Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 16:47
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 07-08-2006 @ 09:32 :
die Brent begint overigens qua zang steeds meer op een kruisbestuiving van Zakk Wylde en Ozzy te lijken
Die zang gaat af en toe echt door merg & been. Kippenvel.
Oud 07-08-2006, 17:15
TommytheCat
TommytheCat is offline
Die principes van mij toch, ik wacht nog even tot begin september. Maar dat het de plaat van het jaar wordt moge duidelijk zijn
Oud 07-08-2006, 19:17
Metal
Metal is offline
Had je die ene track wel gedownload?
Oud 07-08-2006, 20:05
Uice
Uice is offline
De plaat van het jaar, tsk, ten eerste is het jaar nog niet voorbij en ten tweede heeft Tool zijn nieuwe dit jaar al uitgebracht dus die titel gaat verder aan ieder's neus voorbij.

Dat neemt niet weg dat het weer een teringvette plaat wordt, The wolf is loose klinkt in ieder geval al heerlijk.
Oud 07-08-2006, 20:32
Verwijderd
FUCK tool.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:00
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 07-08-2006 @ 09:04 :
aan dit soort progressie per album kan Tool nog een dikke punt zuigen.
Woord.
Oud 07-08-2006, 21:43
Uice
Uice is offline
Honden.
Oud 07-08-2006, 21:45
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-08-2006 @ 21:05 :
De plaat van het jaar, tsk, ten eerste is het jaar nog niet voorbij en ten tweede heeft Tool zijn nieuwe dit jaar al uitgebracht dus die titel gaat verder aan ieder's neus voorbij.

Dat neemt niet weg dat het weer een teringvette plaat wordt, The wolf is loose klinkt in ieder geval al heerlijk.
misschien als Tool een plaat uitbrengt met 13 VOLLEDIGE nummers van een constante bijzonder hoge kwaliteit, ja dan misschien. Ze moeten het dit jaar toch echt doen met maximaal een tweede plek. En dan komt er dit jaar ook nog een nieuwe Mother Tongue, Isis en Melvins.. dus dat wordt zweten voor de heren.
Oud 07-08-2006, 22:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 07-08-2006 @ 22:45 :
misschien als Tool een plaat uitbrengt met 13 VOLLEDIGE nummers van een constante bijzonder hoge kwaliteit, ja dan misschien.
Onzin. Okee, het zijn pakweg zeven nummers op die nieuwe cd, maar de uiteindelijke lengte van de CD komt bij tachtig minuten in de buurt daar heeft niemand iets te klagen. Wat maakt de hoeveelheid nou uit.
En wat betreft constante bijzonder hoge kwaliteit zit het natuurlijk ook goed.
Oud 07-08-2006, 22:48
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Metal schreef op 07-08-2006 @ 20:17 :
Had je die ene track wel gedownload?
Yep, en als die track garant staat voor de kwaliteit van de rest van het album staat die eerste plek gebeiteld, Tool of niet.
Oud 07-08-2006, 22:54
Metal
Metal is offline
Ik heb nog niet echt goed geluisterd. Eerst indruk is gewoon vet, bij vlagen veel technischer, en veel invloeden van oude hardrock/metal bands. Giga.
Oud 07-08-2006, 23:08
hellebel
hellebel is offline
na eerste luisterbeurt; echt cool.
Oud 08-08-2006, 06:33
Verwijderd
Ik luister nu 't nummer 'bladecatcher', is 't eerst nummer dat'k luister van de CD en ik moet zeggen dat 'ie kankervet is.

Benieuwd naar de rest.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 08:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-08-2006 @ 23:44 :
Onzin. Okee, het zijn pakweg zeven nummers op die nieuwe cd, maar de uiteindelijke lengte van de CD komt bij tachtig minuten in de buurt daar heeft niemand iets te klagen. Wat maakt de hoeveelheid nou uit.
meh, ik vind Tool wel kwalitatief goed, maar ze zijn hun vernieuwingsdrang al jaren verloren.
Oud 08-08-2006, 08:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 08-08-2006 @ 09:11 :
meh, ik vind Tool wel kwalitatief goed, maar ze zijn hun vernieuwingsdrang al jaren verloren.
en al helemaal gezien het feit ze slechts 1 x per 5 a 6 jaar een plaat uitbrengen.. dan valt het eigenlijk best tegen.
Oud 08-08-2006, 10:28
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-08-2006 @ 23:44 :
wat een onzin post. Niemand heeft iets te klagen als het volstaat met 20 minuten totale onzin, zoals een nummer 6, en dergelijke 'improvisaties' wat 1x leuk is, maar voor een cd totaal overbodig en inspiratieloos.

