Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 15:41
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-12-2005 @ 15:35 :
Moeilijk aan benzodiazepines/ barbituraten te komen? Er zijn genoeg sites waar je online recepten kunt aanvragen. (denk aan www.goedkope-medicijnen.nl en tal van andere sites). These days tal van mogelijkheden
benzo's zijn zeer ongeschikt om zelfmoord te plegen. De enigste goede drugs/medicijnen-methoden zijn barbituraten en opiaten.
Het zal je nooit lukken die zomaar online te bestellen hoor

En welk Schots boekje bedoel je dan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2005, 16:24
Maresha
Maresha is offline
ik denk niet dat dit topic geschikt is om tips te geven....

denk na..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:30
JCG
JCG is offline
Citaat:
Maresha schreef op 08-12-2005 @ 17:24 :
ik denk niet dat dit topic geschikt is om tips te geven....

denk na..
Inderdaad, je mag het zelfs niet over zelfverminking hebben, maar de links met pillen om zelfmoord te plgen vliegen om je oren
Oud 08-12-2005, 17:37
Maresha
Maresha is offline
ja niet erg logisch
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 11:25
coopergirl
coopergirl is offline
Gambokkur, je hebt een PM... Omdat het niet verstandig is ^^ dergelijke info in een psychologie forum te posten
Oud 09-12-2005, 11:30
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik denk zo dat mensen zelfmoord plegen, omdat ze helemaal niets positiefs meer zien. Dit is naar mijn mening omdat ze gewoon alle problemen opkroppen, zonder er iets van te laten merken.

En als dan op een gegeven moment een draadje knapt, of de druppel die de emmer laat overlopen bvalt, dan plegen ze zelfmoord, zomaar ineens.

Het kan ook komen doordat een persoon heel negatief wordt behandeld door iedereen, bijvoorbeeld omdat deze anders is dan anderen. Dan gaan ze diegene pesten zodat zij lol hebben, maar ze denken er niet over wat ze die persoon aandoen.

Ik heb iig het idee dat het plegen van zelfmoord vaak aan de omgeving ligt. Meestal door het gedrag van anderem tegenover die persoon, maar het kan ook komen door wat er in het leven van die persoon gebeurt, bijvoorbeeld als heel veel belangrijke mensen in zijn leven (kort) na elkaar sterven....dan wil je weer gewoon naar ze toe
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:14
Quay
Quay is offline
als ze zo diep zitten dat ze geen andere uitweg meer zien om van hun problemen af te komen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 15:54
Dennis05
Dennis05 is offline
sommige mensen hebben gewoon geestelijke problemen..

bij mij op school zat een jongen, een heel normale jongen dacht iedereen. tot hij zelfmoord pleegde en een afscheidsbrief achterliet. hij dacht dat hij van een andere planeet kwam, en dacht door zelfmoord te plegen terug te gaan naar waar hij vandaan kwam. erg triest allemaal
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 12:04
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
imène schreef op 31-10-2005 @ 15:30 :
bedankt voor jullie reacties...

Zoals nare man al zei: "Je hebt geen vergelijkingsmateriaal, dus eigenlijk is het maar een blinde gok, of de dood beter is."

