst en pasta 'vroeger' ook regelmatig aan ruim 600 kcal avondeten.
als zij 300 gram ongekookte pasta eet, damn , respect
Oud 26-08-2005, 21:16
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-08-2005 @ 22:13 :
als zij 300 gram ongekookte pasta eet, damn , respect
Ja oke, 300 is wel heel veel Maar 200 zou best kunnen
Oud 27-08-2005, 12:18
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-08-2005 @ 11:54 :
Was laatst winkelen, tóch nog even kijken voor een broek (was eigenlijk bezig voor laarzen.. zelfs dát is een enorm probleem voor mij ) en ik vond een leuke. Verkoopster pakt 'm in 30-32.. te klein, maar leuk dat ze dat schatte. Vervolgens 31-32 gepast, pastte ik in principe in. Ik kreeg 'm echter niet helemaal omhoog, om m'n benen gepast.. die waren nog te dik. Een maat groter nemen (32-32) heeft echter geen nut, omdat hij dan bij de taille veel te groot is.
Ten 1e; Succes met het bereiken van je doel

Ik heb 't zelfde probleem maar dan omgekeerd; broeken zijn bij m'n benen vaak te groot terwijl ik 'm dan toch (net) niet dichtkrijg. Ook erg irritant en ik snap niet hoe 't kan, aangezien ik (zoals ik zelf vind), niet echt 'n dikke buik heb of breed gebouwd ben.
Oud 27-08-2005, 12:41
Roos
Roos is offline
Meelfriek > heb je die broek al wel gekocht?
Oud 27-08-2005, 16:14
Mara
Mara is offline
Nee. Stel dat ik er met m'n benen wel in pas, en hij is dan bij m'n taille als nog te groot is 't een beetje zonde
Oud 27-08-2005, 16:35
Nephtys
Nephtys is offline
Dit komt wellicht stommer dan stom over, maar als ik die schema's zie, daar zit geen drinken bij. In sap bijvoorbeeld zitten gigantisch (nouja in verhouding) calorieen. Moet je deze dan niet erbij tellen?
Oud 27-08-2005, 16:37
freakje
freakje is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 27-08-2005 @ 17:35 :
Dit komt wellicht stommer dan stom over, maar als ik die schema's zie, daar zit geen drinken bij. In sap bijvoorbeeld zitten gigantisch (nouja in verhouding) calorieen. Moet je deze dan niet erbij tellen?
Jawel, daarom dat je beter water of thee oid kan drinken, is minder calorieën dan al die andere drankjes. Je kan ook beter het fruit eten i.p.v. enkel het sap ervan te drinken.
Mara
Mara is offline
Ik drink geen caloriebevattend drinken, hoogstens een mok melk 's avonds.
Bloem
Bloem is offline
Jawel, tuurlijk wel. Maar ik denk dat veel mensen vooral water, thee en light frisdranken drinken, en het daarom niet opschrijven.
Oud 27-08-2005, 16:38
Bloem
Bloem is offline
Oud 27-08-2005, 16:39
Mara
Mara is offline
Oud 27-08-2005, 16:40
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
freakje schreef op 27-08-2005 @ 17:37 :
Jawel, daarom dat je beter water of thee oid kan drinken, is minder calorieën dan al die andere drankjes. Je kan ook beter het fruit eten i.p.v. enkel het sap ervan te drinken.
Ik wil niet afvallen, maar ik eet niet zoveel en dat wil ik wel een beetje opkrikken, maar anderzijds wil ik mijn sapjes niet opgeven. Ik drink veel thee, maar dat glas sap laat ik niet staan Tegelijkertijd wil ik niet aankomen. Maar die schema's hier kun je allemaal als voorbeeld nemen?
Oud 27-08-2005, 16:44
Mara
Mara is offline
Als je af wilt vallen, ja. Als je op gewicht wil blijven heb je meer nodig.
Oud 27-08-2005, 17:37
Maija
Maija is offline
ik vind het zonde om aan drinke cal uit te geven.. klinkt raar,
Alhoewel ik van mijn ouders al mijn hele leven cola light krijg.. (vroeger omdat er in die wij hadden geen caffeine zat, en nu voor de suiker)
En ik dat ook het meeste drink, en spa, en thee..
Oud 27-08-2005, 17:40
Maija
Maija is offline
ik denk zo'n 300 gram Gekookte.. --> 450 kal
saus met vlees al snel --> 100
En brood ook al zeker --> 50/100 (stokbrood)

Daarbij nog tomaten en komkommer met een soort dressing

En groente o (toch al 50 kal per 100 gram)

Ik kom wel aan de 600 hoor..
Oud 27-08-2005, 17:42
Maija
Maija is offline
vanavond

200 gram ovenfrites --> 350
stuk snitsel (ofzo) --> ?? weet niet maar schat toch wel rond de 100/200

en dan weer groente's

Nouja,
Oud 27-08-2005, 19:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 27-08-2005 @ 18:40 :
ik denk zo'n 300 gram Gekookte.. --> 450 kal
saus met vlees al snel --> 100
En brood ook al zeker --> 50/100 (stokbrood)

Daarbij nog tomaten en komkommer met een soort dressing

En groente o (toch al 50 kal per 100 gram)

Ik kom wel aan de 600 hoor..
maar niet 700 en weeg volgende keer die pasta eens, want als je zo weinig eet, geloof ik niet dat je 's avonds wel zoveel eet...

en daarnaast hebben mensen snel de neiging hoeveelheden te overschatten...
Oud 27-08-2005, 19:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Maija schreef op 27-08-2005 @ 18:37 :
ik vind het zonde om aan drinke cal uit te geven.. klinkt raar,
Alhoewel ik van mijn ouders al mijn hele leven cola light krijg.. (vroeger omdat er in die wij hadden geen caffeine zat, en nu voor de suiker)
En ik dat ook het meeste drink, en spa, en thee..
Ik acht dat ook zonde ja Ik eet veel liever dan dat ik drink Vind ik veel lekkerder.
Oud 28-08-2005, 11:17
Maija
Maija is offline
Toch heb ik het gevoel dat ik afval.. , ik eet veeel meer dan eerst, maar nu heb ik toch weer het gevoel dat ik afval..
(zown speciaal fijn gevoel aan je lichaam, dat lijnen fijn maakt )
(Het tegenovergestelde van je zo 'traag' voelen als je wat dikker bent..)
lalala

Sorry voor dit nutteloze berichtje maar ik ben blij

Ik heb perongeluk gisteren al de broek gekocht , maar ik mag um maandag pas weer passen
Oud 28-08-2005, 12:56
-(L)-
Ik heb gisteren maar weer eens bijgehouden wat ik eet, zodat ik dat hier kan posten en mogelijk wat verbeteringen kan aanbrengen waar nodig

Hier dus m'n eetschema van gisteren;
(Ik heb trouwens zo'n 2,5L vocht binnengekregen; water, thee, cola light).

09.30: 4 bruine boterhammen met becel + 1 banaan

10-00-11.30; gesport, zo'n 480kcal verbrand

12.30: 3 bruine boterhammen met mosterd + 1 plak ontbijtkoek

14.30: 1 appel + yoghurt

16.00: 1 kom zelfgemaakte groentesoep

17.00: bord aardappelen (6 stuks) en 220 gram bonen

19.00: pakje naturel sultana

21.00: 1 appel + yoghurt met verse aardbeien

Wat zouden jullie nog anders doen?
Oud 28-08-2005, 13:11
Maija
Maija is offline
Ik vind het netjes, heb niet nageteld.. Maar om je gewicht te behouden lijkt het me netjes

Regels voor berichten