Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-08-2006 @ 15:16 :
Hey, je draait de redenering lichtelijk om, Juno. Ik reageerde op een opmerking over 'studentenleven'; niet over het zelfstandig wonen.
Wat deed dat 'tien man met 1 toilet' er dan tussen...? Dat heeft niet zoveel met het 'studentenleven' opzich te maken, lijkt me, wel met wonen in een studentenhuis en dus zelfstandig wonen.

Juno?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2006, 19:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was 18 en vier maanden toen ik het huis uit ging. Ik ging studeren in Leuven en moest dus wel op kamers. Het kwam me ook wel goed uit want ik trok het thuis echt niet meer en ik wilde ook perse weg. Was daarvoor al een paar keer bezig geweest om te kijken of ik niet ergens anders kon gaan wonen (vriendin van mijn vader, vrienden, vriend, etc) maar dat kon niet vanwege school. Het kwam me dus prima uit. Ik woonde toen in Leuven in een studentenhuis met acht huisgenootjes, gedeelde douche/toilet en keuken. Was supergave tijd

Toen ik na een jaar stopte met mijn studie ben ik weer thuis gaan wonen (tijdelijk) want ik had nog geen kamer in Rotterdam, waar ik toen ging studeren. Ik ben echt blij dat ik uit huis gegaan was want nu ging het thuiswonen veel beter, ik had het eigenlijk wel naar mijn zin thuis maar ik had echt geen leven meer zo. Ik moest bijna elke dag om 5.30 uur op, was om 20.00 uur thuis en lag dus om 22.00 uur weer in bed. Dat was echt geen doen terwijl ik het reizen echt geen probleem vond.

Ik zou toen bij mijn vriend in Amsterdam gaan wonen. De reistijd was dan wel even lang maar ik kon ipv twee keer per uur zes keer per uur naar Rotterdam, waardoor ik wel minder wachttijd had. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan omdat ik toen ook zelf een kamer kreeg. Ik woon nu dus in Rotterdam in een tweekamerappartement met nog een meisje. De douche, toilet, keuken en het balkon delen we. Ik heb deze kamer via kamernet.

Ik ben nu met mijn vriend een beetje aan het snuffelen voor samen wonen maar dat is meer voor over twee jaar als ik klaar ben met mijn studie en misschien ook in Amsterdam verder ga studeren.

Laatst gewijzigd op 27-08-2006 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:07
Moustache
Moustache is offline
Ik ben 18 als ik uit huis ga, en de reden is dat ik ga studeren. Nog 1 weekje, en ik ben weg
Oud 28-08-2006, 10:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 26-08-2006 @ 09:46 :
Hoe weet jij dat?Volgens mij is Judith zelf verhuisd, maar ik woon wel naast haar moeder dus.
omdat we het daar ooit over hadden, long time ago Ik heb een tijd veel kennissen uit Hasselt gehad
Oud 28-08-2006, 10:26
coopergirl
coopergirl is offline
Ik vind het trouwens erg leuk alle verhalen te lezen, eigenlijk zou ik wel op bijna elk bericht willen reageren maar ik zal me inhouden
Oud 28-08-2006, 12:24
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-08-2006 @ 11:24 :
omdat we het daar ooit over hadden, long time ago Ik heb een tijd veel kennissen uit Hasselt gehad
Oh ja, lang geleden!
Oud 28-08-2006, 12:37
Femic
Femic is offline
18 en 2 maanden, ging op kamers. Ging in Utrecht studeren, kreeg een kamer aangeboden en vind het leuk om in de stad waar ik studeer te wonen. Had het prima naar m'n zin thuis, maar op kamers is ook gewoon leuk.
Oud 28-08-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 26-08-2006 @ 18:06 :
Mja, ik moet ook redelijk ver reizen (anderhalf uur van deur tot deur) maar ik hoef idd ook maar drie dagen per week op de universiteit aanwezig te zijn.
Ah, nog een reiziger Dat is alleen maar goed voor je motivatie, ik ben altijd best trots als ik om 8.30 uur een lokaal binnen stap, allemaal suffe mensen zie zitten, en sommige mensen níet zie zitten (die waren té moe), terwijl ik dan al lang en breed op ben en ook flink wakker ben. Voelt heerlijk gemotiveerd
(Ik ben van deur tot deur 2 uur onderweg, ongeveer. Maar hoef maar drie dagen heen en weer nu, dus dat valt ook wel weer mee.)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 12:58
Verwijderd
Wrijf het er maar in.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2006 @ 13:46 :
Ah, nog een reiziger Dat is alleen maar goed voor je motivatie, ik ben altijd best trots als ik om 8.30 uur een lokaal binnen stap, allemaal suffe mensen zie zitten, en sommige mensen níet zie zitten (die waren té moe), terwijl ik dan al lang en breed op ben en ook flink wakker ben. Voelt heerlijk gemotiveerd
(Ik ben van deur tot deur 2 uur onderweg, ongeveer. Maar hoef maar drie dagen heen en weer nu, dus dat valt ook wel weer mee.)
Uhm ja, ik ben/word een reiziger, een beetje tegen wil en dank, maar ik zal er maar aan moeten wennen. Ik hoef gelukkig maar 1x over te stappen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:21
Rockbottom
Rockbottom is offline
18 ivm opleiding en omdat het weleens tijd werd. Het lijkt me echt heel vervelend om tot je 22ste ofzo thuis te wonen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zuster schreef op 28-08-2006 @ 13:58 :
Wrijf het er maar in.
Het op kamers gaan of heb je het over andijvies post?
Oud 28-08-2006, 13:35
Verwijderd
22.
Mijn moeder ging samenwonen met haar vriend en ik bleef alleen achter. Écht geniaal :').
Een jaar later heb ik met mijn toenmalige buurjongen en mijn beste vriend de intrek genomen in ons huidige huis. Daar woon ik dit weekend alweer 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:40
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-08-2006 @ 14:35 :
22.
Mijn moeder ging samenwonen met haar vriend en ik bleef alleen achter. Écht geniaal :').
Een jaar later heb ik met mijn toenmalige buurjongen en mijn beste vriend de intrek genomen in ons huidige huis. Daar woon ik dit weekend alweer 2 jaar.
feessie :')
Oud 28-08-2006, 14:24
Tink*
Tink* is offline
Ik ben nu net iets meer dan een week 18 en ik ga vanaf vandaag op kamers. Ik zit er alleen eerst een week alleen en er wordt nog verbouwd, dus niet echt ideaal maar goed. Ik ga op kamers gewoon omdat ik ga studeren en de reistijd veel is en de verbinding slecht. De ouders van mijn beste vriend hebben een appartement gekocht voor vier personen, dus behalve hij en z'n zus konden er nog twee mensen bij in en dat was ik dus. Het is ongeveer 10 minuten met de bus naar de uni en 20-25 minuten fietsen dus goed te doen.
Oud 28-08-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 28-08-2006 @ 14:34 :
Het op kamers gaan of heb je het over andijvies post?
Andijvies post. We zijn studiegenoten.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:42
Gothic
Gothic is offline
18 en ik ging omdat ik een kamer aangeboden kreeg...
Oud 28-08-2006, 19:06
Lilium
Lilium is offline
Ik was achttien en ging op kamers omdat ik op twee uur reizen van mijn woonplaats ging studeren.
Oud 28-08-2006, 19:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-08-2006 @ 11:26 :
Ik vind het trouwens erg leuk alle verhalen te lezen, eigenlijk zou ik wel op bijna elk bericht willen reageren maar ik zal me inhouden
Je mag best op mij reageren hoor, als je wil. Vind ik juist wel leuk

@ Andijvie en Sylph: Ik heb ook een half jaar lang twee en een half uur gereist en ik vond het heerlijk eigenlijk. Ik heb het nooit erg gevonden om vroeg op te zijn, laat thuis te zijn of lang in de trein te zitten. Het enige wat ik er irritant aan vond was dat ik buiten school en het reizen geen leven meer had maar het reizen zelf heb ik echt nooit een probleem gevonden. Zo 's ochtends vroeg is de wereld echt nog zo mooi en rustig, heerlijk vond ik dat
Oud 28-08-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-08-2006 @ 20:48 :
Je mag best op mij reageren hoor, als je wil. Vind ik juist wel leuk

@ Andijvie en Sylph: Ik heb ook een half jaar lang twee en een half uur gereist en ik vond het heerlijk eigenlijk. Ik heb het nooit erg gevonden om vroeg op te zijn, laat thuis te zijn of lang in de trein te zitten. Het enige wat ik er irritant aan vond was dat ik buiten school en het reizen geen leven meer had maar het reizen zelf heb ik echt nooit een probleem gevonden. Zo 's ochtends vroeg is de wereld echt nog zo mooi en rustig, heerlijk vond ik dat
Jaaa, 's ochtends vroeg is echt prettig. Ik zie iedere ochtend dezelfde mensen op het station, dezelfde man die de Spits uitdeeld al zo vroeg. Voelt echt super gezellig Iedereen is vriendelijk, maar toch rustig, ook in de trein. Super fijn Ik vind het ook heerlijk om de zon op te zien komen tijdens de reis, dat is echt mooi gewoon. Flarden mist over weilanden

Ik heb het geluk dat ik maar twee volle dagen 'kwijt' ben, en op één dag ben ik om 13 uur alweer thuis, dus dan heb ik nog een hele dag voor me. Dus van de 7 dagen in de week hou ik er 4,5 voor mezelf over. Meer dan genoeg

OT: Ik zou overigens nooit meer bij mijn ouders willen wonen, ze wonen nu sowieso in een huis waar ik niet in kan wonen met meer dan twee personen (het is érg gehorig, je hoort boven heel duidelijk de tv beneden, en je kan mensen op straat letterlijk verstaan, net zoals de buren in de tuin als in bed ligt), maar ook al was het een fijner huis, dan nog. Ik kan niet meer lang met ze samenleven, ik heb echt te veel mijn eigen manieren gekregen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 22:19
Verwijderd
Plan is om over een jaartje oid het husi uit te gaan. Ik heb nu het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. Daarbij woon ik op nog geen 30 minuten fietsen of 20 min trein/bus van de Uithof Utrecht af. Heb hier thuis een prima kamer en tsja het is financieel toch makkelijker nu.
Ik zie het wel, sta wel ingeschreven bij de SSHU dus in principe zou ik over een jaartje aan de beurt zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 00:52
__
__ is offline
over 6 nachten 18 dus. reden: studeren ver van huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 11:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen idee wanneer ik het huis uit ga, misschien over een jaartje of 2, 3. Omdat het me heerlijk lijkt om te doen en laten wat ik wil =)
Oud 29-08-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-08-2006 @ 20:48 :
Vervelender wordt het als je in de spits moet reizen...en dat moet ik dus. En ik ben volgens mij vaak langer kwijt aan reizen dan aan colleges volgen, das ook wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2006 @ 12:57 :
Vervelender wordt het als je in de spits moet reizen...en dat moet ik dus. En ik ben volgens mij vaak langer kwijt aan reizen dan aan colleges volgen, das ook wel jammer.
Dat had ik in het eerste jaar ook; ik zat iedere week 1 uur langer in de trein dan dat ik college had. Nu heb ik 13 uur college en zit ik 12 uur in de trein iedere week Maar waarschijnlijk wordt dat verkort naar 8 uur in de trein en 11 uur college, dus dat gaat nog wel.

In in de spits reizen is inderdaad niet erg prettig, ik zat vorig jaar iedere vrijdag in de studenten-spits (studenten die dan dus met weekendtassen naar hun ouders gaan), dat is écht druk Soms passen niet eens alle mensen in de trein en gaan de deuren dus dicht voordat iedereen in heeft kunnen stappen De laatste paar maanden waren de treinen op vrijdag gelukkig langer.
's Ochtends ben ik de spits meestal net voor of reis ik er net na, dan is het wel weer prettig.

Laatst gewijzigd op 29-08-2006 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 17:08
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ging precies een jaar geleden het huis uit omdat ik ging studeren en het thuis ook niet zo heel hard meer trok.
En dit was wel een ideale oplossing daarnaast is breda ook uur en 3 kwartier reizen en zou ik het eerste uur niet eens op school komen op tijd wilde ik de snelste verbinding pakken anders deed ik er 2 en een half uur over.
Oud 29-08-2006, 17:19
Spoonie
Spoonie is offline
over 1.5 maand zorgt Defensie voor m'n onderkomen, dan ben ik 18 jaar en 4 maandjes
Oud 29-08-2006, 17:24
HybridTheory
HybridTheory is offline
Toen ik 19 was, omdat ik stage ging lopen in een andere stad.
Nu ben ik tijdelijk terug bij m'n moeder, maar dat is maar voor kort.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 17:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2006 @ 12:57 :
Ik moest ook vrijwel altijd in de spits reizen. Vanuit Goes had ik dan meestal wel al een zitplek voor de meeste mensen instapten. Terug was het knokken voor een plekje en dat kan ik nu toch wel aardig goed

Rotterdam - Utrecht is trouwens altijd echt té druk
Reageren

Regels voor berichten