Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-06-2006 @ 23:40 :
Hij werd aangesteld vanuit de jeugd van Ajax, met Cruijff als "stille adviseur". Kom op.
ok, daar kun je wat op tegen hebben. (Helaas voor jou heeft hij net gezegd dat hij tot 2008 blijft, en ik denk niet dat de KNVB een reden ziet om hem te ontslaan)

Maar hij had daardoor wel de extra drive om zich te bewijzen als trainer, en met de resultaten die behaald zijn, (met idd niet al te sprankelend voetbal, maar dat wil Nederland al jaren en hebben we nooit echt gehad, vind ik), heeft van Basten toch zijn gelijk gehaald dat hij een goede trainer is en dus vind ik dat je iemand met resultaten als dit niet nu kunt ontslaan.
Zoals hij zelf al zei, hij is begonnen met een jonge ploeg en die moet kennelijk nog groeien
Advertentie
Oud 25-06-2006, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-06-2006 @ 23:41 :
De actie van Boulahrouz was unfair, maar niet op het gezicht gericht. Veel spelers zetten zich af tegen de borst van een ander om te versnellen en soms is dat een overtreding. Nu was het in het gezicht en daar hebben scheidsrechters duidelijke orders over gekregen. Als je dan toch al zo met kaarten strooit, kan ik de beslissing wel begrijpen, hoewel hij niet geheel terecht was.
dit ben ik wel met je eens
Boulahrouz was wel een beetje wild met zn armen achter zich en Figo was erg slim. De scheids kon niet goed inschatten hoe hard de elleboog echt ging, maar toch. Ik vond de reactie van Blatter wel goed: "De scheids kwam ook in aanmerking voor een kaart"
Oud 25-06-2006, 22:49
fractuur
fractuur is offline
Eén troost: Portugal kan met al die kaarten geen kant uit in hun volgende wedstrijd.
Oud 25-06-2006, 22:50
Nijn*
Nijn* is offline
Dat gezeur tegen van Basten begrijp ik inderdaad ook niet , over het algemeen heeft hij het best goed gedaan lijkt me zo, alleen vanavond viel kut, maar volgens mij kon hij daar niet zoveel aan veranderen.
Oud 25-06-2006, 22:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
mltinus schreef op 25-06-2006 @ 23:45 :
ok, daar kun je wat op tegen hebben. (Helaas voor jou heeft hij net gezegd dat hij tot 2008 blijft, en ik denk niet dat de KNVB een reden ziet om hem te ontslaan)

Maar hij had daardoor wel de extra drive om zich te bewijzen als trainer, en met de resultaten die behaald zijn, (met idd niet al te sprankelend voetbal, maar dat wil Nederland al jaren en hebben we nooit echt gehad, vind ik), heeft van Basten toch zijn gelijk gehaald dat hij een goede trainer is en dus vind ik dat je iemand met resultaten als dit niet nu kunt ontslaan.
Zoals hij zelf al zei, hij is begonnen met een jonge ploeg en die moet kennelijk nog groeien
Hij kiest wel zelf voor die jonge ploeg. Dit was het WK waarop we kans hadden. We kunnen een compleet elftal opstellen met spelers uit absolute topteams (m.u.v. misschien één positie in de verdediging), maar van Basten kiest voor dit elftal. Prima, maar aanvaard dan ook de consequenties. Nederland had de halve finale kunnen halen, maar vliegt eruit tegen Portugal. En, je raadt het al, júist in deze wedstrijd mis je ervaring.

Natuurlijk ontslaat de KNVB van Basten niet, dat zou hij ook niet verdienen, maar ik hoopte toch wel dat hij z'n conclusies zou trekken. Ik had een hoge pet op van van Basten de voetballer, maar zo vroeg moet je geen bondscoach worden. Nu kan ik de man niet uitstaan. Z'n misplaatste arrogantie is om je op te vreten.
Oud 25-06-2006, 22:53
Gimme more beer
Citaat:
Nijn* schreef op 25-06-2006 @ 23:50 :
Dat gezeur tegen van Basten begrijp ik inderdaad ook niet , over het algemeen heeft hij het best goed gedaan lijkt me zo, alleen vanavond viel kut, maar volgens mij kon hij daar niet zoveel aan veranderen.
Nederland heeft welgeteld één goede wedstrijd gespeeld onder van Basten. Ik heb geen idee welke wedstrijd dat was, maar dat krediet wil ik hem nog wel geven.
Oud 25-06-2006, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-06-2006 @ 23:52 :
Hij kiest wel zelf voor die jonge ploeg. Dit was het WK waarop we kans hadden. We kunnen een compleet elftal opstellen met spelers uit absolute topteams (m.u.v. misschien één positie in de verdediging), maar van Basten kiest voor dit elftal. Prima, maar aanvaard dan ook de consequenties. Nederland had de halve finale kunnen halen, maar vliegt eruit tegen Portugal. En, je raadt het al, júist in deze wedstrijd mis je ervaring.

Natuurlijk ontslaat de KNVB van Basten niet, dat zou hij ook niet verdienen, maar ik hoopte toch wel dat hij z'n conclusies zou trekken. Ik had een hoge pet op van van Basten de voetballer, maar zo vroeg moet je geen bondscoach worden. Nu kan ik de man niet uitstaan. Z'n misplaatste arrogantie is om je op te vreten.
Ten eerste: Waarom was dit het WK waarop we konden winnen dan?
Ten tweede: zie Real Madrid, compleet elftal met topspelers maakt ook geen goed team.
Ten derde: Ik vind het terecht dat van Basten blijft, anders blijf je elke 2 jaar bij een eindtoernooi zeggen: "ja, het was een nieuw team en het was het net niet", nu kan hij doorwerken
Oud 25-06-2006, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-06-2006 @ 23:53 :
Nederland heeft welgeteld één goede wedstrijd gespeeld onder van Basten. Ik heb geen idee welke wedstrijd dat was, maar dat krediet wil ik hem nog wel geven.
Goede wedstrijden is 1, maar als ze dan niet gewonnen worden is wel een beetje jammer, zie Tsjechie - Nederland op het afgelopen WK. Resultaat zegt ook iets. Ik snap ook wel dat men leuk voetbal wil zien
Oud 25-06-2006, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Z'n misplaatste arrogantie is om je op te vreten.
Deze zin lees ik nu pas

Hoe kom je erbij dat van Basten arrogant is, hij is eindelijk een coach "van de mensen". ipv een coach alleen.
Oud 25-06-2006, 22:58
Welgemeend
Welgemeend is offline
.
Oud 25-06-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Prima, maar aanvaard dan ook de consequenties.
Hij aanvaard ze toch ook, hij zegt dat hij door wil gaan, als hij het niet aanvaard had, was hij wel opgestapt
Oud 25-06-2006, 23:02
Gimme more beer
Citaat:
mltinus schreef op 25-06-2006 @ 23:54 :
Ten eerste: Waarom was dit het WK waarop we konden winnen dan?
Omdat we met spelers als Ooijer, Cocu, Kromkamp, van Bronckhorst, Seedorf, Davids, van Bommel, van Nistelrooij, Robben, Huntelaar en van Persie jongens hebben die tot de absolute wereldtop behoren of gaan behoren.

Een kampioenselftal is echter áltijd doorspekt met ervaring, zodat het jong talent (Robben, van Persie, Kromkamp en Huntelaar) zich daaraan op kan trekken. Daar ontbrak het vandaag heel duidelijk aan.
Citaat:
Ten tweede: zie Real Madrid, compleet elftal met topspelers maakt ook geen goed team.
Ik vind Real Madrid altijd een érg slecht voorbeeld. Ik ben het met je eens dat Real Madrid geen handig inkoopbeleid heeft gevoerd, maar dat betekent niet dat dat voor Nederland ook zal gelden. Real Madrid kent problemen van een heel ander kaliber.

Als je alleen geen ego's bij je elftal wil hebben, moet je van Nistelrooij, Robben en van Persie ook niet meenemen. Tja, dat kun je natuurlijk niet verkopen.

Citaat:
Ten derde: Ik vind het terecht dat van Basten blijft, anders blijf je elke 2 jaar bij een eindtoernooi zeggen: "ja, het was een nieuw team en het was het net niet", nu kan hij doorwerken
Ik ben het met je eens hoor. Continuïteit is heel belangrijk. Ik heb gewoon een hekel aan van Basten
Oud 25-06-2006, 23:02
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Argh Voor elke kaart was wel wat te zeggen dat moet ik toegeven en als een Nederlanders zoiets flikte als Figo had ik het waarschijnlijk prachtig gevonden, maar dit was gewoon heel erg jammer.
Oud 25-06-2006, 23:03
Gimme more beer
Citaat:
mltinus schreef op 25-06-2006 @ 23:55 :
Goede wedstrijden is 1, maar als ze dan niet gewonnen worden is wel een beetje jammer, zie Tsjechie - Nederland op het afgelopen WK. Resultaat zegt ook iets. Ik snap ook wel dat men leuk voetbal wil zien
Dan zie je vandaag toch dat als je een keer tegen een sterkere tegenstander komt te spelen, je het simpelweg niet haalt? Nederland heeft één keer eerder écht tegen een sterkere tegenstander gespeeld (Italië) en die wedstrijd dan ook dik verloren.
Oud 25-06-2006, 23:05
Spoonie
Spoonie is offline
ivanov had bij die eerste actie van Boulahrouz gewoon rood moeten geven. Het was misschien niet express maar op zo'n manier te laat inkomen is gewoon rood. Dat hij dan geel krijgt is pure mazzel(of incompetentie van ivanov)
Oud 25-06-2006, 23:07
Verwijderd
Bom op Figo.
Gimme more beer
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 00:05 :
ivanov had bij die eerste actie van Boulahrouz gewoon rood moeten geven. Het was misschien niet express maar op zo'n manier te laat inkomen is gewoon rood. Dat hij dan geel krijgt is pure mazzel(of incompetentie van ivanov)
Dat klopt.
Verwijderd
Toch nog even fucking hulde voor Edwin van der Sar.
Wat een heerser.
Oud 25-06-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-06-2006 @ 00:03 :
Dan zie je vandaag toch dat als je een keer tegen een sterkere tegenstander komt te spelen, je het simpelweg niet haalt? Nederland heeft één keer eerder écht tegen een sterkere tegenstander gespeeld (Italië) en die wedstrijd dan ook dik verloren.
Ik acht Tsjechië toch ook echt sterker hoor, zeker toen
Oud 25-06-2006, 23:09
Gimme more beer
Citaat:
mltinus schreef op 26-06-2006 @ 00:08 :
Ik acht Tsjechië toch ook echt sterker hoor, zeker toen
Tsjechië speelde belabberd, met name toen. Maar goed, daar is het krediet dan
Oud 25-06-2006, 23:11
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
buuuhuuhuhuhuhuhu
Oud 25-06-2006, 23:12
Spoonie
Spoonie is offline
correct me if I am wrong(volleyballer) maar is een sliding van achter ook niet gewoon rood ? of een sliding met 2 benen gestrekt op iemand inzetten ? (niet op de bal, op de speler )
Oud 25-06-2006, 23:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ufke schreef op 26-06-2006 @ 00:07 :
Toch nog even fucking hulde voor Edwin van der Sar.
Wat een heerser.
Al gold dat vorige wedstrijden misschien nog wel méér.
Oud 25-06-2006, 23:13
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
ben benieuwd naar de kranten... en de reacties van Fifa-bobo's
Oud 25-06-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 00:12 :
correct me if I am wrong(volleyballer) maar is een sliding van achter ook niet gewoon rood ? of een sliding met 2 benen gestrekt op iemand inzetten ? (niet op de bal, op de speler )
stiekem wel ja
Oud 25-06-2006, 23:15
Gimme more beer
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 26-06-2006 @ 00:13 :
ben benieuwd naar de kranten... en de reacties van Fifa-bobo's
Blatter heeft al gereageerd.

Als Blatter opstapt hoeft van Basten trouwens niet weg van mij
Oud 25-06-2006, 23:16
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-06-2006 @ 00:14 :
stiekem wel ja
mag je me ook ff uitleggen waarom er dan nooit correct een kaart voor wordt getrokken.
Oud 25-06-2006, 23:16
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Ik zit nog steeds helemaal te stuiteren, nu kan ik niet slapen
Oud 25-06-2006, 23:17
Welgemeend
Welgemeend is offline
Wat een onzin dat dit "het wk" zou zijn, dat is duidelijk niet zo, dat kan je zeggen van wk '98, maar niet van deze lichting. Van Basten gaat over 2 jaar het EK winnen, dan spelen alle onervaren en jonge spelers van nu bij topclubs en zijn we de gedoodverfde favoriet, met Schaars als opvolger van Cocu en Huntelaar in de spits .
Oud 25-06-2006, 23:20
Gimme more beer
Citaat:
Welgemeend schreef op 26-06-2006 @ 00:17 :
Wat een onzin dat dit "het wk" zou zijn, dat is duidelijk niet zo, dat kan je zeggen van wk '98, maar niet van deze lichting. Van Basten gaat over 2 jaar het EK winnen, dan spelen alle onervaren en jonge spelers van nu bij topclubs en zijn we de gedoodverfde favoriet, met Schaars als opvolger van Cocu en Huntelaar in de spits .
Nederland doet, mits ze de beste spelers selecteren, niet per definitie onder voor Argentinië, Italië en Brazilië. En die drie teams acht ik als kanshebber voor de titel. Maar met Mathijsen en Sneijder op twee cruciale plekken win je geen WK.
Oud 25-06-2006, 23:23
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-06-2006 @ 00:20 :
onder voor Argentinië, Italië en Brazilië. En die drie teams acht ik als kanshebber voor de titel.
kuch *Duitsland* Kuch
Oud 25-06-2006, 23:25
Gimme more beer
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 00:23 :
kuch *Duitsland* Kuch
Ik vind dat Duitsland wel onder doet voor de drie genoemde namen. Agreed, ze zijn kanshebber, maar alleen omdat ze het gastland zijn en daarom noem ik ze niet.
Oud 25-06-2006, 23:26
Spoonie
Spoonie is offline
Ik vind ze anders een goeie combinatie van aanval en verdediging hebben en ik zie niet in waarom Italië wel een kanshebber zou zijn en Duitsland niet.
Oud 25-06-2006, 23:27
Verwijderd
Offtopic: Voorstel: we doeken het WK-subforum op en doen alsof er helemaal niks aan de hand is daar in Duitsland.
Oud 25-06-2006, 23:28
Severus
Severus is offline
Wat een vuil spel was dat, vooral van de Portugezen. Daar heb ik nu nul komma nul respect voor, en al helemaal voor Figo. Ik vond hem als speler altijd wel oké, maar nu is hij bij mij definitief uit de gratie geraakt.

De scheidsrechter was ook klote, daar hoef ik verder niet op in te gaan want dat is wel duidelijk. Hadden we maar iemand als Collina gehad, maar die mag helaas niet meer scheidsrechteren (bij toernooien als deze, in ieder geval).

Eerlijk is eerlijk, though: Nederland speelde deze wedstrijd niet zo goed (persoonlijk heb ik het spel van Nederland steeds matig gevonden dit WK), en Portugal was maar een klein beetje beter. Die Portugezen waren vooral goed in vuil spelen en tijd rekken; net zoals de Italianen tijdens het EK van 2000. Het Nederlandse voetbalteam is niet zo goed opgewassen tegen dat soort spel; de jongens moeten wat harder en gehaaider worden en die vuillakken met gelijke munt terugbetalen. Met 100% goedheid, eerlijkheid en integerheid kom je er niet bij tegenstanders zoals Portugal. Helaas.

Ik voelde nog het meest mee met Van der Sar - arme Edwin. Hij is de enige die dit toernooi echt goed en consistent heeft gespeeld.

Maar goed, even ongerelateerd aan de wedstrijd: aan de andere kant ben ik wel blij dat die overdreven Oranjegekte nu voorbij is. Je mag best het Nederlandse elftal steunen, maar op het overdrevene af kan ik het niet waarderen. Best grappig idee als je bedenkt hoe die zogenaamde fanatici met een ontieglijk lang gezicht naar huis ziet gaan.

Ik ben nu voor Duitsland en Australië. Persoonlijk denk ik dat Duitsland meer kans maakt dan Australië - ook al hebben de Aussies Hiddink aan hun zijde - omdat zij gewoon beter spelen en ook meer ervaring hebben op evenementen als dit.
Oud 25-06-2006, 23:28
Gimme more beer
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 00:26 :
Ik vind ze anders een goeie combinatie van aanval en verdediging hebben en ik zie niet in waarom Italië wel een kanshebber zou zijn en Duitsland niet.
Dat kan
Oud 25-06-2006, 23:29
Gimme more beer
Citaat:
Snees schreef op 26-06-2006 @ 00:27 :
Offtopic: Voorstel: we doeken het WK-subforum op en doen alsof er helemaal niks aan de hand is daar in Duitsland.
Voor veel mensen is het WK nu écht afgelopen hè.
Oud 25-06-2006, 23:30
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-06-2006 @ 00:20 :
Maar met Mathijsen en Sneijder op twee cruciale plekken win je geen WK.
Spijker op de kop

We komen gewoon kwaliteit te kort en ik vind ondanks alles toch dat we gespeeld hebben op onze kwaliteiten, soms zit er gewoon niet meer in en deze lichting is niet zo sterk als bijvoorbeeld de 'lichting '98'. Stiekem hoop je dan, met het geluk van Marco, dat we er goed doorrollen en er een flow komt maar die kwam er niet. Jammer maar ik kan er vrede mee hebben.

En ik ga me heel hard inhouden over Figo, laten we het erop houden dat ie de slimste was..

#$F$)#J)($#
Oud 25-06-2006, 23:34
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-06-2006 @ 00:30 :
We komen gewoon kwaliteit te kort en ik vind ondanks alles toch dat we gespeeld hebben op onze kwaliteiten, soms zit er gewoon niet meer in en deze lichting is niet zo sterk als bijvoorbeeld de 'lichting '98'. Stiekem hoop je dan, met het geluk van Marco, dat we er goed doorrollen en er een flow komt maar die kwam er niet. Jammer maar ik kan er vrede mee hebben.
Nee, dat ben ik met je eens. In '98 was het hét jaar, maar ik vind gewoon niet dat van Basten dit jaar het juiste spelletje heeft gespeeld. Er was meer uit te halen. Eerlijk is eerlijk, Huntelaar was achteraf erg van pas gekomen, puur en alleen doordat de aanvoer naar van Nistelrooij gewoon nul komma nul was. Huntelaar voetbalt meer mee.

Maar ook geldt nog steeds dat Davids op de plek van Sneijder gewoon een revelatie was geweest.
Oud 25-06-2006, 23:36
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-06-2006 @ 00:28 :
Dat kan
ach dit is nu echt zo'n antwoord waar maar één reactie op kunt geven......

Oud 25-06-2006, 23:37
Gimme more beer
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 00:36 :
ach dit is nu echt zo'n antwoord waar maar één reactie op kunt geven......

Wat ik daarmee bedoel is dat je je eigen inschatting kunt maken en jouw overwegingen net zo hard tellen. Ik ben het er niet mee eens, maar dat wist je al.
Oud 25-06-2006, 23:49
***ailá***
***ailá*** is offline
ik vond de Nederlandse verdediging slecht.
en die van Portugal goed... ik had het liever andersom gezien
Oud 26-06-2006, 00:12
MTpower
MTpower is offline
Smerig spel, vooral van de kant van Portugal
En die Figo mag wel doodvallen
Oud 26-06-2006, 00:25
Supreme Dutch
Achter welk team scharen jullie je nu?

Ik ga vol voor Dietschland
Oud 26-06-2006, 00:29
Gimme more beer
Ik heb ergens een gevoel dat Zwitserland nog wel eens ver kan komen. Ze maken een goede indruk op mij.

Ik houd wel van underdogs (hell, als NEC-fan moet je wel ), dus ik denk dat ik Zwitserland dan ook supporter, de rest van het WK. Op de tweede plaats Italië, omdat ik ze tot nu toe best een frisse indruk vond maken
Oud 26-06-2006, 00:45
professor2
professor2 is offline
ik ben vanafnu voor australie
Oud 26-06-2006, 01:02
MikeyMo
MikeyMo is offline
Figo kon idd goed toneel spelen, maar Van Bommel deed daarvoor precies het zelfde (al was dat sowieso wel een gele kaart, maar hij had niet moeten vallen) verder had de scheids het niet zo uit de hand moeten laten lopen, de kaarten waren terrecht maar hij had veel eerder moeten optreden tegen erge overtredingen. Overigens zou het nederlandse team ook tijdrekken als ze voorstonden, ze amper in balbezit waren en er een doelpunt tegen dreigde te vallen. Het was gewoon een kutwedstrijd, oranje kwam niet aan voetballen toe en naar mijn inziens speelde we ook niet met de beste tactiek. Maar ik kan er niet echt wakker van liggen, vooral dat nu die lompe oranje sigaretten niet meer in automaten liggen.
Oud 26-06-2006, 01:19
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ghana, Australie en in mindere mate Argentinie kunnen nu op mijn steun rekenen
Oud 26-06-2006, 06:30
Krynn
Krynn is offline
Kijk ik een keer een wedstrijd....wat was dat KUT zeg.

Ik heb er niks tegen als het betere team wint...als ze dat echt zijn en een beetje sportief spelen. En die scheidsrechter! Argh!

Ik ben nu voor het team dat Portugal het toernooi uitknikkert :/
(hopelijk Engeland dus)
Oud 26-06-2006, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 00:16 :
mag je me ook ff uitleggen waarom er dan nooit correct een kaart voor wordt getrokken.
omdat scheidsrechters "het spel niet willen vermoorden" maar dat was gister niet echt t geval oid dat t nog kon...
Advertentie

Regels voor berichten