![]() |
||
Citaat:
De praktijk brengt met zich mee dat je niet alle gevolgen, onderbouwd door onderzoeken, kunt incalculeren. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En daarnaast valt er dan ook weinig te discussieren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Soms is het rationeel bezien nuttiger in termen van economische voortvarendheid, en daaruit volgend een hogere levensstandaard voor de eigen groep, om een andere groep af te maken/bestelen, bijvoorbeeld. Iemand die krijgt te leren dat het per definitie slecht is om te stelen en doden, en dat dit niet mag van God, zal dat, m.i. afkeurenswaardige gedrag, nalaten. Verder staat religie niet gelijk aan het "door de strot duwen van dogma's", zoals jij zegt. ik, als religieus persoon, vind een zo vrij mogelijk land prima. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens denk ik dat dat idee van inburgeren niet eens alleen gaat over het spreken van Nederlands of weten wie Willem van Oranje was, maar meer ook om sociale factoren die nu de achterstanden veroorzaken. Als ik de geslaagdenbijlage van de krant open sla dan valt het me op dat wanneer ik eerst het VWO gedeelte en daarna het VMBO gedeelte lees, het aantal allochtone namen opeens kwadratisch toeneemt. Hoe komt dat? Vast niet omdat ze intrinsiek dommer zijn, de eugenetici zullen vast geen gelijk hebben. Dus moet je kijken naar andere zaken. Waarom hangt de gemiddelde jongere van Marrokaanse afkomst veel vaker en langer buiten rond, eventueel nog problemen veroorzakend? Zou het zijn omdat het veel ouders van die achtergrond weinig uitmaakt wat hun kinderen op en buiten school uitvreten? In ieder geval kun je met een goed gerichte inburgeringscursus een aanzet geven omdat dat soort dingen te veranderen. Het mag dan misschien kinderachtig overkomen om de mensen te vragen 'wie is verantwoordelijk voor de opvoeding en de prestaties van een kind? de ouders of de school?', maar ja, je moet toch ergens beginnen.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Maar ja, hoe los je dat op? Je kunt de mensen die hun kinderen niet stimuleren lastig stuk voor stuk onder curatele plaatsen. Dan blijven in feite alleen niet al te verfijnde maatregelen als een verplichte inburgeringscursus over. Dan moeten ingeburgerde mensen ongetwijfeld een uurtje nutteloos op komen draven, maar als daarmee de echte probleemgevallen eruit gehaalt worden is me dat wel waard.
||
![]() |
Citaat:
Degene die de opmerking ''allochtoontje pesten maakte'', slaat de spijker op zijn kop. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Laat staan dat het iets af kon doen aan de reden dat er moet worden voorkomen dat nog meer mensen vanwege achterstanden mislukken.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() Afschrijven in de zin dat de mensen vaak in een isolement zitten, in dezelfde AH als jij komt het elke keer lastig hebben omdat ze geen Nederlands en het idee hebben dat ze nergens bij horen. Ik ben niet telepatisch, maar ik denk toch dat dat namelijk geen situatie is waarin je gelukkig kunt zijn.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Stel je eens voor: Iedere keer dat je inkopen moet doen je tien minuten aan de kassa staat (de prijs begreep je immers niet) en je ook in de winkel nooit zelfs oppervlakkig een woord met iemand kan wisselen. Kom je thuis dan is daar misschien je vrouw. Dat is samen met een of twee mensen uit de buurt die jouw taal spreken de enige waar je ooit een woord mee wisselt. Iedere keer als er iets is met belasting of uitkering heb je de grootste problemen, de man die kan komt begrijpt je helemaal niet. (het ontgaat je tevens natuurlijk dat je recht hebt op tal van subsidies en tegemoetkomingen waardoor je het financieel nogal moeilijk hebt) Verder zit je thuis. En je zit nog meer thuis. En meer thuis...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(als een autist dit tegen je zegt moet je je echt zorgen gaan maken) |
![]() |
||
Citaat:
|
http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37702376.shtml
http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37702694.shtml http://www.ad.nl/utrecht/article421075.ece http://taalunieversum.org/nieuws/1128/ Om even een paar linkjes te gooien. Kijk verder naar de hoge criminaliteits cijfers onder allochtonen, gecombineerd met hoge werkeloosheids cijfers en zeer geringe opleiding, neem daarbij nog even de vele discussies die erover gevoerd zijn en de gebeurtenissen die je dagelijks weer op het nieuws ziet. Zijn er geen problemen dan? Ben je echt zo naief? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien maak je mij niet wijs dat die mensen in het land van herkomst in eenzelfde sociaal isolement zouden zitten.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben echter van mening dat een "goeie" inburgeringscurses bijna geen nut heeft, wel voor nieuwkomers uiteraard, maar de oudere generaties in Nederland hebben bijna geen toegevoegde waarde meer in de maatschappij dus waarom hen een inburgeringscurses opleggen? Je moet je juist richten op de jongere allochtonen die de toekomst vormen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar als Mohammed in een buurt woont tussen voornamelijk marokkanen, naar een "marokkaanse" school/winkels gaat, komt dat zijn taalbeheersing bijvoorbeeld niet ten goede. Als hij in een buurt woont waar veel criminaliteit is komt dat zijn ontwikkeling anzich niet ten goede. Als problemen als criminaliteit niet worden aangepakt bij bepaalde bevolkingsgroepen heb je wel degelijk kans dat ze in een sociaal isolement blijven. Voorbeeld --> Amerika, zie de zwarte/latino ghetto's. Hoewel daar de problemen groter zijn en nog veel verklaarbaarder, zie je wel degelijk hele bevlokingsgroepen geisoleerd leven, omdat de regering weinig onderneemt naar deze groepen toe. Integendeel ze werken vooruitgang tegen lijkt wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij niet eens de taal goed beheerst van het land waarin je woont, is het heel moeilijk om vooruitgang te boeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je met 'sociaal-economische politiek' bedoelt 'geld geven aan mensen die niets kunnen zonder dat er ze ervoor hoeven te werken' dan komt de huidige armoede van zekere groepen inderdaad door sociaal-economische politiek, ja. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kan de ontwikkeling van een kind en lage inkomens niet los van elkaar zien. Sterker nog waarom denk je dat de werkloosheid zo groot is onder allochtonen, ook omdat ze de taal niet goed beheersen. Alles begint met het beheersen van een taal. Als jij de taal niet goed beheerst kan je ook geen opleiding volgen, wordt je niet aangenomen voor banen etc etc met alle gevolgen van dien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Problemen met hangjongeren hebben niets met allochtonen te maken, en de hogere criminaliteitscijfers zijn het logische gevolg van de rest dat je noemde. Je illustreerd mijn punt. Citaat:
|
![]() |
|
|