Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 19:54
Delama
Delama is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 20:53 :
das al meer dan jij hebt geleerd tijdens je hele opleidingstraject heh?
ga's deaud
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2006, 19:55
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:54 :
Tja, ik beweer idd ook dat het een meerderheid van allochtonen is die bushokjes kapot maakt, zeker relatief gezien.
wtf?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
ga's deaud
waarom?

omdat jij jezelf belachelijk maakt??
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
ga's deaud
Sterk, heel sterk.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:56
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 20:55 :
wtf?
"sarcasme"
Oud 02-05-2006, 19:57
Delama
Delama is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 20:55 :
waarom?

omdat jij jezelf belachelijk maakt??
Neuh, omdat jij graag coole opmerkingen maakt op een forum waar jij 95% gelijkgestemden vindt. Als jij jezelf daarmee een stoere jongen vindt, go ahead.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:56 :
"sarcasme"
Hij meent het, dat maakt het erg.
Met citaat reageren
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
ga's deaud
Meest zinnige opmerking van de dag. Hoera!
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 20:52 :
Hij denkt dat hoofddoekjes nog gebreid worden.

Moslims kennen geen machinale bewerkingen hoor
dat kriebelt toch als de tering en ik heb nog nooit een gebreid hoofddoekje gezien
Met citaat reageren
Levitating Nun
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:56 :
"sarcasme"
Ik hoop het, ja.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:58
Delama
Delama is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 20:55 :
wtf?
zie het maar als een kanonnen-voer-opmerking
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:57 :
Neuh, omdat jij graag coole opmerkingen maakt op een forum waar jij 95% gelijkgestemden vindt. Als jij jezelf daarmee een stoere jongen vindt, go ahead.
Hij is tenminste cool.
Oud 02-05-2006, 19:59
Levitating Nun
Ik ben het trouwens wel met Delama eens dat er vaak discussies onnodig stukslaan op de gebruikte woordenschat.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
sorry dat wij wel na kunnen denken schat ik weet dat t pijn doet maar...
sorry
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:00
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 20:59 :
Ik ben het trouwens wel met Delama eens dat er vaak discussies onnodig stukslaan op de gebruikte woordenschat.
Gelukkig hoort deze "discussie" hier niet bij.
Oud 02-05-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 20:59 :
watte?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:01
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:57 :
Meest zinnige opmerking van de dag. Hoera!
ach louter op de clevere reactie van mn opleiding maar om eerlijk te zijn heb ik weinig zin de rest van mn avond met insults door te brengen dus laten we die maar proberen achter wegen te laten huh
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:01
Levitating Nun
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 21:00 :
Gelukkig hoort deze "discussie" hier niet bij.
Dus jij vindt het ook?

Wat fijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
je gaat uit van een verkeerde veronderstelling.
en die declameer je dan even als een waarheid, behoorlijk arrogant. En mij dan verzoeken om dood te gaan is een zwaktebod. Ben je door je argumenten heen?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 21:01 :
Dus jij vindt het ook?

Wat fijn.
Oud 02-05-2006, 20:04
Delama
Delama is offline
Citaat:
koekjes schreef op 02-05-2006 @ 20:59 :
sorry dat wij wel na kunnen denken schat ik weet dat t pijn doet maar...
sorry
Probeer is te begrijpen dat er misschien meerdere meningen over één zaak kunnen bestaan?

Jij zult ongetwijfeld een heel slim meisje zijn maar er zijn ook hele slimme meisjes en jongetjes die niet zoals jij denken. Extreem links en rechts hebben ook slimme jongens en meisjes, ook al denken ze niet zoals jij of ik.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:04
Levitating Nun
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 21:02 :
en die declameer je dan even als een waarheid, behoorlijk arrogant.
Het is even arrgoant anderen te verwijten een verkeerde mening te hebben (of feiten anders te interpreteren).
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:05
Delama
Delama is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 21:02 :
en die declameer je dan even als een waarheid, behoorlijk arrogant. En mij dan verzoeken om dood te gaan is een zwaktebod. Ben je door je argumenten heen?
Ik vond de opmerking dat t kwam door mn lage opleiding een zwaktebod. Het was zo'n loze opmerking dat ik die van mij oko wel gerechtvaardigd vond. Dit is een beetje het zielige jongetje spelen in een woordenspel dat jijzelf begon.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 21:04 :
Probeer is te begrijpen dat er misschien meerdere meningen over één zaak kunnen bestaan?

Jij zult ongetwijfeld een heel slim meisje zijn maar er zijn ook hele slimme meisjes en jongetjes die niet zoals jij denken. Extreem links en rechts hebben ook slimme jongens en meisjes, ook al denken ze niet zoals jij of ik.
eindelijk, nijntjetaal

dat klopt dat mensen overal anders over denken maar als jij dingen roept als "Gefeli, één universiteit in heel Nederland waar ze leren breien" en "ga's deaud" kom je niet al te slim over bij mij
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 21:05 :
Ik vond de opmerking dat t kwam door mn lage opleiding een zwaktebod. Het was zo'n loze opmerking dat ik die van mij oko wel gerechtvaardigd vond. Dit is een beetje het zielige jongetje spelen in een woordenspel dat jijzelf begon.
ik weet niet eens wat voor opleiding je doet, knul, en als ik je serieus beledigd heb, mijn excuses.

voor de rest blijf ik bij mijn coole( ) standpunt.

@ Levitating Nun: je hebt ergens wel een punt ja
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:11
Delama
Delama is offline
Dat kan je best denken. De brei opmerking was wat overbodig misschien, maar ik wilde ermee zeggen dat één universiteit eerder een uitzondering dan een regel is. En die ga's deaud, mja, een loze opmerking als antwoord op een loze opmerking, dat kan gebeuren als je probeert iemand aan te vallen.

Niet dat me dat uitmaakt, maar ga daarna dat niet t zielige slachtoffer spelen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 21:05 :
ten eerste, waar wordt beweerd dat je een lage opleiding doet? Je hebt je opleiding niet eens in je profiel staan. Je ziet ze vliegen man
Oud 02-05-2006, 20:13
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 21:11 :
Dat kan je best denken. De brei opmerking was wat overbodig misschien, maar ik wilde ermee zeggen dat één universiteit eerder een uitzondering dan een regel is. En die ga's deaud, mja, een loze opmerking als antwoord op een loze opmerking, dat kan gebeuren als je probeert iemand aan te vallen.

Kortom: alleen maar zinloze opmerkingen. Kan je ook nog iets zinnigs zeggen?
Oud 02-05-2006, 20:15
Delama
Delama is offline
En om na dit alles eindelijk maar is op t topic te reageren...nee, t lijkt mij niet verstandig, omdat je toch ooit zal moeten leren je tegen vrouwen/meisjes te gedragen. En aangezien mensen beter leren als ze jonger zijn, kan je er maar beter zo snel mogelijk mee beginnen.

Sociale vaardigheden zijn in t bedrijfsleven net zo belangerijk als adequate kennis, en als je nooit hebt geleerd hoe met vrouwen/meisjes om te gaan is dat niet makkelijk.

(Ik ga er maar even vanuit dat bij iemand die zich op school tegen meisjes misdraagt, dit gebeurt omdat hij er nog nooit omgang mee heeft gehad. Buiten school zal dit dan dus ook niet gebeuren en zal hij t nooit leren.)
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 21:11 :

ga nou dan ook maar lekker buiten spelen. De enige die het zielige slachtoffer uithangt ben jij. Ik hoef geen excuses, en bij nader inzien had ik ze ook niet moeten geven. Wat kun jij doorzeiken om niks
Met citaat reageren
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 21:13 :
Kortom: alleen maar zinloze opmerkingen. Kan je ook nog iets zinnigs zeggen?
nope, dat waren twee opmerkingen uit een hele rij. ziet u, u generaliseert. en zie boven.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 21:15 :
nope, dat waren twee opmerkingen uit een hele rij. ziet u, u generaliseert. en zie boven.
Wat betreft zie boven. Dat is zoals je kunt zien na mijn post gekomen.
Oud 02-05-2006, 20:17
Delama
Delama is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 21:15 :
ga nou dan ook maar lekker buiten spelen. De enige die het zielige slachtoffer uithangt ben jij. Ik hoef geen excuses, en bij nader inzien had ik ze ook niet moeten geven. Wat kun jij doorzeiken om niks
dat wordt alleen maar mogelijk gemaakt omdat jullie meezeiken . Ik kan niet in mn eentje doorzeiken.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 01-05-2006 @ 23:43 :
Ehm, is er niet over het algemeen sprake van vergelijkingen met scholen van tientallen jaren geleden toen kinderen over het algemeen nog braaf waren en stukken beter onder de duim werden gehouden en niet van die materialistische vervelende ettertjes waren zoals nu. Volgens mij is het gewoon de tand des tijds en niet het gescheiden onderwijs.
Ik denk ook niet dat het komt doordat er nu gemengde scholen zijn en vroeger niet. Ik stel wel vast dat er nu onderzoek is gedaan naar het nut van ongemengde scholen en dat blijkt positief te zijn, dus om eens een pilot te doen lijkt me niet verkeerd.

De tegenargumenten vind ik namelijk niet zo heel sterk. Kinderen zouden vervreemden van de 'echte samenleving' als ze nooit met andere culturen etc. in aanraking komen, maar dat zou ook betekenen dat er een enorme tegenstelling is tussen Randstad en 'platteland', dat zou betekenen dat iedereen die vanuit het oosten naar het westen verhuist een soort cultuurshock krijgt en bij god niet weet wat hij met al die allochtonen aanmoet. Dat blijkt niet zo te zijn.

Cijfers daarentegen zijn wel meetbaar, en het blijkt dat met name allochtone leerlingen 'onder elkaar' beter scoren dan gemengd. De verklaring daarvoor zou kunnen zijn dat ze geen last (hoeven te) hebben van een minderwaardigheidscomplex. Het schijnt nogal eens zo te zijn dat allochtone jongeren best aanvoelen dat ze op prestaties nooit kunnen winnen van 'blanke autochtonen' en daarom maar andere dingen kiezen waar ze wél in kunnen uitblinken: stoer gedrag, straatgedrag, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar het lijkt me verstandig weer on-topic te blijven.

Waar waren we?
Oud 02-05-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2006 @ 21:17 :

Cijfers daarentegen zijn wel meetbaar, en het blijkt dat met name allochtone leerlingen 'onder elkaar' beter scoren dan gemengd. De verklaring daarvoor zou kunnen zijn dat ze geen last (hoeven te) hebben van een minderwaardigheidscomplex. Het schijnt nogal eens zo te zijn dat allochtone jongeren best aanvoelen dat ze op prestaties nooit kunnen winnen van 'blanke autochtonen' en daarom maar andere dingen kiezen waar ze wél in kunnen uitblinken: stoer gedrag, straatgedrag, dat soort dingen.
ja, maar er zitten toch ook een hele boel nadelen aan.
zoals ik al eerder aangaf, voor dat deze hele hilarische discussie begon.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:25
Verwijderd
Bij de keuze van de juiste schooluniformpjes voor de meisjes
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 21:25 :
ja, maar er zitten toch ook een hele boel nadelen aan.
zoals ik al eerder aangaf, voor dat deze hele hilarische discussie begon.
Zo? Wat zijn de grootste nadelen dan? Ik heb de discussie niet echt gevolgd.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2006 @ 21:27 :
Zo? Wat zijn de grootste nadelen dan? Ik heb de discussie niet echt gevolgd.
dat school gewoon saai is zonder jongens?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:29
Verwijderd
Hoe is dat relevant? Of school 'saai' is of niet lijkt me niet echt een belang waar rekening mee gehouden moet worden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2006 @ 21:29 :
Hoe is dat relevant? Of school 'saai' is of niet lijkt me niet echt een belang waar rekening mee gehouden moet worden.
teveel homo's op lange termijn wat slecht is tegen de vergrijzing
jongens die geen meisjes zien op school en zich erbuiten gaan misdragen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:39
Verwijderd
Dat is dus een bewering die nooit is gestaafd. De bewering dat er van een jongensschool homo's komen durf ik zelfs zonder enig onderzoek op voorhand wel af te doen als grote nonsens, de vraag of jongens zonder meisjes in de buurt zich lomp en agressief gaan gedragen lijkt me wel voldoende beantwoord als je kijkt naar Japan of Engeland.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:51
Verwijderd
naja mijn redenering was dus dat het voor nederland niet meer bij de tijd past. En dat jongetjes van welke achtergrond dan ook, gewoon moeten leren hoe ze zich dienen te gedragen, tov meisjes, en vrouwen en de maatschappij.

Als ze alleen maar van mannen les zouden krijgen, worden ze m.i. pas te laat geconfronteerd met meisjes en vrouwen. En moeten ze dat alsnog leren, en hoe ouder je word, hoe moeilijker je leert.

Ik denk dat de insteek ook fout is: er zou meer de nadruk op het presteren moeten liggen ipv de nadruk op alles wat ze fouit doen.

Maar he, ik ben geen deskundige.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:53
Verwijderd
ik ben voor invoering van nijntjetaal op n&a
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:53
Hydrogen
Hydrogen is offline
Zorg eerst eens voor dat mannen vrouwen niet als lustobjecten zien.
Oud 02-05-2006, 20:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 21:53 :
Zorg eerst eens voor dat mannen vrouwen niet als lustobjecten zien.
Denk je dat dat mogelijk is?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:58
Verwijderd
Ja, want dat is de oorzaak van alle problemen

Werkelijk waar, van het gedonder op ROC's is 'vrouwen als lustobjecten zien' maar een klein gedeelte. Het grotere probleem is het algemeen aftakelen van het gezag van de leraar als iemand die boven jou staat, daar moet eerst iets aan gebeuren. Gewoon met harde hand.

Er groeit nu een hele generatie op die al bijna genetische aanleg heeft voor autoriteitsproblemen. Daarom moet dat er gewoon met harde hand ingeramd worden. Niks op school komen omdat het leuk is. Je komt op school om dingen te leren, je leert die dingen van een leraar, je leert die dingen omdat je anders een smerige loser wordt die uit de hand van het collectief vreet. Dát besef moet er ingebeukt worden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2006 @ 21:58 :
Ja, want dat is de oorzaak van alle problemen

Werkelijk waar, van het gedonder op ROC's is 'vrouwen als lustobjecten zien' maar een klein gedeelte. Het grotere probleem is het algemeen aftakelen van het gezag van de leraar als iemand die boven jou staat, daar moet eerst iets aan gebeuren. Gewoon met harde hand.

Er groeit nu een hele generatie op die al bijna genetische aanleg heeft voor autoriteitsproblemen. Daarom moet dat er gewoon met harde hand ingeramd worden. Niks op school komen omdat het leuk is. Je komt op school om dingen te leren, je leert die dingen van een leraar, je leert die dingen omdat je anders een smerige loser wordt die uit de hand van het collectief vreet. Dát besef moet er ingebeukt worden.
met dat laatste ben ik het hartgrondig eens, maar het zijn niet alleen jongetjes die dat probleem hebben en ook niet allemaal allochtonen.

dat kan natuurlijk ook op een gemengde school
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:02
Verwijderd
als die ouders van tegenwoordig hun vertiefde kroost eens opvoed is naar onderwijs niet nodig
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 02-05-2006 @ 22:02 :
als die ouders van tegenwoordig hun vertiefde kroost eens opvoed is naar onderwijs niet nodig
haha vertiefte kroost???

helaas waar opvoeden is ook een kunst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten