Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2006, 06:03
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-01-2006 @ 17:00 :
Ik word een beetje bang van de hoge uitslagen van mensen hierzo

"Soms vergeet je de realiteit van alle dag" wordt m.i. te snel weggelachen.
De realiteit is dan mss een schaap in wolfskleren maar ook het tegenovergestelde is waar.
Maak je niet druk, het is maar een stomme test, vooral als je bedenkt wat voor soort omroep de KRO is. (christelijk, dus ze kijken anders aan tegen spirituele zaken) En dan nog, kijk gewoon naar je eigen gevoel, en niet naar zo'n stomme test die denkt te weten hoe jij in elkaar zit na het invullen van een aantal vragen.
Oud 23-01-2006, 09:30
hmmmm
hmmmm is offline
Bovendien kloppen die antwoorden voor geen meter. Waarom zouden spirituele mensen niet met beide benen op de grond kunnen staan?
Omdat ik in iets anders geloof betekent nog niet dat ik hierdoor 'zweverig' ben of hoe je het ook wilt noemen.
Sterker nog, ik vind spirituele mensen nog beter met beide benen op de grond staan. Ze weten beter wat ze zelf willen, waar ze voor staan, enz.
Niet dat niet-spirituelen dat niet kunnen zijn hoor, maar ik denk dat zij nog wel eens verdwaald kunnen raken in materiele zaken en wat ze werkelijk willen in het leven daardoor kwijt kunnen raken.
Oud 23-01-2006, 15:24
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Je hebt niets met spiritualiteit. Overal heb je een logische verklaring voor en mensen die denken dat er meer is tussen hemel en aarde verklaar je voor gek. Het liefst overtuig je ze van hun ongelijk. Stel je wat meer open voor andersdenkenden. Misschien steek je er nog iets van op.
Helemaal goed...
Oud 23-01-2006, 16:44
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je hebt niets met spiritualiteit. Overal heb je een logische verklaring voor en mensen die denken dat er meer is tussen hemel en aarde verklaar je voor gek. Het liefst overtuig je ze van hun ongelijk. Stel je wat meer open voor andersdenkenden . Misschien steek je er nog iets van op.

Als iemand open staat voor andersdenkenden ben ik het.

Wat een kut test. Echt verschrikkelijk slecht. Ik ben geen enkele vraag tegen gekomen die er mee door kan.
Oud 23-01-2006, 18:06
akumabito
akumabito is offline
...ik heb schijnbaar toch nog punten gekregen alleen maar omdat ik cadeautjes van mijn ouders niet zomaar weggooi of bezittingen van m'n overleden oma op e-bay wil zetten... gare test indeed...
Oud 24-01-2006, 15:31
gurl19
gurl19 is offline
Score: 57

Je bent in balans. Je talent voor spiritualiteit is goed ontwikkeld. Je staat open voor een relatie met het hogere en weet daar soms op een verrassende manier verbinding mee te leggen. Je laat mensen in hun waarde, ook als je hun mening niet deelt. Daar kunnen anderen nog wat van leren.
Oud 24-01-2006, 20:23
Verwijderd
Score: 88

Jij verkeert in wel erg hoge sferen! Voor jou is het zeker dat er meer is tussen hemel en aarde en je staat dagelijks in contact met dit hogere. Soms vergeet je de realiteit van alle dag. Neem niet alles klakkeloos aan, het is best goed om wat vaker met beide benen op de grond te staan.

sommige vragen werd ik gedwongen iets te kiezen wat niet echt mijn antwoord was.
Oud 24-01-2006, 20:25
Verwijderd
de omschreving hoort niet bij mij, ik ben spiritueel maaar geloof niet in een God enzo, en ik neem zeker niet alles klakkeloos aan.
Oud 25-01-2006, 10:27
DanielC
DanielC is offline
Beetje een flauwe test.

Score: 40

Je staat met beide benen op de grond, maar kijkt af en toe toch omhoog. Je bent je bewust dat er zaken zijn waarvoor geen verklaring is, maar je schrijft ze ook weer niet zomaar toe aan het hogere. Cijfer jouw gevoel voor spiritualiteit niet te snel weg. Het is helemaal niet erg om zo nu en dan je vraagtekens te hebben.
Oud 25-01-2006, 13:13
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 24-01-2006 @ 21:25 :
de omschreving hoort niet bij mij, ik ben spiritueel maaar geloof niet in een God enzo, en ik neem zeker niet alles klakkeloos aan.
'God' is dan ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid. Het is symbolisch. Ik denk dat je het beter kan uitleggen als een soort van goddelijke energie. 'contact hebben met god' zie ik meer als 'contact hebben op een energitisch niveau'. Wat die energie dan moge zijn, ga ik nu even niet op in, want dit begint wel erg offtopic te worden...
Oud 25-01-2006, 13:21
vlindy*
vlindy* is offline
Score: 98

Jij verkeert in wel erg hoge sferen! Voor jou is het zeker dat er meer is tussen hemel en aarde en je staat dagelijks in contact met dit hogere. Soms vergeet je de realiteit van alle dag. Neem niet alles klakkeloos aan, het is best goed om wat vaker met beide benen op de grond te staan
Oud 25-01-2006, 17:10
saartjeh
saartjeh is offline
vind het niet zo;n goede test
het twijfel antwoord, int midden is de ene keer van: nou eigenlijk toch echt niet/belachelijk maar vooruit en de andere keer van: ja best logisch
ik ben verder wel heel spiritueel maar niet als het te verklaren is, voor mij heel logisch want energie van radio is logisch en mensen denk ik dus ook, dat vind ik dus gewoon verklaarbaar, net als aura, schijnt volgens discovery nog 14 dagen naar je dood te zijn en langzaam af te nemen, na 14 dagen weg ofzow. maar die dingen vind ik heel rationeel, helemaal niet bovennatuurlijk ofzow.
veel vragen gaan ook over de kerk, ik vind de bijbel leuke verhalen bijvoorbeel maar voor mensen is daaruit indoctrinatie ontstaan en misbruiken we eigenlijk een boek dat daar niet voor bedoeld is
zo zegt een vraag: wat vind je van de bijbel. en ik twijfelde tussen: veroorzaakt oorlog en verhalen boek. zoek ik nix achter.
nou ik zoek er wel wat achter opzich maar niet zoveel, wel verhalen boek, en het zorgt wel voor oorlog, maar veroorzaakt niet, dat doet de mens
en sommige vrgen zijn ook niet compleet, de vraag over 11sept zegt alleen iets over mensen die zich verslapen en vrij nemen, dat vind ik toeval (toeval is gebrek aan informatie) maar mensen die naar voorgevoel hadden en het feit dat er op dat moment een gigantisch aantal meer mensen in het gebouw hoorden te zijn lijkt mij voldoende bewijs.
zo zijn er meer dingen

en nu mijn score:

Score: 55

Je bent in balans. Je talent voor spiritualiteit is goed ontwikkeld. Je staat open voor een relatie met het hogere en weet daar soms op een verrassende manier verbinding mee te leggen. Je laat mensen in hun waarde, ook als je hun mening niet deelt. Daar kunnen anderen nog wat van leren.
Oud 29-01-2006, 16:51
Daboman
Daboman is offline
Ik had dit als uitkomst:

Score: 54

En ik vind het ook wel een slechte test. Ben je niet spiritueel als je niet gelooft in hogere orden?

Spiritualiteit = geestelijk bestaan, geestelijkheid, een geestelijke levenshouding, het beklemmen van een bepaald aspect van het geloof in de beleving ervan, aldus de van dale. Nu wil ik niet zeggen dat de van dale de absolute waarheid is, maar ik vind wel dat spiritualiteit een heel breed begrip is. Veel breder dan alleen de hemel en contact met gene zijde.
Oud 29-01-2006, 17:22
Verwijderd
Score: 31

Je hebt niets met spiritualiteit. Overal heb je een logische verklaring voor en mensen die denken dat er meer is tussen hemel en aarde verklaar je voor gek. Het liefst overtuig je ze van hun ongelijk. Stel je wat meer open voor andersdenkenden. Misschien steek je er nog iets van op.

Onzin, ik sta overal open voor, ik neem dingen gewoo niet klakkeloos aan.
Wat een waardeloze test Mijn antwoorden stonden er niet eens tussen. "Waar is Pim Fortuin nu?" omg....
Oud 29-01-2006, 20:57
Mizz
Mizz is offline
Score: 68

Oud 30-01-2006, 20:49
Anetj
Anetj is offline
Score: 84

Jij verkeert in wel erg hoge sferen! Voor jou is het zeker dat er meer is tussen hemel en aarde en je staat dagelijks in contact met dit hogere. Soms vergeet je de realiteit van alle dag. Neem niet alles klakkeloos aan, het is best goed om wat vaker met beide benen op de grond te staan.

Sorry hoor Maar ik dacht dat het allemaal wel meeviel met mij
't zal allemaal wel
Oud 05-02-2006, 20:41
knakworstje
knakworstje is offline
WHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Score: 91

Ze hebben groot gelijk!
Oud 09-02-2006, 20:20
sizz
sizz is offline
Score: 90!!

Had ik nooit van mezelf verwacht...
Oud 10-02-2006, 01:24
fireangel
fireangel is offline
Score: 101

zlf had ik wel verwacht dat mijn score best hoog zou zijn.
Ik heb ook meer dingen mee gemaakt op het gebied van paranormaal.

liefs angela
Oud 10-02-2006, 13:34
Nartex
Nartex is offline
Score: 73

Oud 11-02-2006, 12:26
Verwijderd
haha, dit zag ik wel aankomen:

De Spiritualiteitstest

Score: 4

Oud 11-02-2006, 12:31
Verwijderd
Not Spiritual
You are 1% spiritual.
You don't know what a past life is and you don't care. You may know what deja-vu is but you've never experienced it. You have never meditated and have little spirituality, if any. Loser!
Oud 13-02-2006, 14:17
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Bossen schreef op 11-02-2006 @ 13:26 :
haha, dit zag ik wel aankomen:

De Spiritualiteitstest

Score: 4

Jij bent zeker zo iemand die het beeldje van zn oma heeft verkocht op de rommelmarkt? Weigert mee te bidden voor het eten bij je schoonouders (ik leg tenminste nog mn vork neer terwijl ik mn bord zit te bestuderen), en absoluut weigert mee te gaan naar de nachtmis wanneer je bij wat vrienden kerst aan het vieren bent?

----------------

Score: 20

Oud 13-02-2006, 15:39
Verwijderd
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 13-02-2006 @ 15:17 :
Jij bent zeker zo iemand die het beeldje van zn oma heeft verkocht op de rommelmarkt? Weigert mee te bidden voor het eten bij je schoonouders (ik leg tenminste nog mn vork neer terwijl ik mn bord zit te bestuderen), en absoluut weigert mee te gaan naar de nachtmis wanneer je bij wat vrienden kerst aan het vieren bent?
Dat beeldje had ik niet verkocht maar ik bid niet mee en ik ga inderdaad niet mee naar de kerk.
Oud 13-02-2006, 16:20
lady of the dark
Citaat:
Bossen schreef op 13-02-2006 @ 16:39 :
Dat beeldje had ik niet verkocht maar ik bid niet mee en ik ga inderdaad niet mee naar de kerk.
Maar vind je dan niet dat je open moet staan voor andersdenkenden? Wil je dan niet iets leren over een ander geloof?
Oud 13-02-2006, 16:31
Subject
Subject is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 13-02-2006 @ 17:20 :
Maar vind je dan niet dat je open moet staan voor andersdenkenden? Wil je dan niet iets leren over een ander geloof?
Voor anders denkenden openstaan hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je mee moet doen met de uiting van hun geloof/denkbeeld. Zo is het ook onzin dat je niets kan leren over een ander geloof zonder mee te doen aan de praktisering daarvan.
Oud 14-02-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 13-02-2006 @ 17:20 :
Ik laat ze in hun waarde, maar ga niet mee naar de kerk, zie ik het punt niet van in. Ik weet van de grote godsdiensten wat ze inhouden, waar ze voor staan enzo en ik vind het maar onzin, dan hoef ik er niet meer van te weten, als ik toch al weet dat ik het niets vind.
Oud 14-02-2006, 16:28
Project 50
Project 50 is offline
Bij een score van 0 staat er helemaal niets...

Of krijg ik nu de KRO-Gestapo aan m'n deur?
Oud 14-02-2006, 16:28
lady of the dark
Citaat:
Bossen schreef op 14-02-2006 @ 17:14 :
dan hoef ik er niet meer van te weten, als ik toch al weet dat ik het niets vind.
Ik vraag me dan weer af hoe je kunt weten dat je er niets aan vindt als je het niet onderzoekt, maar goed. Ach je bent nog jong, op jou leeftijd had ik misschien ook die instelling.
Oud 14-02-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 14-02-2006 @ 17:28 :
Ik vraag me dan weer af hoe je kunt weten dat je er niets aan vindt als je het niet onderzoekt, maar goed. Ach je bent nog jong, op jou leeftijd had ik misschien ook die instelling.
Ik heb vroeger vaak naar de kerk geweest, dus voor zover weet ik al wat daar gebeurd, en daar komt bij dat ik niet naar de kerk hoef te gaan om te weten dat ik niet geloof in een god.
Oud 17-02-2006, 19:39
blacky
blacky is offline
Score: 86

Jij verkeert in wel erg hoge sferen! Voor jou is het zeker dat er meer is tussen hemel en aarde en je staat dagelijks in contact met dit hogere. Soms vergeet je de realiteit van alle dag. Neem niet alles klakkeloos aan, het is best goed om wat vaker met beide benen op de grond te staan

Ik vind um wel mooi, maar zo zweverig ben ik nou ook weer niet hoor.
Oud 18-02-2006, 10:29
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Bossen schreef op 11-02-2006 @ 13:31 :
You are 1% spiritual.

Ik had 66. Ik laat liever mogelijkheden open, maar echt spiritueel ben ik niet.

Citaat:
knakworstje schreef op 05-02-2006 @ 21:41 :
Ze hebben groot gelijk!
Check jij eens je helderhorend topic dan.

edit: Hmmm...twee zessen...

Laatst gewijzigd op 18-02-2006 om 10:31.
Oud 22-02-2006, 23:15
jfcksr
jfcksr is offline
Score: 44

Je staat met beide benen op de grond, maar kijkt af en toe toch omhoog. Je bent je bewust dat er zaken zijn waarvoor geen verklaring is, maar je schrijft ze ook weer niet zomaar toe aan het hogere. Cijfer jouw gevoel voor spiritualiteit niet te snel weg. Het is helemaal niet erg om zo nu en dan je vraagtekens te hebben.
Oud 27-02-2006, 21:20
AnGeL4LiFe
AnGeL4LiFe is offline
Score: 66

Het klopt op zich wel... best raar!
Oud 03-03-2006, 09:40
Verwijderd
Score: 90

klopt wel. mn vriendinnen zeggen dat ook altijd tegen me
Oud 03-03-2006, 18:32
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Score: 65

klopt oowk wel opzich...
Oud 04-03-2006, 22:46
Valentine
Valentine is offline
Score: 52

Oud 06-03-2006, 00:21
Skilly
Skilly is offline
Score: 37

Regels voor berichten