![]() |
||
Citaat:
![]() zoek lekker overal wat achter joh, daar wordt je leven makkelijker van zeg.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk zelfs dat de openbare scholen meer geld kosten vanwege alle leerlingen die daar extra geld krijgen omdat ze ondermaats presteren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is dan ook onzin om te stellen dat het aantal slecht presterende leerlingen zal toenemen indien je het bijzonder onderwijs niet meer bekostigt. Je zuigt dan niet instantaan de hersentjes van kinderen leeg. |
![]() |
||
Citaat:
En daar komt nog een keer bovenop dat de reden dat op openbare scholen nu soms meer onderprestqtie voor komt niet komt door de grondslag of de inhoud van het lesprogramma.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
![]() ![]() Ik zat trouwens op een keurige interconfessionele school. ![]() Mephostophilis: Citaat:
Citaat:
T_ID: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Respect voor je eigen soort wordt je wel geleerd ja. Maar voor andersdenkenden niet zozeer. |
![]() |
||
Citaat:
(Overigens, iemand had het over 'waarden die niet door een religie uitgevonden zijn'; ik dacht Mestho; niet dat het voor de discussie veel waarde heeft, maar in principe kun je wel even zoet zijn met uitzoeken waar onze menselijke waarden nou precies vandaan zijn gekomen. Je zult toch moeten toegeven dat, ook al zouden dezelfde waarden wellicht ook door niet-religieuze neanderthalers 'bedacht' kunnen zijn, een religie wel een duidelijk manifest heeft, zodat de waarden in elk geval duidelijk beschreven zijn. De tien geboden zijn daarvan het bekendste voorbeeld, en die zouden - ook op een niet-religieuze school - bij het lespakket moeten horen, misschien nog wat prominenter aanwezig als nu het geval is op openbare scholen.) (openbare scholen presteren niet altijd slechter dan religieuze scholen; sommige religieuze scholen prestreren zelfs slechter dan het gemiddelde, bijvoorbeeld de meeste islamitische scholen. Dat christelijke scholen gemiddeld - wellicht - wat beter prestreren zou denk ik eerder te maken hebben met de situatie van de kinderen en de ouders die er voor kiezen hun kind naar een christelijke school te sturen, dat heeft inderdaad niks met de grondslag van de school te maken. Wat mij betreft, hoewel ik principieel voor financiering van religieus onderwijs ben, inderdaad nogal een loos argument. Niet weer doen, lieve forummers, want ik ben het liever niet noodgedwongen eens met Mestho ![]()
||
Citaat:
(Overigens, iemand had het over 'waarden die niet door een religie uitgevonden zijn'; ik dacht Mestho; niet dat het voor de discussie veel waarde heeft, maar in principe kun je wel even zoet zijn met uitzoeken waar onze menselijke waarden nou precies vandaan zijn gekomen. Je zult toch moeten toegeven dat, ook al zouden dezelfde waarden wellicht ook door niet-religieuze neanderthalers 'bedacht' kunnen zijn, een religie wel een duidelijk manifest heeft, zodat de waarden in elk geval duidelijk beschreven zijn. De tien geboden zijn daarvan het bekendste voorbeeld, en die zouden - ook op een niet-religieuze school - bij het lespakket moeten horen, misschien nog wat prominenter aanwezig als nu het geval is op openbare scholen.) (openbare scholen presteren niet altijd slechter dan religieuze scholen; sommige religieuze scholen prestreren zelfs slechter dan het gemiddelde, bijvoorbeeld de meeste islamitische scholen. Dat christelijke scholen gemiddeld - wellicht - wat beter prestreren zou denk ik eerder te maken hebben met de situatie van de kinderen en de ouders die er voor kiezen hun kind naar een christelijke school te sturen, dat heeft inderdaad niks met de grondslag van de school te maken. Wat mij betreft, hoewel ik principieel voor financiering van religieus onderwijs ben, inderdaad nogal een loos argument. Niet weer doen, lieve forummers, want ik ben het liever niet noodgedwongen eens met Mestho ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() We laten de tien geboden lekker voor wat ze zijn en trekken ons eigen plan, dat werkt tot nu toe veel beter, en is een stuk ethischer.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) zoals gezegd, daar kunnen we wel een ander topic aan wijden. (weiden ? nee, daar lopen koeien in...) 3) ![]() 4) yup, mensen lekker hun gang laten gaan heeft de wereld al veel goeds gedaan...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Met je eerste punt haal je trouwens het nut van bijzonder onderwijs onderuit.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Indoctrinatie vindt overal plaats. Zo ook op openbare scholen. Zullen we deze dan maar ook afschaffen? Laatst gewijzigd op 25-10-2005 om 13:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Veruit de meeste, zo niet alle, religieuze scholen zijn open voor mensen zonder of met een andere religie dan die van de school. |
![]() |
||
Citaat:
Als er niet meer betaald wordt voor religieus onderwijs dan zullen die scholen zich simpelweg om moeten vormen tot een openbare school, die wel gewoon geld van het rijk krijgt. En voor mijn part kunnen mensen dan op eigen kosten via die nog iets van godsdienst volgen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
(bron: www.cbs.nl) Dus mag ik aannemen dat jij autodidact bent en geen basisonderwijs hebt genoten en dat je daarom zo negatief reageert op het bijzonder onderwijs?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (Fundamentalistisch zijn is trouwens ook iets dat hen vrij staat om in hun vrije tijd te doen, geen openbare school die hen dat zal verhinderen)
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Oftewel 58% van de kinderen volgt bijzonder onderwijs. Verder gaat dan nog ((58/66,5) * 33,5) 29,2% van de kinderen naar openbare scholen, en dat houdt in dat 12,8% van de kinderen niet naar de basisschool gaat. Dat houdt weer in dat (12,8/42) 30,5% van de niet religieuze kinderen geen basisonderwijs volgt.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(Laat me raden in het weekend ben jij hindoeist en aabid honderden goden en door de week een verstokte atheist ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|