Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 11:17
Sherpao
Sherpao is offline
Je post altijd anti-Sharia-berichten om je onderbuikgevoelens kenbaar te maken, het is zwak van je om het niet te zeggen. In dat opzicht kun je nog veel leren van Geert Wilders. Hij zegt gewoon waar het op staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2006, 12:20
Gatara
Gatara is offline
Ik heb inderdaad liever geen lijf- en doodstraffen in het land waar ik woon, als je dat bedoelt.
Oud 23-09-2006, 12:30
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-09-2006 @ 13:20 :
Ik heb inderdaad liever geen lijf- en doodstraffen in het land waar ik woon, als je dat bedoelt.
goed van je dat je inziet dat heel je leven zondig is.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 12:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 23-09-2006 @ 13:30 :
goed van je dat je inziet dat heel je leven zondig is.
Oud 23-09-2006, 13:00
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-09-2006 @ 13:53 :
Waarom zou je anders bang zijn voor lijf- en doodstraffen? Bovendien is er nog tijd want de meerderheid van Nederland is nog niet moslim.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 13:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 23-09-2006 @ 14:00 :
Waarom zou je anders bang zijn voor lijf- en doodstraffen? Bovendien is er nog tijd want de meerderheid van Nederland is nog niet moslim.
wie heeft het hier over bangheid? Ik wil gewoon niet dat een ander deze straffen ondergaat; noch dat iemand deze straffen moet toepassen.

En bovendien maakte het voor de somalische milities klaarblijkelijk niet uit of je moslim was of niet (zie artikel).
Oud 23-09-2006, 13:52
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-09-2006 @ 14:45 :
wie heeft het hier over bangheid? Ik wil gewoon niet dat een ander deze straffen ondergaat; noch dat iemand deze straffen moet toepassen.

En bovendien maakte het voor de somalische milities klaarblijkelijk niet uit of je moslim was of niet (zie artikel).
Ja dat zei ik net al, Sharia geldt voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 14:23
hookee
hookee is offline
UTRECHT - 22/09/06 - (Novum/AP) - Voor het eerst sinds islamitische fundamentalisten in juni de macht in een groot deel van Zuid-Somalië overnamen, is vrijdag iemand in het openbaar door een vuurpeloton geëxecuteerd. Abdiqair Mohammed Diriye, vermoedelijk ergens in de 20, kreeg de doodstraf wegens de moord op een zakenman tijdens een ruzie over een mobiele telefoon.

"Wij laten iedereen die misdaden pleegt weten dat zij volgens de sharia gestraft zullen worden", zei woordvoerder Abdirahim Ali Mudey van de Unie van Islamitische Rechtbanken, de militie die de macht in handen heeft.

Somalië heeft geen effectieve nationale regering gehad sinds 1991, toen krijgsheren de dictator Mohamed Siad Barre afzetten en het vervolgens met elkaar aan de stok kregen. Met hulp van de VN werd in 2004 een nieuwe regering gevormd, die er echter niet slaagde haar gezag te vestigen. De islamitische militie veroverde de hoofdstad Mogadishu in juni en beheerst nu een groot deel van het zuiden. De militie voert een streng islamitisch bewind, compleet met afranselingen en nu dus ook executies in het openbaar.

Laat het shariafeest beginnen ! "Afghanistan the sequel"
Heerlijk toch dat je een heenkomen hebt als vroom moslim zijnde? Dat iedereen met de neus dezelfde kant op wijst? Broederschap alom...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 15:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 23-09-2006 @ 15:23 :

Heerlijk toch dat je een heenkomen hebt als vroom moslim zijnde? Dat iedereen met de neus dezelfde kant op wijst? Broederschap alom...
Niets mis mee, maar ik zou zelf niet op diezelfde plek willen leven; aangezien ik weinig heb met de islam Het zou overigens logischer zijn als een voor moslims ideale islamitische staat in saudi arabie zou zijn (mekka en medina) en niet in bv. somalie.

en verder zie ik nog steeds niet graag dat er lijf- en doodstraffen zijn. Ook niet in een dergelijk land. Hoewel ik ook wel besef dat het weinig uitmaakt als iedereen in dat land er wel voor is.
Oud 24-09-2006, 18:40
Gatara
Gatara is offline
Islamitische militie Somalië neemt haven in

(Novum/AP) - De militie van de unie van islamitische rechtbanken in Somalië heeft zondag Kismayo ingenomen, een van de laatste zeehavens die zij nog niet in handen had. Om de haven is niet gevochten; de krijgsheren die voorheen de dienst uitmaakten in Kismayo zijn gevlucht. Inwoners van de stad hebben dit bekendgemaakt.

De val van Kismayo is de zoveelste tegenslag voor de vrijwel machteloze regering van Somalië. De minister van defensie, kolonel Barre Hirale Aden Shire, was een vooraanstaand lid van de alliantie van het Juba-dal die Kismayo bestuurde. Zijn plaatsvervanger, Yusuf Mire Mohamud, zei dat de alliantie 'uiteen is gevallen'. De regering van Somalië heeft maar in één stad de macht, Baidoa, op 250 kilometer van de hoofdstad Mogadishu.
http://www.nieuws.nl/293168/Islamiti...neemt_haven_in

ik vraag me eigenlijk af of deze religieuze milities in staat zouden zijn 1 of andere eenheid in somalie te vormen (de vraag daargelaten of dat gewenst is of niet).
Oud 24-09-2006, 18:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-09-2006 @ 19:40 :
ik vraag me eigenlijk af of deze religieuze milities in staat zouden zijn 1 of andere eenheid in somalie te vormen (de vraag daargelaten of dat gewenst is of niet).
Ze ontberen communicatie en een plan om zaken centraal te leiden. Ik denk dat je dezelfde structuur van milities en het recht van de sterkste krijgt, behalve dan dat ze regelmatig ledematen afhakken om te bewijzen dat ze het doen zoals allah het wilde.
Oud 24-09-2006, 18:43
juno
juno is offline
Ach ja, middeleeuws he. Past goed bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 19:20
Sherpao
Sherpao is offline
Ik moet toegeven, het moet een feest zijn met al die jaknikkers. Geweldig!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:50
hookee
hookee is offline
Tsja, er zijn wel eens van die onderwerpen waar gewoon iedereen het met elkaar eens is. Ik weet dat dat voor jou niet te verkroppen is, als "anti-being".
Je wou zeggen dat het goed gaat in Somalie?
(sorry, tijdelijk geen trema's en apostrophe's beschikbaar)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 23:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 24-09-2006 @ 20:20 :
Ik moet toegeven, het moet een feest zijn met al die jaknikkers. Geweldig!
Psychopaten die erop kicken mensen te vermoorden of te verminken zijn dun gezaait, dus nogal wiedes dat iedereen het met elkaar eens is. Het voorkomen van die stoornis was nog niet 1 op de 100 mensen geloof ik, dus tja..
Oud 05-10-2006, 15:43
Blaf
Blaf is offline
America gaat niks doen... waarom zouden ze er is geen olie
Oud 05-10-2006, 18:15
hookee
hookee is offline
Inderdaad, tijd dat islamitische landen eens een poot uitsteken naar hun geloofsgenoten. Als de USA zich daar ook in moet gaan mengen neemt het aantal extremisten alleen maar toe.
Misschien een schone taak voor Iran?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 20:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Woef schreef op 05-10-2006 @ 16:43 :
America gaat niks doen... waarom zouden ze er is geen olie
erm

het vermoeden bestaat dat er flink wat olie en gas zit.
Oud 05-10-2006, 20:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 05-10-2006 @ 19:15 :
Inderdaad, tijd dat islamitische landen eens een poot uitsteken naar hun geloofsgenoten. Als de USA zich daar ook in moet gaan mengen neemt het aantal extremisten alleen maar toe.

niet alleen dat; ook eigen VS publiek zal het niet toejuichen.

De twee Amerikaanse lijken die over de straten geslepen werden, staat nog vers in het geheugen gegrift.
Oud 05-10-2006, 22:47
al-Sayad
al-Sayad is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-10-2006 @ 21:12 :

niet alleen dat; ook eigen VS publiek zal het niet toejuichen.

De twee Amerikaanse lijken die over de straten geslepen werden, staat nog vers in het geheugen gegrift.
Om later nog de kelen doorgesneden, en verbrand te worden..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 22:48
Verwijderd
Citaat:
al-Sayad schreef op 05-10-2006 @ 23:47 :
Om later nog de kelen doorgesneden, en verbrand te worden..
'Lachen'!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 22:51
al-Sayad
al-Sayad is offline
Ja, lijkt me een gepaste straf toch voor die kruisvaarders.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 22:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
al-Sayad schreef op 05-10-2006 @ 23:51 :
Ja, lijkt me een gepaste straf toch voor die kruisvaarders.
Ach kijk wat schattig, nog zo'n geïndoctrineerde die ook heeft gehoord dat het westen de wortel van al het kwaad.
Oud 20-10-2006, 21:50
Gatara
Gatara is offline
Zwemmen in Mogadishu verboden voor vrouwen

(Novum/AP) - Vrouwen mogen niet meer zwemmen voor het voornaamste strand in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Dat heeft een islamitische rechtbank besloten, zo is vrijdag bekendgemaakt. Het verbod is van toepassing op het strand Leedo in Noord-Mogadishu, waar in het weekend veel gezinnen naartoe gaan.

Tijdens het zwemmen gaan mannen en vrouwen te innig met elkaar om en dat is verboden in de islam, aldus de rechtbank. Somalische vrouwen zwemmen normaliter volledig gekleed. Een islamitische militie veroverde in juni Mogadishu en heeft islamitische rechtbanken in het leven geroepen.
http://www.nieuws.nl/310522/Zwemmen_...n_voor_vrouwen
Oud 25-10-2006, 18:48
hookee
hookee is offline
Ja, wij hebben de smaakpolitie, zij hebben de religiepolitie.
De één deelt stickers uit, de ander stenigt zometeen vrouwen en hakt handen af.
Ik verwacht binnenkort een tsunami van vluchtelingen. Geen probleem, alleen even je geloof afzweren want dat is wat je hier gebracht heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:06
Verwijderd
Huiswerkopdracht voor jou Hookee, zoek maar eens op hoe lang het geleden is dat vrouwen in Nederland nog volledig gekleed gingen zwemmen.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:26
hookee
hookee is offline
Deze site leek me aardig duidelijk.
Kunnen we er dan vanuit gaan dat Somalië weer terug wil naar 1910? Vergeet niet dat dit nog maar het begin van de sharia is. Ik denk dat de straf op baden zonder burka (het zgn. bzb-en) aldaar niet wordt afgedaan met een boete van ƒ3,-.

Link werkt niet.. dan maar zo:
http://www.zid.nrz.nl/HTML/veel_gestelde_vragen.htm
zoeken naar:
"Is er iets bekend over badkleding in de loop der tijden?" (ongeveer op 1/4 van opderen)

Laatst gewijzigd op 26-10-2006 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:48
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 26-10-2006 @ 00:26 :
Deze site leek me aardig duidelijk.
Kunnen we er dan vanuit gaan dat Somalië weer terug wil naar 1910? Vergeet niet dat dit nog maar het begin van de sharia is. Ik denk dat de straf op baden zonder burka (het zgn. bzb-en) aldaar niet wordt afgedaan met een boete van ƒ3,-.
Je link doet het niet, maar dat terzijde. Somalië zit toch ook ongeveer in 1910, qua welvaart en culturele ontwikkeling? Doe nou niet alsof er in Nederland geen behoudende geluiden waren rond die tijd. De enige reden dat überhaupt het censuskiesrecht is afgeschaft was vanwege de dreiging van revolutie.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 06:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-10-2006 @ 00:06 :
Huiswerkopdracht voor jou Hookee, zoek maar eens op hoe lang het geleden is dat vrouwen in Nederland nog volledig gekleed gingen zwemmen.

Spoiler
best lang geleden. In ieder geval twee/drie generaties terug.
Oud 26-10-2006, 06:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-10-2006 @ 00:48 :
Je link doet het niet, maar dat terzijde. Somalië zit toch ook ongeveer in 1910, qua welvaart en culturele ontwikkeling? Doe nou niet alsof er in Nederland geen behoudende geluiden waren rond die tijd. De enige reden dat überhaupt het censuskiesrecht is afgeschaft was vanwege de dreiging van revolutie.
hoewel Somalie nooit een 1ste wereldland is geweest qua economische en technologische ontwikkeling, betekent het niet dat het maar zomaar goed is als ze van een 3e wereldland degraderen naar nog lager.
Oud 27-10-2006, 19:20
Gatara
Gatara is offline
De spanning is momenteel om te snijden daaro

somalie - ethiopie - eritrea

Report: Somalia in danger of 'all out war'
POSTED: 1136 GMT (1936 HKT), October 27, 2006

NAIROBI, Kenya (AP) -- Thousands of foreign troops in Somalia could lead to "an all out war" between Somalia's transitional government and an Islamic group that controls much of the country, according to a confidential U.N. report obtained by The Associated Press.

The confidential report, dated October 26, cites diplomatic sources in estimating that "between 6,000-8,000 Ethiopians and 2,000 fully equipped Eritrean troops are now inside Somalia supporting" the internationally recognized government and the Islamic movement.

"Both sides in the Somali conflict are reported to have major outside backers," the report said, saying Ethiopia, Uganda and Yemen supported the government and Iran, Libya, Saudi Arabia and Gulf states supported the Islamic movement.

The briefing paper was written to help senior U.N. officials map out a strategy on how to provide aid to one of the most impoverished countries in the world, which has not had an effective central government since 1991.

"In order for us to do this, a clear policy of engagement with the (Islamic movement) must be put in place," the report said. "The fact is that there is new found stability in Mogadishu, extending to areas that they have begun to control, which has not been seen for many years."

One problem facing the United Nations is the listing of the Islamic movement's leader, Sheik Hassan Dahir Aweys, on a list of people with ties to terrorism. U.N. policy severely restricts how much contact U.N. officials can have with people with alleged ties to terror organizations.

The report was written as both the transitional government and the Islamic movement appeared to be girding for battle. Government forces, supported by Ethiopian military advisers, have been digging trenches near Baidoa, the only town the U.N.-backed government controls.

The Islamic movement has deployed forces at a strategic town between Baidoa, and Mogadishu, 250 kilometers (150 miles) to the southeast.

Ethiopian officials have insisted they have only a few hundred military advisers assisting the government, but international and local officials have put the number into the thousands.

Islamic leaders called for nationwide protests on Friday against Ethiopian troops in Somalia. Some Islamic leaders have called for a holy war against Ethiopia until it pulls its forces out of Somalia.

The Somali transitional government has repeatedly accused Eritrea of arming and supporting their rivals in the Islamic movement, something that both Eritrean and Islamic officials have repeatedly denied.

Ethiopia and Eritrea fought a two-year border war that remains unresolved and the top U.S. diplomat to Africa, Jendayi Frazer, last week accused Eritrea of using Somalia to open a second front against Ethiopia.

In Washington on Thursday, U.S. State Dept. spokesman Sean McCormack called on Ethiopia and Eritrea not to further aggravate the tense situation in Somalia.

"This is a country that has been ravaged by violence and civil conflict for decades and it's a sad story, so we would hope that countries in the region would try to play a positive role ... to not take any steps that would aggravate what is already a very tough, sad situation." he said.

The U.N. refugee agency said Friday that the flow of Somali refugees into neighboring Kenya had slowed down, but expressed concerns over reports Islamic leaders were preventing people from leaving Somalia.
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/af....ap/index.html
Oud 27-10-2006, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-10-2006 @ 07:05 :
best lang geleden. In ieder geval twee/drie generaties terug.
Wow, wat lang!

In ieder geval: mijn punt is niet dat het prima is om de sharia in te voeren, mijn punt is gewoon dat je de zaak wel een beetje mag relativeren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 20:43
Gatara
Gatara is offline
als generatie op generatie al zoveel verschilt, zie ik niet in waarom ik me moet inhouden met bekritiseren van traditionele ideeen aangaande bepaalde zaken in somalie omdat de moeder van mijn oma er ook zo over dacht.
Oud 27-10-2006, 21:20
hookee
hookee is offline
Tsja.. sinds de jaren '20 is er in die tijd al zoooooooooooooveel veranderd.
Dokkum 1928
Somaliland 1931
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 21:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2006 @ 21:40 :
Wow, wat lang!

In ieder geval: mijn punt is niet dat het prima is om de sharia in te voeren, mijn punt is gewoon dat je de zaak wel een beetje mag relativeren.
Okay, we zullen niet op ons beurt sharia-aanhangers onthoofden omdat we tegenwoordig geloven in vrijheid. Maar wat is de impact daarvan op de discussie?
Reageren

Regels voor berichten