Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 23:09
Verwijderd
Ik vind het echt onzin om met twee columns mee te doen, maar goed, áls je dat dan al wilt dan gaat 't toch om de column die de meeste stemmen krijgt en niet dat wanneer je met twee columns mee doet die bij elkaar optellen en zo winnen. Dat zou niet eerlijk zijn voor diegene die maar met 1 column mee doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2005, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 18-12-2005 @ 23:14 :
We moeten inderdaad wel een keer een columnwedstrijd met verplichte dubbele inzet houden, als daar genoeg animo voor is (kan dus nog lang duren).

Laten we het nu gewoon bij 'per column' houden (dan win ik in je voorbeeld), en dan officieus achteraf bekijken wie overall het best meedeed.
Gewoon voor 2k6 een klassement houden met/voor het aantal stemmen Zes wedstrijden in het jaar, en dan eventueel de zes winnende stukken (3 verhaal en 3 column) tegen elkaar uit laten komen. En suddendeath op gelijk eindigende verhalen. WE NEVER SHARE!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:21
Verwijderd
De telling van de stemmen gaat natuurlijk per column, want anders zou het inderdaad heel oneerlijk zijn. Het gaat immers op de column, niet om de schrijver.

Ik ben zelf nog niet zo enorm gelukkig met twee of meerdere inzendingen per persoon. Dit keer was het vanwege een vies gebrek, maar ik zie er persoonlijk niet zoveel in om het een terugkerend iets te maken. Liever zou ik hebben dat er column-/verhalenwedstrijden kwamen met een bepaald prikkelend thema, waardoor we meer inzendingen krijgen. En dan kunnen we natuurlijk ook een keer een duo-iets als thema doen. Twee keer hetzelfde verhaal vanuit twee personen of iets anders grappigs.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:46
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 18-12-2005 @ 22:58 :
Hoerrrr, anoniem?
Niet schelden.
Oud 20-12-2005, 17:01
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 19-12-2005 @ 00:09 :
Ik vind het echt onzin om met twee columns mee te doen, maar goed, áls je dat dan al wilt dan gaat 't toch om de column die de meeste stemmen krijgt en niet dat wanneer je met twee columns mee doet die bij elkaar optellen en zo winnen. Dat zou niet eerlijk zijn voor diegene die maar met 1 column mee doen.
Ik zei dus 'verplicht dubbele inzending'. En een toernooi der kampioenen is natuurlijk ook wel leuk,. maar dan alleen/vooral voor de langer aanwezige forummers.

Ach, we verzinnen wel wat waar alle inzenders tevreden mee kunnen zijn. LUH's ideeën zullen ook vast creatief uitpakken. Hiermee werven we nieuwe Letteraars.

En ik ga in de vakantie maar weer eens een shitload aan hier geposte verhalen becommentariëren, doe ik ook weer wat meer mee.
Oud 21-12-2005, 15:52
niña
niña is offline
Ah, mooi dat ik dit nog eventjes zie ^^
Oud 23-12-2005, 18:03
Rukkels
Rukkels is offline
Dag mensen,
ik zit al 2 maanden te wachten op de wedstrijd, is er inmiddels al een datum geprikt ?
Groet
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Rukkels schreef op 23-12-2005 @ 19:03 :
Dag mensen,
ik zit al 2 maanden te wachten op de wedstrijd, is er inmiddels al een datum geprikt ?
Groet
24 december is deadline.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 16:33
Rukkels
Rukkels is offline
Oke leuk! En wanneer gaat de wedstrijd beginnen?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Rukkels schreef op 25-12-2005 @ 17:33 :
Oke leuk! En wanneer gaat de wedstrijd beginnen?
Feestdagen, dus je mag rekenen op vertraging.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 18:06
Changshan
Changshan is offline
Alle stukken moeten worden omgezet naar 'forumteksten', inclusief goed ingevoegde schuine stukken tekst, als die er zijn. Dat kost even tijd voor onze twee forumbazen.
Oud 26-12-2005, 13:03
Verwijderd
De laatste column is de achttiende ingestuurd, dus tenzij iemand nog heel graag een eerste of tweede stuk in wilt sturen, denk ik dat we de boel dicht kunnen gooien. Mocht jij die ene inzender-in-spé zijn, laat dat dan even hier weten.

Ik zal nog voor nieuwjaar proberen de columns op het forum te gooien, zodat we 'Stemmen op de beste column' tot onze goede voornemens kunnen rekenen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 14:00
Verwijderd
Eenmaal, andermaal...

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-12-2005 @ 15:00 :
Eenmaal, andermaal...

LUH-3417
Verkocht, en nu posten die handel
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 13:39
Verwijderd
De eerste twee van de zeven in totaal staan er op.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 13:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zal tenzijnertijd wel gaan stemmen
Oud 28-12-2005, 14:03
Roosje
Roosje is offline
De ene vind ik wel grappig, Pijn is fijn, en die andere vind ik maar vervelend.

Later ga ik wel echt commentaar geven, maar dit is mijn eerste mening.
Oud 28-12-2005, 14:09
Changshan
Changshan is offline
Zeven. Damn, dan moeten Grimm en ik statistisch gezien ieder 2/7 kans hebben om er met de eerste plaats vandoor te gaan. Welk een druk.

Edit, beetje commentaar alvast:

Pijn is fijn; sterke opzet, verrassend onderwerp na de inleiding. Kleine slordigheidjes hier en daar zijn gelukkig niet fataal voor deze goede en zeer degelijke column.

Geschiedenis; wat jammer, afgaande op het idee achter deze column had hier zoveel meer in gezeten. Het verhaal is ook nog best goed, maar de structuur (geen alinea's, willekeurig rondgestrooide puntjes) is als de puinhoop die de auteur zelf beschrijft en ook de taalkunde is soms even ver te zoeken.

Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 28-12-2005 @ 15:09 :
Pijn is fijn; sterke opzet, verrassend onderwerp na de inleiding. Kleine slordigheidjes hier en daar zijn gelukkig niet fataal voor deze goede en zeer degelijke column.

Geschiedenis; wat jammer, afgaande op het idee achter deze column had hier zoveel meer in gezeten. Het verhaal is ook nog best goed, maar de structuur (geen alinea's, willekeurig rondgestrooide puntjes) is als de puinhoop die de auteur zelf beschrijft en ook de taalkunde is soms even ver te zoeken.
Jups, vond ik ook.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 14:45
Verwijderd
De derde en vierde staan er ook op. Zoals u ziet gaat er één over de kerst en is dit dus niet meer zo actueel als de bedoeling was geweest. Ik neem echter aan dat de lezers en beoordelers inzien dat de oorzaak hiervan bij de forumbazen ligt en niet bij de schrijver van de column. Mocht u last krijgen van een gevoel als 'He, we hebben kerst toch al gehad?', laat dit dan niet meespelen in uw stemgedrag!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:09
Verwijderd
De column "bijdehandte kinderen" heeft meer dan 3000 woorden! Dat is geen column meer mijns inziens. (Ik blijf dat een leuke uitdrukking vinden gezien mijn forumnaam, maar goed).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:15
Changshan
Changshan is offline
Gezellige kerst; veel slordigheden (versiert als vd met een 't', kerst hier en daar opeens met hoofdletter geschreven, een platte zin aan het eind van een 'keurig' geschreven alinea etc.), en ook komt het punt van de auteur pas aan het eind - ietwat geforceerd? - naar voren. Het doet de column geen goed, maar op zich is de schrijfstijl over het algemeen wel weer pakkend, en het onderwerp een echt column-onderwerp.

Bijdehante kinderen; wat natuurlijk meteen als minpunt opvalt, is de lengte. Zo'n 700 woorden, daar waar er 400 aangeraden zijn, is gewoon teveel. Er kan geen reden zijn om een column zoveel langer te maken, want deze hoort over het algemeen gewoon kort en bondig te zijn. De voorbeelden die de argumenten onderbouwen, moeten hoogstens kort aangehaald worden. Ik vind het onderwerp echter wél wat hebben, en als de auteur in plaats van al die voorbeelden eens een goede inleiding had gemaakt over waar je die wijsheden tegenwoordig allemaal ziet (msn-nicknames bijv.), dan had hij/zij mij als lezer veel sneller weten te boeien en was alles ook zonder de uitleg heel herkenbaar geworden.

Laatst gewijzigd op 29-12-2005 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
*quote Changshan*

Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:22
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 29-12-2005 @ 16:09 :
De column "bijdehandte kinderen" heeft meer dan 3000 woorden!
Heb er ff Wordcount bij gepakt toen ik dat las, en het zijn er toch maar 699. (a)
Oud 29-12-2005, 15:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 29-12-2005 @ 16:22 :
Heb er ff Wordcount bij gepakt toen ik dat las, en het zijn er toch maar 699. (a)
Plak jij altijd andermans column in jouw word?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:30
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-12-2005 @ 16:26 :
Plak jij altijd andermans column in jouw word?
Normaal niet. Maar ik wilde die 3000 woorden even checken.
Oud 29-12-2005, 15:32
Verwijderd
oops, ik keek naar tekens ipv woorden

en duivel, heb je altijd zo'n "eigen" mening?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:48
Verwijderd
Geschiedenis; had meer in gezeten
Pijn is fijn; Na het dikgedrukte stuk gaat het hard bergafwaarts, erg jammer, want het eerste deel is erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:01
Verwijderd
Gezellige kerst; leuke stukjes, maar overall is het niet zo.
Bijdehante kinderen; te lang, er wordt teveel om het punt heen gedraaid.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 29-12-2005 @ 16:32 :
oops, ik keek naar tekens ipv woorden

en duivel, heb je altijd zo'n "eigen" mening?
Ach, soort onderonsje met Chang.

Normaal wel hoor!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-12-2005 @ 17:07 :
Ach, soort onderonsje met Chang.

Normaal wel hoor!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:52
Verwijderd
De laatste drie staan erop.

Ik gok dat ik nog dit jaar een poll voor jullie maak, maar haat me niet als het een jaar later is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:53
Changshan
Changshan is offline
Kerel, ik ben sowieso al trots op je dat je dit zo snel voor elkaar gekregen hebt.
Oud 30-12-2005, 15:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Chang, post je mening.(a)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:59
Changshan
Changshan is offline
Oh ja shit, anders kun jij me niet quoten. Laat ik de columns dan even in het komende half uur met u allen doornemen.
Oud 30-12-2005, 16:33
Changshan
Changshan is offline
Ok ok, al ben ik brak:

De zin; geinig chronologisch opgezet verhaaltje rond een wat cliché onderwerp, duidelijke inleiding en slotsom eromheen gedeponeerd. Taaltechnisch al wel beter dan enkele voorgaande columns...

Haatliefde; verschilt per persoon of je van dit soort columns houdt, denk ik. Wederom vrijwel foutloos geschreven namelijk, maarrr er zit een gefrustreerd tintje aan. Wel erg goed en mooi geschreven.

Jesus, soek un lefe!; ja... het doel van de column lijkt am Beginne wat onduidelijk, maar verderop staat wel leuk beschreven hoe bijna iedereen de wereld kut vindt, maar zich toch tegendraads blijft gedragen. Een iets betere structuur en probleemstelling hadden deze column nog hoger kunnen tillen.

Mooi laatste drietal overigens, want ook bij deze laatste column herinner ik me maar één fout gezien te hebben.

Laatst gewijzigd op 30-12-2005 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 30-12-2005 @ 17:33 :
Ok ok, al ben ik brak:

De zin; geinig chronologisch opgezet verhaaltje rond een wat cliché onderwerp, duidelijke inleiding en slotsom eromheen gedeponeerd. Taaltechnisch al wel beter dan enkele voorgaande columns...

Haatliefde; verschilt per persoon of je van dit soort columns houdt, denk ik. Wederom vrijwel foutloos geschreven namelijk, maarrr er zit een gefrustreerd tintje aan. Wel erg goed en mooi geschreven.

Jesus, soek un lefe!; ja... het doel van de column lijkt am Beginne wat onduidelijk, maar verderop staat wel leuk beschreven hoe bijna iedereen de wereld kut vindt, maar zich toch tegendraads blijft gedragen. Een iets betere structuur en probleemstelling hadden deze column nog hoger kunnen tillen.

Mooi laatste drietal overigens, want ook bij deze laatste column herinner ik me maar één fout gezien te hebben.
Eens!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-12-2005 @ 17:40 :
Eens!
Laffo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:51
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-12-2005 @ 17:40 :
Eens!
.

Ik moet alles nog lezen.
Oud 30-12-2005, 18:32
Kerboga
Kerboga is offline
Ik heb ze allemaal gelezen, maar ik kan er maar geen auteurs bij verzinnen. Niet dat dat het uiteindelijk moet doen, maar toch. Bij sommige denk ik, ja, die heeft eht geschreven om daarna weer daarover te gaan twijfelen.

Ach, ik zie wel op welke column ik stem.
Oud 30-12-2005, 19:53
Roosje
Roosje is offline
Ik heb ze nu wel allemaal gelezen, als ik tijd over heb ga ik nog uitgebreid becommentariëren, maar voor nu: ik vind er niet echt een heel pakkende of goede tussen zitten.

Wat de auteurs betreft - in het begin dacht ik van een paar te weten wie wat geschreven had, maar dan kom ik van die stupide fouten tegen. Hmmm, nee, toch maar niet.
Oud 31-12-2005, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 30-12-2005 @ 20:53 :
Ik heb ze nu wel allemaal gelezen, als ik tijd over heb ga ik nog uitgebreid becommentariëren, maar voor nu: ik vind er niet echt een heel pakkende of goede tussen zitten.

Wat de auteurs betreft - in het begin dacht ik van een paar te weten wie wat geschreven had, maar dan kom ik van die stupide fouten tegen. Hmmm, nee, toch maar niet.
Dat doen we expres om jou te misleiden
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 10:40
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Grimm schreef op 31-12-2005 @ 08:51 :
Jij misschien, maar Changshan niet. Hoop ik dan maar, anders klopt er bij mij helemaal niets meer van.
Oud 31-12-2005, 10:43
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 31-12-2005 @ 08:51 :
Ja vast, en dan stemmen mislopen.
Oud 31-12-2005, 10:45
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Roosje schreef op 31-12-2005 @ 11:43 :
Ze hebben beiden twee columns, vergeet dat niet.
Oud 31-12-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 31-12-2005 @ 11:43 :
Nee, ondanks die fouten zijn we nog steeds veruit het beste. Misleiden + stemmen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 16:34
Changshan
Changshan is offline
Exact. Al hadden mijn columns bij nader inzien nog wel beter gekund...
Oud 31-12-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 31-12-2005 @ 17:34 :
Exact. Al hadden mijn columns bij nader inzien nog wel beter gekund...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:52
Roosje
Roosje is offline
Jamaar, naderhand is het makkelijk praten.
Oud 05-01-2006, 14:54
Verwijderd
Zeg, wat doen jullie hier nog? Ga eens als de wiedeweerga stemmen!

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten