|
|
Bekijk resultaten poll: Onafhankelijkheid voor de Antillen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
41 | 66.13% |
Nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 33.87% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus jullie kunnen op ze minst toegeven dat het geen slimme woordkeuze is, inplaats van zo dom ontwetend te spelen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn allemaal vrij bekende fenomenen.. iemand die iets meer van sociologie weet dan ik zal je er vast veel meer over kunnen vertellen (inc. de officiele termen en betere voorbeelden waarschijnlijk)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ik dan voor extreem rechts uitgemaakt wordt kan 'ie het krijgen, vind hem nu een nog veel grotere aap. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Exact hoe je het zou moeten aanpakken kan ik je ook niet vertellen hoor, maar als je het probleem wil aanpakken moet je die mensen uit hun visueuse (spelling?) cirkel halen. Gewoon geld dumpen of de kraan dichtdraaien helpt die mensen niet, en lost het probleem dus ook helemaal niet op..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Tenzij de Antillen er dus zelf voor kiezen kan Nederland ze in feite niet afstoten. Hoewel ik een groot voorstander ben van het verscheuren van dat verdrag voor gebieden die toch al de status aparte hadden en wel geld maar geen bemoeienis willen.
||
Citaat:
Nederland heeft wel degelijk wat te zeggen, in de personen van de ministers De Graaff, Pechtold en huidige persoon op die post Nicolai. Die organiseert nog dit najaar een conferentie. Overigens is volgens mij ook binnen Nederland de wens tot onafhankelijkheid niet groot. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo kan het niet langer. Er moet wat gebeuren! En, laat ik alvast mijn excuses aanbieden aan de Antillianen die het wel goed doen, de Antilliaanse gemeenschap moet zelf eens in actie komen en breken met de slachtoffer/macho/bling-bling cultuur! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Moet je een keer voor me gezicht of van een andere antiliaan "aap" zeggen, dan krijg je wat je verdient, via internet andere cultuur/land belachelijk maken is makkelijk idd, probeer het in real life schijterd. Achterlijk da je bent. Durf geen ban te vragen want JIJ zit hier fout, je kon het ook door op een normale manier te zeggen zoals de meeste hier doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jullie zijn ook Nederlanders. Jullie horen erbij! Maar.... gedraag je dan aub ook zo!? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En die macho cultuur: deze jongens lopen zichzelf zo in de weg. Als het niet zo erg was (voor hen, voor ons) zou het gewoon om te lachen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() "Pietje om het leven gebracht" Als het een buitenlander is: "Pietje om het leven gebracht door marokkaan/turk/antilliaan/iranees/een buitenlander" Dat is niet eerlijk hoor. Toen Theo van Gogh om het leven gebracht werd was het weer een gekke boel omdat het een buitenlander was. Toen Pim Fortuyn het was dacht iedereen gelijk dat het een buitenlander was. Toen het bekend werd dat het nederlander was, was iedereen gelijk stil, en heeft men het er niet meer over. Hoezo hypocriet? Men heeft gewoon teveel de neiging om mensen in groepen in te delen, en daardoor ontstaat haat en racisme en al die sh*t. Jullie kunnen wel allemaal de antillianen de schuld gaan geven, maar nederlanders zijn net zo schuldig. Het komt nooit van 1 kant. Maar geen van beide kanten willen de verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat ze verkeerd zijn, en dus gaat het nog meer de verkeerde kant op. En waarschijnlijk komt er ook geen reactie op mij omdat ze weten dat ik gelijk heb. En ja nu ik deze opmerking maak doen ze het waarschijnlijk weer wel zodat ik geen gelijk krijg
Laatst gewijzigd op 05-09-2006 om 17:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En met die hele blingbling onzin!!!! Wel dure spullen kopen, maar geen geld voor meubeltjes en spullen voor kinderen. Het gebeurd. Kom op zeg. Waar ligt dan de 'schuld' van Nederland. Ga eerst je eigen dingen eens op orde krijgen! |
![]() |
||
Citaat:
Macho gedrag.. Tja daar kun je wel last van hebben. Maar moet je gewoon niet op ingaan. Of wel erop ingaan, maar dan niet gaan schreeuwen dat ze niet macho moeten doen, maar juist uitzoeken waarom ze zo doen. Klinkt makkelijker dan het is, maar ok. Het is een stap in de goede richting. Miscommunicatie is ook gewoon iets wat voor dat soort gedrag kan zorgen.
||
Citaat:
Wat valt er daaraan te doen? Niet veel naar mijn mening. Als antillianen hier jong komen is er niks aan de hand. Misschien dat ze dat moeten doen, in plaats van hiernaartoe te brengen als ze al de weg kwijt zijn ofzo. Maar dan los je daar niks op, alleen dat je hier dan minder last van ze zult hebben. Het is denk ik al te laat om op de antillen er iets aan te doen... Maar dat moet dan ook niet gelijk een reden te zijn om de antillen weg te dumpen. Het moet een directe economische reden zijn, en niet omdat de mensen een andere cultuur hebben.
||
Citaat:
Yeah great. Hoe weet je zo zeker dat je belastinggeld daarnaartoe gaat? Curacao verdient veel geld met olie-industrie. Bonaire verdient geld met Cargill (zoutfabriek). De andere eilanden weet ik niet want daar ben ik (bijna) nooit gekomen. Soms hebben ze natuurlijk wat steun nodig, maar grotendeels gaat je belasting gewoon naar nederlandse dingen en de EU. Ja Chavez mag het hebben zodat het nog erger wordt. Leuk om het op je geweten te hebben dat je "geholpen" hebt om een plek erger te maken, of ja.. niet geholpen hebt om het tenminste hetzelfde te houden en niet erger te laten worden. Nederland is nog steeds een superrijk land in verhouding met zijn grootte. Zolang dat zo is zie ik niet wat er mis is om nog wat steun te geven? Pedo-partijen worden toegestaan maar wat rommeligheid ergens anders mag niet.. Sure.. Whatever.
||
![]() |
Citaat:
Ja, joh ![]() En ja, dan is het kwestie van: gewoon niet doen. Is dat makkelijk? Nee! Is dat leuk? Misschien niet!? Maar daarom moet je het nog wel doen! ![]() Laten we het ook niet moeilijker maken dan het is. Uiteindelijk is het toch: just do it! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
China neemt bijbels Amerikanen in beslag Love & Peace | 114 | 28-08-2008 18:39 |