Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 20:12
Tink*
Tink* is offline
Het moet perfect, het moet! Maar het kan niet. Ik kan mensen en mezelf niet teleurstellen, alles moet perfect.
Advertentie
Oud 13-02-2006, 20:28
Verwijderd
Ik ga echt veranderen. Ik hoef niet de beste te zijn en er zijn vast wel dingen waar ik beter/even goed in ben dan/als zij. Dus.
Hele mooie plaatjes gevonden. Eén uitgezocht voor mijzelf. Mooi, normaal gebouwd, een zweem van een glimlach. Mysterieus. Kan ik ook zijn. Ben ik, zonder extra laagjes. Althans, zo heb ik het gevoel. Dus.
Oud 13-02-2006, 20:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wie weet toevallig hoe Zeist-Oost 'is'? Volgens internet viel 't iig daaronder, ik vind t zelf Zuid-Oost

Stage was vandaag wel oke, er wordt in ieder geval weinig druk uitgeoefend over dat onderzoek van morgen. Wel had ik graag wat meer hulp gehad over het gesprek van woensdag, maar blijkbaar moet ik dat zelf kunnen met deze aanwijzingen. Proberen dus, en anders weer even vragen. En voor donderdag moet ik nog vragen wat ze wil dat ik doe bij dat leesonderzoek. Druk weekje, maar wel leuk.
Vriendje nog steeds ziekig, en morgenavond moet-ie naar Amsterdam, leuke valentijnsdag . Niet dat ik uberhaupt iets voor hem heb (zelfs geen kaartje, heeft ie vorige week gehad, toen waren we 3 jaar samen, ook toen geen tijd om iets leuks te doen, en de komende tijd ook niet).
Nu nog even het rekenonderzoek voor morgen voorbereiden en dan slapen. En dan zaterdag waarschijnlijk 'even' naar Zeist om daar naar die flat te gaan kijken, als vriendje tenminste weer beter is.
Oud 13-02-2006, 20:54
Roosje
Roosje is offline
Ik ben erachter.

Ik bedoel, sure. Minstens de helft van de klas heeft een kleregrote hekel aan me. Interesseert me niet meer. Ik vind het niet meer erg. Laat ze me vooral niet mogen, maakt dat mij minder? Moet ik me daar iets van aantrekken?

Ik weet heus wel dat ik nog drie jaar met ze door moet. Alsof dat zo'n punt is. Het maakt me niet uit dat ze mij de grootste, arrogantste trut op de hele wereld vinden. En misschien maakt dat me wel ècht arrogant, maar dat komt niet door mij. Het is beter dan elke keer dat ze weer íéts richting mij doen, me verdrietig en bozig gaan voelen.

Ik ga niet beweren dat ik het leuk vind. Dat is het andere uiterste. Maar ik trek het me ook niet meer aan.
Oud 13-02-2006, 21:13
Roosje
Roosje is offline
En verder praat ik overal omheen.
Oud 13-02-2006, 21:49
Verwijderd
Het was gewoon een goed gesprek. En natuurlijk ook gelachen, want daar is hij voor.
Oud 13-02-2006, 21:57
Rêveuse
Rêveuse is offline
Citaat:
Roosje schreef op 13-02-2006 @ 21:54 :
Ik ben erachter.

Ik bedoel, sure. Minstens de helft van de klas heeft een kleregrote hekel aan me. Interesseert me niet meer. Ik vind het niet meer erg. Laat ze me vooral niet mogen, maakt dat mij minder? Moet ik me daar iets van aantrekken?

Ik weet heus wel dat ik nog drie jaar met ze door moet. Alsof dat zo'n punt is. Het maakt me niet uit dat ze mij de grootste, arrogantste trut op de hele wereld vinden. En misschien maakt dat me wel ècht arrogant, maar dat komt niet door mij. Het is beter dan elke keer dat ze weer íéts richting mij doen, me verdrietig en bozig gaan voelen.

Ik ga niet beweren dat ik het leuk vind. Dat is het andere uiterste. Maar ik trek het me ook niet meer aan.
Als je volgend jaar een profielkeuze hebt, krijg je dan niet een andere klas?
En (}), een kutklas hebben is kut, mijn klasgenoten hebben niet eens door dat ik besta geloof ik, maar je hoeft er in ieder geval niet de rest van je leven mee, godzijdank.

Ontopic
M'n moeder was weggelopen. Drie dagen lang heeft ze bij m'n tante geslapen, ze vond de sfeer hier niet meer gezellig, had ruzie met m'n pa broertje zus weet ik veel, ik was toch in Zwolle. Weggelopen, hoe verzínt ze het.
Verder had ik een gaaf weekend, jammer was dat de eerste woorden die ik hoorde toen ik thuiskwam neerkwamen op dat ik best dood mocht neervallen hoor, als ik dat wou, en ook als ik dat niet wou.
Oud 13-02-2006, 22:10
Verwijderd
Het gaat niet goed met eten en met de vermoeidheid. Dus moest ik vroeg naar bed... Vraag me af wat ik hier nog doe... Volgende week donderdag weer praten, hopelijk kan ik vertellen wat ik wil...
Oud 13-02-2006, 22:43
Hanneke
Hanneke is offline
Ik snap geloof ik wat ze bedoelen met "in de wolken zijn"
Oud 14-02-2006, 00:39
Until It Sleeps
Until It Sleeps is offline
konikmezelfnogmaarwataandoenomweergevoeltekrijgen.
Maar dan zal ik wel weer in een een of ander psychisch ziekenhuis belanden en danhaal ik mijn examens dit jaar niet dus dat doe ik maar niet.
Kutgedoe ook altijd.
Oud 14-02-2006, 06:12
Nijn*
Nijn* is offline
@ Roosje: zo'n klas had ik vorig jaar ook, maar geloof me als je een profielkeuze moet maken zit je ineens in een hele andere klas, heerlijk! (nou scheelde het bij mij ook dat ik van niveau wisselde maar goed...dan nog)

OT: Moe, gefrustreerd, stress-roker, chagerijnig en onbereikbaar. Zo voel ik me, in een woord: geweldig!
Oud 14-02-2006, 09:25
kroot
kroot is offline
o wat zijn we blij
Oud 14-02-2006, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 13-02-2006 @ 20:41 :
Wat woon ik toch in een kuthuis - de ene is nog gestoorder dan de andere.
't zouden mijn woorden kunnen zijn

op welke manier zijn ze bij jou gestoord?

beetje meer OT: heb een heleboel live-nummers van evanescene gekregen en ze zijn zooohooo mooi...
Sofie, hebben? jij was dr toch ook fan van? meteen een leuk klein valentijnscadeautje

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 11:09.
Oud 14-02-2006, 11:30
Roosje
Roosje is offline
(Ik krijg wel een klas die voor een gedeelte anders is, maar vermoedelijk blijf ik bij ongeveer éénderde in de klas zitten. Maar ik overleef het wel.)

En het interesseert me allemaal niet meer.
Oud 14-02-2006, 12:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben moe en ik heb een spier verrekt en het doet pijn.

Dat was gisteren, maar nog meer vandaag, want heb vannacht nog slechter geslapen omdat mijn rug zo'n zeer doet en morgen moet ik om zes uur op en dat trek ik niet en argh
Oud 14-02-2006, 12:30
Gothic
Gothic is offline
heb al nuttige dingen gedaan, hopelijk doe ik alles vanmiddag wat ik nog wil doen en ga ik niet op msn

Verder straks lekker bami eten <3 en daarna trainen ...

En verder proberen niet aan wouter te denken, niet aan valentijn denken en niet denken aan het evt vriendinnetje dat hij nu misschien heeft... Maar verder vind ik het eigenlijk niet zo boeiend dat het valentijn is . Relativeren is mijn redding ...
Oud 14-02-2006, 12:37
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Het doet me toch wel wat.. Had ik niet gedacht.. Hm, zin in het weekend, zin in zondag, zin in vakantie, whaa
Oud 14-02-2006, 12:40
Verwijderd
De jongetjes uit mijn klas zijn erachter gekomen.

Ik vind het stiekem best wel leuk, laat ze maar jaloers zijn. [/truttenmode]
Oud 14-02-2006, 12:55
coopergirl
coopergirl is offline
Ben net zowaar actief bezig geweest met het opruimen van mijn kamer... Moet nog een paar prullaria van de vloer halen en stofzuigen + beddengoed wassen.. Daarna naar de apotheek, drogist en supermarkt.. Vervolgens wat verslagen maken en een casuistiek.. Morgen hebben we intervisie, ik had mijn casus 14 dagen geleden moeten mailen.. Laat ik snel maar eens wat gaan verzinnen
Oud 14-02-2006, 13:52
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Tosf schreef op 14-02-2006 @ 13:40 :
De jongetjes uit mijn klas zijn erachter gekomen.

Ik vind het stiekem best wel leuk, laat ze maar jaloers zijn. [/truttenmode]
(Dat is beter dan hetgeen ik doe/gedaan heb.)

En ik heb daarnet op de meest geniale manier ooit geld uitgegeven.
Oud 14-02-2006, 14:31
Verwijderd
Ik heb een roos gehad!
Oud 14-02-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Repelsteeltjuh schreef op 14-02-2006 @ 12:07 :
't zouden mijn woorden kunnen zijn

op welke manier zijn ze bij jou gestoord?
De alcohol vloeit rijkelijk en het enige wat ze kunnen doen is ruzie maken. Daar bedank ik voor.
Oud 14-02-2006, 14:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Aaaaarghrrrggrrrlaaahbrrrrraaaahhhhhhrrrggggrrr...

Klotedagklotedagklotedagklotedagklotedagklotedag!

Op 'speciale' dagen als deze, die je door de strot worden gedrukt op tv, radio, internet, kranten, billboards etc. (en waar dus geen ontkomen aan is) word je toch maar weer mooi met je neus op de feiten gedrukt. 'Kennissen'. Daar moet ik het mee doen. Kennissen. Bekenden. Studiegenoten. Jaargenoten. Maar da's dan ook alles. En volgens mij komt daar niet snel verandering in.

En ook die heel leuke meid is natuurlijk vergeefs.

En dan moeten we voor morgen ook nog 44 pagina's slaapverwekkende oninteressante onzin lezen over computers, cyberspace, internet, html en weet ik veel wat. Als ik dat had gewild, was ik wel informatica gaan studeren.

Oud 14-02-2006, 14:51
Nona
Nona is offline
Ik ben op en ik moet nog sommetjes maken maar ik wil niet.
Oud 14-02-2006, 14:54
Verwijderd
Het is echt raar hoeveel er in een jaar tijd allemaal is veranderd

Verder verveel ik me de hele dag al dood, ik moet leren maar ik heb echt helemaal geen zin meer.

En ik wil op kamers
Oud 14-02-2006, 15:26
marrel
marrel is offline
Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als gister avond, het leek net alsof ik in een continue paniek en angstaanval. Geen piek, maar 3 uur aan stuk trillen, zenuwachtig, buikpijn, niet helder na kunnen denken en compleet doordraaien.

Maar het is ook lang geleden dat ik me zo actief voelde als nu! omg de verschillen des levens <33333333333 Ik heb zin in schoolwerk, dus maar eens lekker mijn portfolio afmaken en voor vrijdag ofzo inleveren en dan hopen dat ik mijn EC's krijg <3.
Oud 14-02-2006, 15:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Toevallig zag ik dat HvJ vandaag jarig is. Ze zal hier vandaag vast nog wel komen, dus:

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

Kusje.
Oud 14-02-2006, 15:46
Verwijderd
Hij heeft pech. Ik maak me niet langer zorgen over dat hij vreemd zou kunnen gaan of iets anders wat onze "relatie" zou kunnen verpesten. Ik hecht gewoon maar minder waarde aan hem.
Oud 14-02-2006, 15:58
Verwijderd
Ik hoop dat mn ouders snel de knoop doorhakken. Of mn pa moet bereid willen zijn om zn gedrag te erkennen en er iets aan doen, maar daar heeft hij al bijna 5 maanden voor en er is nog niks veranderd.
Oud 14-02-2006, 16:05
Hanneke
Hanneke is offline
Ik ben blij
Oud 14-02-2006, 16:10
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vandaag een poëzieles gegeven en dat was zó leuk. De kinderen waren heel enthousiast omdat ze dit niet vaak doen. Een aantal hadden prachtige gedichten gemaakt waar ik kippenvel van kreeg. Had als beoordeling een goed, dus ik ben blij
Oud 14-02-2006, 16:23
Anno2007
Anno2007 is offline
waarom schommelt mn humeur vdaag zo

eerst was ik nie zo vrolijk op school, wan iedereen neemt maar vrij als ze der zin in hebben, en ik zit daar samen met nog een paar altijd op school, wan ik mag nie ''ziek'' thuisblijven van papa en mama

derna training gegeven met Lara Boonstoppel (ja van pkc/oranje) op basisschool, was wel heel leuk. (eerst stonnik in de verkeerde zaal :$, 2 jongens uit mn team die ook hielpen stonden wel goed, zij dus helemaal lachen, moes zelf ook lachen)

toen proberen verder te gaan aan anw (moet met een groepje). toen ben ik heeel boos geworden (moest gewoon huilen dervan). alles wat zij willen en kunnen moet en als ik iets wil/kan ofzow dan is t niet goed. en ook als ik iets wou doen, zeiden ze dat t later moest met zn allen, vraagk t na een dag nogeens, zeggen ze ow dat heeft die al gedaan, terwijl ze wisten dat ik t keigraag wouw!

en net op msn was t wel heel gezellig. gewoon zitten lullen over vanalles en nog wat. en ik vonnet ook supertof dat een vriendin van me een valentijnskaart heb gestuurt, gewoon omdat ze t tof vin da we vrienden zijn.
Oud 14-02-2006, 16:52
Verwijderd
Het gaat niet goed. Ik ben moe, voel me rot, eet te veel en braak te veel enenenenen... Wat moet ik nou doen?
Oud 14-02-2006, 17:20
moon
moon is offline
*knuffel voor sonho* (sohono = sonho even een verbetering aangebracht)

Met mij gaat het goed! Valentijnsdag heb ik overleefd en...ik voel me gewoon goed!

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 20:56.
Oud 14-02-2006, 17:58
Verwijderd
Waarom kan ik haar niet duidelijk maken dat ze geen slecht mens is? Dat ze alleen iets slechts doet, een probleem heeft.. waarom wil ze niet luisteren? Waarom blijf ik het toch proberen? Dit is echt frustrerend en ik ben de enige die er iets aan kan doen. Waarom luistert ze niet gewoon? Ze weet zelf ook wel dat ik gelijk heb..
Oud 14-02-2006, 18:39
Verwijderd
Nu alleen nog een paar mensen overtuigen van het feit dat ik toch minder doorgedraaid ben dan ik in eerste instantie beweerde.
Oud 14-02-2006, 18:42
marrel
marrel is offline
Waarom kun je niks in een keer goed doen? Maar wel lief hoor Ho nu moet ik me niet om laten praten, je bent fout bezig geweest en dat is niet in een keer goed met een spontane actie, hoe lief dan ook. Ik zou kwaad moeten zijn op je.
Soms is het toch best lastig als je alleen maar kunt lachen naar de buitenwereld
Oud 14-02-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2006 @ 13:30 :
En verder proberen niet aan wouter te denken, niet aan valentijn denken en niet denken aan het evt vriendinnetje dat hij nu misschien heeft... Maar verder vind ik het eigenlijk niet zo boeiend dat het valentijn is . Relativeren is mijn redding ...
Same here, alleen dan met wat andere namen

Maar natuurlijk denk ik er wel aan. Eigenlijk ben ik alleen benieuwd of ie vandaag moeite voor d'r gedaan heeft. Want zo is ie eigenlijk helemaal niet. Maar ik weet eigenlijk al wel dat ie waarschijnlijk toch wel moeite heeft gedaan. Want alles met haar tot nu toe is in niks hoe ie eerst was.

En verder kijk ik lekker de Olympische Spelen en doe ik of de wereld even niet bestaat vandaag
Oud 14-02-2006, 19:00
Verwijderd
He fijn. Als ik snauw krijg ik een slechte "reputatie" en spreken ze mij erop aan, maar niemand ziet wat híj geflikt heeft, wat hij nog steeds doet waardóór ik zo reageer. Lekker makkelijk ja.
Oud 14-02-2006, 19:28
Tink*
Tink* is offline
Het koste me zoveel moeite. Is het dan zo moeilijk waardering te tonen? Het lijkt wel of alle kleine dingen waarmee ik iemand een blijk van waardering probeer te geven gewoon niet opgemerkt worden.

En HvJ, gefeliciteerd.
Oud 14-02-2006, 19:43
Verwijderd
moe en pijn, *zucht* wat moet ik hier toch mee? En ik moet nog zo veel doen en ik zie zo op tegen die presentatie. Ik mag de moed niet laten zakken, maar ik word zo langzamerhand een beetje moedeloos.
Oud 14-02-2006, 19:43
kroot
kroot is offline
waarom willen alle klanten bij mij in de winkel afdingen
Oud 14-02-2006, 19:50
Verwijderd
ik: 'ik ben bezorgd om je'
zij: 'jaja dat zal wel'
ik: 'nou het is zo'
zij: 'ga je me dat nu ook in mijn hoofd praten?!?!'

Oud 14-02-2006, 20:01
Gothic
Gothic is offline
Trainen was leuk ... beetje flirten/plagen met de trainer die alles mis schoot heerlijk
Oud 14-02-2006, 20:15
coopergirl
coopergirl is offline
kutkutkutterdekut Casus nog niet af
Oud 14-02-2006, 20:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Pffff... wat moet er van mijn toekomst worden; van mijn leven?

Ik ben geen student. Op papier wel, maar zelf voel ik dat niet zo. En misschien wil ik ook wel helemaal geen student (meer) zijn. De afgelopen twee blokken heb ik (voor het grootste gedeelte) gehaald met op het laatste nippertje werken en drie dagen voor de toets studeren. Maar goed, dat is middelbare school-werk. Blijkbaar ben ik goed in middelbare school-werk. Dat waren dan ook niveau 1-vakken. Nu zit ik in blok 3 en moet er echt gewerkt worden. Kon je in blok 2 nog volstaan met de boeken voor de helft of niet lezen, nu moeten we echt aan de bak. En dat is logisch. Dit is tenslotte niet voor niks de universiteit. Niet klagen. Werken. Tussen maandag en woensdag moeten er 44 pagina's gelezen worden in het Engels. En dan voor donderdag voor de andere cursus nog eens 54, ook in het Engels. En dat gaat zo ongeveer het hele blok door. Maar ja, dat is dan ook universitair niveau. Maar het bevalt me niet. En dit is nog maar niveau 2, en een beetje goede student gaat vakken kiezen, in latere jaren, op niveau 4. Kun je nagaan. En dan het vooruitzicht op nóg eens 3 jaar studeren. Minstens. Bah.

Als het nou maar iets was wat me interesseerde, of wat ik leuk vond. Dan zou je me wel zien werken. Het is niet het vele leeswerk wat me tegenstaat, of de Engelse taal. Ik lees in m'n vrije tijd heel veel over uiteenlopende onderwerpen, en niet zelden in het Engels. Als het me maar aanstaat. Filmwetenschap leek me heel leuk. Maar nu krijgen we dikke pillen over nieuwe media: pagina's vol over html, cyberspace, netwerken, pc's, virtual reality. Zie ik eruit alsof ik dit wil doen? Dan had ik wel informatica gedaan. En dan de eigenlijke cursus filmgeschiedenis: onder andere het bestuderen van post-World War II cinema in Asia and Central Africa. Fuck derde-wereld-land-films! Ik wil gewoon lekker babbelen over Casablanca of Rebel without a cause. Maar dit hoort er nou eenmaal allemaal bij. Eerst het zuur, dan het zoet?

Geen enkele studie is alleen maar leuk. Je moet gewoon even doorzetten. Straks blijkt dat het allemaal wel meevalt. Ja, ik ken de cliché's. En waarvoor? Ik ben geen student; ik zei het al. In het UU-blad zag ik een interessant artikeltje waar ik het roerend mee eens was: een echt goede student gaat het niet om het diploma, maar om bezig zijn met wetenschap, met onderzoek. Mij gaat het wel om het diploma. Ik ben dus geen goede student. En dan heb ik m'n diploma na nog eens 3 jaar, minstens. En dan? Dan ben ik Theater- en Filmwetenschapper? En dan word ik... wat? Verdien ik m'n brood met...?

En dan nog 40 jaar werken en dán mag ik eindelijk doen wat ik wil. Er van uitgaande dat ik dat haal natuurlijk. Je weet (tegenwoordig) maar nooit.

Ja, ik ben maar een ondankbaar schepsel en de kindjes in Afrika hebben het veel erger en ik moet me niet zo aanstellen. Ik weet het wel, hoor.

Alleen ik voel me nu slecht.
Oud 14-02-2006, 21:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach, weet je wat het is? Ik heb dat gevoel altíjd al gehad, van: wat ga ik doen, wat moet ik doen, wat wíl ik doen? Ik ben zo jaloers op mensen die het al vanaf hun 12e weten. Zo ken ik iemand die al zo lang als ze zich kon herinneren veearts wilde worden. Vraag me niet waarom, want het lijkt me nou niet bepaald een kleine-meisjes-droom, maar zo heel 'vrouwelijk' is ze nou ook weer niet. Maar goed, al sinds de brugklas wist ze dit. Ze deed havo, daarna vwo, nu zit ze in Antwerpen en werkt daar kei- en keihard aan de unief, en heeft het reuze naar d'r zin. En als ze over een paar jaar klaar is met de opleiding, kan ze precies worden wat ze altijd al had willen zijn. En ik? Ik weet het niet eens.
Oud 14-02-2006, 21:04
Verwijderd
Daarom ben ik bang voor de overstap naar het universiteit - dat ik leuk en aardig taalwetenschap ga doen - maar dan? Taalwetenschap, wat kan je daar mee? Promoveren lijkt me geweldig, maar goed, dat lukt me toch niet.
Oud 14-02-2006, 21:28
Verwijderd
Ik had vandaag weer niet de kracht om naar mezelf te luisteren, wéér verpest ik het voor mezelf. Dom kalf. Vanavond naar kapper geweest, en t is leuk.

@Mark Almighty: that's exactly how I feel.

hoe laat zal ik het vanavond eens gaan maken?
Oud 14-02-2006, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 14-02-2006 @ 22:30 :
Je bent toch ook pas twintig? Net alsof je dan je hele leven uitgestippeld moet hebben.
Met die gedachte troost ik me dan ook.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten