|
|
Bekijk resultaten poll: Moet de missie doorgaan? | |||
Ja, even door de appel heenbijten en dan is er tijd voor wat humanitaire hulpactie |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 43.40% |
Ja, maar tot het einde van het contract. Dan trekken we ons terug. |
10 | 18.87% |
Nee, maar we blijven alleen nog kort om kleine zaakjes af te ronden. |
1 | 1.89% |
Nee, direct terugtrekken. |
14 | 26.42% |
Afghanistan? |
5 | 9.43% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien niet in de vorm van geld maar opleiding, zoals in Irak. ![]() Voordat een eenmaal gevormd en voldoende krachtig Afghaans leger opgewassen is tegen de Taliban zijn we denk ik 10 jaar verder, de Taliban zal ook niet stilstaan en die tijd volledig benutten de boel te ondermijnen (letterlijk & figuurlijk) Kortom, zonder hulp van buitenaf komen ze er nooit.. Ik weet niet of de Afghaanse regering om "huurlingen" heeft gevraagd, voor een sneller resultaat? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Vergeet bovendien niet dat er wel degelijk veel vrouwen zijn die de burqa vaarwel hebben gezegd en blij zijn dat ze de vrijheid hadden dat te doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
[QUOTE]gallil schreef op 09-08-2006 @ 00:53 :
Hoe zit het eigenlijk met het afgaanse volk. Elke afgaan die ik heb gesproken was blij met de taliban, ze waren veeel beter dan de noordelijke alliantie enzo. Ze waren hoogstwaarschijnlijk Taliban tientjeslid en zijn "gevlucht" uit Afghanistan omdat er daar geen uitkeringsinstantie was) Zo heb ik ook gehoord van ze dat ze voor veel werk zorgten en dat er veel mensen uit de omliggende landen kwamen voor werk. Da's waar, ze hadden veel personeel nodig voor de opiumplantages en voor het afpersen en ophangen van boeren en hun vrouwen en kinderen. Recentelijk hebben ze ook veel personeel nodig om de noordelijke alliantie weerstand te bieden, ik verwacht zelfs dat allahtone Nederlanders geïnteresseerd zijn in een functie aldaar. Ook zag ik voor de oorlog altijd filmpjes op tv enzo van vrouwen met boerka's. Dat leek onderdrukkend voor sommige denk ik. Maar als het als onderdrukking was, waarom dragen ze het nu nog steeds? Omdat ze dat lekker vinden de hele dag bij 40°C in een zwarte of blauwe tent rond te lopen natuurlijk, dat vindt toch iedereen? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De nieuwe missie in Afghanistan ik_eet_egels | 50 | 28-02-2011 16:42 | |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Oorlog in Afghanistan me... just me | 132 | 24-01-2007 20:09 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
VN missie Afghanistan dreigt te mislukken Gatara | 14 | 12-12-2003 19:20 | |
Nederlandse F16's bombarderen in Afghanistan dystopia | 10 | 06-02-2003 17:02 |