Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Onafhankelijkheid voor de Antillen?
Ja 41 66.13%
Nee 21 33.87%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2006, 12:38
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-09-2006 @ 11:09 :
"Aap" heeft geen zak met huidskleur of wat dan ook te maken, ik noem 'witte' mensen ook net zo goed apen. Dat jij een reactie interpreteerd als zijnde rascistisch is jouw probleem.
Nee het heeft letterlijk niet zoveel met huidskleur te maken. Maar men gebruikt de term ook als belediging naar zwarten en dat is algemeen bekend.
Dus jullie kunnen op ze minst toegeven dat het geen slimme woordkeuze is, inplaats van zo dom ontwetend te spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2006, 12:38
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-09-2006 @ 01:02 :Wederom on-topic: Waarom investeren veel Antillianen wel in bling-bling maar niet in vaardigheden om verder te komen?
Status. Klinkt misschien heel stom maar dat zie je bij Nederlanders die onder het minimum leven ook heel vaak. Aan de ene kant is het een soort van ontkenning aan de rest van de samenleving, en tegelijkertijd levert het status op bij mensen van hun eigen sociale kringen.

Citaat:
Waarom zijn de armste mensen het meest materialistisch?
Omdat alles wat zij om zich heen zien materialistisch is? Als je zelf niks hebt, en je kijkt naar mensen die het heel goed hebben, wat valt je dan het eerste op? Juist; de materialistische zaken. Heb je zelf ook als je jezelf vergelijkt met superrijke mensen. Denk maar eens aan je favoriete Hollywood acteur. Wat valt normaal het meeste op? Dat ze een huis hebben van een paar miloen? Dat hij net z'n 17e Ferari heeft gekocht? Dat zij haar jurken van duizenden dollars maar 1x draagt? Etc.. (beetje overdreven voorbeeld, maar het klopt wel..)

Citaat:
Waarom zijn deze slachtoffers van de witte man zelf niet hyperpolitiek correct geworden...
Twee dingen: Ten eerste ga je je afzetten tegen 'onderdrukkers' en wil je vooral niet net zoals zij doen.. maar eigenlijk ligt het tweede punt daar weer haaks op: je mensen kopieren ontzettend veel gedrag van hun ouders en omgeving. Als daar dus iets mis mee is (was) dan is de kans groot dat zij diezelfde fout ingaan. Om maar eens een niet ras- of afkomst gerelateerd voorbeeld te geven: zedendelinquenten zijn in de meerderheid van de gevallen vroeger zelf ook misbruikt, en mensen met een slecht bestedingspatroon en veel schulden komen vaak ook uit een minima-gezin waar dezelfde problemen speelde, etc...

Het zijn allemaal vrij bekende fenomenen.. iemand die iets meer van sociologie weet dan ik zal je er vast veel meer over kunnen vertellen (inc. de officiele termen en betere voorbeelden waarschijnlijk)
Oud 01-09-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 01-09-2006 @ 13:32 :
Ik heb dat trouwens met koelies
Ik ook! Met van die coolie cooliee ram-sam-sam koelie's.

Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 14:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 01-09-2006 @ 13:38 :
Nee het heeft letterlijk niet zoveel met huidskleur te maken. Maar men gebruikt de term ook als belediging naar zwarten en dat is algemeen bekend.
Dus jullie kunnen op ze minst toegeven dat het geen slimme woordkeuze is, inplaats van zo dom ontwetend te spelen.
Het ging mij helemaal niet om het 'aap' verhaal, het was me nieteens opgevallen, het ging mij om de mening dat de antillen wat mij betreft fijn hun eigen rotzooi op mogen ruimen.

Als ik dan voor extreem rechts uitgemaakt wordt kan 'ie het krijgen, vind hem nu een nog veel grotere aap.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 14:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 01-09-2006 @ 13:32 :
Tuurlijk kan je verwachten dat men ervan uitgaat dat het racistisch is bedoeld. Het is algemeen bekend dat aap als beledigende term naar zwarten wordt gebruikt (zie voetbalwedstrijden met aapgeluiden). Misschien is het niet zo bedoeld, maar het is niet zo ver gezocht dat men het zo interpreteerd.
Ik vind dat je een ban verdient voor het discrimineren van primaten door ze zomaar in verband te brengen met andere soorten. Net alsof chimpansees inferieur zijn! Schande!
Oud 01-09-2006, 14:42
issie88
issie88 is offline
haha ok... maar wel OT blijve heh

OT --> wrom houden ze er niet gewoon een referendum over? dan kan je zien wat "het volk" wil
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 15:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Binnen deze context een nogal ongelukkige uitspraak, maar dit is niet de plek om dat te bepraten.

Nu weer inhoudelijk.

Duidelijk is dat het huidige beleid niet werkt. Er zijn eigenlijk maar twee opties: onafhankelijkheid van Nederland en vervolgens ontwikkelingsgeld geven of de Nederlandse staat meer invloed geven, zodat de boel eindelijk fatsoenlijk bestuurd kan worden.
Oud 01-09-2006, 15:29
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 01-09-2006 @ 14:05 :
Ik ook! Met van die coolie cooliee ram-sam-sam koelie's.

[afbeelding]
hahaha je begrijpt psies wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:07
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-09-2006 @ 15:27 :
Ik vind dat je een ban verdient voor het discrimineren van primaten door ze zomaar in verband te brengen met andere soorten. Net alsof chimpansees inferieur zijn! Schande!
Jij bent echt de koppigste van allemaal. Zelfs als je geen gelijk hebt, móet je het krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:07
juno
juno is offline
Ik zie niet in waarom Nederland zich geroepen zou moeten voelen om altijd maar op te moeten blijven draaien voor de teringzooi op de Antillen. Ik zie geen morele verplichting in ieder gevl.

Maar goed, alleen kunnen ze het niet, dat is duidelijk.

Om nou te verder te voorkomen dat wij het overloopputje worden van de antillen, moeten de Antillen lekker snel onafhankelijk worden. Inleveren dat Nederlandse paspoort. Geen kansloos gespuis meer hier dumpen, want we hebben al genoeg eigen kansloos gespuis.

Degenene die nu al hier wonen, kunnen we jammer genoeg niet meer terugsturen, maar misschien met oprotpremies nog wel zover krijgen dat ze weer lekker naar huis gaan. Het is toch altijd pokkeweer hier.

Er zal een flinke zak met geld die kant op moeten, en belastingmaatregelen voor nederlandse investeerders in de Antillen, maar dan zijn we er wel vanaf. Dat geld betalen we toch wel aan uitkeringen voor antilliaans kansloos gespuis wat hier komt, en het wegwerken van de schade van antilliaanse probleemjongeren, dan kunnen we het maar beter daar investeren, misschien dat ze dan nog wat kunnen maken van hun eilanden.

Het zijn prachtige eilanden, altijd mooi weer, heerlijk, die caribische sfeer. Ik snap ook werkelijk niet waarom iemand van de Antillen vrijwillig op een rotflatje in Rotterdam zou willen gaan zitten.

Het lijkt mij voor alle partijen de beste oplossing. De Antillen zien geld geinvesteerd in hun eilanden, en wij zijn van het gespuis af.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-09-2006 @ 17:07 :
Jij bent echt de koppigste van allemaal. Zelfs als je geen gelijk hebt, móet je het krijgen.
Maar ik hebt toch altijd gelijk? Hoe kan ik dan koppig zijn?
Oud 01-09-2006, 16:26
Levitating Nun
Citaat:
T_ID schreef op 01-09-2006 @ 17:13 :
Maar ik hebt toch altijd gelijk? Hoe kan ik dan koppig zijn?
Je maakt zojuist mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 17:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
akumabito schreef op 01-09-2006 @ 13:38 :
Status. Klinkt misschien heel stom maar dat zie je bij Nederlanders die onder het minimum leven ook heel vaak. Aan de ene kant is het een soort van ontkenning aan de rest van de samenleving, en tegelijkertijd levert het status op bij mensen van hun eigen sociale kringen.
Heel goed uitgelegd. Maar hou daar dan mee op! Toch!??

Citaat:
Omdat alles wat zij om zich heen zien materialistisch is? Als je zelf niks hebt, en je kijkt naar mensen die het heel goed hebben, wat valt je dan het eerste op? Juist; de materialistische zaken. Heb je zelf ook als je jezelf vergelijkt met superrijke mensen. Denk maar eens aan je favoriete Hollywood acteur. Wat valt normaal het meeste op? Dat ze een huis hebben van een paar miloen? Dat hij net z'n 17e Ferari heeft gekocht? Dat zij haar jurken van duizenden dollars maar 1x draagt? Etc.. (beetje overdreven voorbeeld, maar het klopt wel..)
Dus doorzie je het systeem, en zie je dat jij daar slachtoffer van bent. Dus ga je igg niet mee met het systeem! Toch?!

Citaat:
Twee dingen: Ten eerste ga je je afzetten tegen 'onderdrukkers' en wil je vooral niet net zoals zij doen.. maar eigenlijk ligt het tweede punt daar weer haaks op: je mensen kopieren ontzettend veel gedrag van hun ouders en omgeving. Als daar dus iets mis mee is (was) dan is de kans groot dat zij diezelfde fout ingaan. Om maar eens een niet ras- of afkomst gerelateerd voorbeeld te geven: zedendelinquenten zijn in de meerderheid van de gevallen vroeger zelf ook misbruikt, en mensen met een slecht bestedingspatroon en veel schulden komen vaak ook uit een minima-gezin waar dezelfde problemen speelde, etc...

Het zijn allemaal vrij bekende fenomenen.. iemand die iets meer van sociologie weet dan ik zal je er vast veel meer over kunnen vertellen (inc. de officiele termen en betere voorbeelden waarschijnlijk)
Ik vind dat je het heel goed uitlegd. Maar punt is dat die mensen daar mee moeten STOPPEN!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 18:00
Levitating Nun
Hoi, Hendrik, ben je er weer?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:01
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-09-2006 @ 18:35 :
Maar punt is dat die mensen daar mee moeten STOPPEN!!
Tsjah, daar heb je dus het probleem.. hoe krijg je die mensen zover? Een zak geld die kant opsturen schiet niet op, want daar voed je het probleem nou juist mee. De geldkraan dichtdraaien zorgt ervoor dat mensen nooit uit de armoede komen. Mijn idee is dan ook om niet alleen geld te geven, maar hulp te geven door gerichte projecten. Scholen van niveau, werkprojecten, etc. daar zal toch meer Nederlandse invloed voor nodig zijn, hetzij direct door regeringsinstanties, hetzij indirect door het bedrijfsleven of door hulporganisaties... begin bij de kinderen, zorg voor goede scholen met onderwijs an niveau, en zorg dat ze op school blijven tot minimaal hun 18e waarbij vooral veel aandacht wordt besteed aan omgaan met geld, etc. Begeleid ze daarna met het vinden van een baan (uitzendbureau's voor jongeren, etc.) of nog beter; stimuleer ze om door te leren... Pak tegelijk ook de ouders aan, maak ze bewust van hun rol en invloed en de verantwoordelijkheid die zij hebben en wijs ze op de verschillende hulpvormen die zij kunnen aanspreken als zij moeite hebben met de opvoeding van hun kindeen.. (die hulp moet er dan wel zijn natuurlijk)

Exact hoe je het zou moeten aanpakken kan ik je ook niet vertellen hoor, maar als je het probleem wil aanpakken moet je die mensen uit hun visueuse (spelling?) cirkel halen. Gewoon geld dumpen of de kraan dichtdraaien helpt die mensen niet, en lost het probleem dus ook helemaal niet op..
Oud 01-09-2006, 23:17
MH
MH is offline
Citaat:
bleghh schreef op 01-09-2006 @ 15:42 :
haha ok... maar wel OT blijve heh

OT --> wrom houden ze er niet gewoon een referendum over? dan kan je zien wat "het volk" wil
Die referenda zijn al gehouden! Elk eiland mocht beslissen over zijn eigen toekomst. Twee wilden zelfstandig binnen het Koninkrijk (Curaçao en Sint Maarten) en de andere drie wilden een koninkrijkseiland (Bonaire en Saba) of handhaving van de situatie (Sint Eustatius). Omdat dat laatste met 4 tegen 1 niet mogelijk is, wordt gekeken naar de op een na populairste optie: koninkrijkseiland. Onafhankelijkheid van Nederland was de minst populaire optie (enkele procenten).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 23:27
issie88
issie88 is offline
aha ok, hmm vreemd nix over gehoord (referendum)

so let me get this straight:

ze horen bij nederland, maar nederland mag niet bepalen wat er met ze gebeurd? als dat democratie is dan weet ik t ook nie meer.

kbedoel nederland kan toch gewoon zeggen van, nou eh jongens luister eens, tis leuk geweest maar helaas pech gehad, even goeie vrienden?

of is dat zo onmogelijk? zo ja, waarom?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:17
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
bleghh schreef op 02-09-2006 @ 00:27 :
Om dezelfde reden dat we nog steeds met Limburg opgescheept zitten ipv het lekker alsnog bij Belgie te dumpen..?
Oud 02-09-2006, 10:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nederland heeft zich gebonden aan een oud verdrag dat eenzijdig afstoten van gebiedsdelen verbied. Beide zijden moeten van elkaar af willen.

Tenzij de Antillen er dus zelf voor kiezen kan Nederland ze in feite niet afstoten. Hoewel ik een groot voorstander ben van het verscheuren van dat verdrag voor gebieden die toch al de status aparte hadden en wel geld maar geen bemoeienis willen.
Oud 02-09-2006, 12:13
MH
MH is offline
Citaat:
aha ok, hmm vreemd nix over gehoord (referendum)

so let me get this straight:

ze horen bij nederland, maar nederland mag niet bepalen wat er met ze gebeurd? als dat democratie is dan weet ik t ook nie meer.

kbedoel nederland kan toch gewoon zeggen van, nou eh jongens luister eens, tis leuk geweest maar helaas pech gehad, even goeie vrienden?

Die referenda zijn grotendeels vorig jaar gehouden. Google voor de gein eens op referendum [eiland waarvan je het wilt weten].
Nederland heeft wel degelijk wat te zeggen, in de personen van de ministers De Graaff, Pechtold en huidige persoon op die post Nicolai. Die organiseert nog dit najaar een conferentie. Overigens is volgens mij ook binnen Nederland de wens tot onafhankelijkheid niet groot.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 01:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-09-2006 @ 11:20 :
Nederland heeft zich gebonden aan een oud verdrag dat eenzijdig afstoten van gebiedsdelen verbied. Beide zijden moeten van elkaar af willen.

Tenzij de Antillen er dus zelf voor kiezen kan Nederland ze in feite niet afstoten. Hoewel ik een groot voorstander ben van het verscheuren van dat verdrag voor gebieden die toch al de status aparte hadden en wel geld maar geen bemoeienis willen.
Hmm, maar dan zou ik zeggen: wordt dan stukje Nederland. Heel simpel.

Zo kan het niet langer. Er moet wat gebeuren! En, laat ik alvast mijn excuses aanbieden aan de Antillianen die het wel goed doen, de Antilliaanse gemeenschap moet zelf eens in actie komen en breken met de slachtoffer/macho/bling-bling cultuur!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 13:54
MH
MH is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-09-2006 @ 02:58 :
Hmm, maar dan zou ik zeggen: wordt dan stukje Nederland. Heel simpel.

Zo kan het niet langer. Er moet wat gebeuren! En, laat ik alvast mijn excuses aanbieden aan de Antillianen die het wel goed doen, de Antilliaanse gemeenschap moet zelf eens in actie komen en breken met de slachtoffer/macho/bling-bling cultuur!
Zowel in Den Haag als in Willemstad, Philipsburg, Oranjestad, The Bottom en Kralendijk wordt er hard gewerkt aan jouw wens.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 08:50
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-08-2006 @ 02:11 :
Ja, ik zie niet in wat we met die kloteeilanden moeten.
Beetje respect voor anderen aub? IK zeg toch ook niet "kanker nederlanders? " klote kaasstinkende neukers"?

Citaat:
nare man schreef op 20-08-2006 @ 02:07 :
Ja, oprotten met die hap. Verder heeft Nederland altijd nog een zelfbeschikkingsrecht als soevereine staat, dus als wij niet meer met die apen verbonden willen zijn dan kan dat prima.
Dude, hou aub je smoel dicht. Als admin moet je de juiste voorbeeld geven aan anderen, ik be nzelf antiliaan en heb respect sukkel, hoe oud be nje dan wel 24 jaar MAN, je lijkt wel 16, dus respect voor anderen. Nederlanders zijn ook niet 1 van de geweldigen. Ik geef toe dat er antilianen zijn die het verpesten maar zo ook nederlanders. Alleen komen wij van 'buitenaf" vandaar dat we zo worden gezien. Denk niet dat de nederlanders heilig zijn, ieder land heeft zijn 'mensen'. Btw door de buitenlanders hier draaien jullie economie ook goed, dus heb respect.

Moet je een keer voor me gezicht of van een andere antiliaan "aap" zeggen, dan krijg je wat je verdient, via internet andere cultuur/land belachelijk maken is makkelijk idd, probeer het in real life schijterd. Achterlijk da je bent.

Durf geen ban te vragen want JIJ zit hier fout, je kon het ook door op een normale manier te zeggen zoals de meeste hier doen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 09:11
Levitating Nun
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 10:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LexCi schreef op 04-09-2006 @ 09:50 :
Durf geen ban te vragen want JIJ zit hier fout, je kon het ook door op een normale manier te zeggen zoals de meeste hier doen.
Kostte het veel training om blind genoeg te worden om de eerdere discussie over die opmerking over apen te missen?
Oud 04-09-2006, 10:24
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-09-2006 @ 11:22 :
Kostte het veel training om blind genoeg te worden om de eerdere discussie over die opmerking over apen te missen?
Misschien was ik ook op vakantie? Misschien kom ik op dit forum bijna nooit? damnz
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 10:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LexCi schreef op 04-09-2006 @ 11:24 :
Misschien was ik ook op vakantie? Misschien kom ik op dit forum bijna nooit? damnz
Lees dan deze post en verwijder daarna je vorige reactie.
Oud 04-09-2006, 14:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
MH schreef op 03-09-2006 @ 14:54 :
Zowel in Den Haag als in Willemstad, Philipsburg, Oranjestad, The Bottom en Kralendijk wordt er hard gewerkt aan jouw wens.
Daar merk ik dan heel weinig van!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 15:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ik be nzelf antiliaan
Joh...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:44
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-09-2006 @ 16:59 :
Joh...
je moeder
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:46
Levitating Nun
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:23
issie88
issie88 is offline
off topic --> niet flamen jongens

OT --> conclusie, weg met antillen, brengen alleen maar problemen en dure rijst (vandaag gezien bij economieles )
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 23:13
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Beetje respect voor anderen aub? IK zeg toch ook niet "kanker nederlanders? " klote kaasstinkende neukers"?

Dude, hou aub je smoel dicht. Als admin moet je de juiste voorbeeld geven aan anderen, ik be nzelf antiliaan en heb respect sukkel, hoe oud be nje dan wel 24 jaar MAN, je lijkt wel 16, dus respect voor anderen. Nederlanders zijn ook niet 1 van de geweldigen. Ik geef toe dat er antilianen zijn die het verpesten maar zo ook nederlanders. Alleen komen wij van 'buitenaf" vandaar dat we zo worden gezien. Denk niet dat de nederlanders heilig zijn, ieder land heeft zijn 'mensen'. Btw door de buitenlanders hier draaien jullie economie ook goed, dus heb respect.

Moet je een keer voor me gezicht of van een andere antiliaan "aap" zeggen, dan krijg je wat je verdient, via internet andere cultuur/land belachelijk maken is makkelijk idd, probeer het in real life schijterd. Achterlijk da je bent.

Ja leuk hoor.. Je geeft toe dat er antillianen zijn die het verpesten voor anderen. Ben jij er zelf 1 van toevallig? Hou je rustig. Als je iets duidelijk wilt maken, doe het dan normaal, ook al hebben zij jou beledigd. Je gaat je nu zelfs erger dan hun reageren en dan word jij als een k*tbuitenlander gezien terwijl ze niet op zichzelf letten. Je hoeft niet gelijk te gaan schelden, als zij dat doen, laat hun dat doen. Wijs hun er wel op maar verlaag je niet tot hun niveau, en al helemaal niet lager. En voordat je mij uit gaat schelden, ben ook antilliaan, maar zoals je ziet ben ik niet echt zoals jij Hoe verwacht je respect van anderen als je het zelf ook niet geeft?
Oud 05-09-2006, 00:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LexCi schreef op 04-09-2006 @ 18:44 :
je moeder
Als je zo'n probleem hebt met vooroordelen, bevestig ze dan niet. Het zal mij absoluut een klotezorg zijn hoe of wat jij mij noemt, en ik ga dan zeker niet een dergelijke zeikpost neerzetten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 08:50
Verwijderd
Omg, mooi topic.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 09:06
juno
juno is offline
Antillianen schelden altijd alleen met hun moeder, dat komt omdat ze hun vader nooit gekend hebben.

En dat schijnt meteen weer de oorzaak en het gevolg te zijn van de machocultuur die voor al die problemen zorgt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 14:38
MH
MH is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 04-09-2006 @ 15:38 :
Daar merk ik dan heel weinig van!
Volg het nieuws. Doe ik ook en vind ik een goede gewoonte.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 17:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
MH schreef op 05-09-2006 @ 15:38 :
Volg het nieuws. Doe ik ook en vind ik een goede gewoonte.
Als ik het nieuws volg, en dat doe ik, jij ook, heel goed, dan zie ik helaas vrijwel alleen slecht nieuws over Antillianen. Dat schetst een beeld dat in mijn eigen omgeving ook nog eens meer dan bevestigd wordt. HELAAS!

Jullie zijn ook Nederlanders. Jullie horen erbij! Maar.... gedraag je dan aub ook zo!?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 17:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
juno schreef op 05-09-2006 @ 10:06 :
Antillianen schelden altijd alleen met hun moeder, dat komt omdat ze hun vader nooit gekend hebben.

En dat schijnt meteen weer de oorzaak en het gevolg te zijn van de machocultuur die voor al die problemen zorgt.
Antillianen moeten idd absoluut breken met hun patroon van een ouder gezinnen!

En die macho cultuur: deze jongens lopen zichzelf zo in de weg. Als het niet zo erg was (voor hen, voor ons) zou het gewoon om te lachen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 17:34
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-09-2006 @ 18:19 :
Als ik het nieuws volg, en dat doe ik, jij ook, heel goed, dan zie ik helaas vrijwel alleen slecht nieuws over Antillianen. Dat schetst een beeld dat in mijn eigen omgeving ook nog eens meer dan bevestigd wordt. HELAAS!

Jullie zijn ook Nederlanders. Jullie horen erbij! Maar.... gedraag je dan aub ook zo!?
Alsof er op het nieuws zoveel positiefs wordt verteld.. 99% van al het nieuws is gewoon negatief. En btw, als het een nederlander is staat er gewoon:
"Pietje om het leven gebracht"
Als het een buitenlander is:
"Pietje om het leven gebracht door marokkaan/turk/antilliaan/iranees/een buitenlander"

Dat is niet eerlijk hoor. Toen Theo van Gogh om het leven gebracht werd was het weer een gekke boel omdat het een buitenlander was. Toen Pim Fortuyn het was dacht iedereen gelijk dat het een buitenlander was. Toen het bekend werd dat het nederlander was, was iedereen gelijk stil, en heeft men het er niet meer over. Hoezo hypocriet? Men heeft gewoon teveel de neiging om mensen in groepen in te delen, en daardoor ontstaat haat en racisme en al die sh*t. Jullie kunnen wel allemaal de antillianen de schuld gaan geven, maar nederlanders zijn net zo schuldig. Het komt nooit van 1 kant. Maar geen van beide kanten willen de verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat ze verkeerd zijn, en dus gaat het nog meer de verkeerde kant op. En waarschijnlijk komt er ook geen reactie op mij omdat ze weten dat ik gelijk heb. En ja nu ik deze opmerking maak doen ze het waarschijnlijk weer wel zodat ik geen gelijk krijg

Laatst gewijzigd op 05-09-2006 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 17:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 05-09-2006 @ 18:34 :
Jullie kunnen wel allemaal de antillianen de schuld gaan geven, maar nederlanders zijn net zo schuldig. Het komt nooit van 1 kant. Maar geen van beide kanten willen de verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat ze verkeerd zijn, en dus gaat het nog meer de verkeerde kant op.
Ben deels eens met wat je schreef. Maar... Antillianen kunnen toch stoppen met die eenoudergezinnen, stoppen met dat macho gedrag. Dat is igg ook eigen verantwoordelijkheid. Waarom stoppen ze daar niet mee?

En met die hele blingbling onzin!!!! Wel dure spullen kopen, maar geen geld voor meubeltjes en spullen voor kinderen. Het gebeurd. Kom op zeg. Waar ligt dan de 'schuld' van Nederland.

Ga eerst je eigen dingen eens op orde krijgen!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 18:14
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-09-2006 @ 18:53 :
Ben deels eens met wat je schreef. Maar... Antillianen kunnen toch stoppen met die eenoudergezinnen, stoppen met dat macho gedrag. Dat is igg ook eigen verantwoordelijkheid. Waarom stoppen ze daar niet mee?

En met die hele blingbling onzin!!!! Wel dure spullen kopen, maar geen geld voor meubeltjes en spullen voor kinderen. Het gebeurd. Kom op zeg. Waar ligt dan de 'schuld' van Nederland.

Ga eerst je eigen dingen eens op orde krijgen!
Uhm.. Nu vraag ik me af waarom je van hun probleem jou probleem maakt. Als zij zo dom zijn om geld uit te geven aan dure onzin dat ze niet nodig hebben, dan moeten ze dat maar zelf oplossen. Snap niet waarom jij daar last van zou kunnen hebben?

Macho gedrag.. Tja daar kun je wel last van hebben. Maar moet je gewoon niet op ingaan. Of wel erop ingaan, maar dan niet gaan schreeuwen dat ze niet macho moeten doen, maar juist uitzoeken waarom ze zo doen. Klinkt makkelijker dan het is, maar ok. Het is een stap in de goede richting. Miscommunicatie is ook gewoon iets wat voor dat soort gedrag kan zorgen.
Oud 06-09-2006, 09:50
juno
juno is offline
@hendrixx, ik merk wel vaker dat jouw oplossing voor een probleem vaak niet hoger scoort op de creativiteitsschaal dan de dooddoener: gewoon niet meer doen.

Als het zo eenvoudig was om alle problemen de wereld uit te helpen, was het al gebeurd, denk je niet?

Die eenoudergezinnen en die bling-bling machocultuur heeft, zoals alle culturen, een heel scala van elkaar in stand houdende oorzaken, deels geworteld in een ver en grijs verleden, die met een breed oplossingenpakket aangepakt moeten worden.

Onderzoekers hebben reeds het verband gelegd tussen de matriafocale samenleving op de antillen en crimineel ontspoorde antilliaanse jongens. Omdat vrouwen op de Antillen op gezinsniveau de show runnen, komen jongens niet aan bod. Mannen worden daar beschouwd als een soort groot extra kind. Leuk om door bevrucht te worden, maar eigenlijk alleen maar lastig. Geen verantwoordelijke zorger voor het gezin. Dat doet moeders zelf wel, samen met haar vangnet van, alweer, vrouwen. Zussen, moeders, tantes.

Jongetjes krijgen dus ten eerste niet het goede voorbeeld, want hun eigen vaders kennen ze niet of het zijn uitvreters. Bovendien wordt het niet van hen verwacht. De vrouwen om hen heen, en ook de mannen, hebben immers een beeld van mannen wat niet verder gaat dan dat van een onverantwoordelijk jong.

Die jongetjes gaan zich naar dat verwachtingspatroon gedragen. Zoals bekend zijn jongetjes van nature een stelletje etterbakkies. Jongetjes zijn stoer, ongedurig, ze scheppen graag op. Ze trappen met voetballen die bal het liefst zo ver mogelijk weg. Kijk mij eens sterk zijn. Het zijn haantjes. Met serieuze prestaties als tienen op school hoeven ze het niet te proberen, want dat wordt niet gestimuleerd, vandaar de machocultuur. het wordt ook niet op prijs gesteld. De jongens zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Als je er stoer uitziet en je stoer gedraagt, stijg je in de mannenwereld op de aanziensladder, niet als je tienen haalt en een sukkeltje met een brilletje bent. (Cool zijn kost (studeer)tijd)

Een factor die dit versterkt is de slechte economische situatie op de antillen. Uitzicht op een fatsoenlijke werkkring is er voor een groot deel van de antilliaanse jongeren eenvoudigweg niet. Die tienen geven geen baan. Stoer doen is dan ook werkelijk de enige mogelijkheid die zij hebben om zich aanzien te verwerven. Stoer doen kost wel geld, vandaar dat de stap naar criminaliteit niet zo'n grote is. Drugs zijn zo makkelijk te smokkelen daar. En vergeet niet, de cariben liggen dichter bij het machismo van latijnsamerika dan de hollandse nuchterheid.

Aan de andere kant van de samenleving staan de vrouwen, die deze machocultuur niet alleen als moeder instandhouden. Vrouwen ontlenen status aan het bestieren van een gezin. Moederschap geeft aanzien, dit geeft hen de kans zich te bewijzen en om volwaardig mee te draaien in die matrifocale samenleving. Meiden zijn dus als tiener al op zoek naar een bevruchter. Jongens reageren hierop door de versierder uit te gaan hangen. Hun inbreng wat het kind betreft wordt verder niet verwacht, dus daar blijft het ook bij.

De oplossing ligt zoals gewoonlijk in economische ontwikkeling van de Antillen. Zonder alternatief zullen mensen niet gewoon ophouden met wat ze aan het doen zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 11:44
akumabito
akumabito is offline
Thank you, Juno.. eindelijk weer eens een respons van niveau..
Oud 06-09-2006, 14:41
juno
juno is offline
Dat wil nog steeds niet zeggen dat ik vind dat wij in Nederland het overloopputje moeten zijn van de kansloze Antilliaanse jongeren. Dat is niet ons probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:57
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
juno schreef op 06-09-2006 @ 15:41 :
Dat wil nog steeds niet zeggen dat ik vind dat wij in Nederland het overloopputje moeten zijn van de kansloze Antilliaanse jongeren. Dat is niet ons probleem.
Een cultuur kun je in principe ook niet veranderen. Aangezien ik bijvoorbeeld hier opgegroeid ben, ben ik in principe net ietsjes anders dan andere antillianen die hier komen wonen als ze 18 zijn ofzo, om te studeren of wat dan ook. Toen ik daar op vakantie ging afgelopen zomer merkte ik het al aan mijn neefje. Hij begint al machogedrag te tonen. De eerste schooldag gingen we hem wegbrengen en op school negeerde hij ons totaal omdat hij zogenaamd "stoer" wilde zijn.

Wat valt er daaraan te doen? Niet veel naar mijn mening. Als antillianen hier jong komen is er niks aan de hand. Misschien dat ze dat moeten doen, in plaats van hiernaartoe te brengen als ze al de weg kwijt zijn ofzo. Maar dan los je daar niks op, alleen dat je hier dan minder last van ze zult hebben. Het is denk ik al te laat om op de antillen er iets aan te doen... Maar dat moet dan ook niet gelijk een reden te zijn om de antillen weg te dumpen. Het moet een directe economische reden zijn, en niet omdat de mensen een andere cultuur hebben.
Oud 06-09-2006, 17:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Tja, als crimineel zijn onderdeel van de cultuur is denk ik dat wel best restricties aan een cultuur mogen stellen.

Maargoed, daar gaat het niet om natuurlijk, het gaat over het zogenaamd autonome corrupte kolere zooitje daar die mn belasting geld vernaggelen. Afstoten die bende, hebben er niks aan en zorgt al jaren voor veel ellende.

Chavez mag t hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 19:27
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-09-2006 @ 18:16 :
Tja, als crimineel zijn onderdeel van de cultuur is denk ik dat wel best restricties aan een cultuur mogen stellen.

Maargoed, daar gaat het niet om natuurlijk, het gaat over het zogenaamd autonome corrupte kolere zooitje daar die mn belasting geld vernaggelen. Afstoten die bende, hebben er niks aan en zorgt al jaren voor veel ellende.

Chavez mag t hebben.
Wie heeft het hier over crimineel zijn? Criminaliteit is het uitvoeren van iets tegen de wet. Waar staat in de wet dat je niet stoer mag zijn?? Waar staat in de wet dat je geen blingbling mag kopen (ook al is dit grotendeels onzin maar ok)?.

Yeah great. Hoe weet je zo zeker dat je belastinggeld daarnaartoe gaat? Curacao verdient veel geld met olie-industrie. Bonaire verdient geld met Cargill (zoutfabriek). De andere eilanden weet ik niet want daar ben ik (bijna) nooit gekomen. Soms hebben ze natuurlijk wat steun nodig, maar grotendeels gaat je belasting gewoon naar nederlandse dingen en de EU.

Ja Chavez mag het hebben zodat het nog erger wordt. Leuk om het op je geweten te hebben dat je "geholpen" hebt om een plek erger te maken, of ja.. niet geholpen hebt om het tenminste hetzelfde te houden en niet erger te laten worden. Nederland is nog steeds een superrijk land in verhouding met zijn grootte. Zolang dat zo is zie ik niet wat er mis is om nog wat steun te geven? Pedo-partijen worden toegestaan maar wat rommeligheid ergens anders mag niet.. Sure.. Whatever.
Oud 06-09-2006, 20:35
juno
juno is offline
Ik heb absoluut geen problemen met machogedrag of een beetje bling bling, zolang ze hun eigen kostje op een legale wijze bij elkaar scharrelen.

Ik wil geen uitkeringstrekkers hier en geen criminelen. Wat hebben we aan die mensen? Ze spreken niet eens fatsoenlijk nederlands, want de scholen op de Antillen hebben papiaments als voertaal. Zo graag willen ze bij Nederland horen ja...

Helaas kunnen antilliaanse uitkeringstrekkers en criminelen niet geweerd worden uit Nederland, omdat ze de nederlandse nationaliteit hebben. Dat is de reden dat ik graag het verdrag ontbonden zie worden. Niet de keurige antilliaanse student die hier antilliaans recht komt doen en daarna terug gaat naar zijn eiland.

(Ontwikkelings)geld naar de antillen sluizen, daar heb ik geen problemen mee. Economische steunmaatregelen is wat ze daar nodig hebben. Investeringsregelingen helpen om veel bedrijvigheid naar de antillen te lokken, die voor extra werkgelegenheid zorgen.

Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 04:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
juno schreef op 06-09-2006 @ 10:50 :
@hendrixx, ik merk wel vaker dat jouw oplossing voor een probleem vaak niet hoger scoort op de creativiteitsschaal dan de dooddoener: gewoon niet meer doen.

Als het zo eenvoudig was om alle problemen de wereld uit te helpen, was het al gebeurd, denk je niet?
OK, ik ga volgende keer dieper in op je - prachtige - epistel. Nu even snel:

Ja, joh Tuurlijk! Maar eigenlijk is het wel zo. Ik heb in veel dingen ook niet goede voorbeeld gehad. Maar door nadenken (!) kun je, zelfs als kind (!), tot conclusies komen over goed en kwaad gedrag.

En ja, dan is het kwestie van: gewoon niet doen. Is dat makkelijk? Nee! Is dat leuk? Misschien niet!? Maar daarom moet je het nog wel doen!

Laten we het ook niet moeilijker maken dan het is. Uiteindelijk is het toch: just do it!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten