Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 17:58
Femic
Femic is offline
Precies truc=truuk en truck=truk. En het is jammer dat ik niet meer op de middelbare school zit, dan was ik het aan mijn NL's leraar gaan vragen (voor puzzelen). Maar misschien dat iemand anders dat kan doen Ik ben er echt van overtuigd dat het puzzelen is, puuzelen is voor oma's.
Oud 30-08-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 30-08-2005 @ 11:31 :
Er zijn zóveel woorden die niet exact uitgesproken worden zoals je ze schrijft, dat dat volstrekt onzin is. In het algemeen evolueert de uitspraak van een woord harder dan de schrijfwijze.

Terzijde, het is 'truk' voor truck (vrachtauto) en 'truuk' voor (goochel)truc.
Omdat 'truc' uit het Frans komt. Dát is de reden voor afwijkende uitspraken. Bij 'puzzelen' gaat dit níet op.

Kom op jongens, hier is toch geen discussie over mogelijk?!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 14:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-08-2005 @ 23:43 :
Mijn vader zegt overigens ook Donald Duuk in plaats van Donald Duk, omdat je truck ook uitspreekt als truuk en niet als truk (ik ga hem nu wantrouwen met u's. Spreek je truck wel uit als truuk? ik praat nooit met mensen over trucks). Hij vindt dat je de naam best op z'n Engels (dus als Duk) mag uitspreken maar dat je dan ook de voornaam op z'n Engels (dus als Donnuld in plaats van Doonald) moet uitspreken.
Bwa wat een onzin.
Donald Duck is gewoon zijn naam, zoals je het in Nederlandse tekenfilmpjes hoort. Bij namen gelden dat soort regels sowieso niet.
Oud 31-08-2005, 14:30
marrel
marrel is offline
ik ga altijd puuzelen
Oud 31-08-2005, 14:34
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
marrel schreef op 31-08-2005 @ 15:30 :
ik ga altijd puuzelen
Ik ook.
Oud 31-08-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2005 @ 15:28 :
Bwa wat een onzin.
Donald Duck is gewoon zijn naam, zoals je het in Nederlandse tekenfilmpjes hoort. Bij namen gelden dat soort regels sowieso niet.
Dan nog is het 'dUck', maar ook 'trUck'. Truck spreek je helemaal niet uit met een 'lange u'.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-08-2005 @ 19:59 :
Omdat 'truc' uit het Frans komt. Dát is de reden voor afwijkende uitspraken. Bij 'puzzelen' gaat dit níet op.
Nou, fantastische analyse hoor, maar volstrekt irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2005 @ 15:28 :
Bwa wat een onzin.
Ik heb nog nooit een verstáánbaar donald-duck tekenfilmpje gezien. Je kunt wel enigszins wijs worden uit wat er bedoeld wordt, maar ik zou m'n uitspraak van woorden niet afleiden uit de manier waarop ze worden uitgesproken in Donald Duck tekenfilmpjes. Daarbij kijkt mijn vader geen tekenfilmpjes.
Daarbij gelden uitspraakregels natuurlijk wel voor namen Nederlanders noemen mij Sáaraa of Sáara, Duitsers noemen mij Sáhhrahh, Fransen noemen mij Sará, Amerikanen noemen mij Sewwahh, dat doen ze toch echt vanwege de uitspraakregels die in hun taal gelden.

Dat zijn uitspraak van Donald Duck onzin is ben ik verder wel met je eens hoor maar je argumenten zijn vrij raar.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 31-08-2005 @ 17:09 :
Nou, fantastische analyse hoor, maar volstrekt irrelevant.
Nee, aad. Dat is de reden waarom sommige woorden wél op een bepaalde manier uitgesproken worden, en andere met een nagenoeg gelijke manier van spellen níet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:23
Xonzo
Xonzo is offline
puzzelen natuurlijk
Oud 31-08-2005, 17:31
Dolores
Dolores is offline
Puzzelen, duh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren