![]() |
||
Citaat:
En wat is het wat ik doe wat respectloos en kinderachtig is??? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Tricky eraan is dat degenen die je dat bijbrengen op dat punt in je leven en vele jaren erna de meest belangrijke mensen zijn en dus ook degenen van wie je automatisch het meest aanneemt (vertrouwen, geborgenheid) en waar gedurende de eerste decennia je leven en overtuiging door gevormd wordt. En daar breng je na verloop van tijd niet veel verandering meer in. En das maar goed ook, anders konden we dit en het religie forum snel sluiten ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of dat allemaal klopt is weer een heel ander verhaal. en waarom hij de wereld in 6 dagen maakte, snap ik niet. net als het hele scheppingsverhaal: daar klopt niks van. God schiep in 6 dagen de wereld met dieren etc en de 7e dag nam hij vrij (sabbat) daarna maakte hij een man: Adam. Adam vond het niet leuk en toen maakte God een vrouw: Eva. Eva (dus de vrouw) werd dus alleen gemaakt om de man te amuseren; dit is het eerste punt waardoor ik dat hele scheppingsverhaal niet (wil) geloven. Adam en Eva waren in het paradijs, en mochten niet van 1 boom eten (punt 2). toen werden ze overgehaald door eenslang (punt 3) en aten toch. toen werden ze verbannen. daarna kregen ze 2 zonen. de een vermoorde de ander (punt 4) omdat ze ruzie hadden ofzo en degene die nog leefde vluchtte (punt 5: God gaat hem dan toch achterna) naar het buitenland (punt 6: dat is er toch niet!) en trouwde (punt 7: daarvoor zijn er getuigen enz. nodig) daar met een meisje (wie dan? alleen Adam, Eva en hij waren nog op de wereld) maarja, dat geloof ik dus niet. misschien anderen wel, maar dat is hun mening. daar kan ik niks aan doen, denk ik... doeidoei |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik hoop dat god niet bestaat verder, want dan zou het eigenlijk wel een verschrikkelijke egoïstische strontzak zijn.
|||
![]() |
Citaat:
dat 'domme' had je er wel tussen uit mogen laten, toon wat meer respect! ga maar lekker een fluchpuppie drinken..... Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het met hem eens. Ik vind jouw argumentering dat God bestaat omdat het geschreven staat erg dom. Iedereen kan wel wat opschrijven: als dat dan vele jaren bewaard wordt, betekent het niet direct dat het ook waar is. Maar het feit dat ik jouw overtuiging dom vind, betekent nog niet dat ik geen respect heb voor jou of je mening. En iedereen lijkt God maar te relateren aan een leven na de dood, maar nogmaals: ook zonder een God kan er een hiernamaals zijn.
||
Citaat:
Zo nee, dan hoop ik het niet |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en het is flush, met een S
||
![]() |
Citaat:
Je verdraait de boel, hij heeft gezegt; die typische domme christen mentaliteit, hij vind mijn overtuiging daarnaast vast ook dom, maar daar wijs ik hem niet op. ieder zo zijn overtuiging. Ik geloof het ook niet omdat het maar een boekje is, waarvan men zegt dat het dé waarheid is, ik geloof het, omdat mijn gevoel over het geloof overeenkomt met wat er in de bijbel staat, en dat is de eerste stap voor mij om te geloven en er in verder te groeien.. en wat je verder in je laatste alinea verteld, is voor (veel mensen) waar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat die uitgebuitte mensen er iets van leren wil nog niet zeggen dat de uitbuiters het mogen. Maar het is net zo gevaarlijk om daar over te oordelen, omdat we daarvoor door ons zelf gebruikte maatstaven gebruiken. Wie weet gebruikt God andere maatstaven. Ik wil God hiermee niet afbeelden als een slechte entiteit (en nogmaals, naar onze eigen maatstaven is het slecht om dat toe te laten), ik geef enkel een overweging waarom je pijn zou kunnen toelaten.
||
Citaat:
Geloven is niet meer geloven als je de wetenschap er bij haalt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelovig? #2 Steelpan | 188 | 30-01-2011 14:43 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |