Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 11:47
Nona Star
Nona Star is offline
Mijn ouders hebben me nooit zakgeld of kleedgeld gegeven, ik kreeg kleren e.d. wanneer ik ze nodig had en toen ik 'oud genoeg was' om kleren te kopen kreeg ik een bedrag mee en daar moest ik het van doen. Ik vond het toen wel vervelend om vrijwel de enige zonder zakgeld te zijn maar ik stond wel met beide benen op de grond en denk dat ik daardoor nu ook niet verwend ben.
Soms kreeg ik extraatjes maar dan moest ik het wel verdienen. Meestal hield dat in dat het goed moest gaan op school, dat was verder geen probleem.
Toen ik 15 was begon ik met mn eerste bijbaantje en ik heb daarna nooit lang zonder baantje gezeten. Vanaf mijn 16 betaalde ik al mn kleren en kleine dingetjes zelf. Duurdere dingen als winterjassen betaalden mijn ouders tot ik ongeveer 18 was.
Ze hebben altijd mijn schoolgeld betaald en betalen nu nog mijn college-geld. Toen ik op kamers ging had ik nog vrijwel geen spullen, toen hebben ze me wel geld gegeven zodat ik die start wat makkelijker kon maken en de rest van mijn familie was wat dat betreft ook erg gul (en nog steeds)
Nu betaal ik mn huur, eten, verzekering en uitgaan etc. allemaal zelf, van mijn stage-vergoeding en mijn bijbaantje.
Oud 22-11-2005, 14:32
Verwijderd
omg een broertje en zusje bij Oprah die leven op hun ouders creditcard, honderdern $$ per maand uitgeven en liever niet cash betalen want 'dan zien ze het geld weg gaan'. Hun vader heeft zelfs hun creditcard limit verhoogd en dr moeder vind dat ze nog niet hoeven te werken omdat ze 'pas 16 zijn'. Het meisje kreeg een 25.000 $ auto op dr 16e maar naar twee maanden had ze m al kapot gerderen dus heeft ze een nieuwe gekregen. zz
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:42
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
Roxane schreef op 22-11-2005 @ 15:32 :
Het meisje kreeg een 25.000 $ auto op dr 16e maar naar twee maanden had ze m al kapot gerderen dus heeft ze een nieuwe gekregen. zz
'eerlijk! we deden het uit veiligheidsoverwegingen!'
Oud 22-11-2005, 15:08
Verwijderd
ja wat een schijtouders en stinkkinderen, dat meisje met haar lelijke vuitton tassen en dat joch met zn quasi hippe kapsel
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 16:55
Verwijderd
my words hermione.

en die moeder zat haar kinderen maar te verdedigen en wilde niet luisteren naar het advies van een expert,

volgens mij wilde ze alleen maar op tv komen en opscheppen over het feit dat ze geld hebben
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:10
Verwijderd
my words always seem to be yours, don't they?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:16
Verwijderd
dat is een irritant stopwoordje/zin van me

anyway, die kinderen bij oprah definieerde de term 'verwende kinderen'.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:37
11
11 is offline
vroeger super erg.

als mn pa bezig aan het werk was:

" pap?"
"ja?"
" mag ik wat geld om speelgoed te kopen "
" ja hier heb je 10 gulden en nu weg wezen "
" bedankt pap, doeiii "

zo ging het bijna elke week ofzo
Oud 22-11-2005, 18:39
matt trakker
matt trakker is offline
ik dacht dat ik verwend was maar zo te lezen valt het allemaal heel erg mee
Oud 22-11-2005, 18:42
berlin
berlin is offline
Citaat:
11 schreef op 22-11-2005 @ 19:37 :
vroeger super erg.

als mn pa bezig aan het werk was:

" pap?"
"ja?"
" mag ik wat geld om speelgoed te kopen "
" ja hier heb je 10 gulden en nu weg wezen "
" bedankt pap, doeiii "

zo ging het bijna elke week ofzo
ja uhh vroeger okey en met speelgoed ja, het werd routine dat ik elke maand een nieuwe barbie kreeg zz walgelijk eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:27
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Ik ben niet verwend, alleen toen met tamagotchi's want ik had er wel 4. Ze gingen altijd dood. Verder elk kwartaal een bedrag voor kleding, plus mijn zuurverdiende centjes van de Blokkerrrr.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 10:28
Verwijderd
Ik ben verwend alsin mijn ouders betalen schoolgeld, studie, reiskosten, verzekering ed. Ik ben niet verwend alsin ik heb een Xbox, tv/dvdplayer, nieuwste mobieltje, vetste geluidsinstalatie, jasjes van 300 €, veel zakgeld, of een nieuwe scooter of auto, met of zonder strikje.

Mijn kleding word trouwens ook betaald, maar ik krijg maar 20 € zakgeld per maand dus zo raar vind ik dat eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 22-11-2005 @ 18:10 :
my words always seem to be yours, don't they?
(L)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 10:32
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik betaal bijna alles zelf, mijn ouders hebben ongeveer 1/3 van mijn collegegeld betaald, en de rest (verzekeringen, rekeningen, boeken, eten klding etc.) betaal ik allemaal zelf. Ik krijg nooit zomaar geld van ze, ook omdat ik ze amper 1x per 2 maanden in levende lijve zie. Ik red het prima, dus dat is verder ook niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 10:34
Back Door Man
Back Door Man is offline
mijn ouders betalen mijn opleiding en de kosten die daar aan verbonden zijn.
ook betalen ze nog mijn ziektekosten etc maar dat is zolang ik thuis woon. ( ook hebben mijn ouders mijn drumstel betaald )

als ik op kamers ga betalen ze ook geen huur etc, maar dat vind ik zelf ook logisch

voor kleding krijg ik soms geld als ik echt een paar dingen nodig heb maar niet elke maand ofzo, als ik dat wil betaal ik dat zelf.

zakgeld hoef ik ook niet meer want ik werk en ben volwassen.. ze betalen al genoeg aan opleiding enzo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:05
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ja joh ik ben me toch stierlijk verwend. ik ben enig kind en ik krijg bijna altijd wel wat ik wil en anders ga ik net zo lang zeuren tot ik het krijg.
ja ik ben verwend.
Oud 23-11-2005, 11:06
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
berlin schreef op 22-11-2005 @ 19:42 :
ja uhh vroeger okey en met speelgoed ja, het werd routine dat ik elke maand een nieuwe barbie kreeg zz walgelijk eigenlijk
Wanneer mag ik met de barbies komen spelen is het een playdate of niet
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:54
George
George is offline
Euhh valt wel mee, ik ben de middelste van drie kinderen dus de andere twee worden altijd voorgetrokken waardoor ik zo vol trauma's zit dat ik m'n ouders toch niets meer durf te vragen.
Ik vind het eigenlijk ook onzin geld van ze te vragen als ik zelf ook gewoon werk kan zoeken, ze betalen wel genoeg wat betreft school en dat ik nog thuis woon enzo.
Het is soms wel kut om geen geld voor peuken te hebben en te lui zijn om werk te zoeken maar dat heeft niet zoveel meer met verwend te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:39
berlin
berlin is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 23-11-2005 @ 12:06 :
Wanneer mag ik met de barbies komen spelen is het een playdate of niet
baby anytime,
ik wil binnenkort weer langs je huis fietsen maar dan moet ik wel zeker weten dat je er bent om naar me te zwaaien, Jimmy
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:41
Milos
Milos is offline
Ik krijg best wel veel maar moet ook een hoop zelf doen. Ik krijg €220 van mijn ouders per maand en nog 75 van de IB groep. Daar moet ik alles van betalen. Collegegeld, Boeken, Kleding, Uitgaan, Sporten echt alles. Alleen krijg ik wel met mijn verjaardag vrij dure cadeaus dit jaar kreeg ik een nieuwe bril van €407,- en toen ik mijn MBO diploma haalde een fiets van €500,- verleden jaar kreeg ik een nieuw bed waar ik wel €200,- bijlegde.
Oud 23-11-2005, 20:07
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik ben niet echt verwend hoewel ik het zeer zeker niet slecht heb.

Meeste dure spullen die ik heb, heb ik zelf voor gewerkt.
Mijn ouders betalen wel m'n rijbewijs tot op bepaalde hoogte, ik kreeg vroeger altijd wat zakgeld maar nooit echt veel omdat ik er de behoefte ook niet aan had.

Er zijn een hoop dingen die m'n ouders nooit voor me zullen betalen. Hoewel m'n moeder soms wel zo lief is om me wel te matsen.
Reageren

Regels voor berichten