Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2006, 19:04
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2006 @ 14:26 :
Doet dat ertoe? Vraag een willekeurige jongere die VVD stemt waarom hij VVD stemt. Ik durf te wedden dat in minstens 50% van de gevallen in het antwoord het woord 'allochtoon' voorkomt.
Ten eerste getuigt het woord 'allochtoon' niet een gebrekkige kennis betreffende politiek of een lage intelligentie. Ten tweede zullen meeste VVD-kiezers op deze partij stemmen vanuit ideologische c.q. economische redenen. Mensen die puur vanwege "de allochtonen" stemmen, stemmen doorgaans LPF of zelfs SP.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2006, 22:26
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 11-03-2006 @ 15:31 :
da zal ze hard raken de vvd doet het het best in de catogorie tussen
18 en 30 jaar

de pvda doet het daar het slechts trouwens ook opvallend als alleen mensen onder de 30 stemden was de vvd evengroot als de pvda
Het is ook heel verleidelijk om op de VVD te stemmen als je jong en hoogopgeleid bent en goed verdient. Het is dan een kwestie van geweten, ga je op je eigen centen zitten of heb je ook nog enig oog voor andere belangen dan alleen je eigen.

Dat de VVD veel stemmen trekt onder studenten vind ik echt verbazend. Blijkbaar denken veel studenten dat ze later wel goed zullen verdienen en stemmen ze daarom alvast maar op de VVD. In feite ondergraven ze daarmee de toekomst van hun kinderen, want er zijn maar weinig partijen met zulke achterlijke en gevaarlijke plannen voor het hoger onderwijs als de VVD bij monde van Mark Rutte.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 15:01
AsianDF
AsianDF is offline
Hehe. Rutte is nu definitief de enige kandidaat
Oud 18-03-2006, 18:22
Supreme Dutch
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2006 @ 14:26 :
Doet dat ertoe? Vraag een willekeurige jongere die VVD stemt waarom hij VVD stemt. Ik durf te wedden dat in minstens 50% van de gevallen in het antwoord het woord 'allochtoon' voorkomt.
Ja, ze willen dus een signaal afgeven. Misschien moet je ook naar de bezwaren van deze mensen luisteren en proberen het probleem op te lossen. In plaats van ze ervan te beschuldigen dat het slecht is dat ze het een probleem vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 18-03-2006 @ 19:22 :
Ja, ze willen dus een signaal afgeven. Misschien moet je ook naar de bezwaren van deze mensen luisteren en proberen het probleem op te lossen. In plaats van ze ervan te beschuldigen dat het slecht is dat ze het een probleem vinden.
Definieer het probleem dan eens dat ze hebben met die mensen. Dat is namelijk nog nooit iemand gelukt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2006 @ 20:22 :
Definieer het probleem dan eens dat ze hebben met die mensen. Dat is namelijk nog nooit iemand gelukt.
- het zijn allemaal criminelen
- ze werken niet
- t is allemaal tuig
- ze kunnen allemaal slecht nederlands
- allemaal moslims en ja die zorgen voor problemen
- moskeeen zijn lelijk en ze zorgen voor herrie

totzover mijn inleving in de mekkerende bevolking en met plezier plaats ik deze:
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 16:24
Magican
Magican is offline
Laat het em zelf eens zeggen.
Oud 30-03-2006, 10:52
Verwijderd
Verdonk misschien toch lijsttrekker VVD

Uitgegeven: 30 maart 2006 09:41
Laatst gewijzigd: 30 maart 2006 11:21

HILVERSUM - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) overweegt zich bij nader inzien toch kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat zei ze donderdag in het radioprogramma De Ochtenden (EO). Verdonk maakt woensdag bekend wat ze doet.

Ze wil er komend weekeinde eerst nog met haar gezin over praten en met mensen uit de partij. Tot nu toe had Verdonk steeds duidelijk gemaakt dat ze niet beschikbaar is voor het lijsttrekkerschap. Maar ze is in de afgelopen tijd door allerlei partijgenoten en plaatselijke afdelingen gevraagd om zich toch kandidaat te stellen.

Eer

Die druk is zo groot geworden dat ze er nu serieus over nadenkt, aldus Verdonk. "Het is een fantastische eer dat zoveel mensen aan mij denken als het gaat om het lijsttrekkerschap", zei ze.

Als Verdonk zich kandidaat stelt, moet ze het opnemen tegen in elk geval staatssecretaris Rutte van Onderwijs en Tweede Kamerlid Jelleke Veenendaal. Kamervoorzitter Weisglas (VVD) had Verdonk eerder al opgeroepen de strijd aan te binden met Rutte, die zich als eerste kandidaat had gesteld.

Verheugd

Weisglas toonde zich donderdag zeer verheugd dat Verdonk nu toch overweegt zich verkiesbaar te stellen. Als ze het doet zal hij "met volle overtuiging" op haar stemmen. Volgens Weisglas past haar duidelijke manier van politiek bedrijven beter bij de VVD. Rutte is volgens Weisglas "toch te veel het broertje van Wouter Bos".

Strijd

VVD-fractieleider Van Beek is blij met de aankondiging van Verdonk. "Hiermee heeft zich weer een goede kandidaat gemeld en is de strijd rond het lijsttrekkerschap echt losgebrand", zei hij.

Ook VVD-minister Zalm (Financiën) reageerde positief. "Hoe meer keus, hoe beter", zei hij. Zalm denkt dat alle kandidaten elkaar wel kunnen waarderen.

Duidelijkheid

Verdonk wilde nog niet ingaan op de inhoudelijke verschillen tussen haar en Rutte. Wel zei ze dat mensen kunnen verwachten wat ze nu ook al van haar als minister krijgen: "duidelijkheid, daadkracht en afspraak is afspraak".

De populaire Verdonk wordt gezien als iemand die de rechterflank van de VVD goed zou kunnen afdekken. Rutte geldt als een vertegenwoordiger van de linkervleugel van de VVD. Zelf zegt Rutte overigens dat hij ten onrechte als sociaal-liberaal wordt betiteld.

Mocht Verdonk lijsttrekker worden, dan betekent dat dat de huidige fractieleider Van Beek tot de verkiezingen op zijn post moet blijven. Het was de bedoeling dat Rutte, als die op 31 mei tot lijsttrekker gekozen zou worden, het fractievoorzitterschap van Van Beek zou overnemen. Dat kan, omdat Rutte in 2003 tot lid van de Tweede Kamer is gekozen. Bij Verdonk is dat echter niet mogelijk. Zij stond bij de laatste Kamerverkiezingen niet op de kandidatenlijst van de VVD.

Verrassing

Volgens ingewijden komt de aankondiging van Verdonk voor vrijwel de hele VVD-top als een verrassing. Wel had Verdonk voor haar optreden in De Ochtenden contact gehad met Zalm.

Hahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:58
Verwijderd
my thoughts exactly
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:10
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik zie Verdonk echt niet in de kamer zitten, ze heeft toch verder ook geen enkele ervaring met politiek?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:48
Verwijderd
Euh?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:53
Verwijderd
Ze is van Justitie afkomstig, ze is geloof ik iets hoogs geweest bij het gevangeniswezen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:17
PGWR
PGWR is offline
Ik zie Verdonk liever als VVD-lijstrekster dan Rutte als lijstrekker.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:17
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2006 @ 13:17 :
Ik zie Verdonk liever als VVD-lijstrekster dan Rutte als lijstrekker.
Want?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:24
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 30-03-2006 @ 13:17 :
Want?
Rutte is de zoveelste links-liberaal bij de VVD die het gat op rechts niet kan dichten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:50
Verwijderd
Misschien wil de VVD van Rutte ook wel niet geassocieerd worden met het soort volk dat het gat op rechts wil vullen. En daar heeft men helemaal gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:54
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2006 @ 13:50 :
Misschien wil de VVD van Rutte ook wel niet geassocieerd worden met het soort volk dat het gat op rechts wil vullen. En daar heeft men helemaal gelijk in.
Daarmee snijdt de VVD zichzelf in de vingers. Types als Rutte vervreemden zich namelijk van hun natuurlijke achterban. Zoals Van Baalen al aangaf: zelfs de ondernemers beginnen zich af te keren van de VVD.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:55
Verwijderd
Dan zal er vanzelf wel een ondernemerspartij ontstaan, of een nieuwe partij ter rechterzijde, of Wilders zal stemmen aantrekken als bijen op honing. Maar waarschijnlijk blijft het bij wat gepruttel 'dat de veelverdieners dan het land uittrekken'.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:10
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2006 @ 13:55 :
Dan zal er vanzelf wel een ondernemerspartij ontstaan, of een nieuwe partij ter rechterzijde, of Wilders zal stemmen aantrekken als bijen op honing. Maar waarschijnlijk blijft het bij wat gepruttel 'dat de veelverdieners dan het land uittrekken'.
Uiteraard zal het gat op rechts na verloop van tijd worden gedicht. Voor de VVD is het echter beter dat zij dat zelf doet. Of Wilders het gat op rechts kan dichten, betwijfel ik. Weliswaar trekt hij stemmen vanwege zijn opvattingen betreffende immigratie en integratie. Ik betwijfel echter of hij de ondernemer weet te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:22
Verwijderd
Laat Verdonk maar slechtpresterende minister van Vreemdelingenzaken en Integratie blijven, ik zie niet veel heil in haar.

