Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet de missie doorgaan?
Ja, even door de appel heenbijten en dan is er tijd voor wat humanitaire hulpactie 23 43.40%
Ja, maar tot het einde van het contract. Dan trekken we ons terug. 10 18.87%
Nee, maar we blijven alleen nog kort om kleine zaakjes af te ronden. 1 1.89%
Nee, direct terugtrekken. 14 26.42%
Afghanistan? 5 9.43%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 12:37
hookee
hookee is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 07-08-2006 @ 13:26 :
weten we ook wat er met de 70 maagden gebeurt na hun ontmaagding
Het is een zelf-herstellend maagdenvliesje, zo waggelen daar ook een aantal bejaarde maagden op slippers zonder ondergoed lekkend in het paradijs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2006, 16:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-08-2006 @ 10:04 :
Ja, en die taak gaat falen, omdat Westerse troepen nu eenmaal geen goed imago hebben en dat ook niet zo snel gaat veranderen.
Ja, vandaar dat Nederlanders in Irak meerdere malen door de plaatselijke bevolking gewaarschuwd werden voor begraven roadside bommen en dat voor de Amerikanen etc veel minder geld.
Oud 07-08-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-08-2006 @ 17:15 :
Ja, vandaar dat Nederlanders in Irak meerdere malen door de plaatselijke bevolking gewaarschuwd werden voor begraven roadside bommen en dat voor de Amerikanen etc veel minder geld.
Tja, populairder worden dan de Amerikanen is nou ook niet bepaald de moeilijkste opdracht die je kunt bedenken...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:04
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 07-08-2006 @ 11:42 :
Dus de opties zijn
- niks doen? Taliban gaat rustig verder, vluchtelingenstroom naar Europa neemt kwadratisch toe.
- geld sturen? Zodat Afghaanse leger/politie opgeleid kan worden, en na 2 jaar alsnog in de pan gehakt wordt?
- brgerhulpverleners sturen die pleisters kunnen aanbrengen?
- Afghaanse vluchtelingen weigeren zodat Europa daar "niks van merkt""?
- Het overlaten aan de buurlanden? (ja, want die zijn ècht betrokken bij hun "broeders" )
Heb jij nog ideeën?
De enige optie is de Afghaanse overheid helpen. Geld kan, maar dan moet je goed opletten dat het niet ergens in zakken verdwijnt. Goederen en kennis kunnen ook helpen. Dat kost allemaal tijd, maar het is de Afghaanse overheid die goodwill moet kweken bij het volk, niet het Nederlandse leger dat na een jaar toch weer weg is.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 13:00
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-08-2006 @ 21:04 :
De enige optie is de Afghaanse overheid helpen
Dat zou dan optie 2 zijn: geld sturen zodat Afghaanse leger/politie opgeleid kan worden, en na 2 jaar alsnog in de pan gehakt wordt.
Misschien niet in de vorm van geld maar opleiding, zoals in Irak.

Voordat een eenmaal gevormd en voldoende krachtig Afghaans leger opgewassen is tegen de Taliban zijn we denk ik 10 jaar verder, de Taliban zal ook niet stilstaan en die tijd volledig benutten de boel te ondermijnen (letterlijk & figuurlijk)
Kortom, zonder hulp van buitenaf komen ze er nooit..

Ik weet niet of de Afghaanse regering om "huurlingen" heeft gevraagd, voor een sneller resultaat?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 23:53
gallil
gallil is offline
Hoe zit het eigenlijk met het afgaanse volk.
Elke afgaan die ik heb gesproken was blij met de taliban, ze waren veeel beter dan de noordelijke alliantie enzo. Zo heb ik ook gehoord van ze dat ze voor veel werk zorgten en dat er veel mensen uit de omliggende landen kwamen voor werk.

Ook zag ik voor de oorlog altijd filmpjes op tv enzo van vrouwen met boerka's. Dat leek onderdrukkend voor sommige denk ik. Maar als het als onderdrukking was, waarom dragen ze het nu nog steeds?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 00:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gallil schreef op 09-08-2006 @ 00:53 :
Elke afgaan die ik heb gesproken was blij met de taliban, ze waren veeel beter dan de noordelijke alliantie enzo. Zo heb ik ook gehoord van ze dat ze voor veel werk zorgten en dat er veel mensen uit de omliggende landen kwamen voor werk.
Dan spreekt jouw ervaring over Afghanen de gemiddeldes wel sterk tegen zeg. De meesten die hebben geleden onder de Taliban zijn maar wat blij ze kwijt te zijn. Het zijn juist de mensen van dezelfde stam en geïndoctrineerde jongeren van madrasscholen die de Taliban steunen.

Citaat:
Dat leek onderdrukkend voor sommige denk ik. Maar als het als onderdrukking was, waarom dragen ze het nu nog steeds?
Omdat ze nu geen nekschot krijgen als ze zonder rondlopen, maar 'slechts' door manlief en hun familie en het verwachtingenpatroon van de gemeenschap daartoe gedwongen worden.

Vergeet bovendien niet dat er wel degelijk veel vrouwen zijn die de burqa vaarwel hebben gezegd en blij zijn dat ze de vrijheid hadden dat te doen.
Oud 09-08-2006, 07:11
hookee
hookee is offline
Citaat:
Elke afgaan die ik heb gesproken was blij met de taliban, ze waren veeel beter dan de noordelijke alliantie enzo.
Interessant, je hebt deze Afghanen gesproken in Nederland? Waren dat vluchtelingen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 07:20
Verwijderd
Citaat:
bla bla, taliban is vet, ik geil op burka's
Ja, goed idee, laten we de godsdienstwaanzinnige om zijn mening vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 07:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2006 @ 08:20 :
Ja, goed idee, laten we de godsdienstwaanzinnige om zijn mening vragen.
nice quoteraping
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 16:45
hookee
hookee is offline
[QUOTE]gallil schreef op 09-08-2006 @ 00:53 :
Hoe zit het eigenlijk met het afgaanse volk.
Elke afgaan die ik heb gesproken was blij met de taliban, ze waren veeel beter dan de noordelijke alliantie enzo.

Ze waren hoogstwaarschijnlijk Taliban tientjeslid en zijn "gevlucht" uit Afghanistan omdat er daar geen uitkeringsinstantie was)

Zo heb ik ook gehoord van ze dat ze voor veel werk zorgten en dat er veel mensen uit de omliggende landen kwamen voor werk.
Da's waar, ze hadden veel personeel nodig voor de opiumplantages en voor het afpersen en ophangen van boeren en hun vrouwen en kinderen. Recentelijk hebben ze ook veel personeel nodig om de noordelijke alliantie weerstand te bieden, ik verwacht zelfs dat allahtone Nederlanders geïnteresseerd zijn in een functie aldaar.

Ook zag ik voor de oorlog altijd filmpjes op tv enzo van vrouwen met boerka's. Dat leek onderdrukkend voor sommige denk ik. Maar als het als onderdrukking was, waarom dragen ze het nu nog steeds?
Omdat ze dat lekker vinden de hele dag bij 40°C in een zwarte of blauwe tent rond te lopen natuurlijk, dat vindt toch iedereen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten