Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Vandaag las ik nog in e krant dat er zoveel verschil is tussen de se's en het cse. Dat vaak door het hoge cijfer van het se, het lage cijfer van het cse gecompenseerd wordt.
enkele links: http://www.nrc.nl/binnenland/article344737.ece http://www.destentor.nl/vpitems/article408623.ece |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar 'k denk wel dat het niveau nu lager ligt dan voor de tweede fase. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar buiten dat, Dat VWO onderwijs nuttig kan zijn lijkt me duidelijk. Het ligt er ook wel aan wat je naast je school doet, met welke mensen je omgaat en hoe je in de les zit. Je kunt niet de verantwoordelijkheid volledig afschuiven op het systeem. Iemand die naast de broodnodige stof (wat betreft talen) wat boeken die hij leuk vind in de desbetreffende taal leest en films zonder ondertiteling gaat kijken, dan durf ik te wedden dat iig je lees en luisterniveau niet heel erg slecht is. Een van mijn broertjes zit nu in 3 Mavo maar spreekt veel beter Engels dan het gros van mijn ex-klasgenoten. Lezen doet hij ook prima ( The lord of the rings volledig begrijpen op je 12de ![]() Dat betekent niet dat het systeem niets te verwijten valt. Er s geen kant en klare oplossing en het probleem van de politiek is dat zij dat wel willen. In plaats van alles in een keer om te gooien, hadden ze beter een goede pilot kunnen doen wat betreffende het studiehuis. Ik zie ze in de toekomst wel alles omgooien (zoals ze nu bij het VMBO gaan doen), maar ik betwijfel of dat veel beter wordt. Tevens vind ik dat het hoogste niveau ook best lastig mag zijn. Laat de Havo en Mavo maar intact maar zorg dat het VWo alleen haalbaar is voor de beste 8 - 10% van nederland (ik dacht dat nu 15-20% VWO doet). Het niveau omhoog en meer stof in kortere tijd. Het VWO kan gemakkelijk in 5 jaar, al vind ik dat zelfs nu de meeste beginnende studenten nog erg onvolwassen zijn, dat krijg je dan helemaal. P.S. Ik had zelf 9 examenvakken (profiel N&G + filosofie, economie en geschiedenis) en heb gemiddeld een 7.5 gehaald zonder veel inspanning (achteraf gezien zelfs belachelijk weinig). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij werken havisten harder. Of heb ik het mis? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() als je echt geen frans kan dan ligt het misschien echt aan jou school, zeker na 6 jaar 1 en 2 (whatever that may be).
||
![]() |
Citaat:
Want volgens mij zijn mondelingen nog wel vrij lastig, en het examen AK vond ik nou ook weer niet supermakkelijk vergeleken met andere vakken...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuur en gezondheid profiel waar natuurkunde niet verplicht is ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |