![]() |
||
Citaat:
We hebben het dan volgens mij niet over een fobie maar simpelweg over homohaat. Zelfs DIE kun je niet wegnemen, wèl de ongewenste geweldpleging die het gevolg is. Beide, de angst en/of haat, zijn irreeël; volgens mij heeft namelijk niemand iets te vrezen van homo's. Dus, alleen bij de term "homofobie" gaat de EU al de fout in. (maar ja, wie ben ik...) Een ander voorbeeld (maar ja, dat is een ander topic) is xenofobie, dit wil ik weer geen fobie noemen omdat dit gezien de laatste jaren wèl reeël is ![]() Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 12:31. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een goede aanpak van fobieën is confronteren, ik stel dus voor iedere homofoob een weekje in een gay-bar te laten werken ![]() Voor straffen zijn er andere methodes, die werken echter meestal averechts. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bekijkt men Nederland dan claimt 30% Rooms te zijn, 21% Protestant, 5,8% Moslim. In totaal blijft er dus een gat van 43,2% over.
||
Citaat:
Ik zeg toch ook 'ontkerkelijkt', niet 'als alle christenen ontkerkelijken'? Overigens stel ik twijfels bij je cijfers, ik weet nog van eerdere keren dat ik iets dergelijks opzocht dat het merendeel van Nederland geen kerk meer aanhing.
|
De cijfers van Nederland zijn CBS cijfers uit 2004. Ik had het daarom ook over claimen dit of dat te zijn. Ik weet evengoed dat de cijfers van de CBS m.b.t. kerksheid (Als kerks worden personen aangemerkt die minstens eenmaal per maand een kerkdienst bijwonen) anders uitvallen. De cijfers van Letland zijn overgenomen van de Engelse Wikipedia. Doordat je het over ontkerkelijkt had wou ik enkel tonen dat op grond van statistieken Letland net zo kerkelijk zou zijn als Nederland.
Op grond daarvan vindt ik dat je de kerkelijkheid van het Oostblok en in dit geval Letland, dat bijna een halve eeuw communisme heeft gekend, verantwoordelijk kunt stellen voor de anti-homosentimenten. Dat wil echter niet zeggen, dat religie er volledig afzijdig van staat, wel dat enige reserve in acht moet worden genomen met ergens alle schuld aan toe te kennen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|