Dat VVD waarschijnlijk nooit de grootste partij zal worden is wel een geruststellende gedachte.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:37
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2006 @ 14:10 :
Uiteraard zal het gat op rechts na verloop van tijd worden gedicht. Voor de VVD is het echter beter dat zij dat zelf doet. Of Wilders het gat op rechts kan dichten, betwijfel ik. Weliswaar trekt hij stemmen vanwege zijn opvattingen betreffende immigratie en integratie. Ik betwijfel echter of hij de ondernemer weet te bereiken.
Ze heeft het kabinet meer dan honderd keer voorgelogen echt een toppolitica hoor. Gezien de controverse die er rond haar heerst trekt dat soort gepuis alleen extreem rechts en andere randdebielen aan

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:43
Verwijderd
Ik krijg spontaan sympathie voor Rutte.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:46
Melpomene
Melpomene is offline
Nee dat is ook zo'n sukkel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:49
Verwijderd
Ja, maar als je dan zou moeten kiezen. Toch maar Rutte.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:50
Melpomene
Melpomene is offline
Ik neem een escape :/
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:52
Verwijderd
Haha, loser. ;p

Nee serieus, ik zou dan wel voor Rutte gaan. Verdonk trekt rechts extremistisch tuig. :/
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:58
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 30-03-2006 @ 16:52 :

Nee serieus, ik zou dan wel voor Rutte gaan. Verdonk trekt rechts extremistisch tuig. :/
Misschien wil de VVD aanhang onder hen verwerven?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:36
McCaine
McCaine is offline
Ik denk dat strategisch Verdonk wel een goede keuze zou zijn. Verdonk trekt waarschijnlijk extra stemmen van de "keihard aanpakken!!!1" mensen, terwijl Rutte zo'n slaperige zeikerd is dat hij eerder mensen afstoot.
Oud 30-03-2006, 18:05
Verwijderd
Dat is ook zeker waar, ik was eigenlijk hogelijk verbaasd toen ik hoorde dat Rutte wel interesse had. Hij mag dan wel de vlotte jongen met de brede lach zijn die het snelle bedrijfsleven even verlaat om een paar jaar op Onderwijs te gaan managen, in feite is hij natuurlijk een politieke lichtgewicht. Hij komt ook over als een extreme dromer die weinig realistische plannen presenteert.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:11
Gatara
Gatara is offline
'Meer zetels voor VVD met Verdonk'

Uitgegeven: 30 maart 2006 18:04
Laatst gewijzigd: 30 maart 2006 18:06
DEN HAAG - De VVD zou met Rita Verdonk als lijsttrekker vijf tot zeven zetels meer kunnen halen dan met Mark Rutte. Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond voor de NOS onder achthonderd Nederlanders.

Onder de VVD-kiezers zijn Verdonk en Rutte praktisch even populair, maar Verdonk is volgens de peiling meer in staat stemmers rechts van de VVD binnen te halen. Die mensen zouden nu nog overwegen om op Wilders of Pastors te stemmen. Ook zou Verdonk beter liggen bij CDA-stemmers.
http://www.nu.nl/news/703852/11/%27M...erdonk%27.html
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:59
Verwijderd
juchei juchei die nazi partei
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 30-03-2006 @ 16:37 :
Ze heeft het kabinet meer dan honderd keer voorgelogen echt een toppolitica hoor. Gezien de controverse die er rond haar heerst trekt dat soort gepuis alleen extreem rechts en andere randdebielen aan
Ik vraag me af hoe je daarbij komt. De VVD is een partij die standaard rechtsextremisten afschrikt. Mede omdat de VVD op sociaal-economisch terrein "te" liberaal is.

Citaat:
Gauloises schreef op 30-03-2006 @ 19:59 :
juchei juchei die nazi partei
Wat een typerende uitspraak. Linkse mensen komen vroeg of laat altijd met nazi-vergelijkingen. Wat een zwaktebod, toch.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:18
Verwijderd
hap hap

Laat die idioten zich eens serieus met de problemen in de maatschappij bezighouden ipv te zemelen over buitenlanders en liberalisering.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 30-03-2006 @ 19:11 :
Het Neerlandsche Volk weet steeds te bevestigen dat ik ze niet zonder reden minacht.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-03-2006 @ 20:24 :
Het Neerlandsche Volk weet steeds te bevestigen dat ik ze niet zonder reden minacht.
Maurice de Hond

(A.k.a Internet!!)
Oud 30-03-2006, 22:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-03-2006 @ 19:11 :
QED.
Oud 30-03-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2006 @ 20:12 :
Wat een typerende uitspraak. Linkse mensen komen vroeg of laat altijd met nazi-vergelijkingen. Wat een zwaktebod, toch.
nee,dat zijn joden
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 09:51
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-03-2006 @ 20:18 :
hap hap

Laat die idioten zich eens serieus met de problemen in de maatschappij bezighouden ipv te zemelen over buitenlanders en liberalisering.
Wellicht zijn de integratieproblemen, dreigende segregatie en de vastgeroeste economie maatschappelijke problemen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 11:39
Hulk
Hulk is offline
kwis wel dat verdonk het uiteindelijk zal worden
Oud 01-04-2006, 00:51
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 31-03-2006 @ 10:51 :
Wellicht zijn de integratieproblemen, dreigende segregatie en de vastgeroeste economie maatschappelijke problemen.
Als er een integratie probleem is kom je nergens met gekweel dat de richting opgaat van het land uitschoppen aangezien de mensen die het betreft allang nederlanders zijn, maar slechts onder de officiele allochtonen status vallen. Als je een beetje op de hoogte was dan wist je ook dat links daarvoor oplossingen aandraagt in het kader van welvaartsverhoging, verbetering van de economische positie en onderwijs. Allemaal zaken waar rechts juist geld uit trekt. En als je die rechtse klaplopers dan nog hoort zeveren over streng vreemdelingenbeleid en die bullshit terwijl het nieteens vreemdelingen betreft, dan vraag ik me serieus af of de mensheid niet gewoon gek is geworden.
Hetzelfde verhaal voor economische vlak. Hoogopgeleide buitenlanders die door de IND worden geweerd, mensen die hier willen studeren en het onmogelijk word gemaakt, geld word onttrokken aan onderwijs terwijl dat toch wel de basis van de kennis economie is, arbeidsplaatsen voor laaggeschoolden worden overal omzeep geholpen, en ga zo maar door. Wtf gaat het nog over, je moet wel een hele domme mafkees zijn om dan nog rechts te stemmen terwijl zij alleen het probleem erger maken of oplossingen aandragen die helemaal niet bij het probleem passen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 23:58
AsianDF
AsianDF is offline
Verdonk. Goed. Dat een groot gedeelte liever de Nlse bevolking wat witter heeft, ok. Sentiment en sociologische shit, ik zie niet zo goed wat er dom aan is, ieder zijn meug.
Waar ik wel problemen mee heb is de selectiviteit en het korte termijn denken. Alles wat niet-westers is weren maar binnen Europa niet want Polen zijn welkom. Over een aantal jaar is ook de Poolse cheapheid verleden tijd en moet men weer verder.
Oud 03-04-2006, 18:21
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2006 @ 20:12 :
Ik vraag me af hoe je daarbij komt. De VVD is een partij die standaard rechtsextremisten afschrikt. Mede omdat de VVD op sociaal-economisch terrein "te" liberaal is.
Verdonk is iemand die mensen moedwillig de dood injaagt tel daar haar zo min mogelijk buitenlanders hier retoriek op en het rechts gespuis komt blijkbaar in drommen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten