Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 22:19
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ook bij betà studies is parate kennis een vereiste. Parate kennis is prima te toetsen middels een MC toets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2005, 23:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 29-11-2005 @ 21:16 :
Als ze dat niet kunnen hebben ze te weinig mensen in dienst... Waarom zouden ze bij een grote studie niet bijv. 10 man in kunnen zetten voor correctie? Bij een kleine studie kijkt toch ook 1 iemand het werk van bijvoorbeeld 20 a 30 studenten na...
Bij ons (begonnen met 420 studenten) worden open tentamens idd gewoon door wat meer mensen nagekeken. Gaat prima; binnen 3 weken is alles klaar. Maar met gesloten tentamens gaat het natuurlijk wel veel sneller.
Oud 29-11-2005, 23:14
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-11-2005 @ 00:03 :
Bij ons (begonnen met 420 studenten) worden open tentamens idd gewoon door wat meer mensen nagekeken. Gaat prima; binnen 3 weken is alles klaar. Maar met gesloten tentamens gaat het natuurlijk wel veel sneller.
een goede uni zou kawliteit toch boven een wat sneller nagekeken tentamen moeten laten gaan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
professor2 schreef op 30-11-2005 @ 00:14 :
een goede uni zou kawliteit toch boven een wat sneller nagekeken tentamen moeten laten gaan
Bij ons (RU, Pedagogische Wetenschappen) mogen docenten er 20 werkdagen over doen om een tentamen na te kijken. Gemiddeld genomen is de uitslag van een tentamen met mc-vragen 2 dagen eerder bekend dan de uitslag van een open-vragen-tentamen. Ik wil graag duidelijke en eenduidige vragen, dan maakt het me niet uit of het mc of open vragen zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:27
professor2
professor2 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 30-11-2005 @ 19:44 :
Bij ons (RU, Pedagogische Wetenschappen) mogen docenten er 20 werkdagen over doen om een tentamen na te kijken. Gemiddeld genomen is de uitslag van een tentamen met mc-vragen 2 dagen eerder bekend dan de uitslag van een open-vragen-tentamen. Ik wil graag duidelijke en eenduidige vragen, dan maakt het me niet uit of het mc of open vragen zijn.
wat heeft wat jij wilt te maken met de kwaliteit ?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 22:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
professor2 schreef op 30-11-2005 @ 20:27 :
wat heeft wat jij wilt te maken met de kwaliteit ?
Ik denk dat je bepaalde zaken best met mc-vragen kunt toetsen, zoals begrippen, maar dat niet alle stof daar geschikt voor is. Een tentamen zou daarom nooit alleen uit mc-vragen mogen bestaan in mijn ogen. Wel heeft de kwaliteit van de vragen invloed op de kwaliteit van het tentamen. Sommige open vragen zijn zo slecht gesteld, dat je echt geen idee hebt wat het antwoord zou moeten zijn, zelfs al heb je goed geleerd. Dan zou een vervangende mc-vraag misschien wel beter zijn geweest.
En wat ik dus wilde zeggen over kwaliteit is dat een open-vragen-tentamen met een iets langere nakijktermijn niet altijd een betere toetsing is dan mc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten