Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als het maar een beetje lastig voor je wordt is het einde discussie? Beetje jammer, heb je dat in het Hamas aan de macht topic ook al zien doen bij Gatara. Hoewel... Blijkbaar is jouw mening: Dat zien we dan wel weer..... Goede mening, daarmee zou ik echt de politiek in gaan. Trek je volle zalen mee! Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 00:33. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou t ook tamelijk unfair vinden als Europa dit aan Amerika laat om op te knappen. Die lui daar in Iran hebben dan misschien een gloeiende hekel aan Amerika, ons vinden ze ook niet echt jofel. Als er militair moet ingegrepen worden, zou Europa daar een reele bijdrage aan moeten leveren vind ik.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik begin nu écht zat te worden van de machtspolitiek van die klootzak.
||
Citaat:
![]() Yup, dan zijn ze nog veel pissiger, maar in ieder geval zonder kernwapens. Direct ingrijpen lijkt me onrealistisch, maar daar heb ik al eens een vrij uitgebreide post over gemaakt geloof ik. (land te groot, te onherbergzaam, moderner leger als Irak, beter gemotiveerd leger, teveel manschappen in Iraq en Afghanistan, logistieke problemen doen zich nu al voor, etc.) Ik zie meer in het steunen van oppositiepartijen. Een beetje achter de schermen aan de touwtjes trekken. Jeweetwel, politiek in Cold-War stijl... Ik geloof niet dat je zaken als democratie aan mensen op kunt leggen. Verandering zal van binnenuit moeten komen denk ik, maar allicht kun je het wel een beetje sturen als de verandering eenmaal op gang begint te komen...
||
Citaat:
En hoe zouden ze dat kunnen doen, denk je? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou, Amerika voert druk op. Kan me niet voorstellen dat Amerika Iran gaat aanvallen. Aan andere kant: ze willen perse niet dat Iran kernwapens krijgt... |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik snap nog steeds niet waarom amerika t alleenrecht op kernwapens en kernenergie wil hebben. stiekem hoop ik gewoon dat of iran of korea een paar a-bombs op t depot van amerika gooit, zijn we ook van dat gebok af en weet amerika ook gelijk wat voor effect die dingen hebben...
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik zou niet te snel verwachten dat amerika NOG een land aanvalt zeker niet 1 als iran
daarbij is zeiken over kernwapens maar zelf blijven produceren natuurlijk ![]() GB begint ook een nieuw atoombomprogramma, zullen we hun ook sanctioneren?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben ook voor hoor. Alleen VS en Israel? My ass, Iran en N-K ook. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Even los van de vraag wie gerechtigd is kernwapens te hebben, ik vind het nogal achterlijk dat landen als Iran en Noord-Korea denken nucleaire energie nodig te hebben. Ze slaan drie stadia in technologische ontwikkeling over, laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk opgeleide beroepsbevolking, fatsoenlijke gezondheidszorg en dergelijke introduceren en een beetje normale economische infrastructuur opbouwen, dan zien we wel verder. Maar ja, men wil natuurlijk meedoen, beetje minderwaardigheidscomplexje denk ik.
|
![]() |
|
Ik las op een soortgelijk forum dat Iran een atoombom maakt om zich te kunnen verdedigen. Ze willen namelijk dat men hun olie met euro's ipv dollars gaat betalen. Hierdoor zal de dollar vallen (aangezien die minder gebruikt wordt en dus in waarde daalt), wat ome Bush niet ziet zitten, waardoor hij Iran aan zou vallen. Er gaan geruchten de ronde (of waarheden, dat weet ik niet) dat Irak hetzelfde wilde doen en dat ze daarom zijn aangevallen.
En om deze reden wil Iran zo'n atoombom hebben. Als dit waar is is het niet meer dan logisch, vind ik, dat ze zo'n ding aan het produceren zijn.
||
Verwijderd
|
Voor degene die zeggen 'even bombarderen door US', aanschouw het nieuwste snufje van Iran, geleverd door Rusland (Shanghai-pact):
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-03-2006 om 20:37. |
![]() |
|
Jammer alleen dat die systemen zo onbetrouwbaar als de pest zijn.. de VS werken al 40 jaar aan een dergelijk systeem. Kan iemand zich de tragische blunders van vorig jaar nog herinneren? Ze hadden een serie tests gedaan met ballistische raketten, de baan en snelheid van de projectielen was iedere keer vooraf bekend. Ik weet de resultaten niet uit mijn hoofd, maar ik meen dat slechts 1 van de 5 doelwitten succesvol onderschept was...
Dit wonderwapen zal ze niet veel goed doen.. daarbij is het ontworpen voor de onderschepping van ballistische raketten. Tomahawks die op lage hoogte vliegen worden waarschijnlijk niet eens opgemerkt door dit systeem, laat staan onderschept.. en laat de Tomahawk nou net het wapen zijn dat bij uitstek geschikt is voor het uitschakelen van een kerncentrale...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
WAAROM KAN NIET IEDEREEN IN ZN EIGEN TERINGLAND BLIJVEN IPV MAAR TE VINDEN DAT ZE EEN ANDER LAND "BETER" MOETEN MAKEN gvd >< |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het kleine broertje van de S-400... Nog drie dagen. Dan begint het. Laatst gewijzigd op 17-03-2006 om 20:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(ik denk ik leg het even uit ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En inderdaad: democratieen mogen natuurlijk meer dan dictaturen. Dat lijkt me duidelijk! |
![]() |
||
Citaat:
ik vind dat je een verschil moet zien tussen; door het volk geplaatste dictator en zelfgeplaatste dictator de eerste was/is kennelijk welkom in dat land en "gekozen"
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als de olie daar wordt verhandeld in euro's ipv dollars, dan valt de amerikaanse dollar (hoogstwaarschijnlijk) en zal daarmee de amerikaanse economie vallen. Waardoor Europa en China haar afzetmarkt verdwijnt, wat niet fijn is.
Als reactie op de post hierboven
||
Citaat:
Begrijp ik het goed dat jij het gedrag van Irak en Iran genoeg reden vindt voor een gerechtvaardigde oorlog? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran RepsaJ Neretgun | 207 | 15-04-2007 19:42 | |
V sponsort terroristen in Iran (seminieuws) Joostje | 53 | 02-03-2007 12:17 | |
Iran basis voor Terrorisme (Al Qaeda) Skyrise | 69 | 03-08-2004 17:22 | |
Iran moet bewijzen dat nucleair programma voor vreedzame doeleinden is. Gatara | 34 | 26-09-2003 20:30 | |
Volgend doel: destabilizeren regering Iran Gatara | 36 | 28-05-2003 16:42 | |
Iran test ballistische raket! Mujahid | 32 | 27-05-2002 22:40 |