Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 10:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-10-2005 @ 11:02 :
Dat kan ook, zulk soort mensen noemen we ook wel eens 'promovendi' of 'hoogleraren'.
Bwoah, daar heb ik ook vrij weinig zin in
Oud 03-10-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 11:10 :
Bwoah, daar heb ik ook vrij weinig zin in
Gelukkig is er de bijstand!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:23
Gimme more beer
Ik bereid me vast voor op het eerder voorgestelde scenario
Oud 03-10-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-10-2005 @ 22:55 :
Gelul. Dan moet je met mensen omgaan die leren te matigen.
Probeer dat maar als het er zo gezellig aan toe gtaat met anderen, dan gaat het ene flesje open....en nog een....en vooruit nog maar een.....enz.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:11
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-10-2005 @ 15:51 :
Probeer dat maar als het er zo gezellig aan toe gtaat met anderen, dan gaat het ene flesje open....en nog een....en vooruit nog maar een.....enz.
Kortom, jíj kunt je dus eigenlijk niet beheersen?
Oud 03-10-2005, 15:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-10-2005 @ 16:11 :
....en op grond daarvan moet iedereen maar stoppen met drinken?

Oud 03-10-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 03-10-2005 @ 16:11 :
Ik wel, ik ben geheelonthouder.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:15
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-09-2005 @ 11:10 :
(...)
Bovendien, je kunt je afvragen of je dit überhaupt wel kunt bestrijden. Het is dus duidelijk dat er ouders zijn die hun kinderen laten drinken, ongeacht de leeftijd. Denkt hij echt dat die ouders zich iets zullen aantrekken van een dergelijk verbod? Maak dan de voorlichtingscampagne maar harder en zet heel hoge straffen op alcoholconsumptie tijdens schooltijd, dat helpt dan waarschijnlijk nog meer. En laat leraren gewoon minder tolerant zijn.
Inderdaad, een strakkere handhaving zou beter zijn dan de grens te verhogen naar 21 jaar. Ik neem aan dat mensen zich er genoeg van bewust kunnen zijn wat voor problemen ze kunnen veroorzaken met bijvoorbeeld drank op achter het stuur, zo niet, dan moet daar wat meer druk opgezet worden: betere campagnes, strengere handhaving van de regels zal effectiever zijn dan het verhogen van de leeftijdsgrens.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-10-2005 @ 16:15 :
Nou waar heb je het dan over? Je weet niet waar je over praat, zoals gewoonlijk.
Oud 03-10-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, nu breekt toch echt mijn klomp

IK (ervaringsdeskundige) krijg van JOU (geheelonthoudende moslim) te horen 'hoe het eraan toe gaat' met betrekking tot drank? Gast, ik nam je al niet meer serieus, maar nu weet ik honderd procent zeker dat je echt niet goed bij je hoofd bent.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-10-2005 @ 16:15 :
Dat is geen beheersing, dat is even hard doorgeschoten de andere kant op.
Oud 03-10-2005, 16:12
Verwijderd
als ze nou gewoon de ouders die hun minderjarige kinderen drank geven afschieten hoeft de rest er niet onder te lijden
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:24
Verwijderd
Mijn ouders hebben mijn broer en mij in staat gesteld af en toe alcohol te drinken toen we nog ver onder de zestien waren en we zijn allebei goed terechtgekomen, dus zo erg is het allemaal niet. Er zijn genoeg minderjarigen die prima met drank om kunnen gaan, met of zonder ouders. Daarentegen zijn er ook massa's zogenaamde 'volwassenen' die niet met drank kunnen omgaan en dat ook nooit zullen kunnen, die beter onder curatele gesteld kunnen worden (denk aan dom pauperig kermistuig, zielige mafkezen die op hun veertigste nog dronken in de kroeg hangen, allerlei soorten uitschot).
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 10:55 :
Nou ja, elke dag van 9 - 5 werken om vervolgens de rest van je dagelijkse routine af te werken, vind ik toch een stuk minder aantrekkelijk dan een beetje zuipen, wat lamballen op de faculteit en dat soort zaken.
dat moet je ook niet doen, van 9 tot 5 werken. tenzij je dat leuk vindt, dat kan natuurlijk ook. en routine is voor watjes.
Oud 03-10-2005, 17:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 17:01 :

IK (ervaringsdeskundige) krijg van JOU (geheelonthoudende moslim) te horen 'hoe het eraan toe gaat' met betrekking tot drank? Gast, ik nam je al niet meer serieus, maar nu weet ik honderd procent zeker dat je echt niet goed bij je hoofd bent.
nou heeft hij toevallig deze ene keer wel min of meer een punt.
Oud 03-10-2005, 18:10
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
State of mind. Jij gaat duidelijk om met zwakkelingen.

En alsof iedere dronken persoon per definitie agressief wordt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 18:30 :
nou heeft hij toevallig deze ene keer wel min of meer een punt.
Hoezo? Er zijn veel mensen die inderdaad onder invloed van 'peer pressure' elk weekend stomdronken zijn, maar die zijn net zo min maatgevend voor alle alcoholdrinkende jongeren als die ene fundamentalist maatgevend is voor de gemiddelde moslimjeugd. Dat is één. En twee, wat mij nog het meest stoort, is het feit dat zoiets dan geponeerd wordt door iemand die zelf aboluut geen kennis van zaken heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:18
Levitating Nun
Ik vraag me af of RS weleens straalbezopen in donkere steegjes heeft staan kotsen en abri's heeft gesloopt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:22
Verwijderd
Wie wil ontkennen dat alchol maatschappelijke problemen oplevert is een zot
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:42
Gimme more beer
Citaat:
Makali schreef op 03-10-2005 @ 19:22 :
Wie wil ontkennen dat alchol maatschappelijke problemen oplevert is een zot
Plaats dat eens in het juiste perspectief van deze maatschappij en vertel mij welke problemen opgelost zouden zijn als er geen alcohol meer gedronken zou worden.
Oud 03-10-2005, 18:43
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 18:27 :
dat moet je ook niet doen, van 9 tot 5 werken. tenzij je dat leuk vindt, dat kan natuurlijk ook. en routine is voor watjes.
Zo werkt het helaas niet.
Oud 03-10-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 19:42 :
Plaats dat eens in het perspectief van deze maatschappij en vertel mij welke problemen opgelost zouden zijn als er geen alcohol meer gedronken zou worden.
Misschien wat minder benevelde mensen die na een avondje stappen de verkeersveiligheid weer naar beneden trekken
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Makali schreef op 03-10-2005 @ 19:47 :
Misschien wat minder benevelde mensen die na een avondje stappen de verkeersveiligheid weer naar beneden trekken
En als daar fatsoenlijke straffen op zouden staan in plaats van de boetes waar drankrijders tegenwoordig mee weg komen denk ik ook dat dat probleem zichzelf op zal lossen.

Maar waarom blijf je schermen met enkelingen en enkele gevallen om een radicaal verkeerde lijn goed te praten? Het lijkt me toch duidelijk dat drooglegging simpelweg onhaalbaar is?
Oud 03-10-2005, 18:53
Gimme more beer
Citaat:
Makali schreef op 03-10-2005 @ 19:47 :
Heb je dan een maatschappelijk probleem opgelost? Ik zou niet eens durven spreken van een maatschappelijk probleem.
Oud 03-10-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 19:53 :
Heb je dan een maatschappelijk probleem opgelost? Ik zou niet eens durven spreken van een maatschappelijk probleem.
Een kind die is doodgereden door een beschonken gast is geen maatschappelijk probleem?!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:56
Gimme more beer
Citaat:
Makali schreef op 03-10-2005 @ 19:55 :
Een kind die is doodgereden door een beschonken gast is geen maatschappelijk probleem?!
Dat lijkt me niet nee.
Oud 03-10-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2005 @ 19:49 :
En als daar fatsoenlijke straffen op zouden staan in plaats van de boetes waar drankrijders tegenwoordig mee weg komen denk ik ook dat dat probleem zichzelf op zal lossen.
Yep
Citaat:
Maar waarom blijf je schermen met enkelingen en enkele gevallen om een radicaal verkeerde lijn goed te praten? Het lijkt me toch duidelijk dat drooglegging simpelweg onhaalbaar is?
Drooglegging?Ik ben van mening dat consumeren voor eigen verantwoordelijkheid is mits je geen overlast veroorzaakt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:01
Levitating Nun
Citaat:
Makali schreef op 03-10-2005 @ 19:55 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 19:56 :
Dat lijkt me niet nee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Drank is weldegelijk een maatschappelijk probleem. Niet alleen maakt het de gebruiker kapot, maar ook zijn omgeving.

Citaat:
kneus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:20
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 17:24 :
Mijn ouders hebben mijn broer en mij in staat gesteld af en toe alcohol te drinken toen we nog ver onder de zestien waren en we zijn allebei goed terechtgekomen, dus zo erg is het allemaal niet.
Als 23 jarige afgestudeerde forumbaas op een scholierenforum, dan ben je toch net zo'n kneus als alle andere forummers hoor
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:23
Dannemann
Dannemann is offline
Ik denk dat verbieden weinig zin maakt als je overmatig drankgebruik wilt bestrijden. Het enige wat helpt is er een flink prijskaartje aan te hangen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 17:24 :
(denk aan dom pauperig kermistuig, zielige mafkezen die op hun veertigste nog dronken in de kroeg hangen, allerlei soorten uitschot).
Jij komt zeker nooit in dorpskroegen in twente ....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 03-10-2005 @ 20:23 :
Ik denk dat verbieden weinig zin maakt als je overmatig drankgebruik wilt bestrijden. Het enige wat helpt is er een flink prijskaartje aan te hangen.
En dan lekker in de illegaliteit duwen. Tuuuuurlijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Droogle...igde_Staten%29
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:27
haplo
haplo is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-10-2005 @ 20:14 :
Drank is weldegelijk een maatschappelijk probleem. Niet alleen maakt het de gebruiker kapot, maar ook zijn omgeving.
Niet alles hoeft ten koste te gaan van de gezondheid hoor. Natuurlijk moeten mensen die overlast bezorgen of met drank op rijden aangepakt worden, dit kun je echter niet iedereen die alcohol drinkt aanrekenen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:29
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
deadlock schreef op 03-10-2005 @ 20:24 :
En dan lekker in de illegaliteit duwen. Tuuuuurlijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Droogle...igde_Staten%29
De 21 jaar grens kennen ze in de VS, en drank is daar ook stukken duurder als hier, en desondanks stoken ze daar tegenwoordig nog steeds geen vaten sterke drank illegaal achter in de schuur. Die hele drooglegging bullshit heeft er niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:

kneus
Yay, rologen galore!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:57
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 03-10-2005 @ 20:29 :
De 21 jaar grens kennen ze in de VS, en drank is daar ook stukken duurder als hier, en desondanks stoken ze daar tegenwoordig nog steeds geen vaten sterke drank illegaal achter in de schuur. Die hele drooglegging bullshit heeft er niets mee te maken.
dat komt grotendeels doordat niemand in de VS zich daadwerkelijk aan die leeftijdsgrens houdt. daarnaast, zo duur is drank daar nou ook weer niet.

ff over de opmerking mbt een drankrijder die een kind doodrijdt : WAT DOET DAT KIND IN GODSNAAM ALLEEN BUITEN OP TIJDEN DAT MENSEN DRONKEN ZIJN ?
Oud 03-10-2005, 20:17
Gimme more beer
Citaat:
Makali schreef op 03-10-2005 @ 20:01 :
Je mag mij best uitleggen waarom het wel een maatschappelijk probleem is hoor, zo neem ik je in ieder geval niet serieus.
Oud 03-10-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 17:01 :

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten hoe dingen werken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-10-2005 @ 22:09 :
nee, maar je zult toch wel iets van een ervaring of anderzins opgedane kennis moeten hebben om te weten 'hoe dingen werken'.
Oud 03-10-2005, 21:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 21:17 :
Je mag mij best uitleggen waarom het wel een maatschappelijk probleem is hoor, zo neem ik je in ieder geval niet serieus.
het elimineren van de jongsten in onze bevolking vergroot de vergrijzing. (niet serieus nemen, het is slechts een uitleg van hoe het een maatschappelijk probleem zou kunnen zijn; wellicht dat dan voor sommigen onder ons het verschijnsel 'maatschappelijk probleem' wat helderder wordt en ze geen onzin meer beweren).
Oud 03-10-2005, 21:26
Gimme more beer
Inderdaad, onzin.
Oud 03-10-2005, 21:27
Gimme more beer
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-10-2005 @ 22:09 :
Excuseer, maar je beseft je toch wel dat je, voor zover dat kan, jezelf nog ongeloofwaardiger maakt met dit soort uitspraken?
Oud 03-10-2005, 21:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 10:05 :
dan doe je toch iets ernstig verkeerd.
Vrienden van vroeger
Lennaert Nijgh / Boudewijn de Groot

't Is eindelijk een feit,
ik weet ik ben volwassen,
ik moet nu op gaan passen
met werk en geld en tijd.
De jaren zijn voorbij
van luieren en leren,
onschuldig potverteren,
beschonken zijn en blij.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ja, en dan nog een paar stickies erdoorheen jassen ook...

...heerlijk, inderdaad, Rick.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom ga je onterecht uit van een situatie van een langdurige drankverslaving?

Citaat:
kneus
En waarom maak je mensen hiervoor verwijten terwijl je in andere discussies zelf ook kennis van zaken als vereiste wil stellen?

En vooral: wat is de beweegreden om drankgebruik over de hele linie te veroordelen als de gezondheid van de gebruiker duidelijk geen argument is?
Oud 03-10-2005, 23:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
haplo schreef op 03-10-2005 @ 20:27 :
Niet alles hoeft ten koste te gaan van de gezondheid hoor. Natuurlijk moeten mensen die overlast bezorgen of met drank op rijden aangepakt worden, dit kun je echter niet iedereen die alcohol drinkt aanrekenen.
Nee dat doe ik ook niet. Ik probeerde alleen aan te geven dat de vele probleemdrinkers een maatschappelijk probleem vormen. Tuurlijk is het in Nederland onzinnig en onmogelijk om drank in het algemeen verboden te stellen.

Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 20:35 :
Yay, rologen galore!
Meer verdiende die post stomweg niet.

Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2005 @ 22:53 :
Waarom ga je onterecht uit van een situatie van een langdurige drankverslaving?
Die vraagstelling is een beetje vaag, maar goed, het zij je vergeven.
Voor de gezondheid zou alleen een langdurige verslaving slecht kunnen zijn, dat weet ik niet. Maar voor je omgeving kan een avondje overmatig drinken al funest zijn.
Citaat:
En waarom maak je mensen hiervoor verwijten terwijl je in andere discussies zelf ook kennis van zaken als vereiste wil stellen?
Kennis van zaken=/=ervaringsdeskundige, wat iedereen kan verzinnen die een een iq boven de 75 heeft, waartoe ik jou ook mag scharen, denk ik zo.
Citaat:
En vooral: wat is de beweegreden om drankgebruik over de hele linie te veroordelen als de gezondheid van de gebruiker duidelijk geen argument is?
Ik neem aan dat je nu denkt dat ik mijn religieuze wetten algemeen bindend wil laten verklaren voor alle burgers van dit land, maar dat is niet zo. Veel personen uit mijn vriendenkring zuipen en ikzelf kan helaas ook niet beweren dat ik geen affiniteit met alcohol heb.

Ik had niet 1, maar 2 argumenten tegen drank. Je vormt met alcohol op een veel groter gevaar voor je omgeving dan zonder. Ik denk bijvoorbeeld dat al die gasten die bijvoorbeeld s'nachts na 1 verkeerde opmerking iemand doodschoppen van zichzelf zouden schrikken wanneer ze nuchter zijn en de mogelijkheid krijgen hun gedrag op video na te kijken.

Wel moet ik toegeven dat drank ook postieve gevolgen kan hebben, mits goed gebruikt. Naast dat het de aderen schoonhoudt verbetert het ook het sociale leven van iemand. Maar het probleem zit hem in wat Rick Steiner noemde, dat veel mensen zich geen halt toe kunnen roepen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 07:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-10-2005 @ 22:38 :
Vrienden van vroeger
Lennaert Nijgh / Boudewijn de Groot

't Is eindelijk een feit,
ik weet ik ben volwassen,
ik moet nu op gaan passen
met werk en geld en tijd.
De jaren zijn voorbij
van luieren en leren,
onschuldig potverteren,
beschonken zijn en blij.
grappig dat juist boudewijn de groot zichzelf een redelijk leuk leventje heeft weten te scheppen; daarnaast, tis maar een gedichtje. mensen die daadwerkelijk denken dat ze zichzelf een kutleven bezorgen doen gewoon iets verkeerd.
Oud 04-10-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 22:17 :
het elimineren van de jongsten in onze bevolking vergroot de vergrijzing. (niet serieus nemen, het is slechts een uitleg van hoe het een maatschappelijk probleem zou kunnen zijn; wellicht dat dan voor sommigen onder ons het verschijnsel 'maatschappelijk probleem' wat helderder wordt en ze geen onzin meer beweren).
?Misschien had ik het voor de simpelen onder ons het anders moeten formuleren.
De jaarlijkse doden in het verkeer/verkeers ongevallen die onstaan zijn door alchol in het verkeer. De overheid heeft niet voor niets een campagne tot bewustwording gestart, we kennen die bob jij of bob ik reclames nu wel maar of het effect heeft, misschien is een consumptie verbod dan wel de gewenste oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten