Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 15:55
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
dReZ schreef op 17-11-2005 @ 16:26 :
wanneer dan?
Gisteren om 11u 's ochtends bij Images.
Advertentie
Oud 17-11-2005, 19:22
Drez
Drez is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 17-11-2005 @ 16:55 :
Gisteren om 11u 's ochtends bij Images.
haha okee wie ben je dan?
Oud 17-11-2005, 19:40
TommytheCat
TommytheCat is offline
Crna macka, beli macor (Black Cat, White Cat)
Grappig, memorabel, puike cinematografie, kortom; erg tof
Oud 17-11-2005, 19:46
Bird-one
Bird-one is offline
finding forrester

ja ik vond 'm wel mooooi, hoor.
Oud 17-11-2005, 22:41
Dexter_M
Dexter_M is offline
Gojira, Mosura, Kingu Gidorâ: Daikaijû sôkôgeki (2001)
aka "Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack" - (English title)

Een van de betere godzilla films.
Weer lekker gelachen om de monster, en weer veel actie.
7/10
Oud 18-11-2005, 03:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Exorcism Of Emily Rose - 2/5

Spoiler
Oud 18-11-2005, 06:42
Floris_22
Floris_22 is offline
Angel and the Badman

Een wat rustig (saai) begin. Daarna leeft de film op, dmv mooie opnamen wat geschiet en een leuk bargevecht. Om daarna weer behoorlijk in te dutten. Ik ben beter gewend van John Wayne.
Oud 18-11-2005, 12:03
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
dReZ schreef op 17-11-2005 @ 20:22 :
haha okee wie ben je dan?
Ik ken je niet. Maar ik doe dezelfde minor als jij, alleen vanuit een andere studie (Nederlandse Taal & Cultuur)
Oud 18-11-2005, 18:22
Rohit
Rohit is offline
Heroes of the east.
Oud 18-11-2005, 23:01
Rohit
Rohit is offline
saw, wat een werkelijke kut film was dit ook. Slecht acteerwerk, verhaal dat van geen kanten klopt, domme oppervlakkige personages. Ik vind het echt een schande, dat hij zo hoog staat op imdb.
Oud 19-11-2005, 00:12
Verwijderd
A History of Violence

Ondanks enkele Cronenberg-trekjes (de expliciete actie en humor) is de film een gigantische teleurstelling. Sommige personages en scenes zijn cliché en walgelijk Amerikaans (in het bijzonder de schijterige zoon en die stoere klasgenoot die hem pest, of dat perfecte-gezin idee als dochtertjelief een nare droom had) en pas na de film na drie kwartier komt de film op gang. Maarja, dan is de film alweer bijna afgelopen...Het verhaal blijft ook flinterdun, en neemt rare wendingen.
Oud 19-11-2005, 00:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-11-2005 @ 01:12 :
A History of Violence

Ondanks enkele Cronenberg-trekjes (de expliciete actie en humor) is de film een gigantische teleurstelling. Sommige personages en scenes zijn cliché en walgelijk Amerikaans (in het bijzonder de schijterige zoon en die stoere klasgenoot die hem pest, of dat perfecte-gezin idee als dochtertjelief een nare droom had) en pas na de film na drie kwartier komt de film op gang. Maarja, dan is de film alweer bijna afgelopen...Het verhaal blijft ook flinterdun, en neemt rare wendingen.
Je denkt toch niet echt dat een nuchtere, volslagen atheistische Canadees zich zonder goede reden zou verliezen in typisch Amerikaanse AD-nonsens? Think again.
Oud 19-11-2005, 02:41
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-11-2005 @ 01:41 :
Je denkt toch niet echt dat een nuchtere, volslagen atheistische Canadees zich zonder goede reden zou verliezen in typisch Amerikaanse AD-nonsens? Think again.
Ik ken Cronenberg wel genoeg om te weten dat hij vaak afwijkt van dat soort dingen, maar toch kwam het zo op me over.
Oud 19-11-2005, 03:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-11-2005 @ 03:41 :
Ik ken Cronenberg wel genoeg om te weten dat hij vaak afwijkt van dat soort dingen, maar toch kwam het zo op me over.
Dat kan ik me voorstellen. Je was niet de enige, namelijk. Het is verder ook niet zo'n héél erg diepgaande en multi-layered sociale studie in vergelijking met sommige (van zijn) andere films, maar ik vind desondanks dat AHOV op dat gebied toch wel iets meer credit verdient dan hij nu krijgt. Cronenberg is bepaald geen achterlijke vent, dus je kunt eigenlijk al op je klompen aanvoelen dat dergelijke scenes op z'n minst een licht satirisch karakter hebben.
Oud 19-11-2005, 10:51
Rohit
Rohit is offline
Ikiru, een van de mooiste films die ik gezien heb. En het is een schande dat ik hem nu pas ken.
Oud 19-11-2005, 11:41
DanielC
DanielC is offline
Thirteen conversations about one thing - Had 'm al een tijdje liggen en ik zag er een beetje tegenop, maar vanochtend moest het er toch maar eens van komen. Het was eigenlijk best aardig, wel leuk de muziek erbij getrokken enzo. Ja, het was best lekker wakker worden eigenlijk. 7/10?
Oud 19-11-2005, 16:00
King Ralph
King Ralph is offline
Ugetsu Monogatari (Mizogushi, 1953) - 10.0 MASTERPIECE
Oud 19-11-2005, 16:15
Saarah
Saarah is offline
Flightplan. Ik vond em wel goed, hoewel ik nog met een paar vragen zit:

Spoiler

En Jodie Foster vond ik trouwens ook . Maar dat vind ik eigenlijk altijd wel
Oud 19-11-2005, 17:16
WolterB
WolterB is offline
Gisteren: Requiem for a Dream
Blijft een geweldige en wazige film

Net: Nridget Jones: the Edge of Reason
Leuk, niet geweldig goed, niet geweldig slecht
Oud 19-11-2005, 18:44
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Saarah schreef op 19-11-2005 @ 17:15 :
Flightplan. Ik vond em wel goed, hoewel ik nog met een paar vragen zit:

Spoiler

En Jodie Foster vond ik trouwens ook . Maar dat vind ik eigenlijk altijd wel
Spoiler
Oud 19-11-2005, 19:21
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-11-2005 @ 19:44 :
Spoiler
Spoiler
Oud 19-11-2005, 20:20
Verwijderd
Rock Star. Helemaal niet slecht, lang haar staat Wahlberg wel, maar ik vond hem te lang.
Oud 19-11-2005, 21:16
Dexter_M
Dexter_M is offline
Deuce bigalow 2.

Baggerfilm, niet grappig, slecht geacteerd, sloeg nergens op
Oud 19-11-2005, 22:03
Verwijderd
Duh, ga die ook niet kijken dan.

Crash

Had er nog niet van gehoord, tot gisteren een klasgenoot erover begon, vandaag heengegaan bij gebrek aan beter te doen.
En een behoorlijk goede film . Wel redelijk goed uitgewertk multi-plot verhaal met een actuele en naar mijn mening zeer realistisch weergegeven ehm.. weergave van de sociale omgang in LA met alle verschillende culturen. Een mooi, duidelijk thema, iets wat je niet vaak ziet in (grote) films.
Oud 19-11-2005, 23:51
Verwijderd
The Dreamers

Bizarre film. Iets teveel geneuk enzo, maar wel tof verder.
Oud 20-11-2005, 00:48
Verwijderd
Red Dragon

Best aardige film, maar het gevoel dat dat Hopkins in Silence of the Lambs wist op te rakelen, krijg ik niet meer.

Ben ik de enige die Anthony Perkins (Psycho) in het zowel het uiterlijk als het karakter van Fiennes zag?
Oud 20-11-2005, 01:26
Verwijderd
The Polar Express

Ik hou van Robert Zemeckis, geloof ik. Superieure feelgood-film voor degenen die zich jong kunnen voelen.
Oud 20-11-2005, 06:05
Dexter_M
Dexter_M is offline
Harry Potter and the goblet of fire

Wat een superfilm echt weer van genoten, beter dan de eerste 3 meer actie en spanning enzo. Ook grappig om te zien hoe ze in die 3 jaar zijn gegroeid.
Alleen volgens veel mensen hebben ze belangrijke dingen uit het boek weggelaten.
Kan ik niet veel over vertellen heb de boeken nooit gelezen.
8/10
Oud 20-11-2005, 14:15
battlestar
battlestar is offline
I heart Huckabees

wel origineel maar érg vaag, daarom kon de film me niet zo boeien , mark wahlberg zette nog wel een leuk karakter neer en opzich zat er een leuk sfeertje in, maar het verhaal had naar mijn idee beter uitgewerkt kunnen worden.
Oud 20-11-2005, 16:24
DanielC
DanielC is offline
Nou, het is zondag, dus eigenlijk zou ik Aladdin moeten kijken, zoals ik elke zondag doe. Vandaag heb ik de traditie verbroken en heb ik me aan iets wilders gewaagd.

THE PIG FUCKING MOVIE - Jeeezussss, wat een bizare film zeg (wat ik tot nu toe gezien heb). Het begint op een Belgische boerderij waar we een boer zien die een soort poppenhoofd op een levende vogel probeert te zetten, hij prutst wat en laat de vogel even later vrij. Dat was de intro van de film, maar daarna begint het echte werk.

De boer zit achter een zeug aan, telkens vangt hij het beestje, masseert de tepels van de zeug als opwarmertje om het beest vervolgens eens een flinke beurt te geven. De zeug vind het allemaal wel best en pijpt de boer ook nog eens een keer! Ook heeft de boer de vreemde gewoonte om buiten in een soort badkuip te schijten en zijn uitwerpselen in kleine potjes te bewaren. We zien dit allemaal een paar keer gebeuren, en dan....Jawel, jullie raden het al....de boer is vader geworden, vader van 3 biggetjes. Het lijkt de boer verstandig om de biggetjes bij de moeder weg te halen, zo gezegd zo gedaan, hij ontvoerd de biggetjes en knuffelt er mee, tijdens het avondeten zijn ze alleen erg ongehoorzaam, want de biggen willen gewoon terug naar mama! De boer pikt dit natuurlijk niet en hangt de biggetjes gewoon op, de rest van de populatie (wat ganzen, kippen enz.) op de boerderij kijkt hoe het biggetje hangt. En toen stopte de film, waarschijnlijk omdat ik een klote torrent had, die ermee nokte toen de download op 99.8 % was, maar misschien gaat hij ooit nog eens verder.

Anyway, ik weet wel hoe het verder gaat.

Nadat de zeug te horen heeft gekregen dat haar kroost is opgehangen pleegt ze zelfmoord, als de boer hierachter komt is hij ook volledig de weg kwijt en probeert hij zichzelf levend te begraven, dit mislukt natuurlijk. Vervolgens zien we de boer alleen nog maar de stront die hij bewaard heeft verorberen, hij eet het werkelijk waar allemaal op, de maker van deze film heeft hier vijftien minuten voor uitgetrokken. Als alles op is kakt de boer er weer vrolijk op los, en eet alles weer op, en dit keer moet hij er ook nog bij braken.

Het laatste stuk moet ik nog zien, en ik hoop dat dat snel zal gebeuren. De film is natuurlijk wel een beetje ziek, maar het is zo bizar dat het gewoon erg vermakelijk is.
Oud 20-11-2005, 20:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Dat is zo vage film, the pig fucking movie.
Zwart/wit ,die aparte boederijgeluiden.
Oud 20-11-2005, 21:50
Tulo$
Tulo$ is offline
mujhse dosti karoge..

echt zielige film, je gaat janken als je het ziet..

Het gaat over twee meisjes en een jongen, rond de 8 jaar, die vrienden zijn van elkaar. Die jongen vindt een van die meisjes leuk, en dat andere meisje vindt die jongen juist weer leuk, maar hij besteed niet zoveel aandacht aan haar.. Dan op een dag verhuist dat jongetje naar Londen, voor z'n vader z'n werk. Hij vraagt het meisje dat hij leuk vindt om hem te mailen, maar zij heeft geen computer, dus vraagt hij haar om via die andere vriendin d'r pc te mailen.

Wanneer hij eenmaal in Londen is en een mail stuurt naar het meisje dat hij leuk vindt, wil dat meisje niks terugsturen, want ze heeft geen interesse in hem. Dus dan gaat die vriendin, die hem leuk vond, maar hij haar niet, in plaats van dat meisje terugmailen. En zo gaat het dan 15 jaar door, totdat die jongen naar India voor twee weken terug komt. Hij wil dus het meisje ontmoeten die hij leuk vond, maar hij wist niet dat dat andere meisje zich als haar voordeed. Dus vertelt dat meisje alles aan haar vriendin, en moet zij die twee weken doen alsof zij al die mails zelf heeft geschreven..

Nouja, het duurt nog heel lang, dit verhaal.. maar in ieder geval echt een goeie film...
Oud 20-11-2005, 22:17
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 20-11-2005 @ 21:42 :
Dat is zo vage film, the pig fucking movie.
Zwart/wit ,die aparte boederijgeluiden.
Oooh, nog iemand die 'm gezien heeft. Ik ga nu aan de laatste 10 minuten beginnen.

Oh, tussendoor nog even Ronin. Prima thriller.

Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 22:26.
Oud 20-11-2005, 23:16
Floris_22
Floris_22 is offline
Mr Blanding's Builds His Dream House

Leuke comedy met wederom Cary Grant.
Grappen zie je van verre aankomen, maar dat maakt niet uit. Ze blijven leuk. Einde is wat afgeraffeld maar niet echt slecht.
Oud 21-11-2005, 01:12
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 20-11-2005 @ 23:17 :

Oh, tussendoor nog even Ronin. Prima thriller.
Nou vind je? Het enigste hoogtepunt uit die (misdaad) film is de auto achtervolging.
Oud 21-11-2005, 02:26
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 20-11-2005 @ 23:17 :
Oooh, nog iemand die 'm gezien heeft. Ik ga nu aan de laatste 10 minuten beginnen.
Jah zeker, maar 1 keer is meer dan genoeg.

On topic.

Ronin
gewoon erg goed,
Oud 21-11-2005, 09:57
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Cornel schreef op 21-11-2005 @ 02:12 :
Nou vind je? Het enigste hoogtepunt uit die (misdaad) film is de auto achtervolging.
Wat vond je dan zo slecht aan de rest?
Oud 21-11-2005, 12:50
hasseltboy
hasseltboy is offline
Hitch. Best leuk!
Oud 21-11-2005, 18:52
Verwijderd
Motorcycle Diaries: mooie film, maar soms een beetje langzaam. Het sleepte zich een beetje voort.
Lost In Translation: heerlijke film. Hmmm, k wil hem nog eens zien.
Oud 21-11-2005, 19:58
Suqeunse
Suqeunse is offline
Boat Trip. Echt hilarisch . Bijna nog nooit zoveel gelachen.
Oud 21-11-2005, 21:24
Verwijderd
Ikiru (Kurosawa, 1952)

Soms wat langdradig, maar de tweede helft van de film maakt veel goed.
Ik heb me wel geërgerd aan de slechte beeld- en geluidskwaliteit van de film, maar helaas.
Oud 21-11-2005, 21:38
Dexter_M
Dexter_M is offline
Taegukgi Hwinalrimyeo (Taegukgi)

Geweldige film zeg, de prachtige shots op het slagveld, en de emotionele scenes i.c.m. met de muziek het sterke verhaal en het zeer sterke eindstuk maken dit tot een topper . Kortom weer een koreanse topper

8/10
Oud 21-11-2005, 21:42
Stevill
Stevill is offline
a life less ordinary, gaaf.
Oud 21-11-2005, 21:54
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-11-2005 @ 18:30 :
The Constant Gardener

Mooi acteerwerk, goed verhaal, mooi gefilmd.
Wel érg lang en vooral stukken in het eerste anderhalf uur hadden sneller gemogen.
Verder was ik op het einde het overzicht nogal kwijt, van welke gebeurtenis nou bij wie hoorde; had iets duidelijker gemogen (of misschien lag het wel aan mij, dat ik m'n concentratie inmiddels kwijt was).
Mwah, dat vond ik wel meevallen, het klopte allemaal wel en eindelijk zat er een beetje vaart in. Van dat tempo heb je inderdaad gelijk in.
Ik vind de verfilming wel goed gelukt . Heb met plezier in de bios gezeten, terwijl ik toch bang was dat het me iets te kwijlerig zou worden.

Andere films: The Shutka book of records
Soort documentaire over Shutka (vuilnis), de "Roma-hoofdstad" in Macedonie. Mooie absurde types verfilmd op hun eigen manier met wat weinig muziek voor een Oost-Europese film. Er had meer muziek in gemogen wat mij betreft. De aanwezigheid van een commentaarstem maakte het gebrek aan muziek wel weer redelijk goed.

Strike [Statsjka] van Eisenstein (1925)
Briljant
Oud 21-11-2005, 22:15
Neiu
Neiu is offline
Oh ja, en Bombon el perro (voor de tweede keer...)
Droge grappige en lichte film, soms valt het tempo compleet weg. Dat is het enige mindere punt aan deze film
Oud 21-11-2005, 22:54
Tiño
Tiño is offline
Flightplan en ik vond em om te janken, zo slecht
Oud 21-11-2005, 22:56
*gaapt*
*gaapt* is offline
Freaky Friday, voor de 2e keer.
Heerlijke film om relax thuis op de bank te bekijken
Oud 22-11-2005, 06:54
Floris_22
Floris_22 is offline
Night And Day

Redelijke film met Cary Grant als Cole Porter. Schijnt maar losjes gebaseerd te zijn op het leven van Cole Porter, maar de film heeft verder wel charme. De mooie muziek maakt het iets beter dan gemiddeld. Trouwens nooit geweten dat hij zoveel bekende liedjes heeft geschreven, zo steek je nog eens wat op van een film.
Oud 22-11-2005, 08:59
nps
nps is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-11-2005 @ 23:54 :
Flightplan en ik vond em om te janken, zo slecht
eindelijk nog iemand :')
Oud 22-11-2005, 09:06
zeep007
zeep007 is offline
The life aquatic

Vreemde, vage, toffe film.