-->

Mensen die proberen zichzelf van het leven te beroven willen vaak niet dood, maar alleen een beter leven.
Hier klopt helemaal niks van , ik ben zelf depressief en op dit moment is het idee een beter leven klinklare onzin ik zie de dood meer als een uitvlucht om vooral mijn moeder geen pijn meer te doen van mijn eeuwige gedoe ik vind dat je totaal niet over iemands denkwijze kan oordelen als je niet zelf in die positie zit en met theoriën komt als ; uit de hand gelopen aandacht trekkenrij beetje makkelijk gezegd!
Oud 12-12-2005, 12:04
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
Quay schreef op 09-12-2005 @ 13:14 :
als ze zo diep zitten dat ze geen andere uitweg meer zien om van hun problemen af te komen
Oud 18-12-2005, 23:54
JCG
JCG is offline
Citaat:
mvrschat schreef op 12-12-2005 @ 13:04 :
Hier klopt helemaal niks van , ik ben zelf depressief en op dit moment is het idee een beter leven klinklare onzin ik zie de dood meer als een uitvlucht om vooral mijn moeder geen pijn meer te doen van mijn eeuwige gedoe ik vind dat je totaal niet over iemands denkwijze kan oordelen als je niet zelf in die positie zit en met theoriën komt als ; uit de hand gelopen aandacht trekkenrij beetje makkelijk gezegd!
Dus jij wilt zeggen dat je liever dood wilt dan een beter leven waarin je je goed voelt en je moeder geen pijn doet?
Oud 19-12-2005, 05:47
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
JCG schreef op 19-12-2005 @ 00:54 :
Dus jij wilt zeggen dat je liever dood wilt dan een beter leven waarin je je goed voelt en je moeder geen pijn doet?
Een goed leven en wat houd dat in volgens jou?
dat je niet meer met de gedachte opstaat dat je dood wilt?
Oud 19-12-2005, 15:37
Clientje
Clientje is offline
bestaat een goed leven dan?
Een leven kan nooit helemaal goed zijn,
je hebt goede en slechte tijden
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 17:52
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
Clientje schreef op 19-12-2005 @ 16:37 :
Jaa maar als er alleen maar slechte tijden zijn die de goeie weg vagen tszja dan geloof je niet meer in al dat positieve gezemel
Oud 19-12-2005, 18:08
akumabito
akumabito is offline
Ik ben een groot voorstander van STFU-therapie.
Oud 19-12-2005, 18:09
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 19:08 :
Ik ben een groot voorstander van STFU-therapie.
blond..uitleg?
Oud 19-12-2005, 18:14
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Vervelend om te zien hoe 14 en 15 jarigen zo negatief tegen het leven aan kijken, vervelende puberteit ook.
Oud 19-12-2005, 18:16
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 19-12-2005 @ 19:14 :
Vervelend om te zien hoe 14 en 15 jarigen zo negatief tegen het leven aan kijken, vervelende puberteit ook.
Bij sommige zit er meer achter als Puberteit dat is nog veel vervelender
Oud 19-12-2005, 18:18
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
mvrschat schreef op 19-12-2005 @ 19:16 :
Bij sommige zit er meer achter als Puberteit dat is nog veel vervelender
Als je ouder zou zijn zou je snappen dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt.
Oud 19-12-2005, 18:19
akumabito
akumabito is offline
STFU staat voor Shut The F*ck Up.
Stop met zeiken en begin te leven.

Noem me maar een ongevoelige klootzak, dat ben ik ondertussen wel gewend in dit soort discussies, maar naar mijn mening kampt de gehele westerse wereld met een overdosis van "mensen die het even niet meer zien zitten."

Wel eens in Afrika geweest? Kinderen die hun halve familie verloren hebben aan aids of aan de gevolgen van eindeloze burgeroorlogen en aanhoudende hongersnood. Kinderen die gedwongen worden mee te vechten voor rebellenlegers, of gedwongen de prostitutie in moeten. Kinderen die 14 uur per dag werken op vuilnishopen, afval sorteren. Kinderen die uren moeten lopen naar waterbronnen, of op zoek naar voedsel.

En dan moet een 14 jarig meisje in Nederland depressief zijn? Waarvan? Krijg je niet genoeg zakgeld om je favoriete schonen te kopen? Nemen je ouders je niet serieus? Zoals ik al zei: een perfecte kandidaat voor STFU-therapie.

Stop eens jezelf zo zielig te vinden en kijk eens om je heen...
Oud 19-12-2005, 18:19
JCG
JCG is offline
Citaat:
Clientje schreef op 19-12-2005 @ 16:37 :
*onderdrukt opmerking*

, ik heb het over een beter leven. En natuurlijk zijn er minder tijden, maar gelijk maar dood willen?

edit: die opmerking die ik onderdrukte heeft akumabito erg mooi verwoord.
Oud 19-12-2005, 18:20
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 19-12-2005 @ 19:18 :
Als je ouder zou zijn zou je snappen dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt.
Njaa weet je het ligt er meer aan dat ik te gevoelig ben altijd andermans problemen me te persoonlijk aantrek en vanwege me leeftijd is serieus genomen worden voor sommige mensen nog al moeilijk alsof een 14 jarige geen normale mening kan hebben en zich net heeft los gemaakt van de Barbies of lego ?!
Oud 19-12-2005, 18:21
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
mvrschat schreef op 19-12-2005 @ 19:20 :
Njaa weet je het ligt er meer aan dat ik te gevoelig ben altijd andermans problemen me te persoonlijk aantrek en vanwege me leeftijd is serieus genomen worden voor sommige mensen nog al moeilijk alsof een 14 jarige geen normale mening kan hebben en zich net heeft los gemaakt van de Barbies of lego ?!
Ik neem je wel serieus.

Je snapt alleen niet dat je over een aantal jaren een stuk beter zult voelen als je een beetje uit die puberteit geraakt.
Waarschijnlijk geloof je dat nu nog niet, maar over een aantal jaar zul je het wel merken.
Oud 19-12-2005, 18:23
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 19-12-2005 @ 19:21 :
Ik neem je wel serieus.

Je snapt alleen niet dat je over een aantal jaren een stuk beter zult voelen als je een beetje uit die puberteit geraakt.
Waarschijnlijk geloof je dat nu nog niet, maar over een aantal jaar zul je het wel merken.
Fijn dat er mensen zijn die me serieus nemen maar inderdaad kan ik nu niet inzien dat het goed gaat loop ook bij pschygoloog etc. zucht*
Oud 19-12-2005, 18:24
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
JCG schreef op 19-12-2005 @ 19:19 :
edit: die opmerking die ik onderdrukte heeft akumabito erg mooi verwoord.
Thanks.
Ik geloof niet in het onderdrukken van opmerkingen in dit soort situaties. Het is voor hun eigen bestwil.
Oud 19-12-2005, 18:34
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 19:19 :

Noem me maar een ongevoelige klootzak, dat ben ik ondertussen wel gewend in dit soort discussies, maar naar mijn mening kampt de gehele westerse wereld met een overdosis van "mensen die het even niet meer zien zitten."

Wel eens in Afrika geweest? Kinderen die hun halve familie verloren hebben aan aids of aan de gevolgen van eindeloze burgeroorlogen en aanhoudende hongersnood. Kinderen die gedwongen worden mee te vechten voor rebellenlegers, of gedwongen de prostitutie in moeten. Kinderen die 14 uur per dag werken op vuilnishopen, afval sorteren. Kinderen die uren moeten lopen naar waterbronnen, of op zoek naar voedsel.

En dan moet een 14 jarig meisje in Nederland depressief zijn? Waarvan? Krijg je niet genoeg zakgeld om je favoriete schonen te kopen? Nemen je ouders je niet serieus? Zoals ik al zei: een perfecte kandidaat voor STFU-therapie.

BAHAHAHA SCHOENEN?
ME MOEDER LEEFT VAN EEN UITKERING LUL
wat denk je nou zelf?
ik ben opgegroeid met een moeder die constant rood staat ik ben gewend het niet veel met geld te doen dus kom niet met slappe argumenten en me zelf zielig vinden? of doel je op aandacht trekken? welnee ik heb geen aandacht nodig liever zelfs niet maar ik wil wel me verhaal kwijt en als je daar iets tegen hebt moet je niet op ''zelfmoord'' klikken en eerst nadenken over hoe mensen zich werkelijk voelen maar helaas kun je dat niet weten en dus totaal niet oordelen natuurlijk hebben andere mensen het veel slechter maar mensen met een beetje normaal leven kunnen zich ook kut voelen en wil je mij vertellen dat jij je constant goed voelt? vast niet maar ik denk niet dat je opstaat met de gedachte dat je dood wilt heb een beetje respect dan heb ik ook respect voor jou
Oud 19-12-2005, 18:43
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
mvrschat schreef op 19-12-2005 @ 19:34 :
BAHAHAHA SCHOENEN?
ME MOEDER LEEFT VAN EEN UITKERING LUL
Asshole reply: so fucking what? Er zijn zoveel bijstandsmoeders. Er zijn er ook zat die voor het kerstmaal naar de voedselbank moeten. Maakt dat jou speciaal? Of extra zielig?

Citaat:
wat denk je nou zelf?
Don't ask, unless you can handle the answer...

Citaat:
ik ben opgegroeid met een moeder die constant rood staat ik ben gewend het niet veel met geld te doen dus kom niet met slappe argumenten en me zelf zielig vinden?
Je moeder staat constant rood? So what? Waarom ben JIJ nu dan zielig? Geen merkkleding? Geen X-Box voor kerst? Wat heeft geld ermee te maken?

Citaat:
of doel je op aandacht trekken? welnee ik heb geen aandacht nodig liever zelfs niet maar ik wil wel me verhaal kwijt en als je daar iets tegen hebt moet je niet op ''zelfmoord'' klikken
Als jij niet tegen kritiek kunt moet je vooral je verhaal umpen op een forum... lekkere logica schat.

Citaat:
en eerst nadenken over hoe mensen zich werkelijk voelen maar helaas kun je dat niet weten en dus totaal niet oordelen
Misschien moet jij je eerst eens bedenken of het unerhaupt gerechtvaardigt is om je zo te voelen?

Citaat:
natuurlijk hebben andere mensen het veel slechter maar mensen met een beetje normaal leven kunnen zich ook kut voelen en wil je mij vertellen dat jij je constant goed voelt? vast niet maar ik denk niet dat je opstaat met de gedachte dat je dood wilt heb een beetje respect dan heb ik ook respect voor jou
Iedereen voelt zich wel eens down. So what? Stop eens met dat zelf-medelijden, want het gaat nergens over. De realiteit is echt zo zwaar niet hoor...
Oud 19-12-2005, 18:50
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Akumabito, je hebt gelijk dat de kinderen in derde wereld landen het moeilijk hebben en erg zielig zijn, maar dat betekend nog niet dat de problemen van dat meisje niets voorstellen, ze heeft het recht om zich rot te voelen.

Jij kunt wel oordelen over anderen, maar volgens mij is je inlevingsvermogen niet al te hoog.
Oud 19-12-2005, 18:55
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 19-12-2005 @ 19:50 :
Akumabito, je hebt gelijk dat de kinderen in derde wereld landen het moeilijk hebben en erg zielig zijn, maar dat betekend nog niet dat de problemen van dat meisje niets voorstellen, ze heeft het recht om zich rot te voelen.

Jij kunt wel oordelen over anderen, maar volgens mij is je inlevingsvermogen niet al te hoog.
You're missing the point. Waar ik mij zo ongelooflijk aan erger is niet dit meisje, dus wat mij betreft hoeft zij het helemaal niet zo persoonlijk op te vatten, maar het gaat mij meer om de stijgende tendens van mensen die depressief worden of claimen zelfmoord te willen plegen door zaken die totaal triviaal zijn. Echt zo'n probleem van de welvaarststaat, en totale onzin. Dat heeft verder niets met inlevingsverogen te maken. Tuurlijk heeft ze problemen, dat ontken ik ook helemaal niet, maar zo moeilijk is het niet om je eigen problemen een beetje met perspectief te bekijken. Sterker nog, als je mensen een gebrekkig inlevingsvermogen toekent, begin dan met onze 14 jarige depressieve dame...
Oud 19-12-2005, 18:55
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 19:43 :
Asshole reply: so fucking what? Er zijn zoveel bijstandsmoeders. Er zijn er ook zat die voor het kerstmaal naar de voedselbank moeten. Maakt dat jou speciaal? Of extra zielig?

Don't ask, unless you can handle the answer...

Je moeder staat constant rood? So what? Waarom ben JIJ nu dan zielig? Geen merkkleding? Geen X-Box voor kerst? Wat heeft geld ermee te maken?

