![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat dit topic voor jou eerder een trigger is dan dat het je helpt aangezien het automutileren in de tijd dat je hier bent veel erger is geworden. Natuurlijk heeft het ook iets positiefs opgeleverd: je bent nu naar de vertrouwenspersoon gegaan, maar ik denk dat het beter is als je de rest met hem bespreekt. Zoek in ieder geval afleiding, als je je agressie kwijt moet, sla dan hard tegen een kussen. Probeer er niet te veel aan te denken en zet positieve gedachtes tegenover de negatieve in je hoofd. Succes! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ze vulde gewoon de posts van redhair en mij aan. Maarja.. back ontopic. Aan een slotje heeft TS al helemaal niets.
||
![]() |
Citaat:
Schei ermee uit en ga èchte oplossingen zoeken, ipv die korte termijnen opluchtingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
''mezelf gedragen als''? wat bedoel je daarmee? wilde je zeggen dat het niet waar is ofzo?! zomaar ermee stoppen? weet je het cker?!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik sta dr ook wel achter, maar diegene praat erover alsof het zo simpel is.. alsof het zomaar gebeurt als je het wil.. nou zo zit t dus niet in elkaar.. het kost meer dan alleen willen
||
Citaat:
En erop in blijven gaan maakt het forum niet gezelliger, dus wees verstandig. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nou, ik heb er niet echt woorden voor.. maar het gaat gewoon vanzelf.. ik wil ermee stoppen.. maar ik doe het toch.. het is gewoon een drang.. het lijkt alsof ik het moet doen.. Jaa dat snap ik, maar dan moeten die mensen ook niet komen he.
||
Citaat:
Dan zit je op het punt waar het een verslaving is geworden. Ik kan je situatie niet beoordelen, maar op een gegeven moment kan je lichaam afhankeljk worden van de endorfine die het steeds aanmaakt als je am't. Dit is meestal alleen bij extreme am (waar ik verder niet op inga en wil gaan) het geval. Maar dan word het inderdaad ook een dwang om het te doen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iedereen mag tenslotte zeggen wat hij denkt. Jezelf gedragen als een automutilerend pubermeisje, daar bedoelt hij denk ik mee dat je hier de nadruk op het automutileren legt (wat logisch is, daarvoor startte je dit topic) en je soms vrij ver kan gaan, met uitspraken als "en deze mensen hier hebben me hartstikke geholpen, anders had ik dit allemaal alleen moeten doorstaan en lag ik misschien allang in het ziekenhuis " en dergelijke. Daarnaast zegt hij dat je rationeel denken links laat liggen en uit emotie handelt, daar heeft hij volkomen gelijk in. Maar (op jouw leeftijd, maar onder volwassenen ook) is rationeel denken moeilijk als je overspoelt wordt door emoties. Dat kan je leren bij je vertrouwenspersoon. Ook kan je, steeds als je net wilt gaan automutileren, proberen rationeel te zijn. Heel moeilijk, maar zo ben ik er van af gekomen. Ik dacht dan: Voor hoelang helpt dit? Het wordt steeds erger. Maak ik het zelf niet gewoon erger? Wil ik later littekens hebben? Ik wil niet altijd als ik de littekens zie denken aan deze tijd. Ik zal altijd de littekens moeten verklaren. Zo steeds weer, zodat het idee om te automutileren me uiteindelijk helemaal tegen stond. Ik heb het uit mijn hoofd gepraat, steeds weer. Je kan het proberen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Meisje, je bent niet stom. Maar ook de andere forummers zijn niet stom. Als iedereen elkaar gewoon in zijn/haar waarde liet..
||
![]() |
Citaat:
Ik vind je trouwens helemaal niet stom, juist dapper. Je hebt zo snel ons advies opgevolgt door naar je vertrouwenspersoon te stappen, dat vind ik knap. ![]()
||
Citaat:
Dat is een mooie wens. Een positieve wens. ![]() Zou je er dan niet ook alles aan willen doen om dat te bereiken? Ik denk dat als je echt hulp hierbij wil je die hulp ook moet gaan aanvaarden. En waar je die hulp haalt, dat is helemaal aan jezelf. Huisarts/vertrouwenspersoon. Maar je zult echt iets moeten ondernemen. Anders loopt het straks uit de hand en word je verplicht hulp te aanvaarden, en krijg je misschien hulp die je helemaal niet wil, maar die je dan moet accepteren. Zover wil je het ook niet laten komen denk ik..? Knuffel
||
![]() |
Citaat:
Nou, niet alleen uit jouwe hoor.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nee, zover wil ik het niet laten komen.. En ja, ik zou er wel alles aan willen doen om dat te bereiken.. maar ik blijf een eigenwijs persoon, iemand die altijd doet wat je zelf wilt =P en daarom is het soms wel moeilijk.. ik pas me liever niet te erg aan.. vind dat mensen me moeten accepteren hoe ik ben.. maar ik ken toch wel genoeg mensen.. die dat niet doen en daar komen problemen van
||
![]() |
Citaat:
Maar nogmaals, ik wil je niet aanvallen, vind je niet dom, stom, dramatisch puberaal, dus sorry als het zo over kwam. Dat mensen je moeten accepteren zoals je bent klopt helemaal. Alleen bedoel je daarmee dat ze ook het snijden moeten accepteren?
||
![]() |
Citaat:
Nee, natuurlijk niet.. niet het snijden.. ik heb het over mn persoonlijkheid.. mn karakter.. Naah t geeft niet hoor.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ja, maar ik had t ook over "the real world", en niet speciaal over het internet. Daar heb je wel gelijk in
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik zit nu in een dip. maar ik zal niet boos worden op jou, heeft op dit moment echt geen zin.. het op jou afreageren.
||
Citaat:
Als je het op hem afreageert heb je het niet op jezelf afgereageert ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
[stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte! Verwijderd | 17 | 07-06-2002 21:20 | |
Psychologie |
tips om niet te snijden.... punk mae | 35 | 06-03-2002 21:15 | |
Psychologie |
Is snijden in? Proud | 14 | 04-03-2002 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Snijden! !poisonmind~ | 7 | 18-09-2001 16:10 |