De hoeveelheid? Dat je na 5 jaar op zich wel meer dan 7 nummers geschreven mag hebben, ook al heet je Tool. Het komt allemaal zo 'left-over' over van lateralus.
Oud 08-08-2006, 10:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 08-08-2006 @ 09:11 :
Dat komt omdat ze al jaren geen album hebben uitgebracht. 10,000 days is hun eerste album dat niet vernieuwend is ten opzichte van de vorige, al is The Pot ook best wel fris.
Oud 08-08-2006, 10:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 08-08-2006 @ 11:28 :
wat een onzin post. Niemand heeft iets te klagen als het volstaat met 20 minuten totale onzin, zoals een nummer 6, en dergelijke 'improvisaties' wat 1x leuk is, maar voor een cd totaal overbodig en inspiratieloos.
Niks ervan, dat soort nummers zijn gewoon sfeermakertjes. Bovendien duurt dat maar een paar minuten, ik heb er geen last van.

Citaat:
De hoeveelheid? Dat je na 5 jaar op zich wel meer dan 7 nummers geschreven mag hebben, ook al heet je Tool.
Alsof ze al die vijf jaar bezig geweest zijn met schrijven. Bovendien, zoals ik al zei, het aantal nummers maakt verdomd weinig uit; de lengte komt in de buurt van de tachtig minuten, en dan reken ik die sfeermakers gewoon mee want die maken het album af.
Oud 08-08-2006, 10:53
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-08-2006 @ 11:36 :
Niks ervan, dat soort nummers zijn gewoon sfeermakertjes. Bovendien duurt dat maar een paar minuten, ik heb er geen last van.

Alsof ze al die vijf jaar bezig geweest zijn met schrijven. Bovendien, zoals ik al zei, het aantal nummers maakt verdomd weinig uit; de lengte komt in de buurt van de tachtig minuten, en dan reken ik die sfeermakers gewoon mee want die maken het album af.
Lateralus was ook niet vernieuwend. 5 jaar en 7 nummers is een beroerde oogst, vooral als ze riffs ook nog eens gaan recyclen en zelfs spul gebruiken wat nog over was van Lateralus, dat zie je zelf hopelijk toch ook wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 10.000 days een prachtplaat maar voor een band als Tool teleurstellend en dat vond ik van Lateralus eigenlijk ook.

Ik vind Blood Mountain briljant, en sta redelijk versteld van de progressie in melodisch en vooral vocaal opzicht, en dat na slechts 2 jaar en belachelijk veel toeren. Ik volg ze al vanaf het begin en na een enigszins teleurstellend Leviathan had ik dit absoluut niet verwacht.

Dat is het verschil.
Oud 08-08-2006, 11:03
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 08-08-2006 @ 11:53 :
Lateralus was ook niet vernieuwend. 5 jaar en 7 nummers is een beroerde oogst, vooral als ze riffs ook nog eens gaan recyclen en zelfs spul gebruiken wat nog over was van Lateralus, dat zie je zelf hopelijk toch ook wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 10.000 days een prachtplaat maar voor een band als Tool teleurstellend en dat vond ik van Lateralus eigenlijk ook.

Ik vind Blood Mountain briljant, en sta redelijk versteld van de progressie in melodisch en vooral vocaal opzicht, en dat na slechts 2 jaar en belachelijk veel toeren. Ik volg ze al vanaf het begin en na een enigszins teleurstellend Leviathan had ik dit absoluut niet verwacht.

Dat is het verschil.
Ga jij eens werken
Oud 08-08-2006, 11:03
enema abortion
enema abortion is offline
Ik heb AEnima indertijd grijs gedraaid, Lateranus heb ik niet zoveel geluisterd, is die ook gaaf? Ik heb hem wel in de kast staan volgens mij.
Oud 08-08-2006, 11:07
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 08-08-2006 @ 12:03 :
Ik heb AEnima indertijd grijs gedraaid, Lateranus heb ik niet zoveel geluisterd, is die ook gaaf? Ik heb hem wel in de kast staan volgens mij.
Niet zo goed als Aenima. Langzamer, nummers zijn allemaal een geheel, nu was dat bij Aenima ook wel deels zo, maar bij Lateralus sluit alles ook op elkaar aan. Lange uitgesponnen riffs.
Niet zo goed als Aenima, maar nog steeds een erg goede cd.
Oud 08-08-2006, 11:37
enema abortion
enema abortion is offline
Misschien toch maar weer eens uit de kast trekken dan.

'Some say the end is near. Some say we'll see armageddon soon. Certainly hope we will'.
Oud 08-08-2006, 11:41
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Metal schreef op 07-08-2006 @ 23:54 :
Ik heb nog niet echt goed geluisterd. Eerst indruk is gewoon vet, bij vlagen veel technischer, en veel invloeden van oude hardrock/metal bands. Giga.
Thin Lizzy \m/
Oud 08-08-2006, 11:43
Master of Puppets
Citaat:
86dagreed schreef op 08-08-2006 @ 11:28 :

De hoeveelheid? Dat je na 5 jaar op zich wel meer dan 7 nummers geschreven mag hebben, ook al heet je Tool. Het komt allemaal zo 'left-over' over van lateralus.
Ze hebben ongetwijfeld meer dan 7 'hele' nummers geschreven. Ik denk alleen niet dat die meekunnen met het niveau van de nummers die er ook daadwerekelijk opstaan.

Een nummer als Rosetta Stoned of Right In Two schrijf je echt niet in een paar dagen.
Oud 08-08-2006, 11:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 08-08-2006 @ 11:53 :
Lateralus was ook niet vernieuwend.
Vind ik wel. Een veel 'spiritueler' (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) geluid dan het agressievere, 'menselijkere' Aenima.

Citaat:
5 jaar en 7 nummers is een beroerde oogst,
Ze zijn echt niet vijf jaar alleen met die nummers bezig hoor.

Citaat:
vooral als ze riffs ook nog eens gaan recyclen en zelfs spul gebruiken wat nog over was van Lateralus, dat zie je zelf hopelijk toch ook wel.
Mwoah, dat is niet echt te horen nee. Er staan wat nummers op die doen denken aan Lateralus, maar dat is nog niet meteen restmateriaal.

Citaat:

Dat is het verschil.
Mja, hoe lang ze erover doen kan me eigenlijk nooit zo veel schelen. Ik bedoel, het wel op zich wel leuk 'wow, en dat in twee jaar' enzo, maar het gaat om het eindproduct en dat klinkt er niet anders door. Een album minder noemen omdat er langer over gedaan vind ik al helemaal onzin.

Maar goed, Blood Mountain is inderdaad een geweldig ding en op zich is het hele 'plaat van het jaar' idee ook iets belachelijks.
Oud 08-08-2006, 12:05
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 08-08-2006 @ 12:43 :
Ze hebben ongetwijfeld meer dan 7 'hele' nummers geschreven. Ik denk alleen niet dat die meekunnen met het niveau van de nummers die er ook daadwerekelijk opstaan.

Een nummer als Rosetta Stoned of Right In Two schrijf je echt niet in een paar dagen.
Maar dat hoeft ook niet. Alleen vind ik ze er toch wel lang over doen, hoe knap de muziek ook in elkaar zit, er zijn genoeg bands met een dergelijke techniek die een stuk sneller schrijven, met kwaliteit.

@juice: waren ze maar zo lang bezig geweest met schrijven, hadden we misschien al 2 albums in 5 jaar gehad. Op deze cd valt moeilijk nog 5 jaar te teren.
Oud 08-08-2006, 12:23
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ze hebben zelf toegegeven riffs uit het tijdperk lateralus gebruikt te hebben. En het gaat mij niet om het feit dat ze in 5 jaar 7 nummers of 28 nummers pennen het gaat mij om de kwaliteit en progressie, en die vind ik na Aenima een beetje gestagneerd om t maar zo te zeggen. Elke plaat van Tool na Aenima heeft mij tot nu toe teleurgesteld in de zin van dat ik niet echt verrast ben.

En plaat van het jaar verhaal is misschien onzinnig, maar ik vind deze plaat wel het beste wat ik tot nu toe gehoord heb
Oud 08-08-2006, 12:26
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 08-08-2006 @ 13:23 :
ze hebben zelf toegegeven riffs uit het tijdperk lateralus gebruikt te hebben. En het gaat mij niet om het feit dat ze in 5 jaar 7 nummers of 28 nummers pennen het gaat mij om de kwaliteit en progressie, en die vind ik na Aenima een beetje gestagneerd om t maar zo te zeggen. Elke plaat van Tool na Aenima heeft mij tot nu toe teleurgesteld in de zin van dat ik niet echt verrast ben.

En plaat van het jaar verhaal is misschien onzinnig, maar ik vind deze plaat wel het beste wat ik tot nu toe gehoord heb
maar je koopt toch allang geen platen meer?
Oud 08-08-2006, 12:34
Verwijderd
Genoeg over Tool.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 13:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 08-08-2006 @ 13:05 :
Maar dat hoeft ook niet. Alleen vind ik ze er toch wel lang over doen, hoe knap de muziek ook in elkaar zit, er zijn genoeg bands met een dergelijke techniek die een stuk sneller schrijven, met kwaliteit.
Nee, niet genoeg. Bovendien weet je niet hoe snel ze die nummers geschreven hebben. Misschien wel alles in drie weken.

Citaat:
@juice: waren ze maar zo lang bezig geweest met schrijven, hadden we misschien al 2 albums in 5 jaar gehad. Op deze cd valt moeilijk nog 5 jaar te teren.
Gelukkig zijn er ook nog andere cd's op de wereld.

Bovendien zijn die vijf jaar pauze helemaal niet noodzakelijk. Die was er tussen Aenima en Lateralus vooral omdat ze rechtzaakproblemen hadden.
Oud 08-08-2006, 21:52
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
hoe het ook zij: Blood Mountain is MIJN cd van het jaar, bewierokingen voor 10.000 days gaarne in het Tool-topic

@Friso: als het artwork voor Blood Mountain op de vinyl-versie net zo vet als bij Leviathan koop ik zeker nog een plaat
Oud 08-08-2006, 22:21
suvórov
suvórov is offline
Voor de makkelijkheid en de mensen die zich vanaf hier nog in de discussie willen mengen; streep door wat niet van toepassing is.

- plaat zeggen / niet plaat zeggen
- blood mountain beter dan 10,000 days / 10,000 days beter dan blood mountain
- gebrek aan vooruitgang maakt niet uit / gebrek aan vooruitgang maakt wel uit
- etc / etc
Oud 08-08-2006, 22:57
Metal
Metal is offline
03 - sleeping giant
Oud 09-08-2006, 10:01
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
suvórov schreef op 08-08-2006 @ 23:21 :
Voor de makkelijkheid en de mensen die zich vanaf hier nog in de discussie willen mengen; streep door wat niet van toepassing is.

- plaat zeggen / niet plaat zeggen
- blood mountain beter dan 10,000 days / 10,000 days beter dan blood mountain
- gebrek aan vooruitgang maakt niet uit / gebrek aan vooruitgang maakt wel uit
- etc / etc
vooral die etc is een heet hangijzer hier.
Oud 29-08-2006, 14:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
staat weer een nieuw nummer op(naar mijn weten nieuw dan, een stuk minder dan de vorige 2
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 14:24
Metal
Metal is offline
Hard beukenste nummer van de cd iig.
Oud 02-09-2006, 20:35
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
ik vind het album enigszins tegenvallen. waar Leviathan één geheel is, staan op 'Blood Mountain' nummers die echt onderdoen van de rest (Bladecatcher bijvoorbeeld). het zal niet mijn plaat van het jaar worden, denk ik zo
Oud 04-09-2006, 04:49
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
de retail versie is inmiddels ook op internet te vinden
Oud 04-09-2006, 20:58
Verwijderd
Hm klinkt weer erg vet, ook wat experimenteler , \m/.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 13:45
TommytheCat
TommytheCat is offline
Heb hem net in mn brievenbus gekregen, eerste indruk: plaat van het jaar
Oud 05-09-2006, 14:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
mijn brievenbus blijft maar leeg
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 16:52
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
wil hem liever op lp.
Oud 05-09-2006, 22:20
TommytheCat
TommytheCat is offline
als die lp er met zo goed uitziet als de uitvoering van Leviathan is ie van harte welkom
Oud 21-09-2006, 13:57
TommytheCat
TommytheCat is offline
Misschien oud nieuws, maar desalniettemin vermakelijk!

Brent Hinds Vs Mike Portnoy: Let the fanboys rumble!

Guitar World: Let me posit something: You guys definitely have prog elements to your sound, and yet you're exciting and valid — you're cool. Why do you think you're cooler than a band like, say, DREAM THEATER?

Hinds: "Because we don't have a little Chinese girl playing bass! [laughs]"

Guitar World: Yikes!

Hinds: "And they dress all gay, too. I mean, look at them: they wear those cheesy leather pants. The lead singer especially: he's got that really gay thing going on with his hair. Plus, he sings like a fucking opera singer and shit. Their hair, their clothes, their music...They're gay."

Guitar World: Now, wait a second. Are you calling DREAM THEATER a "Brokeback" band? Not that there's anything wrong with that.

Hinds: "No, I don't mean 'gay' like that. I just mean...gay. [laughs]"

Kelliher: "I think what might make us 'cool' and them 'uncool' is the lack of egos in our band. We don't try to show off our amazing versatility every second."

Response:

In a posting on his official forum, Portnoy addressed MASTODON's comments by stating, "I wasn't gonna chime into this thread, but then figured I should just to help cool things off...

a) Brann (the drummer) is still a bro and has already emailed me apologizing for the other guy's stupid remarks...

b) Brent is simply a 'don't give a shit' guy who rarely speaks seriously and could care less what people think or say about him or what he says (this isn't a Neil Peart interview we're getting worked up over here!!) — but Brann did tell me he felt bad and apologized...

c) Re-read the question that provoked this response...it was totally a loaded question trying to provoke an insult towards us...if anything, the magazine are the real a**holes for asking such a stupid question.

"But really, stuff like this (and Metal Sludge, etc) can't be taken seriously...they are just trying to get a rise....

d) I could care less about any of this...I still totally dig this band...

"The cold reality is: I'm very used to DREAM THEATER being ragged on by other bands for not being 'cool'... Hey, we are not at all a part of that whole Ozzfest/'Headbanger's Ball' world....so we are definitely 'outsiders' to them all... Plus I know we're not exactly everybody's cup of tea to begin with anyways... And, on the other side of the coin, the rest of the guys in DREAM THEATER have never even heard MASTODON, LAMB OF GOD, SHADOWS FALL, OPETH and 90% of the metal bands out there right now. I'm the only one that pays attention to that whole scene... So it's not like they aren't detached from 'our' world as well... The reality is, we don't really 'fit in' anywhere... We're too prog for the real metalheads and we're too metal for the prog purists. That's why we all (including you, DREAM THEATER fans) kind of exist in this own little bubble of our own! And I've come to accept and embrace this fact.... And for every MASTODON, CHILDREN OF BODOM and BLIND MELON potshot we get, they are WAY outweighed by the compliments and respect we get from everybody from RUSH to IRON MAIDEN to Steve Vai to AVENGED SEVENFOLD to the DIXIE DREGS to MEGADETH to YES, etc. etc. etc.

bron
Oud 21-03-2007, 12:53
Master of Puppets
Check het nieuwe nummer "Cut You Up With A Linoleum Knife" van één of andere soundtrack. Inclusief King Diamond achtige vocalen
Oud 23-03-2007, 10:46
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 21-03-2007 @ 13:53 :
Check het nieuwe nummer "Cut You Up With A Linoleum Knife" van één of andere soundtrack. Inclusief King Diamond achtige vocalen
Aqua Teen Hunger Force
Reageren

Regels voor berichten