Als jij niet tegen kritiek kunt moet je vooral je verhaal umpen op een forum... lekkere logica schat.

Misschien moet jij je eerst eens bedenken of het unerhaupt gerechtvaardigt is om je zo te voelen?

Iedereen voelt zich wel eens down. So what? Stop eens met dat zelf-medelijden, want het gaat nergens over. De realiteit is echt zo zwaar niet hoor...
EEY WEL EENS DOWN?
WHAT THE FUCK BEZIELT JOU?
toen je op zelfmoord klikte wat dacht je toen laat ik zogenaamde zielige mensen eens even lekker afzeiken en me helemaal kapot lachen?zielige 14 jarige meisjes nog verder de grond in boren?
en niks maakt mij extra speciaal maar jij komt met je kk verhaaltje dat ik niet genoeg zakgeld zou krijgen?
nee en dat krijg ik inderdaad niet en dan? zou dat een logische reden zijn dat ik me zoo ''down'' voel? het heeft niks met geld te maken maar JIJ begint er over niet IK of het gerechtvaardigd is?
er is zoveel niet gerechtvaardigd bijvoorbeeld jou mening die gebasseerd is op bullshit als jij pubertjes zo sneu vind is het misschien handig om niet op ''zelfmoord'' te klikken en dan mensen maar zwart te gaan maken misschien voel JIJ je daar beter door maar ik totaal niet wees jij maar blij met je mooie leventje maar ga dan niet andere mensen de grond in trappen.en je moet echt kappen met die onzin van zelfmedelijden ik heb meer meegemaakt dan jij denkt en daar kun je totaal niet over oordelen en wat jij levert is geen kritiek dat is totale bullshit gebaseerd op je mooie leventje vast met X boxx in begrepen maar wie zegt dat ik dat zou willen? het enige wat ik wil is me verhaal kwijt kunnen aan mensen met eventueel de zelfde problemen en een goed leven en als JIJ daar niet tegen kunt
Oud 19-12-2005, 19:02
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
mvrschat schreef op 19-12-2005 @ 19:55 :
totale bullshit gebaseerd op je mooie leventje vast met X boxx in begrepen maar wie zegt dat ik dat zou willen? het enige wat ik wil is me verhaal kwijt kunnen aan mensen met eventueel de zelfde problemen en een goed leven en als JIJ daar niet tegen kunt
Poepie, je hebt geen idee wat ik allemaal heb meegemaakt, en juist daarom meen ik me heel goed te kunnen verplaatsen in mensen als jij, alleen op een andere manier. Mijn punt is dus juist zo'n beetje het tegenovergestelde als wat jij roept. Ik vind je juist helemaal niet zielig. Ik heb ook totaal geen enkele medelijden met pubers die het niet meer zien zitten. Irrelevant punt overigens.

Waar het mij om gaat is dat ik ervan overtuigd ben dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen leven. Als jij je kut voelt, en je onderneemt geen stappen om het te verbeteren (in tegendeel, je hebt het over de zwakste uitweg mogelijk: zelfmoord) dan kan ik absoluut geen medelijden met je voelen..

Dus als je je in een kutsituatie bevind, wat weerhoud je ervan om er iets aan te doen? Als je respect wilt, moet j respect verdienen. En niet eindeloos blijven jammeren over hoe slecht je situatie wel niet is.
Oud 19-12-2005, 19:06
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 19:55 :
You're missing the point. Waar ik mij zo ongelooflijk aan erger is niet dit meisje, dus wat mij betreft hoeft zij het helemaal niet zo persoonlijk op te vatten, maar het gaat mij meer om de stijgende tendens van mensen die depressief worden of claimen zelfmoord te willen plegen door zaken die totaal triviaal zijn. Echt zo'n probleem van de welvaarststaat, en totale onzin. Dat heeft verder niets met inlevingsverogen te maken. Tuurlijk heeft ze problemen, dat ontken ik ook helemaal niet, maar zo moeilijk is het niet om je eigen problemen een beetje met perspectief te bekijken. Sterker nog, als je mensen een gebrekkig inlevingsvermogen toekent, begin dan met onze 14 jarige depressieve dame...
Gast, ik geef je ook geen ongelijk.
Maar ik weet hoe moeilijk het is om op die leeftijd positief te denken, vooral als je al rottig voelt, 14 is de leeftijd van alles beter weten, je weet toch hoe pubers zijn.

Wat ik zelf ook ZEER irritant vind is inderdaad de hoeveelheid mensen die durven te zeggen dat ze depressief zijn en dat het leven zo moelijk is, men kan in deze maatschappij maar zo weinig verdragen. Mensen die alles hebben zijn een groter probleem dan de mensen in arme landen die niets hebben maar toch vechten om te blijven leven.

Oh, en mvrschat, je moet het je niet zo persoonlijk aantrekken.
Hij probeert je helemaal niet zwart te maken o.i.d.

Trouwens, het feit dat je nu op een computer zit te internetten zegt al genoeg, je mag je niet klote voelen omdat je niet de rijkste stinkerd uit je buurt bent.

Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:06
mvrschat
mvrschat is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 20:02 :
Poepie, je hebt geen idee wat ik allemaal heb meegemaakt, en juist daarom meen ik me heel goed te kunnen verplaatsen in mensen als jij, alleen op een andere manier. Mijn punt is dus juist zo'n beetje het tegenovergestelde als wat jij roept. Ik vind je juist helemaal niet zielig. Ik heb ook totaal geen enkele medelijden met pubers die het niet meer zien zitten. Irrelevant punt overigens.

Waar het mij om gaat is dat ik ervan overtuigd ben dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen leven. Als jij je kut voelt, en je onderneemt geen stappen om het te verbeteren (in tegendeel, je hebt het over de zwakste uitweg mogelijk: zelfmoord) dan kan ik absoluut geen medelijden met je voelen..

Dus als je je in een kutsituatie bevind, wat weerhoud je ervan om er iets aan te doen? Als je respect wilt, moet j respect verdienen. En niet eindeloos blijven jammeren over hoe slecht je situatie wel niet is.
Lieve schat wie zegt dat ik er niks aan doe?
je kent me TOTAAL niet misschien scheeld het als je me LEERT kennen dan weet je dat ik juist niet om AANDACHT vraag ik JAMMER niet nee zeker niet dat is namelijk ZINLOOS en het is zeker zwak en makelijk om zelfmoord te plegen maar wie zegt dat ik het WERKELIJK doe het speelt in me hoofd ik weet nooit wat jij hebt mee gemaakt en het lijkt me een goed idee om als je dat eventueel zou willen doen me het te vertellen dan kan ik me ook misschien VERPLAATSEN in jou mening en krijg ik respect voor je maar nu lijkt het net alsof je in het wilde weg aan het roepen bent dat elk zielig pubertje maar niet zo zielig moet doen en een mooi leven kan gaan leven
Oud 19-12-2005, 19:10
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
mvrschat schreef op 19-12-2005 @ 20:06 :
niet zo zielig moet doen en een mooi leven kan gaan leven
Een stelling waar ik overigens bij blijf tot het tegendeel is aangetoond, maar dat terzijde. Laten we ophouden met ruzie maken. Stuur me eens een PM'etje, dan hebben we het er nog eens rustig over.
Oud 19-12-2005, 19:14
Verwijderd
Zelfmoord is voor mensen die het echt niet meer zien zitten, denk ik (goh). Maar dat kan verschillende redenen hebben die allemaal terug te voeren zijn op de persoon zelf, en ook altijd wel een externe factor hebben in de grote boze buitenwereld.

Als ik zelfmoord zou plegen op dit moment, zou het zijn omdat ik de wereld om me heen niet aan zou kunnen, niet omdat ik van mijzelf problemen heb. Maar, dat ik de wereld niet aankan is ook een probleem van mij. Offtopic: Is daar eigenlijk wel behandeling tegen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:17
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Grimm schreef op 19-12-2005 @ 20:14 :
Offtopic: Is daar eigenlijk wel behandeling tegen?
Buiten STFU-therapie?

(hahah, sorry, ik kon het niet laten...)
Oud 19-12-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 20:17 :
Buiten STFU-therapie?

(hahah, sorry, ik kon het niet laten...)

Nee, ik meen het.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:54
anterx
anterx is offline
Citaat:

Als je moet overleven heb je geen tijd om na te denken dat is iets anders dan gelukkiger zijn of minder aandacht trekken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 23:51
Verwijderd
Akumabito, ik vind het een beetje onvolwassen van je om zo te reageren. Er zijn mensen die écht problemen hebben en dan hebben we het niet over kleine frustraties in de puberteit, maar verwaarlozing, misbruik, mishandeling.
En natuurlijk proberen die mensen uit de problemen te komen, maar soms zit je vast en kan je niet weg en is het niet zo simpel. En ja, soms krijg je dan neigingen om er maar helemaal uit te stappen omdat dat de enige mogelijke uitgang lijkt te zijn.
Zoiets moet je serieus nemen, niet ermee spotten. Wees blij dat jij dat niet hebt en geniet van je leven, maar respecteer ook dat anderen andere ervaringen hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 07:49
Verwijderd
ik denk juist dat Aka....(dinges, sorry, wel je replies, maar niet je naam goed gelezen ) wel gelijk heeft. Tegenwoordig zijn mensen en hoofdzakelijk jonge mensen erg verwend opgevoed, waardoor ze erg ik-gericht zijn. Navelstaren en uitvergroten van gevoelentjes, die dan zo groot zijn dat ze niet meer over de rand van het kopje uitkomen.

Als alle hormoonstormen weer wat zijn gaan liggen, zullen de meesten echter liever niet toegeven dat het aanstelleritis was, en dat de STFU-therapie mogelijk wel de beste was...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 08:11
Verwijderd
Eens nadenken en jezelf eroverheen zetten werkt bij een dip, maar niet bij een depressie. Dat is nou net het hele punt van een depressie, dat je een neerslachtig gevoel niet op de 'normale' manier over kan laten gaan en dat er geen echte aanleiding voor is. Mensen zijn echt niet expres depressief ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-12-2005 @ 09:11 :
Eens nadenken en jezelf eroverheen zetten werkt bij een dip, maar niet bij een depressie. Dat is nou net het hele punt van een depressie, dat je een neerslachtig gevoel niet op de 'normale' manier over kan laten gaan en dat er geen echte aanleiding voor is. Mensen zijn echt niet expres depressief ofzo.
klopt, maar het punt is denk ik ook eerder, dat er wel erg snel word geroepen: ik ben depressief.....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 20-12-2005 @ 09:20 :
klopt, maar het punt is denk ik ook eerder, dat er wel erg snel word geroepen: ik ben depressief.....
Volgens mij verstaat ook lang niet iedereen hetzelfde onder het woord 'depressief'. Voel je je eventjes niet goed en dan meteen maar roepen dat je depressief bent. Jammer dat zoveel mensen dat doen. Mensen die écht depressief zijn zullen niks opschieten met STFU-therapie . Of tenminste, het deed mij zeker niet opvrolijken om te weten dat er ook mensen waren die omkwamen van de honger oid, het maakte me alleen maar ongelukkiger om te zien hoe verrot de wereld in mijn ogen wel niet was. Ik ben nog steeds licht depressief, maar dat betekent niet dat ik er niks aan doe. Ik heb hulp gezocht, ik blijf het proberen ookal zie ik weinig vooruitgang want ik vertik het om me er nog eens bij neer te leggen en maar de makkelijke uitweg proberen te nemen. Ik ben er nu wel van overtuigd dat het geen enkele zin heeft om op te geven en zielig gaan zitten zijn want je moet toch verder, net als iedereen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 19-12-2005 @ 20:17 :
Buiten STFU-therapie?
Tof, ik lees net de beschrijving omdat deze gequote werd. Misschien is dit zelfs wel stof voor een nieuw topic. Iemand die de eer wil?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 18:36
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Grimm schreef op 20-12-2005 @ 18:34 :
Tof, ik lees net de beschrijving omdat deze gequote werd. Misschien is dit zelfs wel stof voor een nieuw topic. Iemand die de eer wil?

Hahah, nee, lijkt megeen goed idee als ik daar een topic over zou openen.. Maar ga je gang hoor, als je dat leuk/interessant vind
Oud 20-12-2005, 21:03
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 20-12-2005 @ 21:56 :
Maar om het nou op 'deze verwende maatschappij' te gooien, daar geloof ik niet zo in hoor, het is toch niet zo dat mensen per se problemen móeten hebben?
Ik vind anders dat er wel een opvallend groot verschil is met hoe mensen met hun problemen omgaan. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat een gemiddled Soedanees kindsoldaatje of seksslavinnetje een zwaarder leven heeft dan wie dan ook hier in Nederland. Dan is het toch opvallend hoe dat soort mensen zich met alle macht vast proberen te klampen aan elk beetje leven en hoop dat ze nog hebben, terwijl mensen hier zo snel de moed opgeven.
Oud 20-12-2005, 21:19
Meadow
Meadow is offline
Misschien kun je er ook aan denken wat mensen om zichheen zien. Je sociale en emotionele bewustzijn berusten op je verwachting van het leven en de mate waarin het leven daaraan voldoet. Als je dus verwacht misbruikt te worden, is dat min of meer gewoon. Het is des al niet te min objectief gezien veel zwaarder dan welk leven in NL dan ook, maar wellicht in de gesten van die kinderen niet. Ik wete niet goed ik het moet schrijven zodat het begrijpbaar is, maar het is zeer relatief.
Verder denk ik dat als je opgroeit zonder levensbedriegende situaties je minder hecht aan het leven en je overlevingsreflex minder sterk wordt aangesproken dan wanneer je elk moment bedrijgt wordt vanaf je kindertijd.

Om dit alles te relativeren: ik ben het er ook compleet mee eens dat veel mensen gewoon STFU therapie nodig hebben, en zich veel te makkelijk gewonnen geven. Het is een meer theoretische visie op de zaak.

(oke, chaos post, maar beter lukt niet).
Oud 20-12-2005, 22:01
Verwijderd
Er zijn altijd wel anderen die er erger aan toe zijn dan jij, dat wil niet zeggen dat je daarom je eigen leven geweldig vindt. Omdat er lelijke mensen op deze aardkloot rondlopen vind je jezelf toch ook niet meteen ontzettend aantrekkelijk en knap ofzo?
Lekker loos.

Ik vind het egoistisch om iemand te dwingen om te leven als diegene het zelf niet meer aankan. Daarentegen vind ik wel dat een suicidaal persoon hulp moet zoeken en niet 'zomaar' moet opgeven, het kan altijd beter worden. Ook al denk je van niet.

En alsof iets je nog boeit als je dood wilt, tuurlijk is het lullig voor je omgeving maar dat zie je dan ook niet meer. Of je wilt het niet meer zien.

Het blijft een lullig onderwerp.

En het leven wordt heus beter na je veertiende.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 16:54
Maresha
Maresha is offline

---------------------------------------

ik noem je geen klootzak..maar je komt idd ongevoelig over
jij begint over afrika, mag ik dan ook even?
nee ben nog nooit in afrika geweest, maar weleens keer op keer gedwongen worden tot sex? geslagen word als je nee zegt?
weet je hoe t voelt als een van je ouders niet voor je wil zorgen..ja aan je eigen lot over gelaten word..je bedrijgd word door je stiefvader , mishandeld word
heb jij weleens gevoeld hoe t is om een oudere man dan jij met een mes voor je te zien staan en drijgd je geslachtsdeel door te snijden?

komt mischien heel hard over wat k allemaal heb gezegd

er zijn mensen die dag in dag uit zo moeten leven!
ik word kwaad om jou berichtje, denk eerst na voordat je gaat posten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten