Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 23:46
Tuna
Tuna is offline
mijn Dikke van Dale zegt:
Citaat:
com-man-de-ren. (commandeerde, h. gecommandeerd) 1 bevelen geven
Citaat:
op-dra-gen (droeg op, h. opgedragen) 3 bevel geven tot uitvoering van iets, een taak opleggen
zoek de tien verschillen
Advertentie
Oud 22-08-2006, 23:46
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
MasterTom schreef op 23-08-2006 @ 00:43 :
lang leve de zondvloed, erg genadig, of niet?
In die tijd was Jezus nog niet gestorven...
en in de bijbel staat dat er in die tijd geen mensen meer leefden die God wilden kennen... en dat ze zich tegen Hem hadden gekeerd... omdat ze dachten het zonder Hem af te kunnen.
In die tijd werden de mensen dankzij het na-paradijselijke-klimaat... 800+ jaar oud... doordat zoals ik eerder in een ander topic al aangaf... een verhoogd gehalte van zuurstof in de lucht aanwezig was...
Tegenwoordig is nog maar een klein deeltje van wat je inademt pure zuurstof... waarom denk je dat ze mensen die uitgeput zijn aan het verrijkte zuurstof zetten? Omdat je dan SNELLER hersteld...

Maar omdat de mensen niet wilden luisteren en Hem niet wilden kennen... heeft Hij daar op een geheel eigen wijze een 'einde' aan gemaakt.

En na de zonvloed... werden de mensen dus ook minder oud... want het 'uitspansel van water' dat zich boven de aarde bevond was niet meer... waardoor het zuurstofgehalte in de lucht minder werd... en het menselijk lichaam sneller aftakelde.
amen
Oud 22-08-2006, 23:48
MasterTom
MasterTom is offline
ok...
dan is mijn woordkeuze ook niet goed...
maar nogmaals...
pietlutten over mijn woordkeuze neemt niet weg wat ik zeg...
God geeft je de keus om bij Hem te horen... en Zijn Kind te worden.

Wil je dat niet... dan geeft God je altijd de kans om dat alsnog te doen...

...todat God besluit dat het tijd is.
Oud 22-08-2006, 23:49
Tuna
Tuna is offline
ok, dan heb ik het volgende voor je:
stel dat je een baby vanaf de geboorte een gasmasker op zou doen die in plaats van de 20% zuurstof in de lucht van nu 50% zuurstof geeft. Dit masker wordt nooit afgedaan ( of de baby wordt in ieder geval niet blootgesteld aan de buitenlucht ).
Dan zou die baby volgens jou dus 800 jaar worden?
Oud 22-08-2006, 23:50
Tuna
Tuna is offline
Wil je dat niet... dan geeft God je altijd de kans om dat alsnog te doen...
en als je dat niet wil wordt je voor eeuwig gestrafd in de hel. erg genadig en liefdevol.
Oud 22-08-2006, 23:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
MasterTom schreef op 23-08-2006 @ 00:37 :
(knip)
Als Hij wil dat wij in Zijn wil geloven, van Hem houden, waarom kan Hij dan geen duidelijk en overtuigend bewijs geven dat Hij bestaat, en dat Zijn wil de juiste is?
Stel... dat God dat wél zou doen... stel... dat God zich elke dag aan iedereen liet zien... en dat IEDEREEN zou WETEN dat God bestaat...
Waar... is dan het geloof en het vertrouwen... waar is het GELOOF?? (knip)
Ik ga hier niet oneindig op doordiscussieren, want hier komt toch nooit een einde aan. Ik wil wel op het bovenstaande reageren met een mooie qoute:
"...Ik weiger te bewijzen dat Ik besta, zegt God, want het bewijs betekent het einde van het geloof, en zonder geloof kan Ik niet bestaan.
Waarop de mens zegt: Maar volgens uw leer kan niks bij toeval geëvolueerd zijn. Dat bewijst dus dat u bestaat, en daardoor kunt u, volgens uw eigen redenering, niet bestaan, Q.E.D.
O jee, zegt God, daar had Ik niet aan gedacht, en prompt lost hij op in een wolkje logica..."
Oud 22-08-2006, 23:53
MasterTom
MasterTom is offline
ik denk dat je dan even op de volgende site moet kijken...
www.degeneratie.nl

Die site is van Peter Scheele...
hij heeft een boek geschreven over de degeneratie van het menselijk lichaam...

Goed... ervan uitgaande dat dat kan... en dat een mens alleen maar door zijn mond zuurstof inneemt.

en ik ben ervan overtuigd... dat door de millenia die we in minder goede omstandigheden hebben geleefd... we die eigenschap zijn kwijt geraakt om 800+ jaar oud te worden...
misschien halen we de 200 nog wel... dat weet ik niet... (kan ik ook niet weten)... maar feit is dat de mensen in de bijbel GROTER en OUDER werden.

Of je dat wil geloven... is aan jou.
Oud 22-08-2006, 23:59
MasterTom
MasterTom is offline
"Ik weiger te bewijzen dat Ik besta, zegt God, want het bewijs betekent het einde van het geloof, en zonder geloof kan Ik niet bestaan.
Waarop de mens zegt: Maar volgens uw leer kan niks bij toeval geëvolueerd zijn. Dat bewijst dus dat u bestaat, en daardoor kunt u, volgens uw eigen redenering, niet bestaan, Q.E.D.
O jee, zegt God, daar had Ik niet aan gedacht, en prompt lost hij op in een wolkje logica..."

mja... een grapje... 'leuk'... ik kan me voorstellen dat je erom kunt lachen... maar je begrijpt dat zo'n redenatie natuurlijk niet kan kloppen als ik zeg in God te geloven.

God weigert zich niet te bewijzen...
God geeft je de keus om te GELOVEN wat Hij zegt...
en dan... dan zul je vanzelf zien wat Hij bedoelt.

Klein stukje uit je grap uitgelicht:
'Maar volgens uw leer kan niks bij toeval geëvolueerd zijn'
dat klopt... maar dat bewijst niet dat het er niet is.
In de bijbel staat... dat God IS, was en eeuwig zal zijn...
dat betekent dat hij zich niet ontwikkelt heeft... hij IS en blijft ALTIJD dezelfde God.

Maargoed... in 2 Petrus 1:20 staat:
"Niets van wat de profeten hebben gezegd, kan zonder de Heilige Geest worden uitgelegd."

Ik denk dat daarin het verschil tussen jou en ik zit... ik heb die Heilige Geest wél in me... jij niet. simpel... als jij dat ook wil... hoef je dat alleen maar tegen God te zeggen (dat is dus die genade inderdaad).
Oud 23-08-2006, 00:05
MasterTom
MasterTom is offline
Owja...
en over de Hel...
die heeft God niet gemaakt...
die is van de Duivel...
tenminste... totdat Jezus terugkomt om daar een eind aan te maken.

In openbaring staat dat als Jezus terugkomst met al zn gelovigen (die worden dus eerst opgenomen in het paradijs)...

en als hij dan terug is zal hij de duivel verslaan.
en dan zullen inderdaad helaas de mensen die niet VRIJWILLIG voor God gekozen hebben... verloren gaan.

Dat is niet aan God te danken... dat heb je zelf in de hand.

Bedenk wel...
met je evolutietheorie heeft niemand iets als hij doodgaat...
met het scheppingsverhaal (lees: het christendom) heb je EEUWIG LEVEN.
Oud 23-08-2006, 01:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meartje schreef op 22-08-2006 @ 23:48 :
1. Leviticus 20:13

hierin staat dat ze tot dood moeten worden gebracht.
jep heb je gelijk in dat het er staat! maar
Wij oordelen niet
God oordeelt
Dan negeer je delen van de bijbel. Er staat duidelijk dat je zelf actie dient te ondernemen.

Of weet je wat, drop die achterlijkheid gewoon en doe zoals elke weldenkende christen doet: negeer de foute delen van de bijbel en gebruik de goede delen. (ergo, scheur het OT eruit, lees de rest kritisch)

Bovendien zei je eerder dat je homo's afkeurde, dus het is onzin als je nu opeens gaat beweren dat je alleen god laat oordelen.
Citaat:
Meartje schreef op 22-08-2006 @ 23:48 :
je kent de 10 geboden dan vast ook wel:
Gij zult niet doodslaan is er 1 van.
Wij zulle nneit doden
God oordeelt.
Ja, dat de bijbel eerst zegt dat je A moet doen en daarna dat A verboden is en omgekeerd daar ben ik mee bekend.

Maar daarom staat er nog wel dat je homo's (en zeg maar iedereen wel) ter dood moet brengen.

Zeer opvallend overigens dat je totaal niet in gaat op mijn post over het barbarisme in de bijbel. Is het te compromiterend voor je?

Citaat:
MasterTom schreef op 23-08-2006 @ 00:53 :
ik denk dat je dan even op de volgende site moet kijken...
www.degeneratie.nl
Die site is van Peter Scheele...
hij heeft een boek geschreven over de degeneratie van het menselijk lichaam...
Waarom herhaal je iets dat al eerder als niet kloppend is bewezen?

Het vraagt op den duur m weinig verheffende reacties om constant dezelfde dingen te herhalen.
Oud 23-08-2006, 10:52
Tuna
Tuna is offline
aan het geloof in een god heb je ook niets nadat je dood gaat, want het is en blijft een geloof. je wordt na je dood dus hooguit teleurgesteld.
Citaat:
maar je begrijpt dat zo'n redenatie natuurlijk niet kan kloppen als ik zeg in God te geloven.
jammer. je komt erg close-minded over
Citaat:
en ik ben ervan overtuigd... dat door de millenia die we in minder goede omstandigheden hebben geleefd... we die eigenschap zijn kwijt geraakt om 800+ jaar oud te worden...
dat houdt je lichaam gewoon niet vol. al krijg je de beste atmosfeer binnen, je wordt gewoon geen 800 jaar. En al zou ik wel 800 jaar oud kunnen worden, dan maak ik er na 150 jaar een einde aan, want dan heb ik alles wel gezien. who wants to live forever
Oud 23-08-2006, 13:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
MasterTom schreef op 23-08-2006 @ 01:05 :
Bedenk wel...
met je evolutietheorie heeft niemand iets als hij doodgaat...
met het scheppingsverhaal (lees: het christendom) heb je EEUWIG LEVEN.
Waarom heb je zo'n drang om eeuwig te leven? Is je ego zo groot dat de je er altijd bij wilt blijven zijn? Ben je zo bang dat de wereld zonder jou niet door zal draaien, dat je je maar in een boek vol met tegenstrijdigheid vastklampt?
Waarom geloof je zo sterk in (feitelijk) niks, gebaseerd op een boek dat millenia oud is, waar in geknipt is, waar in veranderd is, en waarin grote delen niet staan? Als ik nu met een oud boek voor jouw neus sta te zwaaien en eis dat je je aan de leer van dat boek aanpast, zonder enig bewijs van waarheid te geven, dan geloof je daar toch ook niet in?
Goden zijn lang geleden bedacht om dingen te verklaren die de mensen toen zelf niet konden verklaren. Het is triest dat zovelen dat nu nog steeds niet inzien.
Oud 23-08-2006, 18:29
MasterTom
MasterTom is offline
ok...
here goes...

Citaat:
TID zei:
Of weet je wat, drop die achterlijkheid gewoon en doe zoals elke weldenkende christen doet: negeer de foute delen van de bijbel en gebruik de goede delen. (ergo, scheur het OT eruit, lees de rest kritisch)
Right...
ik weet niet welke 'weldenkende' christen jij kent die zo doen... maar ik ken er geen... ik ken er hooguit een aantal die niet weten wat ze met sommige bijbelgedeeltes aan moeten.
En eerlijk gezegd... ook voor mij heeft de bijbel nog dingen die ik niet begrijp of kan uitleggen.
Dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat (zoals ik eerder zei) God almachtig is... en altijd IS... en zal zijn.
Dat is voor ons stervelijke mensen gewoonweg niet te bevatten, denk ik.

Citaat:
Martino87 zei:
Waarom heb je zo'n drang om eeuwig te leven?
....
Goden zijn lang geleden bedacht om dingen te verklaren die de mensen toen zelf niet konden verklaren. Het is triest dat zovelen dat nu nog steeds niet inzien.
Ok... even serieus...
heb je überhaupt de bijbel wel es gelezen? Heb je de geschiedenis rondom de bijbel wel es onderzocht? Heb je ooit es geprobeerd om God te ontmoeten?
Als op elk van die vragen het antwoord negatief is... dan denk ik, dat ik je maar 1 advies kan geven: probeer et es... (vooral die laatste).

Citaat:
Tuna zei:
aan het geloof in een god heb je ook niets nadat je dood gaat, want het is en blijft een geloof. je wordt na je dood dus hooguit teleurgesteld
... dat geloof jij... en dat mag.
Oud 23-08-2006, 18:58
Tuna
Tuna is offline
mwoah, ik geloof het niet hoor, dat doe jij het enige geloof in hogere machten dat ik heb is dat na je dood je ziel een nieuw lichaam zoekt, reincarnatie dus. verder niets.
Oud 23-08-2006, 20:08
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Tuna schreef op 23-08-2006 @ 19:58 :
mwoah, ik geloof het niet hoor, dat doe jij het enige geloof in hogere machten dat ik heb is dat na je dood je ziel een nieuw lichaam zoekt, reincarnatie dus. verder niets.
ok reincarnatie.
hoe verklaar je de steeds groeiende populatie van mensen. meer lichamen dan zielen

hoe ontstaan zielen dan voor die lichamen?

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 20:16.
Oud 23-08-2006, 20:15
Meartje
Meartje is offline
Oud 23-08-2006, 20:29
Verwijderd
Citaat:
MasterTom schreef op 23-08-2006 @ 19:29 :
ok...
here goes...

Right...
ik weet niet welke 'weldenkende' christen jij kent die zo doen... maar ik ken er geen... ik ken er hooguit een aantal die niet weten wat ze met sommige bijbelgedeeltes aan moeten.
En eerlijk gezegd... ook voor mij heeft de bijbel nog dingen die ik niet begrijp of kan uitleggen.
Dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat (zoals ik eerder zei) God almachtig is... en altijd IS... en zal zijn.
Dat is voor ons stervelijke mensen gewoonweg niet te bevatten, denk ik.
Blijkbaar wel voor die stervelingen die de bijbel hebben geschreven, herschreven en samengesteld. Of zijn dat ineens geen stervelingen meer?

Het probleem is bij veel christenen is dat ze het geloof willen rationaliseren en dan ook nog door middel van een meer dan 2000 tot 4000 jaar oud boek. Daarbij komt nog dat het oude testament de basis is voor het Jodendom en dat het nieuwe testament er domweg gewoon aangeplakt is met maar 3 van de 22 evangeliën. Geloof moet je niet rationeel willen benaderen. En dat hoeft ook niet. Geloven in een God is persoonlijk en kan jouw manier met mensen omgaan beïnvloeden (zowel positief als negatief). Met nihilisten als T_ID moet je daarover niet eens in discussie gaan. Ze vinden toch wel fouten en inconsistenties in je beargumentering.
Oud 23-08-2006, 20:35
T_ID
T_ID is offline
Ik ben allesbehalve een nihilist, ik weiger gewoon dingen aan te nemen tenzij er een reden is om dat te doen.

Als iemand dus roept dat homo's slecht zijn wil ik weten waarom. Als ze dan stellen dat ze dat doen omdat de bijbel dat zegt dan wil ik ook weten waarom ze niet hun kinderen slachten als die vloeken, dat staat immers toch ook in de bijbel? Ik bedoel, ik ben geen godsdienstwaanzinnige, ik kan niet begrijpen waarom mensen dat doen, dus ik vraag het ze zelf.

Dat homohaters zo makkelijk onderuit te halen zijn omdat hun standpunten moreel gezien in de Middeleeuwen liggen (ja, ik boycot de nieuwe spelling) is niet iets dat je mij moet verwijten. Iedereen kan ten slotte opstaan en stellen dat het debiel is om iemand af te keuren om wat ze zijn.

Ik ben gewoon goed in het benoemen van compromiterende vergelijkingen. Dat daaruit blijkt dat strikte christenen als Meartje met hun zelfde argumentatie in staat zijn tot racisme en het haten van mensen met het syndroom van down, waterhoofden, lage IQ's, psychische afwijkingen etc, tja, ook een logisch gevolg van hun eigen standpunt. Dan moet je niet doen alsof ik doordraaf.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 20:37.
Oud 23-08-2006, 20:39
MasterTom
MasterTom is offline
Citaat:
Blijkbaar snappen die gasten die bijbel hebben...
... geschreven, herschreven en samengesteld het allemaal wel
ok...
ten eerste... de bijbel is niet herschreven... hij is geschreven...
en vertaald inderdaad... dat is niet hetzelfde als herschrijven.
Ten tweede... natuurlijk snapten zei niet alles... als je de bijbel gelezen zou hebben... dan zou je weten dat ook de discipelen... die nota bene met Jezus gewandeld hebben... NIET alles snapten.
Lijkt me ook niet meer dan logisch... veel dingen zijn niet te verklaren en te bewijzen... en dat is ook goed.
Maar daarmee is het nog niet onwaar...
dat is een kwestie van geloof.... en dat ben ik helemaal met je eens.
Oud 23-08-2006, 20:40
MasterTom
MasterTom is offline
... ten derde...
ben ik het wel eens met die laatste post van T_ID...
maar zou ik 'strikte' christenen willen vervangen door 'christenen die NIET de bijbel lezen voordat ze iets zeggen over wat God zegt of zou hebben gezegd'... maar dat geld eigenlijk voor iedereen.

