Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 17:56
Kalm
Kalm is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-12-2005 @ 23:23 :
De Cribs....
Crips
Oud 15-12-2005, 19:05
Raven
Raven is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 15-12-2005 @ 18:56 :
Dus jij denkt dat de doden wel terugkomen bij levenslange gevangenis straf?
Nah.
staat dat er ?

Citaat:
Mijns inziens is de doodstraf een perfect middel om extreem uitschot uit de maatschappij te verwijderen. Mensen als marc dutroux, maar ook bende leiders en seriemoordenaars vind ik het persoonlijk niet waar om meer dan een ton per jaar aan te besteden.

Tuurlijk worden weleens onschuldigen veroordeeld, en dat is dan ook gelijk het enige wat ik als min punt opmerk aan de doodstraf. Maar of de beste tookie onschuldig was of niet, hij heeft indirect honderden moorden op zijn geweten, en zelf nog eens 4 gepleegd. Eigenlijk vind ik het een schande dat de beste man uberhaupt kinderboeken mag uitbrengen.. Voor wat hoort wat. Jij vermoord een aantal mensen en zet een van de grootste criminele bende's ter wereld op; dan verdien je de mogenlijkheid op een fatsoenlijk leven opbouwen wat mij betreft niet meer. De beste man was simpel weg een hufter, crimineel en moordenaar en die horen niet op aarde thuis wat mij betreft.

Citaat:
Er zijn velen die de dood verdienen
en veel die sterven verdienen het om te leven.
kan jij ze dat schenken ?

wees voorzichtig met een oordeel over leven of dood, Zelfs de meest wijzen kunnen niet alles overzien
uit: "The lord of the rings"
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:06
Verwijderd
Echte wijsheid zit inderdaad in films.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:10
Raven
Raven is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2005 @ 20:06 :
Echte wijsheid zit inderdaad in films.
of in een boek

maar ik ben het wel met deze quote eens
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:17
Verwijderd
Ik vind hem eigenlijk niet zo relevant, want de voorstander van de doodstraf zal antwoorden: 'nee, ik kan de doden geen leven schenken, maar dat hoeft ook niet, want ze zijn ter dood gebracht door een met voldoende waarborgen omringde procedure' en op dat tweede gedeelte zal hij antwoorden: 'inderdaad, niet alles kan overzien worden maar dat hoeft ook niet, voldoende is dat er volkslegitimatie is.'
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:28
Raven
Raven is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2005 @ 20:17 :
Ik vind hem eigenlijk niet zo relevant, want de voorstander van de doodstraf zal antwoorden: 'nee, ik kan de doden geen leven schenken, maar dat hoeft ook niet, want ze zijn ter dood gebracht door een met voldoende waarborgen omringde procedure' en op dat tweede gedeelte zal hij antwoorden: 'inderdaad, niet alles kan overzien worden maar dat hoeft ook niet, voldoende is dat er volkslegitimatie is.'
en dat is dom en gevaarlijk zo'n gedachtengang heeft onder andere WOII veroorzaakt
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 15-12-2005 @ 20:28 :
en dat is dom en gevaarlijk zo'n gedachtengang heeft onder andere WOII veroorzaakt
'Nazi's did - among other things - X, therefore X must be bad, so no one is allowed to do X ever again'
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:00
Raven
Raven is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2005 @ 20:47 :
'Nazi's did - among other things - X, therefore X must be bad, so no one is allowed to do X ever again'
maar dat was dus ook "Volkslegitimatie"

wat de meerderheid wil is niet altijd rechtvaardig
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 15-12-2005 @ 21:00 :
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat dat voor een voorstander van de doodstraf voldoende rechtvaardiging is.

Trouwens, 'rechtvaardigheid' is een stom begrip, waarom gebruik je dat? Wat is rechtvaardigheid? Wie bepaalt wat rechtvaardigheid is? Ik vind meerderheidslegitimatie eigenlijk best wel een goed argument, als je bedenkt dat elke definitie van rechtvaardig überhaupt arbitrair is en er dus sowieso geen aanknopingspunten zijn het begrip echt in te vullen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 23:46
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Raven schreef op 15-12-2005 @ 21:00 :
maar dat was dus ook "Volkslegitimatie"

Ware het niet dat wat er in de 2e wereldoorlog gebeurde weinig met volkslegitimatie te maken had. Het had te maken met onderdrukking na de 1e wereldoorlog en eindelijk eens iemand die er wat tegen deed (aka, Alolf Hitler). Dit betekend niet dat het complete volk zich achter het anti-semitisme schaarde, dit betekend alleen dat de duisters na de eerste oorlog door omringende lande (bv Frankrijk) zo onderdrukt voelden dat er wat tegen moest gebeuren.

De ilussie dat alle duitsers het in de tijd van hitler met zijn ideeen eens waren is pure onzin. Met volkslegitimatie heeft het weinig te maken, net als dat de europeesche grondwet werd afgewezen puur omdat we het niet eens waren met de kamer, niet omdat de europeesche grondwet slecht was oid.

Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 23:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten