Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 15:57
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 20-06-2006 @ 16:24 :
bijna altijd jonger. Ik ben niet zo lang , tenger gebouwd en een echt meisjesstemmetje. Ik heb meerdere malen monden zien openvallen als ik in de auto stapte (ben 19)
ja dat!

en toen ik 18 of 19was, werd er in de supermarkt gevraagd of ik al wel 16 was...

ik vond het eerder altijd wel vervelend, maar de laatste tijd kan het me niet meer zoveel schelen. ik heb meestal trouwens wel een pakkende opmerking terug...
Oud 22-06-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 22-06-2006 @ 14:27 :
19 - 24
soms goed meestal wat ouder.

doet me danken aan een maat van me vroeger

die gast was gewoon wat klein, hij wil bier afrekenen
cassiere: mag ik uw id zien
hij: is een rinbewijs ook goed
cassiere: (met rood hoofd)uuh ... ja
was bij mijn broer ook n x terwijl ie breed en lang is en toen vroeg zon 16 jarig kassa meisje om zn id terwijl ie sigaretten en bier kocht. hij kwam niet meer bij
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:37
Droyd
Droyd is offline
2 jaar jonger
Oud 22-06-2006, 20:15
Maresha
Maresha is offline
ik word altijd ouder geschat soms 2 jaar soms 4 jaar
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:55
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Vice schreef op 19-06-2006 @ 14:41 :
Altijd jonger, maar dat vind ik niet erg. Nog altijd beter dan een oude kop hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 21:43
Phie.
Phie. is offline
Ik word meestal zo rond de 20 geschat terwijl ik 18 ben. Dat heb ik vooral op school omdat ik nu 2e jaars ben op het hbo, en straks 4e jaars op mijn 19e. Daarbuiten is het meer doordat ik wat langer ben en niet zo'n jong gezicht heb.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 21:51
Verwijderd
Meestal word ik ouder geschat, het oudste is 23. Het zit ergens tussen de 18 en 23 in. Ik vind het niet erg, ik zou het vervelender vinden als mensen me jonger zouden schatten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 21:54
Iduna
Iduna is offline
Vroeger altijd een paar jaar ouder en nu een paar jaar jonger.
Boeiend, ik ga er niks aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 22:47
I love stars
I love stars is offline
Tussen de 12 en de 18 ligt aan de situatie.

Ik lijk jonger dan ik ben. Denk dat de meesten me op 14 zullen schatten.

Erg was dat er bij kaartjes kopen nog naar me leeftijd wordt gevraagt.

Ben 16, soms wel irri, maar kan er mee leven
Oud 23-06-2006, 23:13
OwL
OwL is offline
17-18 jaar meestal, dat is dus 2-3 jaar ouder..... nouja erg vind ik t niet
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 23:57
Verwijderd
Ik word meestal op 18 geschat, enkele keer 17.
En daar heb ik totaal geen problemen mee, vind het meestal wel grappig zelfs.
De enige keer dat ik er boos over werd, was toen ik met een groep vrienden een rondje vodka bestelde en ik als enige mijn idee moest laten zien. Lullig, als je dan toch echt 19 bent en net terug van 10 weken vrijwilligerswerk in Tanzania en daarvoor nog 10 weken reizen in Japan.

Citaat:
Vice schreef op 19-06-2006 @ 14:41 :
Altijd jonger, maar dat vind ik niet erg. Nog altijd beter dan een oude kop hebben.
Vroeg rijp, vroeg rot.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 02:06
Vice
Vice is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 23-06-2006 @ 22:51 :
Meestal word ik ouder geschat, het oudste is 23. Het zit ergens tussen de 18 en 23 in. Ik vind het niet erg, ik zou het vervelender vinden als mensen me jonger zouden schatten.
Misschien toch maar alvast aan de anti-rimpelcreme of botox.
Oud 24-06-2006, 07:13
Verwijderd
Altijd jonger dan ik ben En m'n zusje zien ze vaak als mijn oudere zus.
Maargoed, ik zeg dan altijd maar: over 30 jaar ben ik nog een jonge godin en is zij een oude tang

Vroeger werd ik trouwens altijd ouder geschat vanwege mn borsten
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 09:26
LB06
LB06 is offline
Ik ben slechts 1,70m, dus willen ze me nog wel eens te laag schatten. Wel heb ik een redelijk zware stem en soms een 1 of 2-dagsbaardje, maar dat helpt blijkbaar niet.

Als ik bier wil kopen bij een slijterij moet ik me meestal legitimeren. Ergo, ze schatten me 15! ("Is mijn rijbewijs ook goed mevrouw?"). Het vreemde is dat ze me in de supermarkt nog nooit om mijn ID hebben gevraagd, ook al kwam ik met zo'n 12 kratten bier aanzeulen .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 09:39
Venster
Venster is offline
Meestal 22.
Vroeger werd ik jonger geschat, maar toen knipte ik mijn meisjesharen af en plots dacht men dat ik ouder was.
Oud 24-06-2006, 10:15
moon
moon is offline
Meestal 1 a 2 jaartjes jonger.
Ik liep een keer met mijn zus (die 10!! jaar ouder is dan ik) en toen werden wij aangezien voor tweeling. Toen waren wij allebei een beetje beledigd....zie ik er nou 10 jaar ouder uit? of ziet zij er nou 10 jaar jonger uit? hihi.
Oud 24-06-2006, 11:05
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LB06 schreef op 24-06-2006 @ 10:26 :
Als ik bier wil kopen bij een slijterij moet ik me meestal legitimeren. Ergo, ze schatten me 15! ("Is mijn rijbewijs ook goed mevrouw?"). Het vreemde is dat ze me in de supermarkt nog nooit om mijn ID hebben gevraagd, ook al kwam ik met zo'n 12 kratten bier aanzeulen .
Dat is totaal niet vreemd, je weet toch het verschil tussen een supermarkt en een slijterij wel?

Bovendien, ik maakte er al eerder een opmerking over, wat is dat toch met die mensen die het erg vinden om hun id te moeten laten zien terwijl ze al een paar jaar ouder zijn.
Ik zat ook achter de kassa, en op mn nieuwe baan moet ik agecoins geven als mensen vragen, en bij twijfel moet je gewoon bewijs vragen. En hoe snel weet je nou echt totaal zonder twijfel, na één blik of iemand 16 is? Ik heb er geen probleem mee om iemand (die later 19 blijkt te zijn) om zn id te vragen, als ik mijn baas daar vele duizenden euro's boete mee bespaar.
Oud 24-06-2006, 11:28
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-06-2006 @ 12:05 :
Dat is totaal niet vreemd, je weet toch het verschil tussen een supermarkt en een slijterij wel?

Bovendien, ik maakte er al eerder een opmerking over, wat is dat toch met die mensen die het erg vinden om hun id te moeten laten zien terwijl ze al een paar jaar ouder zijn.
Ik zat ook achter de kassa, en op mn nieuwe baan moet ik agecoins geven als mensen vragen, en bij twijfel moet je gewoon bewijs vragen. En hoe snel weet je nou echt totaal zonder twijfel, na één blik of iemand 16 is? Ik heb er geen probleem mee om iemand (die later 19 blijkt te zijn) om zn id te vragen, als ik mijn baas daar vele duizenden euro's boete mee bespaar.
Met betrekking tot de verkoop van alcoholische dranken snap ik dat verschil niet nee . Maar dat wil je me ongetwijfeld wel even uitleggen .

Ik snap overigens wel waarom ze dat vragen hoor. Ik werk zelf ook in de horeca en moet regelmatig mensen om hun ID vragen. Dat neemt niet weg dat ik het toch vervelend kan vinden als ik mezelf moet moet legitimeren tegenover het personeel van een winkel.

@Venster: proficiat! en wat zijn "meisjesharen"?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 14:47
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LB06 schreef op 24-06-2006 @ 12:28 :
Met betrekking tot de verkoop van alcoholische dranken snap ik dat verschil niet nee . Maar dat wil je me ongetwijfeld wel even uitleggen .

Ik snap overigens wel waarom ze dat vragen hoor. Ik werk zelf ook in de horeca en moet regelmatig mensen om hun ID vragen. Dat neemt niet weg dat ik het toch vervelend kan vinden als ik mezelf moet moet legitimeren tegenover het personeel van een winkel.

@Venster: proficiat! en wat zijn "meisjesharen"?
Met dat verschil bedoel ik, dat een slijterij enkel produkten verkoopt voor boven de 16 dan wel 18, en dus een ander, strenger beleid voeren (bovendien zijn de boetes voor hen hoger). (Er zijn landen waar je niet eens naar binnen mag als je niet de grensleeftijd hebt).
In de supermarkt is alcohol en tabak een 'bijprodukt' en zijn de meeste cassieres hier (helaas) vrij laks in.

En ik denk dat Venster wat langer haar bedoelt. Ik ken bv een vrouw van begin 30 die nog altijd heel erg lang haar had wat ze in twee vlechten droeg. Toen ze het in één keer kort knipte zag ze er járen ouder uit.
Oud 24-06-2006, 15:20
Verwijderd
Bij mij verschilt het. Ik kom meestal wel binnen in kroegen voor 18 jaar en ouder en ik kon vanaf mijn 14/15de wel sigaretten halen maar ik zie er volgens mij gewoon 16 jaar uit
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 15:21
Moustache
Moustache is offline
Ik word meestal 20 geschat. Ik heb iig nooit problemen ondervonden bij het naar binnen lopen bij cafés/clubs waar je 20 of 21 moest zijn.
Oud 24-06-2006, 16:06
Jolene
Jolene is offline
Meestal 19 of 20, zal ik later wel wat minder vinden maarja ik krijg alles mee en kom overal in.

edit: ik ben 17
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 16:20
Inga
Inga is offline
15 of 16 en ik ben 19
K word er niet echt gelukkig van maar k begin er wel aan te wennen

En het is cool als je je legitimatie moet laten zien .. zeggen ze altijd : ohw sorry , sorry ik dacht dat je jonger was

Oud 24-06-2006, 19:54
laura
laura is offline
16 ach scheelt 1 jaar
Oud 24-06-2006, 21:50
;) Jetman
;) Jetman is offline
'k Ben nu 20,5 maar mensen schatten me meestal op 17
Oud 24-06-2006, 21:53
jet
jet is offline
ik mag al blij zijn als ze denken dat ik 14 ben
Oud 24-06-2006, 21:56
;) Jetman
;) Jetman is offline
Zodra ik m'n mond open doe, denken ze wel anders

Als er wat lichamelijke achterstand/storing is, dan kan ik het ze idd niet kwalijk nemen...
Oud 25-06-2006, 17:23
bbyn
bbyn is offline
gister dacht iemand dat ik 20 was terwijl ik net 17 ben.. okej dan.. ik zie er echt niet zo oud uit?!
Oud 26-06-2006, 16:20
Fainne
Fainne is offline
waar ik woon, schat men me 14 tot 16, waar ik op kamers zit schatten de meesten mensen me 20/21
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
MelFi schreef op 19-06-2006 @ 01:47 :
De titel zegt het al: Hoe oud word jij ingeschat? Word jij meestal ouder of jonger ingeschat? Of schatten ze meestal je werkelijke leeftijd in?

Vind je het erg dat je jonger of ouder wordt ingeschat? Waarom wel, waarom niet?

En zou je jezelf willen veranderen als het kon om er jonger of ouder uit te zien?
25 en zwanger . Ik ben niet een van de slanksten en daardoor schatten mensen mij altijd ouder en het feit dat ik graag zeur zal ook wel helpen. Ik vind het niet zo leuk om ouder ingeschat te worden, ik vind mezelf nu al oud genoeg eigenlijk. Ach, ik ga weer eens een poging doen om de plofbuik eraf te krijgen, maar ik betwijfel of dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-06-2006 @ 08:13 :
Altijd jonger dan ik ben En m'n zusje zien ze vaak als mijn oudere zus.
Maargoed, ik zeg dan altijd maar: over 30 jaar ben ik nog een jonge godin en is zij een oude tang
Maar mensen mogen nu wel ophouden met denken dat ik 15 ben of als ik tussen een groep achtste groepers sta daar bij hoor...
Ligt ook wel heel erg aan mn kleding en houding moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:02
Verwijderd
Tussen de 18 en de 20.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:12
jipjuh
jipjuh is offline
ik ben 15 en ik word meestal 17 geschat, veel mensen denken ook dat ik ouder ben dan mij zus, en die is 19.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 16:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik weet het niet, ik gok dat men mij zo rond de achttien schat en dat klopt ook wel. Vroeger werd ik altijd jonger geschat, maar laatst gokte iemand dat ik begin twintig was, dus ik weet het niet Het maakt me ook niet zoveel uit.
Oud 28-06-2006, 11:13
Verwijderd
Vanaf mijn 10de/11de werd ik al 2 tot 5 jaar ouder geschat. Eigenlijk ben ik er wel aan gewend .

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:37
Roadrunner
Roadrunner is offline
16 en soms zelfs 17 en ik snap er niets van
Oud 28-06-2006, 15:45
Verwijderd
Gisteren vroeg iemand of ze bij de enquete waar ik aan meedeed mocht invullen dat ik 30 was (ze hadden te weinig mensen in die leeftijdscategorie), ik werd toch wel vaak overschat dacht ze... Ik vind het niet echt een compliment, maargoed. Normaal word ik tussen de 17 en 20 geschat, wat iets beter klopt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 16:01
Amma
Amma is offline
Ik word ook meestal jonger geschat, tussen de 18 en 20 jaar. Maar dat vind ik niet erg
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:11
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Jadis schreef op 26-06-2006 @ 19:31 :
25 en zwanger . Ik ben niet een van de slanksten en daardoor schatten mensen mij altijd ouder en het feit dat ik graag zeur zal ook wel helpen. Ik vind het niet zo leuk om ouder ingeschat te worden, ik vind mezelf nu al oud genoeg eigenlijk. Ach, ik ga weer eens een poging doen om de plofbuik eraf te krijgen, maar ik betwijfel of dat helpt.
Ik heb net je fotoboek bekeken en daar zie je alleen je hoofd, maar dan zou ik je ook wel ergens halverwege de 20 schatten geloof ik
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:39
Verwijderd
19-20-21
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 18:15
Rodion
Rodion is offline
Vandaag 23. _o-

Maar meestal gewoon 19, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 28-06-2006 @ 18:11 :
Ik heb net je fotoboek bekeken en daar zie je alleen je hoofd, maar dan zou ik je ook wel ergens halverwege de 20 schatten geloof ik
Ik zie er gewoon rijp uit voor mijn leeftijd.

Ach joh, ik ken nog veel ergere voorvallen:
Een vrouw kreeg een complimentje van een oudere mevrouw: wat zie jij er goed uit voor je leeftijd, ik zou je echt veel jonger schatten. Dus zij was helemaal in haar nopjes en was helemaal blij. Zegt de oudere vrouw: Ja, je ziet er echt goed uit voor 62." Ze kon wel door de grond zakken, want ze was nog maar 48.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:06
Anofliep
Anofliep is offline
Ik vrijwel altijd jonger (12-13). Dit komt omdat ik voor mijn leeftijd klein ben en nog geen baard in keel heb. Verder kan ik hier dus niets aan doen, he . Dus vind ik het meestal ook niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 07:10
Tsu
Tsu is offline
Ingeschat....

Mensen denken altijd dat ik een jaar of 18/19 ben, dat komt omdat ik klein ben. Echt bizar dat mensen nog steeds zo'n link maken klein-->jong. Maar goed, het ligt er ook vaak aan met wie ik ben en waar ik ben.
Ik vind het niet zo erg dat ze me jonger schatten, alleen ben ik wel een keer kwaad geworden omdat ik ergens niet in mocht omdat ze niet geloofden dat ik 21 was Je moest minimaal 18 jaar zijn. Maar over het algemeen kan het mij niet zoveel schelen, ik lig er niet wakker van.

En mezelf veranderen hierom vind ik echt dikke bullshit. Waarom zou je jezelf veranderen omdat andere mensen er iets van denken? Onzin, als je zo in elkaar steekt ben je wel heel erg onzeker.
Oud 29-06-2006, 14:13
Verwijderd
De meeste mensen reageren met : 'Neeee, eeeeecht?', als ik zeg dat ik zeventien ben. Dan ga ik er maar vanuit dat ze denken dat ik ouder ben. Wordt iig niet vaak geweigerd in café's waar je 18/21 moet zijn..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:46
Verwijderd
De titel zegt het al: Hoe oud word jij ingeschat? Word jij meestal ouder of jonger ingeschat? Of schatten ze meestal je werkelijke leeftijd in?
De laatste tijd word ik vaak ouder geschat, maar dat is meestal omdat mensen dan weten dat ik getrouwd ben. En op één of andere manier denken ze dan automatisch dat ik ouder ben.

Voor die tijd werd ik ook al vaak ouder geschat, om een id werd bij nooit gevraagd. (wat overigens soms best handig was ) Maar zo heel veel zitten ze er nooit naast, hooguit een jaartje of 4, maar dat is dan ook de max.

Vind je het erg dat je jonger of ouder wordt ingeschat? Waarom wel, waarom niet?
Het was alleen even vervelend bij het aanvragen van een huis. De vrouw had van alles doorgenomen met ons en we zagen die huizen al helemaal zitten. Totdat ik dus een telefoontje kreeg: ze had gedacht dat we al ouder waren ivm met het getrouwd zijn, maar doordat we dus jonger waren mochten we bepaalde huizen niet hebben. Dat was wel even minder, maar erg niet. Het is opzich ook wel logisch.
Problemen heb ik er nooit mee.

En zou je jezelf willen veranderen als het kon om er jonger of ouder uit te zien?
Ik zou niets aan mezelf willen veranderen. Ik vind dat ik er prima uitzie en heb nog nooit problemen gehad omdat mijn leeftijd verkeerd werd ingeschat.

Mijn zus wordt overigens altijd wel jonger geschat. Zij heeft gewoon standaard haar rijbewijs of id-kaart bij zich, dan is het ook geen probleem. Maar het is wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 18:45
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik word altijd uuuh 14 geschat ofzo en dat vind ik heel erg.
Ik ben 1.58 en heel dun en heb ook geen tieten en een babyface dusjaaaa.
Ik was dan ook heel blij dat de postkantoorman vandaag mijn ID niet vroeg toen ik sigaretjes kwam halen.
Oud 29-06-2006, 18:52
Verwijderd
Ik hoor vaak een jaar of 22. Zit ik niet mee...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 23:35
MelFi
MelFi is offline
Citaat:
Tsu schreef op 29-06-2006 @ 08:10 :
Ingeschat....
Ik dacht ook dat ik er naast zat, doordat er allemaal antwoorden kwamen met 'schatten' en niet 'inschatten'. Ik heb even in het woordenboek gekeken en naar mijn idee kan het toch wel.

Inschatten schatte-, h -geschat schatten, beoordelen

Citaat:
En mezelf veranderen hierom vind ik echt dikke bullshit. Waarom zou je jezelf veranderen omdat andere mensen er iets van denken? Onzin, als je zo in elkaar steekt ben je wel heel erg onzeker. [/B]
En hier ben ik het op zich wel mee eens. Ik vind wel dat als je iets gaat veranderen aan je uiterlijk dat je het voor jezelf moet doen en niet voor een ander. Als ik mezelf zou veranderen, doe ik het voornamelijk om beter in mijn vel te zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 15:01
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik word meestal rond de 18/19 jaar oud geschat.
ik krijg heel vaak jonge jochies die op me afkomen.
ik word nog ontzettend vaak voor mn legitimatie gevraagd.
dat vind ik kut ja

Regels voor berichten