Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 01:32
__
__ is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 28-01-2006 @ 19:37 :
ahahahahaha ga jij geen sociologie studeren ;p
uhu
Advertentie
Oud 29-01-2006, 01:48
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 20:17 :
Ik heb genoeg mensen gekend op de mavo (en vmbo is daar nog een versimpelde versie van) en gezien wat voor niveau en lesstof zij hadden. Ik heb voordat ik vwo deed eerst havo gedaan. Ja, er zit wel degelijk een (groot) verschil in.
Mavo is wel even wat anders...
Ik heb het over Vmbo-t
Vmbo-b en Havo zit een vrij groot verschil tussen ja, maar wat stof betreft schelen Havo en Vmbo-t echt niet zoveel.
Oud 29-01-2006, 02:31
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Ik ben van mening dat een opleiding niet veel hoef te zeggen over de intelligentie of denkwijze van iemand. Ik was vroeger ook iemand die vooroordelen had over MBO'ers totdat ik iemand ontmoette die een MBO opleiding heeft gedaan. Ik heb er wel even bij stilgestaan dat het mogelijk wat verschillen met zich mee gaat brengen omdat ik HBO doe, maar voor mij is tot nu toe het tegendeel bewezen. Ik vind dat we op dezelfde golflengte zitten doordat we elkaar begrijpen, we kunnen lachen en diep met elkaar praten. Daarnaast hebben we veel gemeen.

Ik heb hiervoor iemand gehad die een universitaire opleiding doet en ik vond toen ook dat we op dezelfde golflengte zaten. Ik denk dus dat er andere aspecten zijn waardoor het met iemand klikt, zoals het karakter en eq van iemand.
Oud 29-01-2006, 08:32
Verwijderd
ach, ik kom vaak studenten van de uni tegen met een vreselijk bekrompen denk, en wereldbeeld, dat ik soms van mijn stoel val van verbijstering over zo'n gebrek aan visie.

Dan mogen zij intelligent zijn, bepaald goed converseren kun je er niet mee omdat ze, zo jong als ze zijn, vastgeroest zitten in hun universitaire denkbeeldjes, en weigeren verder te kijken dan hun academische graad lang is.
Dat is geen toonbeeld van intelligentie, maar van vreselijke domheid.

Geef mij dan liever mensen als mijn huisgenoot, mts, maar met een openminded wereldbeeld, waar de meeste academici nog veel van kunnen leren.

Mijn vriendin studeert archeologie, en ik doe hbo conservatorium. Het enige verschil zit erin dat zij, waarschijnlijk een hogere intelligentie graad heeft dan ik. Ook heeft ze meer lol in lezen van echte literatuur, en ik meer in lectuur. Maar voor de rest kunnen we goed praten over alle dingen.
Oud 29-01-2006, 08:44
miekmuis
miekmuis is offline
Mwah, ik doe zelf HBO en heb een tijd geleden een relatie gehad met iemand die zijn HBO had afgemaakt en een goede full-time baan had. Maar wat een vreselijk dom figuur was dat. Hij kon zichzelf niet onderhouden en had niks van de meest algemene kennis meegekregen. Verschrikkelijk. Daarnaast kon ik ook gewoon niet met hem praten omdat hij vreselijk ambitieloos was.
Mijn huidige vriend heeft Alleen mavo afgemaakt en een brugjaar bij de politie, maar met hem kan ik zoveel beter praten over van alles en nog wat. Ik merk wel dat hij een lagere opleiding heeft gehad dan ik, maar het stoort me absoluut niet. Hij wil tenminste wel en dat vind ik veel belangrijker.
Oud 29-01-2006, 08:46
groovy
groovy is offline
Ik heb eigenlijk hetzelfde als miekmuis, eerst had ik een vriend die hoogbegaafd was, maar wat hij had op schoolniveau, leek hij niet echt te hebben op sociaal niveau.

De vriend die ik nu heb, daar kan ik ook aan merken dat ik qua schoolniveau net iets hoger zit, maar dat stoort me totaal niet! Hij is qua sociaal niveau zoveel verder, soms ook verder dan ik

Daardoor stoort het me ook totaal niet dat hij ooit met de LTS is begonnen (en nu afgestudeerd op HBO, maar ik merk bijv. wel dat hij niet goed in Nederlands is door het onderwijs op LTS), want hij is ook iemand die echt wil en nu wel mooi een baan op HBO-niveau heeft omdat hij zo graag wil
Oud 29-01-2006, 13:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 00:40 :
Dat maak ik ook vaak mee. En dan denk ik: "stelletje dozen", want het zijn altijd meiden, "stelletje dozen, als je wilt bespreken wat je van het weekend in de disco hebt gedaan, waarom kom je dan naar college? Ga dan lekker ergens koffie drinken met z'n allen en laat ons met rust." Tuurlijk is niet elk college interessant, en ik ben ook vaak degene die altijd wel wat commentaar te geven heeft op hetgeen de docent verteld, maar het volledige college verhalen lopen ophangen: nee.

Je hoeft je er niet aan te ergeren, als je gewoon omdraait en ze vriendelijk vraagt of ze alsjeblieft hun kop dicht willen houden. Sure, je wordt er niet populair door, maar dat wil je bij dat soort types toch niet zijn.
Het zijn voornamelijk jongens en vragen of ze hun mond willen houden helpt niet. Sterker nog, het wordt dan alleen maar erger.
Oud 29-01-2006, 14:59
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik merk aan mezelf dat ik op intelligente en sociale jongens val. Ze moeten me iets kunnen vertellen wat ik nog niet weet en me iets kunnen uitleggen... Ook algemene kennis vind ik echt belangrijk, we moeten het ergens over kunnen hebben. Maar ik ken ook hoogbegaafte jongens die sociaal nogal zwak zijn, met dat soort jongens kan ik dan weer niks, ook geen leuk gesprek voeren. Zelf doe ik een universitaire opleiding.

Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 15:02.
Oud 29-01-2006, 15:00
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
ZerO schreef op 27-01-2006 @ 22:24 :
Opleidingsniveau zegt niet altijd iets over hoe slim/dom iemand is. Er is ook nog zoiets als een EQ en dat is denk ik belangrijker. Het gaat er voornamelijk ook of je met elkaar kunt communcieren en dat kan tussen twee uni mensen net zo goed fout gaan.
precies.
Oud 31-01-2006, 18:01
Anaïs
Anaïs is offline
Ik ga echt niet vragen welk diploma een jongen heeft of zal hebben binnen x-aantal jaar, maar intelligentie is toch wel een belangrijke vereiste voor mij... Aangezien ik zelf filosofie studeer, en ik die studie niet na mijn lessen in de kast stop, wil ik iemand die slim genoeg is om te kunnen meepraten over zo'n onderwerpen. Maar het is niet omdat je een diploma hebt, dat je intelligent bent. Ik ken geneeskunde-studenten met super bekrompen visies, en juristen-in-spe waar ik nooit een deftig gesprek mee zou kunnen voeren. Daarnaast vind ik het een behoorlijke afknapper als iemand geen ambitie heeft...
Oud 31-01-2006, 18:14
Iduna
Iduna is offline
Redelijk belangrijk, al kun je daar niet altijd aan afmeten hoe 'intelligent' iemand is. Het belangrijkste voor mij is dat we gelijkwaardig aan elkaar zijn. In die zin is iemand die klaar is met mavo (en niet verder studeert, maar al jaren fulltime werkt) absoluut niks voor mij.
Sowieso is een man die (al jaren) werkt op dit moment niks voor mij, geef mij maar een leuke student van mijn niveau.
Oud 31-01-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 00:40 :
Dat maak ik ook vaak mee. En dan denk ik: "stelletje dozen", want het zijn altijd meiden, "stelletje dozen, als je wilt bespreken wat je van het weekend in de disco hebt gedaan, waarom kom je dan naar college? Ga dan lekker ergens koffie drinken met z'n allen en laat ons met rust."
Daar kan ik me zó kwaad om maken altijd van die aanstellerige barbies, die ook de hele tijd met hun hoofd schudden en dat ik dan de hele tijd plukken haar in m'n aantekeningen geslingerd krijg. Ik durf er niks van te zeggen alleen kwaad te kijken, en tsss zeggen en uiteraard helpt dat niet, want dan gaan ze alleen maar meer giechelen en arrogant omkijken
Oud 31-01-2006, 18:37
Jolt
Jolt is offline
Die jeugd van tegenwoordig, het is niet meer zoals vroeger...
Oud 31-01-2006, 20:53
Firefly182
Firefly182 is offline
Nope, maakt mij geen ruk uit Alsof ik verliefd werd op zijn opleidingsniveau
Oud 31-01-2006, 21:01
Severus
Severus is offline
Opleidingsniveau moet minimaal HAVO + HBO of VWO + HBO/WO voor mij zijn, maar uiteindelijk vind ik het allerbelangrijkst dat hij straks een baan heeft en geld verdient. Ik wil niet zelf iemand gaan onderhouden.

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Als we maar enigszins met elkaar kunnen opschieten, elkaar begrijpen en elkaar respecteren.
Oud 31-01-2006, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Firefly182 schreef op 31-01-2006 @ 21:53 :
Nope, maakt mij geen ruk uit Alsof ik verliefd werd op zijn opleidingsniveau
Niemand wordt verliefd op een opleidingsniveau natuurlijk, maar je bent wel blind als je niet inziet dat in een latere, langere relatie een groot opleidings- of niveauverschil wel degelijk een grote rol kan gaan spelen.
Oud 31-01-2006, 21:20
Magican
Magican is offline
Ongemotiveerde mensen zijn mensen die doen wat er gevraagd wordt, niet minder of meer.
Deze mensen nemen ook genoegen met minder en zijn zo gelukkig. Dus stop met dat gezeik over ongemotiveerde mensen.

OT: Opleidingsniveau is niet belangrijk, zolang ze maar een beetje de Nederlandse taal beheerst en me niet voor lul zet op feestjes.
Oud 31-01-2006, 21:24
Meadow
Meadow is offline
Nja, ik doe nu 5 VWO N&G en wil daarna Biomedische Wetenschappen studeren, mijn vriend is nu in zijn 3e jaar HBO Journalistiek, hij heeft HAVO C&M gedaan. Zowel hoever we zijn in onze ontwikkeling als de richtingen verschillen dus nogal, maar dat heeft niet echt negatieve effecten. We weten allebij wel interesse op te brengen voor elkaars andere kant, en gaan verder ook heel goed samen...

Lijkt me prima te doen!
Oud 31-01-2006, 21:36
Jolt
Jolt is offline
Ik wil alleen iemand die gemotiveerd is, plezier zijn studie/werk heeft.
Oud 31-01-2006, 21:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Magican schreef op 31-01-2006 @ 22:20 :
Ongemotiveerde mensen zijn mensen die doen wat er gevraagd wordt, niet minder of meer.
Deze mensen nemen ook genoegen met minder en zijn zo gelukkig. Dus stop met dat gezeik over ongemotiveerde mensen.
Oud 31-01-2006, 21:46
Verwijderd
Mja ik heb wel eens iets met een mbo'er gehad maar na 2 maanden hadden we elkaar toch niet echt meer te vertellen.. kan ook aan de persoon liggen natuurlijk maar ik denk dat je toch het beste iets met een ongeveer even hoog opgeleid iemand kunt hebben.. dat communiceert gewoon beter..
Oud 01-02-2006, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 31-01-2006 @ 22:20 :

OT: Opleidingsniveau is niet belangrijk, zolang ze maar een beetje de Nederlandse taal beheerst en me niet voor lul zet op feestjes.
Seriemoordenaars zijn mensen die veel andere mensen vermoorden, niet minder of meer. Deze mensen nemen daar genoegen mee en zijn zo gelukkig. Dus stop met dat gezeik over seriemoordenaars.

Even om je te laten zien wat voor drogreden je hier gebruikt.
Oud 01-02-2006, 13:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 10:17 :
Seriemoordenaars zijn mensen die veel andere mensen vermoorden, niet minder of meer. Deze mensen nemen daar genoegen mee en zijn zo gelukkig. Dus stop met dat gezeik over seriemoordenaars.

Even om je te laten zien wat voor drogreden je hier gebruikt.
Als we het dan toch over drogeredenen hebben: je evrgelijking slaat werkelijk nergens op.
Oud 01-02-2006, 13:52
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ach, zolang je gek op elkaar bent, goed met elkaar kunt praten en lachen, wat maakt opleidingsniveau dan nog uit? Daar moeten jullie het toch allemaal mee eens zijn.

Bij nader inzien speelt intelligentie dan wel een rol, want om goed met iemand te kunnen praten moet je wel op het zelfde niveau zitten.
Oud 01-02-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-02-2006 @ 14:19 :
Als we het dan toch over drogeredenen hebben: je evrgelijking slaat werkelijk nergens op.
Alsin, dat een seriemoordenaar totaal iets anders is dan een ongemotiveerd persoon? Daar heb je gelijk in, heeft niets met elkaar te maken. Maar het is hetzelfde principe: dat iemand doet waar-ie zelf gelukkig mee is, wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is.
Oud 01-02-2006, 14:24
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 15:15 :
Alsin, dat een seriemoordenaar totaal iets anders is dan een ongemotiveerd persoon? Daar heb je gelijk in, heeft niets met elkaar te maken. Maar het is hetzelfde principe: dat iemand doet waar-ie zelf gelukkig mee is, wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is.
Om een gelukkige seriemoordenaar te maken moeten er aantal mensen opgeofferd worden. Dat is bij een ongemotiveerd persoon wel anders. Als jij ongemotiveerd bent hoeft daar niemand onder te lijden.
Oud 01-02-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 01-02-2006 @ 15:24 :
Om een gelukkige seriemoordenaar te maken moeten er aantal mensen opgeofferd worden. Dat is bij een ongemotiveerd persoon wel anders. Als jij ongemotiveerd bent hoeft daar niemand onder te lijden.
Als ik een relatie zou hebben met een ongemotiveerd persoon zou ik daar wél onder lijden.

Ik kan ook wel iets anders in de vergelijking gooien hoor. Een vreemdganger misschien? Daar wordt ook niemand voor opgeofferd en hij is er zelf toch gelukkig mee? Dus niet zeiken, gewoon een relatie met een vreemdganger beginnen

Of we doen het nog heel anders. Mark Almighty wil vast geen relatie met iemand die een afgrijselijke hekel heeft aan Donald Duck. Maar misschien is diegene er wel heel gelukkig mee om Donald Duck te haten, en ze offert er toch niemand voor op?

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 14:31.
Oud 01-02-2006, 14:43
Verwijderd
lambdamij != lambdavmbo'er
Oud 01-02-2006, 15:00
tuttebel
tuttebel is offline
erg belangrijk.
niet om het imago, de 'intelligente discussies' ofzo..maar je vindt sneller dezelfde dingen belangrijk en weet gewoon meer.

maar dan wel echte grote verschillen in opleiding, 1 niveau maakt niet zo veel uit.
Oud 01-02-2006, 16:30
***ailá***
***ailá*** is offline
het maakt mij totaal nix uit. Zelf studeer ik aan de universiteit, maar ik vind dat bijzaak in een relatie. Meer kan ik er niet over zeggen
Oud 01-02-2006, 17:00
Magican
Magican is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 15:27 :

Of we doen het nog heel anders. Mark Almighty wil vast geen relatie met iemand die een afgrijselijke hekel heeft aan Donald Duck. Maar misschien is diegene er wel heel gelukkig mee om Donald Duck te haten, en ze offert er toch niemand voor op?
Ok, waarom heb jij een afgrijzelijke hekel aan gelukkige mensen die minder doen dan ze kunnen, maar die gewoon geen zin hebben om tot het randje te gaan?
Oud 01-02-2006, 17:25
Verwijderd
Opleidingsniveau vind ik niet belangrijk. Interesse vind ik wel belangrijk. Dus dat hij wil weten waar ik me mee bezig hou en dat hij uitleg wil over dingen die mij interesseren.

Ik snap echt niet waarom het opleidingsniveau hetzelfde zou moeten zijn. Er zijn zoveel mensen die dat zeggen, maar volgens mij is dat meer een soort misplaatste arrogantie. Iemands karaktereigenschappen bepalen of het wel of niet klikt en of je goede gesprekken met iemand kunt voeren. En het gaat erom of je een beetje dezelfde interesses hebt en of je interesse kunt opbrengen voor zaken die je uit jezelf minder boeiend zou vinden.
Oud 01-02-2006, 17:38
create
create is offline
ik heb graag een vriend die qua intelligentie een beetje op mijn niveau zit, maar dat heeft niet altijd iets met het opleidingsniveau te maken. en bovendien vind ik interesses stukken belangrijker.
Oud 01-02-2006, 18:01
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 22:05 :
Niemand wordt verliefd op een opleidingsniveau natuurlijk, maar je bent wel blind als je niet inziet dat in een latere, langere relatie een groot opleidings- of niveauverschil wel degelijk een grote rol kan gaan spelen.
Tot nu toe maakt het mij werkelijk niet uit, we zijn al bijna 4 jaar samen. Hij heeft genoeg gespreksstof en niveau, al heeft hij een lagere opleiding genoten.

Maar goed, je hebt natuurlijk ook mensen die daar niet mee gezegend zijn en die mja, hoe zal ik het zeggen.... wat simpeler zijn dan de andere wederhelft. Ik snap wel wat je bedoeld, maar als je echt zo om elkaar geeft en van elkaar houdt, waarom zou dat dan uit moeten maken?
Oud 01-02-2006, 18:08
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
create schreef op 01-02-2006 @ 18:38 :
ik heb graag een vriend die qua intelligentie een beetje op mijn niveau zit, maar dat heeft niet altijd iets met het opleidingsniveau te maken. en bovendien vind ik interesses stukken belangrijker.
uhuh, een beetje intelligentie is wel op z'n plaats, niet dat je met een moderne holbewoner bent Maar ik geef je gelijk wel, interesse in wat je doet en in elkaar is belangrijker dan iemands IQ of opleidingsniveau.
Oud 01-02-2006, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 01-02-2006 @ 18:00 :
Ok, waarom heb jij een afgrijzelijke hekel aan gelukkige mensen die minder doen dan ze kunnen, maar die gewoon geen zin hebben om tot het randje te gaan?
Niemand hoeft van mij 'tot het randje te gaan', maar als je niet eens een doel hebt, of een beetje je initiatief, of als je te lui bent om ook maar een beetje je best ergens voor te doen, dan vind ik je dom, en lui maar dat had ik al gezegd.
Ik heb daar overigens geen afgrijselijke hekel aan, het zou toch wat zijn als ik een afgrijselijke hekel aan iemand moest hebben voor ik diegene mocht afwijzen.
Oud 01-02-2006, 19:16
Konijn
Konijn is offline
Ik vind het niet echt belangrijk. Ik doe zelf Uni, mijn vriend heeft LTS en twee MBO-opleidingen gedaan. Toch is hij heel sterk algemeen ontwikkeld en kan ik gewoon normaal met hem praten op mijn niveau. Er zijn wel vlakken waar ik van weet dat ik veel intelligenter dan hem ben, maar dat kan me vrij weinig schelen.
Met mijn vorige vriend was het anders, die deed ook een mbo-opleiding en ik hield mezelf voor dat het me niet uitmaakte.. maar met hem kon ik gewoon totaal geen goede gesprekken voeren etc.. dat was qua denkniveau totaal niet op één lijn.
(Maar misschien komt dat ook omdat hij van mijn leeftijd was en mn huidige vriend 10 jaar ouder is en dus meer 'levenservaring' heeft).
Oud 01-02-2006, 19:22
Magican
Magican is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 19:50 :
Niemand hoeft van mij 'tot het randje te gaan', maar als je niet eens een doel hebt, of een beetje je initiatief, of als je te lui bent om ook maar een beetje je best ergens voor te doen, dan vind ik je dom, en lui maar dat had ik al gezegd.
Ik heb daar overigens geen afgrijselijke hekel aan, het zou toch wat zijn als ik een afgrijselijke hekel aan iemand moest hebben voor ik diegene mocht afwijzen.
Als je doet wat gevraagd wordt, ben je dan te lui om ergens je best voor te doen? Als het je doel is om gelukkig te zijn, heb je dan geen ambitie?
Oud 01-02-2006, 22:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 15:15 :
Ongemotiveerd persoon berokkent anderen geen schade, dus daar is niets mis mee. Tevens kun je discussiëren over de term 'ongemotiveerd'.

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 22:19.
Oud 01-02-2006, 22:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 15:27 :
Zolang ze het maar niet overduidelijk tentoonspreidt.
Oud 01-02-2006, 22:37
Jannekie
Jannekie is offline
Op zich maakt me dat niks uit: ik heb ongeveer 2 jaar iets met een jongen gehad die MBO gedaan had, terwijl ik nu zelf universiteit doe. Verder geen problemen mee gehad dat hij 'dommer' leek ofzo..
Alleen is het ondertussen toch wel 1 van de redenen waarom het stuk gelopen is.. Hij werkte namelijk ondertussen, terwijl ik volop van het studentenleven aan het genieten ben. En hij heeft zelf nooit een echt studentenleven meegemaakt, dus snapte mij daarom niet..
Oud 01-02-2006, 22:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Jannekie schreef op 01-02-2006 @ 23:37 :
Op zich maakt me dat niks uit: ik heb ongeveer 2 jaar iets met een jongen gehad die MBO gedaan had, terwijl ik nu zelf universiteit doe. Verder geen problemen mee gehad dat hij 'dommer' leek ofzo..
Alleen is het ondertussen toch wel 1 van de redenen waarom het stuk gelopen is.. Hij werkte namelijk ondertussen, terwijl ik volop van het studentenleven aan het genieten ben. En hij heeft zelf nooit een echt studentenleven meegemaakt, dus snapte mij daarom niet..
Ja ja. Lees nu eens goed wat je zelf schrijft.

Conclusie: natuurlijk passen mensen van verschillende opleidingsniveaus niet bij elkaar. Daar kan geen misverstand over bestaan.

Ook jij bewijst het weer eens (hoewel ik je op grond van je reactie geen universitair niveau zou toedichten).
Oud 01-02-2006, 22:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-02-2006 @ 20:16 :

1) Ik vind het niet echt belangrijk.
2) Ik doe zelf Uni, mijn vriend heeft LTS en twee MBO-opleidingen gedaan.
3) Toch is hij heel sterk algemeen ontwikkeld en kan ik gewoon normaal met hem praten op mijn niveau.
4) Er zijn wel vlakken waar ik van weet dat ik veel intelligenter dan hem ben, maar dat kan me vrij weinig schelen.
5) Met mijn vorige vriend was het anders, die deed ook een mbo-opleiding en ik hield mezelf voor dat het me niet uitmaakte.. maar met hem kon ik gewoon totaal geen goede gesprekken voeren etc.. dat was qua denkniveau totaal niet op één lijn.
6) (Maar misschien komt dat ook omdat hij van mijn leeftijd was en mn huidige vriend 10 jaar ouder is en dus meer 'levenservaring' heeft).
1) Die uitspraak is te vaag.
2) Jullie passen dus niet bij elkaar.
3) Algemeen ontwikkeld. Leg eens uit.
4) Dat kan je nog niet schelen.
5) Blijkbaar ben je niet populair in je eigen markt. Denk daarover eens na.
6) Die zogenoemde levenservaring, die je terecht tussen aanhalingstekens plaatst omdat je haar zelf eigenlijk ook niet vertrouwt, is geen basis voor een gezonde relatie. Dat soort levenservaring kan iemand met een universitaire opleiding (op den duur) missen als kiespijn.

Conclusie: het niveau van je reactie past bij je nickname-keuze.
Oud 01-02-2006, 23:11
Vice
Vice is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-02-2006 @ 23:47 :
Conclusie: natuurlijk passen mensen van verschillende opleidingsniveaus niet bij elkaar. Daar kan geen misverstand over bestaan.
Ik wist wel dat de relatie van mijn ouders vrij bizar is.
Oud 02-02-2006, 07:39
Iduna
Iduna is offline
Doen mensen universiteit
Oud 02-02-2006, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 01-02-2006 @ 20:22 :
Als je doet wat gevraagd wordt, ben je dan te lui om ergens je best voor te doen? Als het je doel is om gelukkig te zijn, heb je dan geen ambitie?
zucht.
Het ging juist om ongemotiveerde/on-ambitieuze mensen. Die hebben dus per definitie geen ambitie, nee. Overigens is het niet zo dat mensen die iets willen bereiken, niet gelukkig willen zijn.
Als iemand heel graag timmerman wil worden en daar z'n best voor wil doen, dan is dat ook goed.

En ja, trouwens; als je niets meer doet dan wat je gevraagd wordt, dan ben je te lui om ergens je best voor te doen.

maargoed, ga jij maar lekker ongemotiveerd je school verkloten, ik betaal later je uitkering wel
Oud 02-02-2006, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-02-2006 @ 23:16 :
Ongemotiveerd persoon berokkent anderen geen schade, dus daar is niets mis mee. Tevens kun je discussiëren over de term 'ongemotiveerd'.
Er kan best ergens 'iets mis mee zijn' zonder dat andere mensen er schade van ondervinden. Met dat tweede ben ik het eens; ik vind eigenlijk niet dat ongemotiveerde mensen, mensen zijn die doen wat ze gevraagd wordt. Het zijn eerder mensen die geen reden zien om iets te doen.
Ongemotiveerd = niet gemotiveerd
gemotiveerd = motivatie bezittend
motivatie = beweegreden

Overigens vraag ik me af waarom jij je aangesproken voelt bij het 'ongemotiveerd'; zowel volgens de definitie van Macigan als gewoon, ehm, andere definities, ben je dat toch niet. Je hebt vwo gedaan, toch? Dat heeft niemand je gevraagd. En je lijkt ook redelijk enthousiast over je studie.
Oud 02-02-2006, 09:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-02-2006 @ 00:11 :
Ik wist wel dat de relatie van mijn ouders vrij bizar is.
Oud 02-02-2006, 09:52
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-02-2006 @ 23:53 :
1) Die uitspraak is te vaag.
2) Jullie passen dus niet bij elkaar.
3) Algemeen ontwikkeld. Leg eens uit.
4) Dat kan je nog niet schelen.
5) Blijkbaar ben je niet populair in je eigen markt. Denk daarover eens na.
6) Die zogenoemde levenservaring, die je terecht tussen aanhalingstekens plaatst omdat je haar zelf eigenlijk ook niet vertrouwt, is geen basis voor een gezonde relatie. Dat soort levenservaring kan iemand met een universitaire opleiding (op den duur) missen als kiespijn.

Conclusie: het niveau van je reactie past bij je nickname-keuze.
Het was niet mijn bedoeling om een ontzettend gemotiveerde mening met vreselijk goede argumenten te geven, hoor. Ik ben gewoon blij met mijn relatie, ondanks het verschil in opleidingsniveau, en dat bleek gewoon uit mn post. Dat was alles wat ik ermee wilde zeggen, en ook alles waar dit topic om vroeg.
Ik vínd opleidingsniveau dus niet echt belangrijk, en dat is mijn mening. Die hoef ik niet op een scholieren-forum te ondersteunen met verdedigende argumenten.

Ten eerste, laat mijn nickname-keuze erbuiten, die heb ik een jaar of vijf geleden gemaakt, en bovendien heeft dat er gewoon echt niks mee te maken. Er lopen hier wel meer mensen rond met een ontzettende breezer-naam voor de lol, terwijl ze ondertussen wel gewoon normale, serieuze antwoorden geven.
Verder, om bij voorbaat al te zeggen dat wij niet bij elkaar passen op basis van onze opleidingen, dat ligt dus aan jou. Daar ging namelijk het hele topic juist over, over die discussie. Omdat jij dat vindt, wil niet zeggen dat het zo is.
Ik ga niet uitleggen wat algemeen ontwikkeld is, dat weet je echt wel. Er is veel verschil tussen een mbo'er die zeer algemeen ontwikkeld is en een vwo'er die dat niet is (jazeker, die zijn er genoeg, het vwo bestaat echt niet alleen maar uit mensen die 'het licht uitgevonden hebben'). Ik heb dus liever een relatie met de eerste dan de tweede, en dat is mijn keus. (Ja, erg he, een niet beargumenteerde méning).
Dat ik op bepaalde vlakken intelligenter ben dat kan me nu niets schelen, en dat gaat me ook niets schelen. Dat is trouwens ook zo in relaties tussen mensen die allebei universiteit doen maar compleet andere studies. Ik ben gewend met mensen om te gaan van een 'ander niveau' (ik ben bijvoorbeeld de enige in mijn familie die verder is gekomen dan de havo of het mbo). In tegenstelling tot jij, heb ik er totaal geen problemen mee om met mensen om te gaan die, o jee o jee, misschien wel eens iets niet snappen van wat je zegt. En daar heb ik bij m'n vriend dus vrij weinig last van, dat zegt voor mij genoeg over zijn denkniveau.
Jij kunt totaal niks zeggen over mijn populairiteit in mijn eigen markt, je kent me niet. Ik ga daar verder ook niet op in, want ik zie daar totaal het nut niet van. En die levenservaring, dat is gewoon een voordeel van de relatie, een extra om het zo maar te zeggen, waardoor het extra goed klikt tussen ons en onze gesprekken en discussies zeer interessant kunnen worden.

En nu ben ik er toch op ingegaan.. kan de abt me fijn nog een keer afzeiken om het vertellen van mijn mening op een forum..

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 09:55.
Oud 02-02-2006, 10:23
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-02-2006 @ 23:16 :
En wel zeker doen ongemotiveerde mensen schade! Zeker in dit klere studiehuis, waar alles in groepjes moet resultaat: Als je er ook maar iets uit wilt slepen moet je of de godganse dag achter je groepsgenoten aan, of zelf alles doen, lekker hoor!

Regels voor berichten