Edit: <-- handig...
Heb voor de lol... ff opgezocht wat nou dat 'Sahafisme' van je inhoudt T_ID...
hier de uitleg voor degenen die niet de moeite willen nemen om het woord in google in te voeren:

Sahafisme is...
het verkondigen van een aperte leugen met een zodanige
overtuigingskracht dat de toehoorder of lezer wel gedwongen is zich af te vragen of de leugenaar zijn verstand verloren heeft of dat hij zelf gek geworden is.

Het 'sahafisme' dankt zijn naam aan de Iraakse minister van
Informatie, Mohammed Saïd al-Sahaf, die het bestond om zelfs als het perscentrum waar hij de wereldpers te woord stond bijna op z'n grondvesten trilde door de langsdenderende Amerikaanse tanks, nog met een glimlach om zijn mond vol te houden dat de vijand in geen velden of wegen te bekennen was.

Wie kan zich die beelden NIET herinneren?

ff terug on topic...
christelijke homo-haters zijn mensen die niet doorhebben wat erin de bijbel staat... en zich TOCH christen noemen. jammer.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 20:47.
Oud 23-08-2006, 21:26
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2006 @ 21:35 :Ik ben allesbehalve een nihilist, ik weiger gewoon dingen aan te nemen tenzij er een reden is om dat te doen.

Als iemand dus roept dat homo's slecht zijn wil ik weten waarom. Als ze dan stellen dat ze dat doen omdat de bijbel dat zegt dan wil ik ook weten waarom ze niet hun kinderen slachten als die vloeken, dat staat immers toch ook in de bijbel? Ik bedoel, ik ben geen godsdienstwaanzinnige, ik kan niet begrijpen waarom mensen dat doen, dus ik vraag het ze zelf.

Dat homohaters zo makkelijk onderuit te halen zijn omdat hun standpunten moreel gezien in de Middeleeuwen liggen (ja, ik boycot de nieuwe spelling) is niet iets dat je mij moet verwijten. Iedereen kan ten slotte opstaan en stellen dat het debiel is om iemand af te keuren om wat ze zijn.

Ik ben gewoon goed in het benoemen van compromiterende vergelijkingen. Dat daaruit blijkt dat strikte christenen als Meartje met hun zelfde argumentatie in staat zijn tot racisme en het haten van mensen met het syndroom van down, waterhoofden, lage IQ's, psychische afwijkingen etc, tja, ook een logisch gevolg van hun eigen standpunt. Dan moet je niet doen alsof ik doordraaf.

ik probeer het nog fatsoenlijk te houden
maar wat je nu uitkraamt over mij vind ik echt heel erg kwetsend
jij wil mij niet begrijpen hoe ik het bedoel.
stop met oordelen.

alsof ik mensen haat die het syndroom van donw hebben...
wat ben jij zielig...serieus
het enige wat jij kan doen is jouw mening opdringen
mooi geloof heb jij
LEUGENAAR

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 21:30.
Oud 23-08-2006, 21:42
Verwijderd
Ok, voordat mensen elkaar écht gaan afbekken, afschieten, dreig brieven sturen etc. sluit ik dit topic maar.
Ik denk dat een religieus topic op W&F gewoon moeilijk te handhaven is. Ik zal een dezer dagen wat richtlijnen op het forum proberen te zetten om eventueel volgende religieuse topics op W&F wat beter te laten lopen.
Een religieus getint topic op W&F moet gewoon kunnen en als het in goede banen blijft denk ik dat er heus interessante discussies uit kunnen komen. Maar het wordt nu steeds meer een reli/anti-reli bashing op elkaar.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten