![]() |
||
Citaat:
![]() Maaruhm.. denken we niet een beetje te ver met die "stel dat"-situaties? Op dit moment vertrouw ik erop dat de situatie in de hand is. Ik ben banger dat iemand anders dan hij een aanslag pleegt.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar hey, dat was de discussie niet. ![]() We moeten het maar aanzien. Als Samir A. op vrije voet wordt gesteld, laat de AIVD hem echt niet met rust. Hij zal zeer zeker constant in de gaten worden gehouden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ons plaatselijke moskee bijvoorbeeld wordt elke vrijdag, speciaal voor jongeren, duidelijke preken gehouden waarbij naastenliefde hoog in de vaandel staat en de imaam maakt de jongeren duidelijk dat we ons behoren te distanieren van terrorisme. Want terrorisme =//= Islam. Vind ik persoonlijk altijd erg mooi, zoals hij dat brengt. Hij weet hier mensen echt mee te raken omdat hij met citaten etc komt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic dan maar? |
![]() |
||
Citaat:
(betekent niet dat ik terrorisme niet afkeur, ik bedoel alleen maar te zeggen dat mensen niet kunnen bedenken/bepalen wie er toegang krijgen tot het Paradijs)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem kan echter zijn dat die jongeren met die kennis vervolgens helemaal de andere kant doorslaan. Ze zijn immers nogal gefrustreerd met de maatschappij - geen werk, geen opleiding, uitzichtsloos bestaan, als kansloos neergezet door media en politiek. Je moet wel sterk in je schoenen staan om die nieuwe ervaringen dan níet om te zetten in religieuze haat tegen Nederland. Mensen als Samir A. en Mohammed B. zijn ook keurige HAVO-scholieren, die in contact kwamen met radicale figuren, en die daardoor hun frustratie over de discriminatie van allochtonen op opleidingen en op de arbeidsmarkt omzetten in haat jegens alles wat niet streng islamitisch was. Je kunt je afvragen of het 'islamiseren' van o.a. Marokkaanse straafboefjes wel een goed idee is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Samir A. laat middels zijn uitlatingen en zijn gedrag kennen dat hij bereid is te sterven voor de jihad en het liefst een (zelfmoord)aanslag pleegt. 2. Samir A. wordt meermaals opgepakt en voor de rechter gebracht maar zijn voorbereidingen stuiten telkens af op de leer van de absoluut ondeugdelijke voorbereiding: hij heeft de verkeerde soort kunstmest gekocht, zodat hij geen bom had kunnen maken. 3. Samir A. wordt in staat gesteld een opleiding chemie te volgen, zodat hij de onder 2. genoemde fout niet meer maakt in de toekomst. 4. Hoera voor de Hogeschool Leeuwarden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rechter heeft in meerdere vonnissen Samir A. gekenschetst als gevaarlijk en fanatiek maar hebben moeten toegeven aan handen en voeten gebonden te zijn door de huidige ondeugdelijke voorbereiding-leer. Als je zo'n jongen toelaat tot de opleiding chemie dan geef je daarmee een heel fout signaal af. Dat je ook via internet aan een handleiding voor bommen kunt komen heeft daar geen flikker mee te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Zoo.. nog even een oud topic gevonden (geen zin om een nieuwe te openen of om 'm te laten verzanden in tiswah)
Goed, inmiddels is Samir wèl opgesloten en het nieuws van vandaag is: Citaat:
Dapper hoor, nèt de ramadan achter de rug en dan een hongerstaking. Respect ! (NOT) Tijd voor Amnesty International om maar 's een blikje te komen werpen nietwaar? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Ik weet dat deze discussie oud is maar op deze onzin moet ik toch even ingaan hoor.
Citaat:
De reden dat hij hier niet voor voorbereiding kon worden veroordeeld was, en ik citeer, 'hetgeen hij overeenkomstig de telastenlegging in die sleutel heeft ondernomen om tot het kennelijk voorbereiden van een actie met een geïmproviseerde explosieve constructie te komen, zich in een zodanig pril stadium bevond en zo onbeholpen en primitief was dat daarvan (binnen afzienbare termijn) géén reële dreiging kon uitgaan'. Dit is wel (verkeerd) opgevat als betekenende dat de aard van het middel hier doorslaggevend is, maar het Hof bedoelt juist dat hij de delctsomschrijving onvoldoende had vervuld om van voorbereiding van een misdrijf te kunnen spreken. (Dit in verband met de legaliteit, waarvan de voorbereiding toch al een behoorlijke uitbreiding is) Ik verwacht toch beter van je Nare, vooral als je je als autoriteit opstelt. Overigens werd het vonnis hier maar op twee van de vier punten vernietigd. De AG heeft laatst nog zijn advies aan de Hoge Raad gegeven en hopelijk zien we binnenkort een uitspraak in cassatie hierover. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 28-10-2006 om 02:05. |
![]() |
|
|