Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 12:12
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
S. schreef op 13-09-2005 @ 12:27 :
Een slechte vergelijking die geen hout snijdt Het is simpel, 99 namen zijn wat anders dan drie personen.
Christenen geloven in één God. drieeenheid
Citaat:

Correct maar dat is dus niet het geval bij de drieeenheid.
O leuk, nu weet jij er opeens meer van de drieëenheid dan ik?
God gaf ons vergeving voor de zonde door als mens op de aarde neer te dalen, te sterven, en weer op te staan. (1 God)
In deze vorm beloofde hij er na zijn dood en verrijzenis altijd voor ons te zijn en ons te helpen bij de versprijding van het evangelie. (De vorm waarin hij dan bij ons is noemen we 'heilige geest')

Bidden tot Jezus is dus bidden tot God's vergevende en menselijke kant. (en nog meer zaken die in Jezus duidelijk naar voren kwamen)
Vragen om de heilige geest is bidden om God's nabijheid.
Citaat:

Kom,kom dat is toch niet nodig
Ik hoop het voor je.
Advertentie
Oud 13-09-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 13-09-2005 @ 13:12 :
Christenen geloven in één God. drieeenheid
Ik weet echt wel waarin mijn Christelijke vader gelooft. In Jezus, in God = Vader en in een Heilige Geest.
Citaat:

O leuk, nu weet jij er opeens meer van de drieëenheid dan ik?
Zie hierboven, en verder weet ik meer van het Christendom dan je denkt.
Citaat:
God gaf ons vergeving voor de zonde door als mens op de aarde neer te dalen, te sterven, en weer op te staan. (1 God)
God gaf jou helemaal geen vergeving voor de zonde van Adam, dat is wat je dr van maakt. Hoezo moet jij en al je Christenbroeders en zusters opdraaien voor de zonden van Adam en Eva, door op Aarde te leven en weer te sterven. Elk mens is een individu.
Citaat:
In deze vorm beloofde hij er na zijn dood en verrijzenis altijd voor ons te zijn en ons te helpen bij de versprijding van het evangelie. (De vorm waarin hij dan bij ons is noemen we 'heilige geest')
Verspreiden? Waarheen? Onder de mensen op Aarde? Wie is hij? Jezus? Of God? Of is Jezus God? God kan toch niet sterven?
Citaat:

Bidden tot Jezus is dus bidden tot God's vergevende en menselijke kant. (en nog meer zaken die in Jezus duidelijk naar voren kwamen)
Vragen om de heilige geest is bidden om God's nabijheid.
God heeft een menselijke kant? Kan het nog verwarrender?
Ik begrijp niet waarom Christenen Jezus aanbidden terwijl hij, net voor hij stierf, zei dat hij dat niet wilde. Kun je letterlijk terugvinden in de Bijbel.

Maar goed, eenmaal dwalend, altijd dwalend.

Citaat:
Ik hoop het voor je.
Blijf vooral lachen, nu dat nog kan.
Oud 13-09-2005, 13:34
Verwijderd
Leeroy.
Oud 13-09-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 13-09-2005 @ 14:34 :
Leeroy.
What about him?
Oud 13-09-2005, 13:57
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
S. schreef op 13-09-2005 @ 14:12 :
Ik weet echt wel waarin mijn Christelijke vader gelooft. In Jezus, in God = Vader en in een Heilige Geest.
Zie hierboven, en verder weet ik meer van het Christendom dan je denkt.
Blaat dan geen onzin over drie goden. Bovendien is dit geen 1 op 1 discussie, dan zou ik je wel pmmen.
Citaat:
God gaf jou helemaal geen vergeving voor de zonde van Adam, dat is wat je dr van maakt. Hoezo moet jij en al je Christenbroeders en zusters opdraaien voor de zonden van Adam en Eva, door op Aarde te leven en weer te sterven. Elk mens is een individu.
Ik geef uitleg over de drieëenheid en jij probeert je eigen geloof te promoten. Als ik meer wil weten van jouw geloof vraag ik daar wel om.

Citaat:
Verspreiden? Waarheen? Onder de mensen op Aarde? Wie is hij? Jezus? Of God? Of is Jezus God? God kan toch niet sterven?
Voor iemand met een christelijke vader doe je wel heel naïf en eigenlijk ronduit dom. (Als je echt niet weet wat met 'versprijding van het evangelie' bedoelt wordt excuseer ik mij en had ik je te hoog ingeschat.)
God is niet gestorven, het lichaam van jezus is gestorven. God beloofde dus in het sterfelijk lichaam van jezus de komst van de heilige geest.

Citaat:
God heeft een menselijke kant? Kan het nog verwarrender?
Jahoor, maar dit is al onbegrijpelijk voor je geloof ik.
Allah heeft meerdere namen, God heeft meerdere kanten. Sommige noemen we 'menselijk' omdat we ze kunnen herkennen bij de mensen.

Citaat:
Ik begrijp niet waarom Christenen Jezus aanbidden terwijl hij, net voor hij stierf, zei dat hij dat niet wilde. Kun je letterlijk terugvinden in de Bijbel.
Weet je wat zo leuk is aan de bijbel? hij is opgebouwd uit verschillende boeken. Deze boeken zijn opgedeeld in hoofdstukken die weer opgedeeld zijn in versen. Op die manier kan je heel precies aangeven waar in de bijbel een bepaalde zin staat. Met name bij het levensverhaal van jezus is het handig als je even vermeld in welke van de vier evangeliën je stukje terug te vinden is.
(dan maar zo)

Citaat:

Maar goed, eenmaal dwalend, altijd dwalend.

Blijf vooral lachen, nu dat nog kan.
reken maar, mijn toekomst ziet er rooskleuriger uit dan die van jullie. (nog afgezien van wie gelijk heeft kom ik volgens mijn geloof in de hemel, jullie moeten nog maar afwachten hoe goed allah vind dat je geleefd hebt.)
Oud 13-09-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 13-09-2005 @ 14:57 :
Blaat dan geen onzin over drie goden. Bovendien is dit geen 1 op 1 discussie, dan zou ik je wel pmmen.
Excuse me? Wie valt hier wie aan? Was jij niet degene hier die een ander aanviel omdat hij de 99 namen van Allah (swt) aanhaalde?
Citaat:

Ik geef uitleg over de drieëenheid en jij probeert je eigen geloof te promoten. Als ik meer wil weten van jouw geloof vraag ik daar wel om.
Ik promoot hier helemaal niks. Ik heb niet eens een religie genoemd. Dus leg me aub geen woorden in de mond. Ik haalde een aantal opmerkelijke foutieve zaken van het Christendom aan. That's all. Als jij dat als 'promoting' ziet, het zij zo.

Citaat:

Voor iemand met een christelijke vader doe je wel heel naïf en eigenlijk ronduit dom.
Wat verwacht je anders van christenen. Als je ze wat vraagt is het Adam of Eva die het gedaan hebben(gezondigd), en de rest van de mensheid moet maar opdraaien voor hun zonden. Bij voorbaat kansloos. Niet zo gek dat velen het Christendom de rug toekeren.
Citaat:
(Als je echt niet weet wat met 'versprijding van het evangelie' bedoelt wordt excuseer ik mij en had ik je te hoog ingeschat.)
Ja, vooral persoonlijk worden om zo maar de discussie, waar je kennelijk geen antwoorden op weet te vinden, te verwateren.
Citaat:
God is niet gestorven, het lichaam van jezus is gestorven. God beloofde dus in het sterfelijk lichaam van jezus de komst van de heilige geest.
God=Jezus= Heilige Geest. Jezus is gestorven en God niet. God belooft de komst van de Heilige Geest. Dus Hij belooft de komst van zichzelf in de vorm van een Heilige Geest?

Laat maar, veel te moeilijk voor je om uit te leggen.

Citaat:

Jahoor, maar dit is al onbegrijpelijk voor je geloof ik.
Allah heeft meerdere namen, God heeft meerdere kanten. Sommige noemen we 'menselijk' omdat we ze kunnen herkennen bij de mensen.
Keurt God dat wel goed? Mag Hij vergeleken worden met mensen?

Citaat:

Weet je wat zo leuk is aan de bijbel? hij is opgebouwd uit verschillende boeken. Deze boeken zijn opgedeeld in hoofdstukken die weer opgedeeld zijn in versen. Op die manier kan je heel precies aangeven waar in de bijbel een bepaalde zin staat. Met name bij het levensverhaal van jezus is het handig als je even vermeld in welke van de vier evangeliën je stukje terug te vinden is.
(dan maar zo)
Weet je wat minder leuk is, christenen die doen alsof ze weten wat de Bijbel te melden heeft en dan niet eens kunnen aanhalen wat Jezus op zijn 'sterfbed' allemaal heeft gezegd. En dat nog negeren ook..

Citaat:

reken maar, mijn toekomst ziet er rooskleuriger uit dan die van jullie. (nog afgezien van wie gelijk heeft kom ik volgens mijn geloof in de hemel, jullie moeten nog maar afwachten hoe goed allah vind dat je geleefd hebt.)
Schrale troost. Dat is wat christenen in het verleden hebben gedaan met de Bijbel. Naar eigen hand gemaakt, om zo anderen te vertellen dat ze naar de Hemel gaan, als ze er maar in geloven. Zieltjes winnen. Gelukkig zien velen in dat de vroegere Bijbel niet de Bijbel van nu is, wat dus inhoudt dat het Woord van God, niet de Bijbel van nu is.

Edit: En verder ga ik niet meer hierover in discussie met jou. Zeker niet in een topic die hier niet eens over gaat.

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 14:16.
Oud 13-09-2005, 14:33
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
S. schreef op 13-09-2005 @ 15:14 :
Excuse me? Wie valt hier wie aan? Was jij niet degene hier die een ander aanviel omdat hij de 99 namen van Allah (swt) aanhaalde?
Die post was extreem zinloos gezien de vraag van de TS. Verder vond ik het opmerkelijk dat een geloof dat 99 namen geeft aan zijn God zo moeilijk kan doen over de opsplitsing in 3 verschijningsvormen.
Citaat:
Wat verwacht je anders van christenen. Als je ze wat vraagt is het Adam of Eva die het gedaan hebben(gezondigd), en de rest van de mensheid moet maar opdraaien voor hun zonden. Bij voorbaat kansloos. Niet zo gek dat velen het Christendom de rug toekeren. Ja, vooral persoonlijk worden om zo maar de discussie, waar je kennelijk geen antwoorden op weet te vinden, te verwateren.
Persoonlijk worden zonder dat ik iets van je weet. Dat zou ik knap van mezelf vinden. Ik beoordeel je enkel naar wat je hier post.
Behalve de erfzonde zondigd ieder mens ook nog gewoon in zijn/haar leven. Ik behoef volgens mij al meer vergeving voor de zonde in mijn leven dan voor de zonde van de eerste mens.

Citaat:
God=Jezus= Heilige Geest. Jezus is gestorven en God niet. God belooft de komst van de Heilige Geest. Dus Hij belooft de komst van zichzelf in de vorm van een Heilige Geest?

Laat maar, veel te moeilijk voor je om uit te leggen.
Voor het eerst ben ik het met je eens. Die ingewikkelde samenhang uitleggen aan iemand die het niet wil/kan begrijpen is niet echt aan mij besteed.
Citaat:
Keurt God dat wel goed? Mag Hij vergeleken worden met mensen?
Jahoor, daar zit God niet mee. Met name omdat het eigenlijk alleen de goede eigenschappen van de mens zijn die we bij God terug vinden. (dat is vrij logisch daar we gods schepselen zijn die naar god's evenbeeld geschapen waren)

Citaat:
Weet je wat minder leuk is, christenen die doen alsof ze weten wat de Bijbel te melden heeft en dan niet eens kunnen aanhalen wat Jezus op zijn 'sterfbed' allemaal heeft gezegd. En dat nog negeren ook..
Ik weet vrijwel zeker dat je weer iets verkeert geïnterpreteerd hebt of uit de context sleurt. Kom maar gewoon met hoofdstuk en vers nummers. Of heb je iets apocriefs opgesnort en durf je er niet mee voor de dag te komen?
Citaat:
Schrale troost. Dat is wat christenen in het verleden hebben gedaan met de Bijbel. Naar eigen hand gemaakt, om zo anderen te vertellen dat ze naar de Hemel gaan, als ze er maar in geloven. Zieltjes winnen. Gelukkig zien velen in dat de vroegere Bijbel niet de Bijbel van nu is, wat dus inhoudt dat het Woord van God, niet de Bijbel van nu is.
Wat jij wilt geloven hoor.

Citaat:
Edit: En verder ga ik niet meer hierover in discussie met jou. Zeker niet in een topic die hier niet eens over gaat.
je doet maar. Dit topic was niet echt veel dus deze moddergooidiscussie kan er prima bij.
Oud 13-09-2005, 23:43
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
ChristianPower! schreef op 24-08-2005 @ 12:29 :
voor mij is dat : Vader!
Voor mij is dat......... Mooie eppo!
Oud 14-09-2005, 13:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 14-09-2005 @ 00:43 :
Voor mij is dat......... Mooie eppo!
niet persoonlijk opvatten, maar gewoon doen : lazer toch eens een flink eind op als je niks zinnigs te melden hebt.
Oud 14-09-2005, 15:52
esprit-chick
esprit-chick is offline
Frits
Oud 14-09-2005, 16:31
Tox
Tox is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 24-08-2005 @ 13:37 :
God
ik las de topic van de titel en dacht gelijk aan hoeveel mensen zouden er gewoon lekker god hebben ingevuld
Oud 14-09-2005, 16:41
0fd1ba6bef258b3
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-09-2005 @ 14:18 :
niet persoonlijk opvatten, maar gewoon doen : lazer toch eens een flink eind op als je niks zinnigs te melden hebt.
Oud 14-09-2005, 16:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 14-09-2005 @ 17:41 :
nu wel persoonlijk opvatten : donder eens vlug een heeeel eind op.

ze hebben op de noordpool nog wel wat strandtentbeheerders nodig, is dat niet wat voor jou ?
Oud 14-09-2005, 17:40
0fd1ba6bef258b3
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-09-2005 @ 17:53 :
nu wel persoonlijk opvatten : donder eens vlug een heeeel eind op.

ze hebben op de noordpool nog wel wat strandtentbeheerders nodig, is dat niet wat voor jou ?
Offtopic:
Denk je? Misschien kunnen we samen geen. Kan jij de ijsberen rijlessen geven.
Oud 14-09-2005, 19:09
~Third Day~
~Third Day~ is offline
onbegrijpelijk
Oud 14-09-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 22:59 :
desalniettemin zou het de forummer sieren om te proberen ofwel een normaal antwoord dat niet volkomen respectloos overkomt te geven, ofwel gewoon niet te reageren.
Oh jah? Daar wil ik wel es ff met je over flamen! Wat nou als je hele leven door een zogenaamde liefdesgodsdienst VERZIEKT is. Wat nou GVD als je je hele leven NIETS mag totdat je 21 bent en zwaar mishandeld bent uit naam van die KLOOTZAK.

Ik wil nog wel even doorgaan maar ik denk dat je het wel begrijpt. Jouw zogenaamde god is voor mij net zo ziekelijk als ik voor jou!

En ik vind het van disrespect getuigen als jij besluit om hem te loven
Oud 14-09-2005, 20:20
Wammus
Wammus is offline
Mafkees
Oud 14-09-2005, 20:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
hersenscheet.
Oud 14-09-2005, 22:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-09-2005 @ 20:34 :
Oh jah? Daar wil ik wel es ff met je over flamen! Wat nou als je hele leven door een zogenaamde liefdesgodsdienst VERZIEKT is. Wat nou GVD als je je hele leven NIETS mag totdat je 21 bent en zwaar mishandeld bent uit naam van die KLOOTZAK.

Ik wil nog wel even doorgaan maar ik denk dat je het wel begrijpt. Jouw zogenaamde god is voor mij net zo ziekelijk als ik voor jou!

je kan je persoonlijke frustratie misschien beter richten op de mensen die jou kennelijk wat aangedaan hebben. daar heeft God verder niks mee te maken. Jammer dat je jeugdervaringen er kennelijk toe hebben geleid dat je maar besloten hebt zelf niet meer na te denken.
Oud 15-09-2005, 00:12
0fd1ba6bef258b3
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-09-2005 @ 23:19 :
je kan je persoonlijke frustratie misschien beter richten op de mensen die jou kennelijk wat aangedaan hebben. daar heeft God verder niks mee te maken. Jammer dat je jeugdervaringen er kennelijk toe hebben geleid dat je maar besloten hebt zelf niet meer na te denken.
Jezus Marcel als er een groep is die vooral niet zelf nadenkt dan zijn het de gelovigen wel. Jij zou beter moeten weten!
Oud 15-09-2005, 10:54
KaasGaaf
KaasGaaf is offline
grotezwartedikkeneger
Oud 15-09-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 14-09-2005 @ 20:34 :

Woow, kan het ook wat minder?
Oud 15-09-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 30-08-2005 @ 02:04 :

Maar verder geen gevoelens van haat hoor, ik ben immers niet erg intelligent.
word
Oud 15-09-2005, 16:45
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Makali schreef op 15-09-2005 @ 13:54 :
word
Tsssk, beweren dat het christendom drie goden vereert, vind ik ook niet echt bijzonder intelligent.
Oud 15-09-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-09-2005 @ 23:19 :
De ironie.
Oud 15-09-2005, 17:05
Verwijderd
Okee mensen, we gaan hier niet verder over door met flamen.
Ontopic graag:

Beschrijf God eens in 1 woord
Oud 16-09-2005, 13:10
Dafje
Dafje is offline
Everything!
Oud 16-09-2005, 15:08
Strever
Strever is offline
homo
Oud 16-09-2005, 15:47
Auryn
Auryn is offline
Moeilijk, maar als ik moet kiezen denk ik dat ik het toch eens ben met ChristianPower! : Vader.
Oud 18-09-2005, 20:59
0123456789
0123456789 is offline
relatief
Oud 18-09-2005, 21:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Dat kan ik niet met 1 woord.

*edit; bij nader inzien zou ik dat met alle woorden ter wereld nog steeds niet kunnen.

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 21:40.
Oud 18-09-2005, 21:40
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-09-2005 @ 22:34 :
Dat kan ik niet met 1 woord.

*edit; bij nader inzien zou ik dat met alle woorden van de wereld nog steeds niet kunnen.
Dan is onbeschrijfelijk misschien een optie?
Oud 18-09-2005, 23:55
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik vind al dat ongefundeerde gescheld niet zo aardig

Verder ben ik atheïst, maar ik vind het een beetje moeilijk om god te beschrijven in een woord. Ik denk dat ik het maar bij 'god' laat want dan weet iedereen wat ik bedoel.
Oud 19-09-2005, 22:27
0123456789
0123456789 is offline
'afgeprijst'
Oud 21-09-2005, 10:45
Pleister
Pleister is offline
Citaat:
ChristianPower! schreef op 24-08-2005 @ 12:29 :
voor mij is dat : Vader!
Oud 21-09-2005, 23:42
Ragnar
Ragnar is offline
Oud 21-09-2005, 23:48
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 22-09-2005 @ 00:42 :
[afbeelding]
Nee, die grap zag ik echt niet aankomen
Oud 21-09-2005, 23:51
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Ymir schreef op 22-09-2005 @ 00:48 :
Nee, die grap zag ik echt niet aankomen
De meeste mensen in dit topic waarschijnlijk ook niet.
Oud 22-09-2005, 14:29
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 22-09-2005 @ 00:51 :
De meeste mensen in dit topic waarschijnlijk ook niet.
Granted.
Oud 22-09-2005, 17:13
elle-mieke
elle-mieke is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 30-08-2005 @ 02:04 :
Voor mij aanbidden jullie moslims de Satan die zijn duivelse geschrift via zijn vervloekte gezant de aarde op heeft gestuurd.

Maar verder geen gevoelens van haat hoor, ik ben immers niet erg intelligent.
HOE DURF JIJ ZO IETS TE SCHRIJVEN!!!! GA ZO VERDER EN JIJ ZAL ERNSTIG GESTRAFT WORDEN!!!!!
Oud 22-09-2005, 17:17
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Citaat:
elle-mieke schreef op 22-09-2005 @ 18:13 :
HOE DURF JIJ ZO IETS TE SCHRIJVEN!!!! GA ZO VERDER EN JIJ ZAL ERNSTIG GESTRAFT WORDEN!!!!!
Yay.
Oud 22-09-2005, 17:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ha-ha, really funny.
Oud 22-09-2005, 17:43
Strever
Strever is offline
Citaat:
haha tuurlijk aap
Oud 22-09-2005, 17:46
Bumpie
Bumpie is offline
God = raadsel
Oud 22-09-2005, 17:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Strever schreef op 22-09-2005 @ 18:43 :
haha tuurlijk aap
Als je nog geen eens ziet dat dat sarcastisch bedoelt was, ben jij hier de aap.
Oud 22-09-2005, 18:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Strever schreef op 22-09-2005 @ 18:43 :
haha tuurlijk aap
Niet schelden, het is dan altijd nog een ondergeëvolueerde medemens.
Oud 22-09-2005, 22:52
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Geef eens opheldering. Probeer je lollig te doen of hoop je werkelijk mij iets bij te brengen?
Oud 22-09-2005, 22:55
Verwijderd
topic heeft z'n beste tijd wel gehad
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten