Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Des Prez ken ik natuurlijk wel (al ben ik afgekickt van dat stricte organum-geneuzel - het meeste voor Monteverdi is passé). Op de klassieke gitaar speel ik alleen modern (uit Latijns-Amerika dan) of Renaissance-luitmuziek (en Bach, op goede dagen). Ik ben me op dit moment een weg aan het banen door Boyden - An introduction to music (al is het eerste deel over harmonie/melodie/ritme/vorm/het orkest totaal overbodig). Vooral om een beeld te krijgen wat er na Beethoven allemaal gebeurd is. Ik heb een aantal (wiskundige) logici in de kennisenkring, vandaar - die hebben veel te interessante ideeën over redeneren om een ruzie om erfgrenzen te controleren. Laatst gewijzigd op 22-06-2006 om 00:07. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens stelt Natuurkunde wat betreft kritisch denken en creativiteit zo mogelijk nog minder voor.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
All of Rubin's cards were marked in advance The trial was a pig-circus, he never had a chance. The judge made Rubin's witnesses drunkards from the slums To the white folks who watched he was a revolutionary bum And to the black folks he was just a crazy nigger. No one doubted that he pulled the trigger. And though they could not produce the gun, The D.A. said he was the one who did the deed And the all-white jury agreed. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Eh, hoe dan ook, je gaat nog steeds voorbij aan m'n betoog, net als mensen die zeggen dat je leken toch niet met die ingewikkelde wetboeken kunt laten omgaan, wat weten die nou van rechtshandelingen, nulliteiten en rechtvaardiginggronden af, alsof je een leek een hersentumor laat verwijderen. Nee, uiteraard weten ze daar niks van, dat zal ze weinig boeien. Punt is nu juist dat ik het uitgangspunt, dat in de maatschappij bestaande geschillen via een ingewikkeld dogmatisch juridisch systeem opgelost moeten worden, afwijs. Dat is niet nodig. En precies daarin schuilt het grote onderscheid tegenover echte academische disciplines: het IS nu eenmaal moeilijk te begrijpen hoe bv. een raket of een atoombom precies functioneert, je kunt moeilijk zeggen dat ze 't maar eenvoudiger moeten maken. Met recht ligt dat bepaald anders. 't Grootste kunststuk dat de juridische stand de maatschappij heeft geflikt is haar te doen geloven dat juristen, met hun wetboekjes, ergens voor nodig zijn. Maar de maatschappelijke waarde van doctrinaire juristen en doctrinair recht is een fabeltje, en de wetenschappelijke betekenis van rechten is uit zijn aard nul. (Dat heeft dus ook niks met niveau te maken, daar gaat het niet eens om) Citaat:
![]() Citaat:
Ten tweede: zie ook eens de rol van de rechter in dit gedicht. Nogmaals: ook rechters zijn gewone mensen. Ik las onlangs -ik weet bij god niet meer waar- ook nog eens van een vrouwelijke rechter die toegaf hogere straffen uit te delen als ze ongesteld was. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ mickeyV, dan ben je dom, dat je nu bijna klaar bent met je studie, en dat je het niets voor vindt stellen. Dan had je maar moeten switchen..je gaat toch geen energie en tijd steken in iets wat je niet eens kunt waarderen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 07-02-2006 00:13 | |
Onpartijdigheid Nederlandse rechters AsianDF | 21 | 01-08-2005 17:11 | |
"Vrouw raakte tasjesdief opzettelijk" Levitating Nun | 313 | 18-02-2005 14:42 | |
Werk, Geld & Recht |
voor- en nadelen van Jury-rechtspraak t.o.v. onze Nederlandse rechtspraak. Verwijderd | 2 | 21-12-2004 13:02 | |
Rechters willen meer duidelijkheid bieden over vonnis Sky Jewel | 45 | 17-01-2004 10:57 | |
smartengeld $@nd€r $@l@m@nd€r | 30 | 28-06-2003 20:52 |